No SSO cookie

Skoda Fabia facelift

voteaza
(0/ 0)
Skoda Fabia facelift
Nota redactor
2.7
Nota cititor
0.0

Skoda Fabia facelift

Cei de la Skoda au realizat, probabil, ca noua Fabia nu este deloc atractiva, asta si datorita vanzarilor mult scazute fata de precedentul model. Si principalul dezavantaj al noii generatii de Fabia era aspectul.
Asadar, la putin peste un an de la lansarea pe piata, Fabia sufera primul facelift, minor, de ordin estetic, la prima vedere.
Tocmai pentru ca nu au fost aduse multe modificari, fata de modelul deja testat de Masini.ro, vom insista numai asupra acestora, restul detaliilor fiind identice si disponibile in test drive-ul de aici.
Masini.ro a testat noul model Fabia multumita dealerului autorizat Skoda, Porsche Bucuresti Vest 1.

Motor

Desi initial pare doar un facelift al exteriorului, micul motor de pe Fabia, cel in trei pistoane avand in total 1,2 litri, a primit si el o injectie cu steroizi. Astfel, de la 60 CP, cat avea versinuea anterioara, s-a ridicat la 70 CP. Si norma de poluare s-a aliniat trendului, devenind Euro 5. Emisiile de CO2 sunt reduse la doar 129 g/km, iar consumul, declarat de fabricant, este, in ciclu mixt, de 5,5 l/100 km.
De fapt, motorul de 1,2 litri, disonibil si pe Fabia, exista in nu mai putin de patru variante, de la 60 CP (versiune deja testata, anul trecut), pana la 105 CP, care beneficiaza de supraalimentarea turbo.
Masini.ro a testat varianta de 70 CP, care dupa parerea mea, se incadreaza tot in categoria motorizarilor modeste oferite de Skoda.
Avand in vedere motorul mic, care dispune de un cuplu redus, de 112 Nm, nici pretentiile nu pot fi prea mari. Totusi, acceleratia este lenta, de 14,9 secunde (0-100 km/h), asta daca evident la volan te afli singur si nu ai pornit climatizarea.
Nici cifrele de consum enuntate de producator nu se regasesc. Desi am mentionat de nenumarate ori
faptul ca un calcul de consum se realizeaza in niste limite stricte, la temperaturi exterioare optime, cu motorul deja incalzit la temperatura optima de rulare, adica a 90 de grade, numai cu soferul in habitaclu, geamurile inchise, clima oprita, toti consumatorii electrici eliminati, din nefericire, acest scenariu nu exista decat pe hartie. In viata de zi cu zi, este imposibil de imaginat, sau de aplicat un asemenea stil de exploatare.
Astfel, pe canicula acestor zile, cu aerul conditionat pornit pe intreaga durata a calatoriei, la un drum lung, efectuat in proportie de 60% pe autostrada, pe ruta Bucuresti-Litoral, avand in habitaclu doi adulti si doi copii, iar in portbagaj, strictul necesar, fara a depasi 120 km/h, decat arareori in depasiri, modelul testat a inregistrat un consum de 6,7 l/100 km, respectiv 7,0 l/100 km.
In trafic urban, strict in Bucuresti, singur in masina, fara aer conditionat pornit, masina, la un stil de condus sportiv, adaptat traficului bucurestean, a inregistrat un consum de 7,3 l/100 km. Chiar si asa, pe distante scurte, de 1-2 km, nu va asteptati la un consum foarte scazut (vezi foto)
Aceste date recomanda Skoda Fabia 1,2 HTP, de 70 CP, pentru un trafic urban. Adica, daca ar fi sa
recomand acest model, l-as recomanda cuiva care are deja o masina de capacitate mare, pe care sa o pastreze pentru calatoriile extraurbane, iar Skoda sa o utilizeze strict in oras.
Nici la capitolul depasiri pe autostrada, Fabia facelift de 70 CP nu sta grozav. Iar pe drumurile cu o singura banda, pentru depasiri, va trebuie curaj si turatii de peste 3000 rpm, moment in care dispuneti de toti cei 112 Nm.

Comportament

Skoda Fabia 1,2 HTP, 70 CP are un comportament decent, specific unei masini oneste, care face exact cat costa.
In traficul urban este agil si foarte manevrabil, in traficul extraurban, devine o masina modesta, care acapareaza banda intai de circulatie.
La folosirea in spiritul scoaterii in evidenta a perfomantelor, motorul devine zgomotos, iar insonorizarea masinii insuficienta pentru a contracara acest aspect.
Datorita dimensiunilor reduse si a greutatii scazute, nu este un monument de stabilitate, in special la viteze mari. Pe autostrada este bine de evitat situatia in care autocarele sau tirurile doresc sa va depaseasca, in special daca aveti peste 100 km/h, deoarece veti resimti vria de aer creata, care va tinde sa imprime masinii directii nedorite. Si vanturile puternice din regiunile de ses, isi vor pune amprenta pe stilul de condus si comportamentul masinii, sau va vor forta sa reduceti viteza sub 120 km/h.
Skoza Fabia 1,2 HTP se simte in largul sau in traficul aglomerat, unde comportamentul sau se apropie de nota 10.

