No SSO cookie

Noul Citroen C3

voteaza
(0/ 0)
Noul Citroen C3
Nota redactor
3.7
Nota cititor
0.0

Noul Citroen C3

Citroen a lansat in acest an noul model DS3. Pentru a deschide drumul acestui model iconic, Citroen trebuia sa asterne covorul rosu al siculuio frantuzesc prea bine cunoscut. Si a facut acest lucru prin noul C3, un model din clasa subcompacta care se adreseaza in mod special publicului feminin, dar care poate fi o alternativa pentru masina de oras a oricarui sofer, referindu-ne intr-un plan care se afla dincolo de barierele sexuale. Noul Citroen C3, disponibil si in Romania incepand cu luna martie, a fost testat de Masini.ro intr-o varianta cu motor 1.4 Hdi si 70 de cai putere.

Motor


Masini.ro a testat cel mai slab motor dintre cele puse la dispozitie de Citroen in gama de propulsoare diesel. Chiar daca versiunea cu 70 de cai pare mai putin atragatoare decat cea de 90 sau 110 cai, a propulsorului de 1.6 litri Hdi, totusi motorul de 1.4 litri Hdi este pana la urma cea mai aleasa solutie pentru clientii lui C3. Asadar, am testat cea mai populara motorizare diesel disponibila pe Citroen C3. Vorbim de un motor mic, care aseaza manusa pe un vehicul din clasa subcompacta. Cei 70 de cai putere, disponibili la 4000 rpm, par insuficienti, modelul oferind senzatia ca nu este alimentat cu sufiecienta putere. Avand in vedere ca este un model de oras, Citroen C3 se poate multumi si cu aceasta limita de putere. Suparator este modul in care unitatea de motorizare pare sa se gripeze atunci cand incerci sa scoti cat mai mult, pe o perioada cat mai scurta. Cu alte cuvinte, inzestrati-va cu rabardare si tact pentru a putea obtine maximul din unitatea Hdi. Nu luam in discutie un propulsor care poate sa satisfaca poftele in orice moment, cimai degraba un motor lent care sufera la urcarea in turatie si la care trebuie sa munciti ceva sa ajungeti la 4000 rpm, unde sunt disponibili toti caii putere. Imaginea generala este salvata de cuplul maxim de 160 Nm, peste ce ofera o benzina cu aceeasi cilindree, moment maxim realizabil la 2000 rpm. Nu putem critica Citroen ca nu a legat acest motor de o cutie cu 6 rapoarte, optand pentru una clasica cu 5 trepte, in conditiile in care o eventuala a sasea treapta se face dorita doar cand mergeti pe autostrada. Cu toate acestea, Citroen a implementat o cutie corecta, care-si face treaba bine si despre care nu se poate spune ca nu este bine etajata. Mai mult, nu se poate imputa lui C3 ca nu are o cursa precisa a schimbatorului, un plus evident pentru un model subcompact. Citroen anunta un consum urban de 5.2 litri la 100 km si unul extra-urban de 3.7 litri la 100 km. Avand in vedere faptul ca lucram cu un motor lent, carfe trebuie turat pentru a da satisfactie, cifrele reale ale consumului s-au oprit la 6.5 litri la 100 km, in conditiile traficului Bucurestean si au ajuns undeva la 4 litri la 100 km, in regim extra-urban, daca rulam cu o viteza de croaziera de 120 km/h. Un plus evident al noului C3 echipat cu motorul 1.4 Hdi este lipsa zgomotului specific diesel-ului. Atat in habitaclu, unde antifonarea a fost realizata la mare arta, cat si in afara lui, sunetul motorului te poate pacali ca este vorba despre o benzina.


Comportament


Citroen C3 este un model de oras, iar motorizarea de 1.4 litri Hdi tine sa ne aduca aminte tot timpul de acest lucru. In aceste conditii, timpuld e acceleratie de la 0 la 100 km/h nu putea fi unul impresionant, limitandu-se la 13,7 secunde. Viteza maxima de constructie este de 163 km/h, insa sunt dubii ca modelul francez mai poate fi sigur la o astfel de solicitare excesiva. Tinuta de drum a noului C3 a fost gandita sa satisfaca exclusiv cerintele unui traseu urban. Suspensia este mai mult decat confortabila si nu ofera niciun fel de disconfort pe strazile bombardate ale Bucurestiului. Insa, modelul francez nu este un specialist al virajelor, mult mai indicata fiid prudenta. Se recomanda un stil de condus defensiv, fara a agresa vehiculul, context in care C3 arata ca o masina perfecta pentru oras. Modelul francezilor prezinta ruliu si un caracter subvirator, lucruri absolut normale daca judecam clasa din care face parte modelul. Pentru a concluziona, putem sublinia ca noul Citroen C3 este un vehicul destinat mediului urban si soferilor cuminti, care conduc prudent si defensiv si nu este o afacere buna pentru cei care se cred piloti.


