No SSO cookie

Skoda Octavia 1.2 TSI

voteaza
(0/ 0)
Skoda Octavia 1.2 TSI
Nota redactor
3.6
Nota cititor
0.0

Skoda Octavia 1.2 TSI

Skoda Octavia facelift a schimbat macazul catre gara Superbului. Cu alte cuvinte, versiunea restilizata a modelului Octavia incorporeaza filosofia de design lansata de Skoda odata cu modelul Superb. Noul Octavia, unul dintre cele mai populare modele de pe piata romaneasca, se remarca printr-o multitudine de dotari optionale interesante, un pret atragator si un nou motor : 1.2 TSI. Masini.ro a testat, gratie dealer-ului Brady, noul Skoda Octavia 1.2 TSI.

Motor


Noul motor Skoda 1.2 TSI incanta prin faptul ca ofera o cilindree mica dar o putere mai mult decat satisfacatoare. Motorul dispune de o turbina care face posibila o putere suplimentara de apreciat. Propulsorul 1.2 TSI dispune de 105 cai putere, disponivbili la 5.000 rpm, si de un cuplu maxim de 175 Nm, realizabil intre 1.550 si 4.100 rpm. Motorul pe benzina se dovedeste a fi extrem de abil si ager pentru un sedan masiv, asa cum este Octavia. Inainte sa testezi noua versiune Octavia ai destule intrebari privind eficacitatea unui motor de 1.2 litri pe un sedan atat de voluminos, insa turbina isi face sarguincios datoria, iar cei 105 cai putere vin ca o mana cereasca in momentul in care va decideti sa apasati serios pedala de acceleratie. Motorul are capacitatea de a urca relativ repede in turatii, insa da dovada de un oarecare delay pana sa intre turbina si sa mareasca considerabil senzatia de putere de sub picioarele voastre. In linii mari, vorbim de un propulsor care isi va arata eficacitatea odata cu timpul, in sensul ca trebuie verificat cat de fiabila este o unitate de 1.2 litri si 105 cai putere. Lasand in urma acest semn de intrebare, ne putem declara multumiti de inedita unitate pe benzina pusa la dispozitie de Skoda. Skoda Octavia facelift 1.2 TSI, testata de Masini.ro si pusa la dispozitie de delaerul Brady, este echipata cu transmisia manuala cu 6 trepte. Am luat contact cu o cutie corecta, asa cum Volkswagen stie bine sa le faca, insa mentionam ca am fi fost mult mai atrasi de ideea DSG-ului cu 7 rapoarte. Cu toate acestea, schimbatorul raspunde perfect solicitarilor, cursa lui este precisa, insa cam lunga, o caracteristica a modelelor Skoda. Spre desosebire de alte cazuri, cursa schimbatorului cutiei de viteze manuale s-am dovedit sigura in cazul lui Octavia 1.2 TSI. Daca primele doua trepte se dovedesc a fi scurte, din treapta a treia Octvaia isi arata coltii si devine un sedan surprinzator de sprinten. Skoda anunta un consum de 5,7 litri la 100 km si un nivel al emisiilor de CO2 de 134 g/km. Realitatea este mult mai crunta, in sensul ca de la o unitate dde 1.2 litri ne-am fi asteptat la un consum mult mai mic. Insa, recunoastem ca nu am menajat pedala de acceleratie si in aceste conditii, adaugate la traficul imposibil al unui oras aglomerat am obtinut 9 litri la 100 km.


Comportament


Octavia 1.2 TSI demonstreaza ca este un sprinter, in conditiile in care accelereaza de la 0 la 100 km/h in 10,8 secunde si atinge viteza maxima de 192 km/h. Performantele modelului ceh sunt puse in valoare de turbina motorului care ofera plusul de putere necesar in orice situatie de depasire. Totusi, un vehicul cu o masa de 1.290 kg prevazut cu o putere de 105 cai nu este un campion al vitezei si are limitele sale, iar la un momentdat cine vrea sa pluseze pe pedala de acceleratie se loveste de un prag pe care Octavia 1.2 TSI nu-l mai poate trece. Octavia este o masina de familie si nu poate fi un armasar pe viraje. Suspensiile au fost setate pentru a multumi la nivelul confortului pasagerii din habitaclu. Nu vorbim despre cele mai moi si mai confortabile suspensii, Octavia pastrand ceva si pentru drumurile lungi, unde la viteze inalte vehiculul se dovedeste a fi sigur. Desigur, sunt si minusuri evidente, cum ar fi caracterul subviratoriu sau stabilitatea pe virajele stranse abordate prea curajos, cand ESP-ul isi face datoria si corecteaza traiectoria. Octavia dispune de un comportament pe sosea cinstit, cum ar spune romanul, aratand limitele unei masini de familie, dar oferind in acelasi cadru si un nivel de incredere pe care multi soferi o doresc de la o masina.


