No SSO cookie

Toyota Auris

voteaza
(0/ 0)
Toyota Auris
Nota redactor
4.1
Nota cititor
0.0

Toyota Auris

Masini.ro a testat modelul Toyota Auris facelift, care a fost lansat pe piata mondiala anul trecut, in luna octombrie, la mai bine de doi ani dupa ce a fost lansata versiunea de baza.
Faceliftul este unul minor, concretizat la nivelul farurilor, luminilor spate, al celor doua spoilere fata-spate, inclusiv lampile de ceata.
Masina, un model de clasa compacta, este aruncata, precum in cusca leilor, pe o piata unde lupta este acerba. Cei mai importanti concurenti ai Aurisului sunt Citoren C4, Fiat Grande Punto,  Ford Focus, Opel Astra si Peugeot 308.

Motor

Modelul testat de Masini.ro are o echipare 1,4 D-4D, ceea ce inseamna ca dispune de un motor de 1364 cmc, cu patru cilindri in linie, alimentati cu motorina. Motorul nu este foarte puternic, dispunand de numai 90 CO, la o turatie de 3800 rpm. Cuplum maxim nu este nici el situat la valori foarte mari, cum ne-a obisnuit actuala tehnologie diesel, astfel, la D-4D, avem 205 Nm, diponibili destul de sus, intre 1800 si 3000 rpm. Spun "destul de sus", pentru ca desi pe hartie cuplul motor apare incepand cu 1800 rpm, in conditii de exploatare normala, cu pasageri si in trafic, veti dispune de valorile ridicate ale cuplului motor abia de la 2500 rpm in sus.
Si la kick-down, Auris D-4D raspunde lent, aratand ca nu sprintul este caracteristica sa de baza.
In rest, este surprinzator ca o masina cu un motor de 1,4l are pe cadranul de bord inscrisa o viteza maxima de 240 km/h.
Transmisia modelului este manuala, cu sase trepte, foarte lungi. Mai multm pentru a se asigura de o exploatare optima, producatorul a instalat in bordul masinii, exact intre cele doua cadrane principale, acel celebru "shift mode" care indica sferului ca este cazul sa schimbe treapta de viteza, dupa caz, intr-una superioara, sau inferioara. Cert este faptul ca Auris 1,4 D-4D nu agreeaza mersul in treapta a sasea sub o viteza minima de 80 km/h.
Revenind la performantele masinii, viteza maxima constructiva este de 175 km/h, semn ca bordul cu 240 km/h este pentru un frate mai mare.
Acceleratia, 0-100 km/h se realizeaza in 12 secunde.
Consumul declarat de catre producator este de 5,6/4,2/4,7, in regim urban/extraurban/mixt.
Aurisul testat de masini.ro, care a parcurs in jur de 600 km, pe distanta Bucuresti-Constanta si retur, cu tot cu traficul urban al celor doua metropole, a inregistrat un consum mixt de 5,7 l/100 km. Cel putin asta a indicat computerul de bord, iar litrometrul ne-a asigurat ca, plecand cu plinul facut, la predarea masinii mai existau in jur de 25% din cei 55 litri disponibili initial. Norma de poluare este Euro 5, iar emisiile de CO2 sunt reduse la 124 g/km, in ciclu mixt.

Comportament

Auris se comporta ca o mica masina de familie. Destinata mai degraba unei familii de tineri, cu unul sau doi copii mici, Auris ofera intreg confortul necesar acestora.
Cum am explicat in descrierea motorului, Auris nu este o masina rapida. Fiind si foarte usoara, n-ar fi fost o alegere inteleapta echiparea sa cu vreun mosntru de 400 CP.
Suspensia este gandita sa reduca la maxim trecerea peste denivelari, insa nu va asteptati ca aceasta sa se faca lin, ca in cazul unei berline. Avem de-a face totusi cu un hatchback.
La trecerea pese denivelari repetate, in cazul in care masina nu are deloc incarcatura pe spate, exista o usoara tendinta de "dans" pe sosea, iar daca aceasta se intampla si intr-o curba, spatele masinii tinde sa ia alta directie.
Un alt aspect pe care l-am remarcat este insonorizarea nu tocmai perfecta a masinii. La viteze mari, in special pe autostrada, zgomotul care ar trebui sa fie unul de fond, devine unul prezent in habitaclu, putin peste limita a cea ti-ai dori sa auzi in masina proprie. Evident, asta daca radioul nu este dat tare, cat sa acopere fundalul nedorit.
In rest este foarte manevrabil, cu un diametru de bracaj mare, coroborat cu dimensiunile reduse, ceea ce asigura soferului posibilitatea de a se strecura sau a se parca in condtii optime, in locuri inaccesbile altor vehicule.
Suspensia, revenind la ea, asigura o buna incadrare in viraje, deseori nefiind necesara reducerea vitezei pentru abordarea unei curbe mai ample.
Desi are dimensiuni relativ mici, se comporta excelent la drum lung. Auris 1,4 D nu da senzatia unei masini concepute pentru calatoriile lungi, desi dotarile interioare o recomanda pentru aceasta, iar spatiul interior este surprinzator de mare pentru o masina din aceasta clasa.