Design


Nu putem vorbi despre un model francez, fara sa pronuntam cuvantul design. Daca italienii exceleaza la acest capitol, francezii tin aproape si scot intotdeuna in fata un element nou. Citroen C3 prezinta un design bine gandit, reda o infatisare studiata parca special pentru a impresiona clientela sa. Vorbim de o masina cu mult stil, un model sic, care beneficiaza de armonia elementelor care il compun. Cu o linie generala fluida, eleganta, care parca descrie pasii de balet, C3 se evidentiaza prin noile blocuri optice si stopuri de lumini care exprima esteticul feminin. Au fost evitate liniile agresive, unghiurile barbatesti, pentru a scoate in evidenta delicatetea. Exagerand putin putem spune ca noul C3 este un nud feminin, insa nu putem remarca geniul cu care a fost integrat designul grilei masive in peisajul general, sau modul in care unele linii care studiate particular sugerea incorenta descriu si mai bine peisajul genral fluid si concludent. Designul mai are un merit deosebit deoarece exprima perfect caracterul de masina subcompacta, reusind sa fie in acelasi timp sic si delicat.


Interior


Citroen este un maiestru al interioarelor. Chiar daca sunt modele de perfoamnta, sedanuri care se opresc la limita luxului sau modele de clasa mica, Citroen pastreaza tiparul si scoate din palarie cate un habitaclu caruia nu ai ce sa-i reprosezi. Citroen C3 ofera un spatiu generos la picioare pentru pasagerul din dreapta fata, in primul rand prin decuparea plansei de bord ceea ce ii permite sa avanseze cu scaunul 8 cm in plus fata de sofer mentinand acceasi pozitie confortabila si eliberand totodata spatiu pentru pasagerii din spate. Noul C3 dispune si de un portbagaj generos, cu un volum de 300 de litri. Portbagajul a fost de asemenea optimizat, acesta avand acum o inaltime redusa la 22,7 cm si o latime de 104 cm. Marea inovatia cu care Citroen a socat pe noul C3 este parbrizul Zenith. Prin lungimea exceptionala, acest parbriz, inovatie Citroen, mareste campul vizual al soferului si pasagerului fata cu 80 grade in sus, traversa superioara disparand. Asociat unor montanti subtiri, parbrizul da senzatia de vizibilitate nelimitata tuturor pasagerilor. In premiera, un degrade progresiv de 25 cm in partea superioara a parbrizului permite tranzitia lina de la protectia solara a pasagerilor din fata spre transparenta totala. O premiera mondiala: transmisia energetica (TE) in aceasta zona este de 9, fata de 50 pentru suprafete conventionale din sticla. În cazul in care soarele este puternic se pot utiliza cele 2 parasolare rigide, cu un mod de utilizare simplu si intuitiv, si permit alegerea unei protectii integrale sau partiale. Izolarea fonica a noului C3 este la cel mai bun nivel din segmentul sau. Vibratiile si zgomotele motorului, cele ce tin de aerodinamica sau de rulare sunt suprimate pentru a privilegia confortul acustic in interior.


 


Tehnologie


Citroen C3 nu se poate lauda cu multe invotii tehnologice la nivel mecanic, insa nu se poate trece cu vederea inovatiile care aduc mai putine emisii CO2. Emisiile de CO2 ale noului C3 sunt în deplina conformitate cu obiectivele ecologice si exigentele Citroen. Nivelul emisiilor pentru motorizarile HDi FAP, in ciclu mixt, este mai mic de 118 g / km - cu un produs care porneste de la 99 g / km - în timp ce acestea variaza de la 134 g / km de CO2 si 160g / km pentru motoarele pe benzina.


