No SSO cookie

BMW X6 ActiveHybrid

voteaza
(4/ 1)
BMW X6 ActiveHybrid
Nota redactor
4.7
Nota cititor
4.0

BMW X6 ActiveHybrid

Cand vine vorba de BMW, te gandesti din start la opulenta clasei de sus, la care jinduiesti si exclami ca oricum, "strugurii-s acri!" Cand vine vorba de X6, probabil unul dintre cele mai controversate modele produse de bavarezi, te duci direct intr-una dntre cele doua categorii: cea care adora modelul sau cea care o detesta pur si smplu. Recunosc, pana la testarea SUV-ului german, ma postasem in categoria celor care erau convinsi ca X6 ese strigatul neamtului care zice ca s el e capabil sa faca masini urate, insa le si vinde!
Insa sansa a fost de partea mea, am avut pe mana X6 ActiveHybrid, cel mai puternic SUV hibrid din lume si totodata cel mai scump SUV din Romania.
Daca e sa raspundintr-un cuvant cum as caracteriza masina aceasta, raspunsul ar fi pe cat de simplu,
pe atat de sec: o masina porno!
Este atat de vulgar de bine dotata, incat te face sa o doresti cu patima, atat de fetisist de elitista incat te face sa-i pizmuiesti pe toti cei care o conduc macar, si atat de performanta, incat reduce mai toate experientele anterioare la simple acte mecanice.
De aceea, si galeria foto a fost realizata intr-un loc la fel de exclusivist si elitist ca SAC-ul german: Domeniile Stirbey. Pe aceasta cale multumim conducerii Domeniilor Stribey pentru amabilitatea de a ne fi permis sa fotografiem BMW X6 Active Hybrid in fata Palaului Stirbey si pe aleile parcului respectiv.

Motor

La BMW X6 Active Hybrid este impropriu sa vorbim despre motor. Cea mai apropiata si corecta exprimare ar fi "uzina de sub capota", dar ansamblul motor/transmise se intinde pe aprape intreaga
suprafata a masinii.
SAC-ul german (Sports Activity Coupe), dispune de un motor V8 de 4,4 litri, cea mai puternica versiune pe benzina existenta pe X6, excluzand varianta M, evident. La acest motor de 408 CP, se adauga cele doua motoare electrice, dispuse in interiorul transmisiei cu 7 viteze, care au 86, respectiv 91 CP. Ce este cel mai ciudat, producatorul german declara puterea maxima a SAC-ului hibrid, ca fiind de 485 CP, desi adunand cei 408 CP ai motorului V8 cu puterea oricarui motor electric dintre cele doua existente, obtinem cu totul alte valori. In certificatul de inmatriculare este inscrisa doar puterea nominala a motorului V8.
La capitolul cuplu motor, lucrurile stau mult mai clar. La cei 600 Nm, proveniti din propulsorul pe benzina, se adauga 180 Nm oferiti de motoarele electrice, pentru a obtine un cuplu final monstruos si indecent de mare: 780 Nm.
Cum functioneaza de fapt minunea tehnologica?
Pornirea si plecarea de pe loc, care se va face evident la viteze reduse, este exclusiv in modul electric, daca sistemul de acumulatori permite aceasta. Daca nu exista suficient curent, nu va impacientati, nu trebuie sa cautati vreo priza electrica, sau vreun sistem sofisticat de incarcare, masina va porni cu ajutorul V8-ului si va incarca acumulatorii in primii kilometri parcursi.
In modul electric, X6 Active Hybrid se misca precum o fantoma, intr-o liniste totala, perturbata doar de scrasnetul pietricelelor sub anvelope. Numai in modul electric se poate parcurge o distanta de maxim 2,5 kilometri, la o viteza maxima de 60 km/h. Dupa 60 km/h, in mod automat, intra in functiune motorul pe benzina.
Evident, exista si variante in care modul electric nu se activeaza. Daca apasati brusc pedala de acceleratie, pentru a va confirma cele 5,6 secunde necesare atingerii vitezei de 100 km/h, cu plecare de pe loc, sau daca folositi transmisia masinii in modurile Sport sau Manual, indiferent de viteza de rulare sau turatia motorului, BMW-ul va functiona numai cu motorul V8.
Acumulatorii NiMh, amplasati in portbagajul SAC-ului, in locul rotii de rezerva, se incarca in timpul franarii, folosind frana de picior, sau in timpul decelerarilor masive, la folosirea franei de motor. Acest fapt este vizibil pe tabloul de bord, unde in dreptul indicatorului sistemului hibrid apare un semn "+" care se aprinde in momentul in care acumulatorii primesc curent, si acul indicatorului urca catre 100%.
Interesanta este si functionarea sistemului Start/Stop, care in cazul vehiculelor clasice opreste functionarea motorului. La X6 Active Hybrid, face acelasi lucru, insa trece automat pe functionarea electrica, astfel disparand acel mic lag existent.
Consumul unui BMW X6 n-ar trebui sa fie obictul niciunui review auto. Insa pentru ca vorbim despre Active Hybrid, trebuie mentionat, desi sincer n-am testat limitele minime posibile, fiind mai interesat de veleitatile sportive ale masinii, decat de posibilitatile economice.
Producatorul ofera niste date care arata bine pe hartie, adica 10,8 l/100 km in ciclu urban si 9,4 in ciclu extraurban. Dar cine-si cumpara un X6 ca sa faca economie de carburant?! Si cum sa faci economie cand ai sub capota aproape 500 CP?!
Indiferent daca am circulat in regim urban sau nu, valoarea inregistrata de computerul de bord al masinii a fost de 22-22,4 l/100 km, si credeti-ma ca a meritat toti banii, ca sa ma exprim asa!
La o exploatare demna de Cartea Recordurilor, puteti insa obtine un consum urban situat undeva in jurul cifrei de 13 l/100 km

