No SSO cookie

Skoda Octavia 1.4 TSI

voteaza
(0/ 0)
Skoda Octavia 1.4 TSI
Nota redactor
3.6
Nota cititor
0.0

Skoda Octavia 1.4 TSI

"Mai multe motorizari!" pare a fi sloganul dupa care functioneaza producatorul ceh. Este drept, motorizarile vin de la fratele mai mare, VW, si sincer, inca nu ajung la cehi ultimele creatii in materie, dar lucrurile se schimba incet-incet.
Masini.ro a avut in teste modelul Octavia 1.4 TSI, multumita dealerului Porsche Bucuresti Vest 1. O masina decenta, cu o motorizare -cum am mai spus- noua, net superioara generatiilor precedente, sau mai exact, net superioara clasicuui 1.4 MPI.
Schimbarile de ordin optic sunt practic inexistente la modelele Octavia, de la lansarea generatiei a doua, testata de Masini.ro, si pana astazi, diferentele la Skoda Octavia II fiind strict la latitudinea dotarilor optionale.
Totusi, Octavia II reprezinta un veritabil progres si un raspuns dat votului de incredere al miilor de clienti Skoda.

Motor

Motorizarea 1.4 TSI este omniprezenta in cadrul grupului Volkswagen, cel care furnizeaza motoarele atat pentru ograda proprie, cat si pentru a celor mai nou-veniti, recte Skoda si SEAT.
Acest 1.4 TSI este intalnit pe toate modelele Skoda, dar si pe Golf, Polo, sau Jetta. Gama de puteri este diferita, de la acest entry-level, testat de Masini.ro, pana la un impresionant rezultat de 170 CP, care este disponibil doar pentru VW.
Echiparea motrice a Skodei Octavia testata, asigura un cuplu motor decent, de 200 Nm, disponibil intre 1500 si 4000 rpm si o viteza maxima de 203 km/h. Nu vorbim despre un motor care rupe gura targului din punctul de vedere al performantelor, vorbim despre o motorizare decenta, cu o cilindree  care asigura un minim de confort si liniste proprietarului, din punctul de vedere al fiabilitatii, caci se stie, 1400 cmc este o cilindree testata, folosita si recomandata de mai toti marii producatori auto mondiali.
Surplusul de putere este asigurat de supraalimentarea turbo, acest aspect fiind probabil unicul care ar ridica intrebari vis a vis de eventuala fiabilitate a motorului. Cei 122 CP sunt disponibili la 5000 rpm.
Transmisia modelului testat este una manuala, in sase trepte, foarte bine etajate, care asigura rapoarte relativ scurte.
Si acceleratia este una decenta, cele 9,7 secunde necesare atingerii a 100 km/h spunand totul.
Consumul declarat de producator, este, in ciclu mixt, de 6,3 l/100 km. Consumul atins in regim de test drive, urban, s-a apropiat de 9 l/100 km, dar in conditii normale, de folosinta civilizata, acesta nu depaseste valorile de 8-8,3 l/100 km, in acelasi trafic urban.
Emisiile de CO2 sunt de 148 g/km, iar norma de poluare este Euro 5, ceea ce scuteste, deocamdata, plata eventualelor taxe de prima inmatriculare.

Comportament

Skoda Octavia 1.4 TSI se pozitioneaza asa cum am mai spus, din punct de vedere al performantelor, peste varianta clasica 1.4 MPI, dar si peste 1.2 TSI, sau 1.6 TDI, ambele testate de Masini.ro.
Consumul, demn de un diesel, acceleratia satisfacatoare, de 9,7 secunde, silentiozitatea, care este un avantaj oferit numai de anumite modele Skoda, il recomanda ca un partener de nadejde al unei familii, atat pentru traficul urban, cat si pentru vacante lungi.
Sunetul motorului, la atingerea ceva mai ferma a pedalei de acceleratie, este placut, cu inflexiunile unui motor cu tenta sportiva, chiar daca cifrele nu-l coteaza ca fiind unul dintre ele.
Este, asa cum am mai spus, o masina de familie, cinstita, incadrata in stilul riguros-germanic, in categoria de pret/calitate.
Comportamentul per ansamblu, este identic cu al variantei 1.2 TSI, cu specificatia ca este ceva mai rapid si mai putin gurmand.