În paralel si ca raspuns la preocuparile tot mai mari pentru condusul ‘ecologic’ si ‘economic’, noul C3 beneficiaza de asistenta la economia de combustibil, prin intermediul unui indicator de schimbare a treptei de viteza (ICR). Aceasta oferta de motoare ecologice va fi completata in 2011 prin lansarea noilor generatii de motoare inluzand sistemul Stop & Start generatia a doua. Asociate unor cutii manuale pilotate in 5 si 6 viteze, acestea vor scadea emisiile, la motoarele diesel intre 95 si 90 g/km de CO2. Modelul francez abunda de functii multimedia. Alaturi de sistemul audio RD4 cu mp3, de Conecting USB Box (compus din priza USB + jack, compatibil iPod, kit hands-free Bluetooth) si de sistemul de navigatie MyWay, noul C3 propune un sistem hifi inedit care ii transfera pe pasageri intr-o adevarata sala de concert. Hifi System nu numai ca ofera performante acustice exceptionale, dar va seduce de asemenea si prin pretul competitiv. Echipat cu tehnologie "streaming audio", Connecting box-ul permite ascultarea muzicii stocate pe laptop fara a fi necesara conectarea la sistemul audio. Pasagerii pot asculta cantecele preferate stocate in telefon si pe iPod. Sistemul de navigatie MyWay presupune un GPS cu perimetrul Europa, un sistem audio CD compatibil cu fisiere MP3 sau WMA si un sistem handsfree Bluetooth.


Siguranta


Indiferent de nivelul de echipare, siguranta la bord este primordiala. Astfel, noul C3 dispune inca de la primul nivel de echipare, in standard, de ABS, de sistemul de asistenta la franarea de urgenta, de repartitor electronic la franare si de aibag-uri frontale si laterale. Pentru a completa seria dotarilor din domeniul sigurantei pasagerilor, noul C3 propune in optiuni ESP-ul, incepand cu nivelul Confort, precum si aibag-uri tip perdea fata - spate in dotarea standard pe niveluri Confort si Exclusive. Chestiunea Esp-ului, care lipseste in versiunea de echipare standard, a creat mari probleme pentru noul C3. Subcompacta franceza a fost nevoita sa accepte patru stele la testul Euro NCAP pentru lipsa acestei dotari din pachetul standard.


Calitate-Pret


Pretul noului Citroen C3 este extrem de atragator. Noul model francez pleaca de la 10.890 de euro cu TVA si reprezinta, fata de vechea generatie, o masina cu totul noua. Vorbim de un model mult mai atragator din punct de vedere al dotarilor, al designului sau confortului interior, cu o tinuta de drum mult mai corecta si mai impunatoare. O caracteristica in plus a noului C3 este pozitia la volan, mai ridicata decat in cazul altor subcompacte si decat in cazul generatiei precedente a modelului. Versiunea testata de noi, cea echipata cu motor de 1.4 litri Hdi si 70 de cai putere are un pret de lista de 13.790 euro cu TVA.


 


Robert Gherghe

 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Dacia Sandero Stepway

    Dacia Sandero Stepway

    În puține cuvinte Sandero Stepway poate fi caracterizat ca o mașină perfectă pentru cei nepretențioși, relativ robustă și fiabilă, care beneficiază de un aspect veritabil de crossover, această transformare a modelului supermini Sandero fiind realizată cu succes.

  • Mazda MX-5 Revolution MT6

    Mazda MX-5 Revolution MT6

    MX-5 vă captivează încă din primele secunde de condus și vă face să treceți peste orice considerent logic sau practic legat de ce anume v-ați dori de la un automobil

  • Hyundai i40 1.7 CRDi 7-DCT

    Hyundai i40 1.7 CRDi 7-DCT

    Cu un aspect îndrăzneț, un interior spațios și o listă lungă și completă de dotări, i40 s-a făcut remarcat mai mult ca oricând, imediat după lansarea acestei generații.

  • Mitsubishi Outlander MY2016 2.2 DI-D 4WD AT

    Mitsubishi Outlander MY2016 2.2 DI-D 4WD AT

    Outlander MY2016 este mult mai bun în comparație cu generația anterioară, iar calitatea interiorului și dinamica la rulare sunt acum competitive în segmentul foarte aglomerat și mult-disputat al crossoverelor compacte

  • BMW X1 xDrive20d AT8

    BMW X1 xDrive20d AT8

    BMW X1 vrea să ne demonstreze cu tot dinadinsul că a trecut vremea în care un SUV era privit ca un model mare, greoi, fantastic în off-road dar foarte slab pe drumurile asfaltate

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.3369 :: 17.92MB