Design


Facelift-ul modelului Octavia a adus modificari la partea frontala, insa a lasat linia generala a modelului si spatele aproape neschimbate. Octavia aofera un design cuminte, unul atent ales, care reda ideal filosofia conservatoare a brandului cehesc. Octavia imprumuta ideile inovatoare ale modelului Superb, daca privim sedanul ceh din fata. Grila masiva si eleganta si blocurile optice arcuite aduc un suflu nou celui mai vandut model Skoda. Caracteristica principala a sedanului Skoda este cumpatarea. Spre exemplu, detaliile nu ies in evidenta, singurul lor job fiind a compune un cadru perfect, armonios. Tocmai din aceste motive, posteriorul nu a fost aproape deloc modificat, singura noutate resimtindu-se la nivelul stopurilor de lumini, care sunt modelate la un nivel artistic superior, fata de inexpresivele infatisari de dinainte de facelift. Manerele usilor si oglinzile vopsite in culoarea caroseriei, alaturi de o pereche de jante din aliaj, ridica mult infatisarea sedanului ceh.


Interior


Skoda exceleaza la caitolul spatiu oferit pasagerilor la interior. Atat pasagerii din fata, cat si cei trimisi pe bancheta din spate, dispun de un spatiu berechet. Pozitia la volan este una joasa, spre deosebire de alte sedanuri, ceea ce confera un motiv in plus de relexare. Interioarele modelelor Skoda, imprumutate de la Volkswagen, sunt in general inexpresive, iar acest lucru nu a fost inca corectat de niciunul dintre brabndurile mentionate. Persoanele de varsta a doua se pot multumi cu un interior „nemtesc” cum s-ar supune, insa publicul tanar asteapta mai mult. Totusi, calitatea tapiteriei de pe fatetele usilor si scaune ridica punctajul modelului Skoda la acest capilot. Plasticul moale de pe plansa de bord este un plus evident, neasteptat am putea spune, insa prezenta unui material de calitate parca a trebuit sa fie contra-balansata de insertiile cu pastic dur si ieftin, vizibile la nivelul cotierei sau a consolei centrale. Octavia dispune de un afisaj modern, frumos iluminat, un element care a devenit un clasic al marcii Skoda. Daca am inceput cu spatiul, incheiem cu spatiul. Octavia nu se dezminte si arata impecabil cand vine vorba despre portbagaj. O masina de familie isi respecta tinuta si ofera un spatiu gigant pentru depozitare.


 


Tehnologie


Motoarele Volkswagen sunt adevarate inginerii tehnologice. Propulsorul 1.2 Tsui cu 105 cai putere este o tehnologie in sine, un motor de noua generatie, care-si va dovedi utilitatea sau lipsa ei in timp. Pana atunci, merita sa aplaudam aceasta incercare tehnologica remarcabila. Nivelul tehnologic de la interior surprinde in mod placut in cazul sedanului Skoda Octavia. Lipsa LCD-ului, prezent pe alte versiuni, scoate la iveala monotonia acestui model. In orice caz, merita sa subliniem prezenta sistemului de clima bi-zonala, cu guri de ventilatie si pentru pasagerii din spate si a sistemului audio foarte performant. Mai mult, soferului unui model Octavia se poate bucura de senzori de ploaie si lumina sau de farurile adaptive. Nu lipsesc porturile pentru MP3 Player sau iPod. Functia de pilot automat este uitila doar pentru aurtostrazi, deoarece timpul de decelerare este prea mare pentru a putea folosi cruise-controlul in conditii optime si pe alte tipuri de drumuri. Din nefericire, sedanul ceh ofera multe dintre aceste functii ca optiuni, iar versiunile standard sunt destul de saracacioase.


Siguranta


Skoda Octavia este prevazut cu o serie de sisteme care sporesc gradul de siguranta. Astfel, sistemele de siguranta pasiva ca ABS, AFU, ASR si ESP nu lipsesc de pe sedanul ceh. De asemenea, Skoda ofera o gama completa de airbag-uri, cortina, frontale, laterale, mai putin airbag-ul pentru genunchi. In general, Octavia isi respecta statutul de masina sigura, fiind un model destinat in primul rand familiilor, dar nu exceleaza la acest capitol precum Renault sau Volvo.


Calitate-Pret


Noul Skoda Octavia facelift are un pret de plecare de 11.466 euro cu TVA. Un pret corect pentru sedan, insa trebuie tinut cont de nivelul relativ al dotarilor in echiparea standard. Versiunea oferita la test de dealerul Skoda, Brady Auto, are un pret de lista de 14.005 euro cu TVA inclus. Poate parea un pret mare pentru o Skoda cu motor de 1.2 litri, insa motorul ofera putere suficienta, avem la dispozitie o cutie cu 6 trepte, in loc de una cu 5, si o serie de dotari suplimentare care fac viata mult mai placuta la bordul unui automobil.


 


Robert Gherghe

 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
1.3999 :: 21.11MB