Comportament

Cel mai puternic SUV hibrid din lume se comporta ca un pradator de talie mare. Face un singur rabat,
acela al suspensiei, care trebuind sa suporte 2,5 tone, si care se adreseaza unui vehicul, pana la urma sport, este ceva mai rigida decat m-as fi asteptat, in special partea din spate. In mod clar, X6 Active Hybrid nu este si nu a fost gandit nicio secunda ca vehicul off-road. Desi dispune de tractiune integrala si o garda la sol suficienta pentru acest mod de utilizare, pretul prohibitiv si suspensia rigida nu-l recomanda de niciun fel traseelor cu denivelari pronuntate. Orice groapa din strazile stirbe ale Capitalei, sau orice gura de canal, maiastru adancita in carosabil si preluata de puntea spate, scot niste sunete atat de bizare, incat incepi sa te gandesti serios la o eventuala accesare a contului din banca, pe sistemul groapa/cont.
Pe sosea, X6 Hybrid este rege, iar in parcare, contrar dimensiunilor sale cetaceice, este manevrabil si docil. In modul electric X6 Hybrid este atat de silentios, indiferent daca te afli in habitaclu (unde nu se aude decat ce vei dori tu sa auzi, datorita antifonarii impecabile), sau afara, unde poate juca cu usurinta rolul principal dintr-un film de groaza, aparand subtil si neauzit in spatele victimei.
Acceleratia 0-100 km/h de numai 5,6 secunde este un alt paradox al namilei de 2,5 tone, insa unul  mai mult decat binevenit!

Design

Cum designul unei masini suporta cele mai subiective comparatii si discutii, rolul jurnalistului auto este unul de-a dreptul ingrat. Pentru cineva care nu agreeaza in mod special designul existent pe X6, e si mai greu de pastrat o linie obiectiva.
De aceea ma voi rezuma doar la a consemna faptul ca x6 Active Hybrid nu difera cu mult fata de un X6 in varianta clasica. Deci daca iubesti designul X6, sentimentul ramane acelasi si pentru varianta hibrid.
Ce il diferentiaza de variantele cu motorizari clasice sunt: capota motorului bombata pronuntat, finisajele exterioare realizate din aluminiu, placutele cu inscriptia ActiveHybrid, discret amplasate pe portierele fata, pe hayon, si in interior, pe praguri, jantele de 20" special desenate pentru a contribui la un coeficient de aerodinamicitate si mai bun.
Conform datelor culese din statisticile existente, designul X6 este considerat unul dintre cele mai de succes, si se incadreaza in categoria celor mai reusite, aclamate si dorite.

Interior

X6 Active Hybrid ofera un interior atat de accesorizat si atat de plin de dotari si functionalitati, incat ar fi nevoie de un intreg manual pentru a-l descrie. In mod evident, in timpul alocat unui drive test nimeni nu poate cuprinde, testa si compara diferitele setari existente.
In plus, confortul si luxul oferit de materialele de cea mai inalta calitate folosite la alcatuirea interiorului contribuie din plin atat la ridicarea pretului vehiculului, cat si la definirea incadrarii elitiste de care vorbeam la inceput.
La bordul X6 Active Hybrid te simti rasfatat de-a binelea, desi nu a disparut acel sentment de design creat de ingineri. Adica intreg interiorul arata nemaipomenit de bine si unic in felul sau, unde absolut totul a fost calculat si paracalculat in prealabil, iar orice alveola, sau spatiu de depozitare creat a fost gandt de cel putin o comisie de ingineri, orice buton a fost desenat in functie de destinatia sa, fara dorinta de a scoate si mai mult in evidenta caracterul vadit opulent al masinii, in ansmblul ei.
In continuarea spiritului teuton, ca si la exterior, designul interiorului X6 Active Hybrid nu recurge la exuberante si artificii stilistice, preferand sa propuna confort, precizie si functionalitate, totul la standarde calitative premium.