Design

Cum am mentionat inca de la inceputul textului, designul este unul si acelasi. Fata masinii, s-a aliniat la conceptul de brand, folosind aceeasi grila proeminenta, intalnita acum pe toate modelele grupului ceh.
De la lansarea versiunii facelift si pana la modelul testat de Masini.ro, Octavia nu a mai inregistrat vreo modifcare. SI practic, in afara grilei fata, a blocurilor optice si a stopurilor, diferenta fata de prima generatie este insesizabila.

Interior

Cuvantul de ordine al Skodei Octavia, indiferent de motorizare, este spatiul. Confortul, versatilitatea, gadget-urile, sunt supuse subiectivismului listei de dotari optionale. Este de notat insa, ca actuala generatie Octavia aduce un plus la calitatea materialelor, un must-have al timpurilor pe care le traim, datorat si cncurentei acerbe din segment.
In rest, imaginatia ceha este stavilita de conservatorismul german al grupului, iar un iubitor al marcii VW se va regasi intr-un cadru familiar in orice model Octavia.
Marele plus al Skodei OCtavia il preprezinta in continuare imensul portbagaj, care cu cei 560 litri de care dispune, este unul dintre cele mai mari dn clasa sa.

Tehnologie

La acest capitol, Octavia exceleaza strict din punctul de vedere al motorizarii. Acest 1.4 TSI, o moneda batuta pe rand de catre concurentii directi, este o adevarata piatra de incercare. Din nefericire, niciunul dintre cei care-l utilizeaza nu poate oferi date despre fiabilitatea sa. Asadar, nu ramane decat sa punctam si sa admiram reusita de a stoarce peste 120 CP dintr-u motor cu o cilindree care a facut istorie in tara noastra: 1400 cmc.
Echiparea Drive a modelului testat de Masini.ro, fiind cea de mijloc, nu aduce gadget-urile in prim-plan.
Ecranul LCD, navigatia, lipsesc, la fel cum lipsesc multe dotari care se regasesc in lista de optionale. Totul se rezuma la pret, fiind o economie de piata. Pentru un nivel tehnologic ridicat, doritorii trebuie sa stea cel putin cu o mana in buzunar.

Siguranta

Octavia a obtinut un punctaj general de 4 stele la testele EuroNCAP. Modelul testat are in dotare sistemele de siguranta deja clasice, ABS, EBD, MSR, ASR, MBA, airbag-uri pentru sofer, pasager si airbag-uri laterale-fata, precum si scaune cu functie WOKS (tetiere fata optimizate pentru efect Whiplash - protectie in caz de impact din spate). In plus, tot in dotarea standard, Octavia ofera activarea lumini avarie la franarea de urgenta, centuri de siguranta in trei puncte, pentru toate locurile, pretensionate si reglabile pe inaltime pentru sofer si pasager, si deblocarea automata a usilor si activarea luminii de avarie la impact.

Calitate-Pret

Pretul de baza al Octaviei 1.4 TSI este de 12.739 Euro fata TVA. La acest pret se adauga 711 Euro fara TVA, total optionale. Pretul final, cu TVA inclus, este de 16.000 Euro.
In comparatie cu competitorii sai directi, la aceeasi cilindree, Octavia 1.4 TSI este aproape la acelasi pret fata de Fiat Linea 1.4 T-Jet, cu o diferenta cateva sute de Euro, dar net inferior ca pret fata de VW Jetta 1.4 TSI, care foloseste exact acelasi motor, si pentru care va trebui sa scoateti in jur de 5000 Euro in plus. Renault Fluence ofera unica varianta care ar ridica probleme, cu aproape 2000 de Euro mai ieftina decat Octavia, insa fata de Mazda 3, Skoda sta iarasi bine, fiind cu aproximativ 1500 Euro mai ieftin.

Corvin (Cristian Szilvassy)
 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

  • Toyota RAV4 Hybrid Luxury

    Toyota RAV4 Hybrid Luxury

    Spiritul practic este cel care domnește în SUV-ul japonez, deoarece interiorul său versatil și spațios este cel mai important aspect pozitiv.

  • Mercedes-Benz E 200 W213 AT9

    Mercedes-Benz E 200 W213 AT9

    Exercițiul de echilibru între o rulare confortabilă dar totuși sigură și controlabilă a fost realizat într-un mod desăvârșit în Clasa E, comportamentul său fiind unul închegat, ce transmite șoferului un feedback foarte bun în ceea ce privește rularea.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.4364 :: 21.12MB