Design

Iata si punctul forte an faceliftului. Desi minor, asa cum am enuntat inca de la inceput, este vizibil si benefic, Noua Fabia devenind dintr-o data mai frumoasa.
Faceliftul exterior consta in: redesenarea farurilor, care au devenit mai mari si mai alungite pe suprafata aripilor fata, redesenarea grilei fata si a barii de protectie fata.
In rest, intre exteriorul ramane neschimbat fata de versiunea anterioara.

Interior

Faceliftul s-a extins, timid si catre interiorul masinii. Constructorul ceh a redesenat panoul central, si asezarea indicatoarelor dintre ceasurile de bord. In plus, CD playerul, care poate citi si MP3, este total schimabt. Calitatea materialelor si a finisajelor a suferit de asemenea o imbunatatire, disparand acea senzatie de kitsch din materiale ieftine, imbinate la repezeala, prezenta la modelul anterior.
Partile care imita aluminiul, u fost inlocuite cu plastic de aceeasi calitate si culoare ca restul folosit la alcatuirea interiorului masinii. Si acest aspect este unul benefic, deoarece contrastul oferit de precedenta versiune, cea cu aluminiu, dadea impresia unei chinezarii efectuate pe vapor, intre doua schimburi de tras la vase.
Restul, neschimbat, si identic cu modelul anterior testat.

Tehnologie

Thenologic vorbind, versiunea testat, este o echipare de mijloc, al unui model entry level, care se vrea low-cost. Echipat cu aer conditionat manual, ABS (sistem antiblocare roti), MSR (sistem reglaj moment motor), sistem franare Dual Rate, imobilizator electronic, inchidere centralizata, SAFE-System, radio CD cu MP3 player, se incadreaza strict in segmentul descris: entry level, low-cost.

Siguranta

Skoda Fabia 1,2 HTP, pastreaza si la acest aspect nota generala. La testele EuroNCAP a obtinut un punctaj general de 4 stele.
Astfel, adultii care ocupa locurile din fata sunt protejati la nivelul de 4 stele din 5 posibile, copii de pe locurile dn spate- 3 stele din 5 posibile, iar pietonii, 2 stele din 4 posibile.
In varianta testata, Fabia facelift arein dotare aribag pentru sofer si pasagerul din fata si aribag-uri laterale.

Calitate-Pret

 Skoda Fabia testata de Masini.ro este in echiparea Trend. Aceasta echipare, de mijloc, costa 8.356 Euro, fara TVA. Suplimentar, modelul testat, vine cu o culoare deosebita, Rosu Brunello si tapiteria din stofa neagra, ceea ce ridica pretul la 8.638 Euro fara TVA, respectiv 10.279 Euro cu TVA inclus.
Comparativ cu 3 modele din concurenta directa, selectate la un nivel asemanator de echipare, Skoda Fabia se incadreaza undeva pe la mijloc. Sincer si subiectiv, sta mai prost decat concurenta la capitolul aspect exterior, ceea ce conteaza exrtrem de mult in alegerea unei masini.
Astfel, este mai scump decat Dacia Sandero 1.2 16V 75CP Black Line, care costa 9100 Euro, mai scump decat Fiat Panda 1.2 69CP Dynamic, care costa 9590 Euro, dar mai ieftin decat Ford Fiesta 1.25 L M5 82CP Ghia, care costa 13.280 Euro. Toate preturile sunt cu TVA inclus si nu au fost luate in calcul eventualele oferte promotionale ale dealerilor. De asemenea, alegerea pentru comparatie a modelelor comparate a fost facuta pe criteriul unei echipari de mijloc, corespunzatoare echiparii Trend.

Corvin (Cristian Szilvassy)
 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Dacia Sandero Stepway

    Dacia Sandero Stepway

    În puține cuvinte Sandero Stepway poate fi caracterizat ca o mașină perfectă pentru cei nepretențioși, relativ robustă și fiabilă, care beneficiază de un aspect veritabil de crossover, această transformare a modelului supermini Sandero fiind realizată cu succes.

  • Mazda MX-5 Revolution MT6

    Mazda MX-5 Revolution MT6

    MX-5 vă captivează încă din primele secunde de condus și vă face să treceți peste orice considerent logic sau practic legat de ce anume v-ați dori de la un automobil

  • Hyundai i40 1.7 CRDi 7-DCT

    Hyundai i40 1.7 CRDi 7-DCT

    Cu un aspect îndrăzneț, un interior spațios și o listă lungă și completă de dotări, i40 s-a făcut remarcat mai mult ca oricând, imediat după lansarea acestei generații.

  • Mitsubishi Outlander MY2016 2.2 DI-D 4WD AT

    Mitsubishi Outlander MY2016 2.2 DI-D 4WD AT

    Outlander MY2016 este mult mai bun în comparație cu generația anterioară, iar calitatea interiorului și dinamica la rulare sunt acum competitive în segmentul foarte aglomerat și mult-disputat al crossoverelor compacte

  • BMW X1 xDrive20d AT8

    BMW X1 xDrive20d AT8

    BMW X1 vrea să ne demonstreze cu tot dinadinsul că a trecut vremea în care un SUV era privit ca un model mare, greoi, fantastic în off-road dar foarte slab pe drumurile asfaltate

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.4307 :: 17.9MB