Tehnologie

Este si mai greu de descris nivelul tehnologic existent pe X6 Active Hybrid, pentru ca lista de dotari este nu mare, nu impresionanta, ci pare mai degraba o culegere a dotarilor existente la aceasta ora pe piata mondiala, adunata intr-o singura masina.
Trecand peste tehnologia hibridului, cele doua motoare electrice integrate in cutia de viteze, totul raportata la XDrive si sistemul Start-Stop, pe care le-am descris deja, voi trece in revista amanuntele atat de cautate si de gustate de catre amatorii acestui tip de vehicul.
Primul contact cu tehnologia prezenta pe X6 Active Hybrid este cel cu portierele. Deschiderea si inchiderea lor se face atat din telecomanda, cat si prin atingerea unei portiuni a manerelor oricarei usi. Ridicarea hayonului se face automat, atat de la butonul de sub sgla BMW, cat si din telecomanda. La coborare, de poate folosi butonul prezent pe hayon, care va asigura o coborare lenta, sau cel de pe telecomanda, care poate cobori hayonul si totodata il poate opri, in orice pozitie isi doreste cel care are telecomanda in mana. Astfel se poate evita inchiderea sa peste vreo mana uitata pe suprafata de inchidere, spre exemplu. In plus, toate portierele au inclus sistemul  Soft-Close, adica inscriptia cu "nu trantiti portierele" devine inutila, apropierea lor de caroserie, in prima pozitie de inchidere fiind suficienta. Restul e treaba sistemului care suge efectiv portiera catre interior si o inchide total. 
Scaunele fata au o multitudine de reglaje pe toate axele posibile, inclusiv pentru sustinerea pe laterale a pasagerilor. Si tetierele au reglaj electric, cea a soferului fiind capabila sa ofere inclusiv un mod de mulare dupa ceafa ocupantului. Evident scaunele sunt incalzite, la fel si volanul.
Sistemul de climatizare este pe patru zone, sistemul audio are in componenta 16 difuzoare, si starea celor doua sisteme, alaturi de absolut tot ce poate oferi informatii despre starea masinii, a pneurilor, a modului de functionare, dar si navigatia, sau camerele de vedere care ofera o vizualizare a masinii de sus, din aer, se regasesc pe display-ul de 7", amplasat central.
Un amanunt tehnologic inedit este Head-Up Display care arata in permanenta viteza cu care ruleaza
vehiculul, dar si diferite avertismente, ca o centura de siguranta nefolosita, sau depasirea limitei de viteze, pe parbrizul masinii, la aproximativ 20-25 cm de la baza acestuia, in dreptul soferului.
Cum locul rotii de rezerva a fost luat de catre acumulatorii NiMh, X6 Active Hybrid dispune de anvelope run-flat, care pot parcurge fara probleme o distanta de 100 km.
Restul listei dotarilor, o puteti parcurge in sectiunea Dotari.

Siguranta

EuroNCAP inca nu a testat X6 Active Hybrid, de fapt nu a testat nici varianta clasica a X6. Totusi, datorita multitudinii de sisteme de siguranta si a celor 10 airbag-uri disponibile, si luand in calcul cele 5 stele obtinute constant de catre modelele BMW, putem anticipa si pentru X6 Active Hybrid un maxim de puncte. In plus, calificativu maxim la siguranta este un must-have al acestui segment, premium.

Calitate-Pret

Pretul unui SAC premium bavarez, care sa fie si eco, este la fel ca restul masinii. Si cu siguranta, piata romaneasca nu este deloc sensibila la acest aspect, mai ales cand este vorba de o diferenta de aproape 25%, fata de corespondentul nonhibrid, adica X6 xDrive50i. Pentru cel din urma, doritorii vor scoate din buzunar 65.800 Euro fara TVA, sau 78.302 Euro cu TVA inclus. Pentru varianta Active Hybrid, preturile pornesc de la 87.000 Euro fara TVA, respectiv 103.530 Euro cu TVA inclus.
Modelul testat de Masini.ro, avand o lista de optionale inclusa, costa 111.100 Euro, cu TVA inclus.
Este asadar, cum spuneam si la inceputul materialului, nu numai cel mai puternic SUV hibrid din lume, nu numai cel mai puternic hibrid din lume, dar si cel mai scump SUV hibrid de pe piata romaneasca, nefiind egalat nici de Porsche, sau Lexus. Trebuie mentionat ca este inegalat atat la pret, cat si la performante/dotari.


Corvin (Cristian Szilvassy)

 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.3314 :: 17.06MB