Design

Capitolul la care japonezii au fost mereu deficitari, in fata europenilor, designul, pare o chestiune rezolvata. Cum vehiculul este produs in Europa, mai precis in Marea Britanie si Turcia, Toyota vrea sa impuna Auris ca un model european, creat in Europa.
Desi nu iese in evidenta, si nu impresioneaza ca design, Auris este cu siguranta un model mai reusit decat precedenta generatie din care se si trage, adica Corolla. In plus, faceliftul care atinge cele doua spoilere, farurile si stopurile este deosebit de european.
Ceea ce defineste Auris, ca linie de design, este lipsa totala a barilor de protectie. Ambele, fata-spate, au fost inlocuite cu spoilere generoase, care coboara de la linia capotei motorului -respectiv linia hayonului, pana la limita  gardei la sol. In plus spoilerul si-a schimbat forma din jurul proiectoarelor de ceata, fata de modelul precedent, iar cel din spate, a primit doua catadioptrii de culoare rosie, care-i confera un aer mai sportiv, si din nou, o vizibilitate mai buna, pentru ceilalti participanti la trafic.
Ce impresioneaza la Auris este forma blocurilor optice. Cele din fata sunt mai proeminente ca oricand, si alungite pana la nivelul superior al arpilor fata, oferint o mai buna vizibilitate in trafic. Iar cele spate, dispun de tehnologia LED si au un design extrem de reusit.

Interior

Aici japonezii au lucrat in folosul iubitorilor de masini, as putea spune. Interiorul, desi nu este alcatuit din materiale nobile, este desavarsit finisat si foarte placut ochiului.
Cel mai reusit gadget utilitar sunt cele doua suporturi pentru pahare, sau doze de suc, amplasate exact in dreptul gurilor de ventilatie laterale ale bordului. Am suprins si in galeria foto, cum o cutie de suc, poate fi astfel racita, si pastrata la o temperatura rece, indiferent de durata calatoriei.
Un alt aspect inedit este un mic spatiu de depoztare aflat in partea de jos a consolei centrale, undeva sub levierul schimbatorului de viteze. Un spatiu pe care multi il ignora, a gasit astfel o utilizare interesanta.
Torpedoul este si el un dublu depozitar, deoarece se deschide atat in partea superioara, cat si in cea de jos, cu cate o usa independenta.
Scaunele, desi fara o forma ergonomica evidenta, sunt facute sa incadreze perfect corpul si sa nu-l lase prada tangajului unei calatorii in curbe abordate violent.
Schimbatorul de viteze are o pozitie ciudata, mai sus decat la cele mai multe vehicule de pe piata, dar nu sus in bord ca la Citroenuri. Undeva la mijloc, oarecum nefiresc, insa foarte comod. In plus cotiera centrala ajuta bratul sa nu se oboseasca prea mult in interventiile asupra levierului.
Volanul, imbracat in piele, nu are forma rotunda cotidiana. In partea de sus prezinta doua proeminente, pentru o mai buna prindere, iar in partea inferioara, cercul se intrerupe cu o linie aprope dreapta, excluzand astfel neplacuta senzatie de frecare a volanului pe picioarele soferului. Si in plus are un aspect foarte placut.
Materialele care imita fibra de carbon, imbinate cu aluminiul, intineresc enorm aspectul inetrior, iar cadranele ceasurilor, luminoase si in culori prietenoase, intregesc peisajul.
Daca ar fi sa fiu cusurgiu, as critica pozitia oarecum incomoda a panoului de reglaj al oglinzilor, insa cum acestea nu sunt obiectul unei ajustari zilnice, este un aspect nederanjant.

Tehnologie

Modelul testat este in varianta de echipare "Luna". Aceasta este corespondentul liniei de mijloc, deci mai multe gadgeturi tehnologice nu sunt disponibile, decat pe varianta urmatoare de echipare.
Toyota Auris 1,4 D-4D Luna, are in dotarea standard  cam tot ce este nevoie si util la aceasta ora: oglinzi exterioare reglabile electric, cu semnalizator integrat, geamuri portiere actionate electric, cu functia "Auto" pentru toate cele patru geamuri, comenzi audio pe volan, instalatie de climatizare DUA, cu reglare automata, Radio CD & MP3 cu 6 boxe, Directie asistata electric (EPS).

Siguranta

Toyota Auris a obtinut toate cele 5 stele la testarea EuroNCAP. In dotarea standard, Auris vine cu airbaguri frontale sofer & pasager + airbaguri laterale fata, airbaguri tip cortina si airbag pentru genunchii soferului. In total, o premiera pentru clasa compacta, Auris are in dotarea de serie nu mai putin de 9 airbaguri.

Calitate-Pret

La acest capitol, Auris sta  bine, cel putin in fata concurentei directe. Astfel, competitorii sai directi, ofera, la aproximativ aceeasi capacitate cilindrica si nivel de echipare urmatoarele preturi: Citroen C4, berlina 1.6 HDi, 92 CP, diesel= 13.040 Euro, Volkswagen Golf, 5 usi 1.6 TDI DPF, 105 CP, manuala/5, Comfortline= 19.614 Euro, Ford Focus, 5 usi 1.6 L Duratorq TDCi Common Rail + DPF, M5, Ghia= 19.968 Euro, Fiat Grande Punto Serie 5 1.3 Multijet, 75 CP= 12.500 Euro. Toyota Auris, nivel de echipare Luna, varianta tesata de Masini.ro, costa 17.890 Euro, ceea ce il situeaza in jumatatea de sus a listei de preturi. Insa petru o mai buna comparatie, trebuie luate in calcul garantia oferita de fiecare producator, fiabilitatea marcii, si nu in ultim rand, lista de dotari standard ale vehiculului. In plus, fiecare dealer aplica diferite reduceri de sezon.
Raportat la fiabilitatea legendara a firmei, la nivelul calitativ ridicat oferit de brand, la minutiozitatea cu care japonezii definitiveaza fiecare aspect, obtineti totusi, o masina destul de scumpa din clasa sa, cu o echipare medie. La acesta se mai adauga si o garantie de 5 ani sau 160.000 km.

Corvin (Cristian Szilvassy)


 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.4085 :: 17.04MB