No SSO cookie

Noul Ford Fiesta

voteaza
(0/ 0)
Ford Fiesta Titanium 1.4l
Nota redactor
0.0
Nota cititor
0.0

Noul Ford Fiesta

Primul cuvant care-mi vine in gand cand ma uit la noul Fiesta este: foarte tare! Ford a facut o masinuta foarte, foarte tare! Daca iti doresti o masina cu dimensiuni reduse, dar surprinzator de incapatoare, cu un consum de bun simt si o cilindree rezonabila, dar toate acestea, sau mai bine zis nimic din toate acestea sa nu fie in detrimentul performantei, ei bine... nu aveti prea multe optiuni! Insa Ford Fiesta, da... vine exact acolo unde e nevoie. Este exact masina descrisa mai sus. In primul rand designul. Fiesta a imprumutat din look-ul fratelui mai mare, Focus. Si asta nu i-a stricat deloc. Intre generatia precedenta de Fiesta si cea actuala, diferenta e ca de la o vacanta in Eforie Sud si una in sudul Greciei. Designul Fiestei este surprinzator de avangardist, de obraznic si de bine gandit. Aerodinamica e cuvantul lege cand privesti caroseria noii Fiesta. Si chiar ca-ti vine s-o pui de o fiesta, pe strada. Pana si privirile curioase sau invidioase ale celor care privesc de pe trotuare, contrariati metamorfoza Fordului Fiesta merita toti banii, ca sa zic asa! Fiesta arata atat de indraznet si de provocator incat ai doua sanse: ori sa te provoace toti la o mica intrecere, ori sa fii lasat sa treci ca sa poti fi vazut din toate unghiurile! Si daca exteriorul, cu jantele de aliaj moderne de 15", cu 4 spite in Y, cu farurile ample si alungite, cu stopurile care imbratiseaza caroseria, cu geamurile spate intunecate, cu oglinzile generoase, prevazute cu semnalizatoare, ei bine, daca imaginea aceasta parca n-ar fi fost indeajuns, trebuie sa aruncati o privire in interior! Ajuns in habitaclu, Fordul imi da senzatia ca inginerii care l-au creat au fost artisti. Daca la alte modele Ford pe care le-am condus sau testat am mai gasit cate ceva de obiectat, interiorul noii Fieste este fara cusur! In primul rand scaunele. Extrem de confortabile, cu reglaje in 2 directii, plus inaltime, sunt de mare senzatie. Volanul, imbracat in piele si evident in trei spite, cu o gramada de comenzi incluse, si el reglabil axial si vertical, e parca facut pentru mainile soferului. Iar imitatia de aluminiu care alcatuieste interiorul volanului, aceeasi ca o mare parte a elementelor bordului, de culoare argintiu-strident, e pur si simplu delicioasa. Grija cu care au fost facute finisajele acestei masini, duc cu gandul la batranii chinezi si rabdarea lor legendara. Pentru ca trebuie sa fi cerut multe ore de munca. Evident ca si Fiesta este echipat cu enervantul sistem de avertizare pentru centurile de siguranta. Si mai mult, daca incerci sa pacalesti sistemul, si-ti cuplezi centura, numai cat sa taca masinaria, ei bine, Fiesta iti aminteste ca nu a fost creat pe un vapor manat de vaslasi si bineinteles ca senzorii isi fac treaba, iar sistemul iti arata parca degetul pe obraz: pune-ti centura meltene! Motorul, un surprinzator 1,4l benzina, in patru cilindri este atat de indraznet, incat nici nu stii cand ai iesit in afara legii. Cei 96 CP, pe care sincer nu inteleg de unde i-au scos vrajitorii de la Ford, sunt un ajutor de nadejde, in special in traficul urban, unde o masina mica cu un motor puternic sunt mai mult decat ai avea nevoie. Si Fiesta este din nou raspunsul corect: e mic, puternic si indraznet. Exploatat corect din punct de vedere sportiv, adica dus in ture precise, cam 3000 rpm in fiecare treapta, Fiesta ajunge cu usurinta la 120 km/h. Si intra foarte lin si usor in fiecare treapta a cutiei manuale cu 5 trepte. Oricum pedala de ambreiaj este atat de usor de dus pana la capat, incat si un piciorus gingas de balerina poate sa atinga covorasul protector cu ea. Iar manerul de aluminiu al schimbatorului de viteze, imbracat in piele, este manevrabil si cu degete sensibile de pianist. Consumul, la un mers sportiv, a fost in medie, in ciclu strict urban, de 7,5l/100 km. Si cand spun sportiv, asta inseamna ca rareori am schimbat intr-o treapta superioara sub 2500 rpm. Deci Fiesta, chiar cu motorul cel mic, de 1400 cmc, asigura suficient cuplu motor si la turatii reduse, in trepte superioare de viteza. Directia la modelul testat de mine, adica Fiesta Titanium 1.4, 96 CP, poate face o gramada de masini cu veleitati sportive sa paleasca. Fiesta este extrem de stabil, chiar si la frane in curba efectuate la viteze relativ mari. Si ca tot veni vorba de frane, acestea sunt ca si restul masinii, impecabile. Ford Fiesta are o vizibilitate foarte buna din pozitia soferului, excluzand aproape in totalitate acele unghiuri moarte din jurul stalpilor fata care incadreaza parbrizul. Portbagajul este suficient de generos pentru un hatchback de dimensiunile Fiestei. Si iluminat pe deasupra! Si ca sa nu aiba proprietarul vreo grija ca bagajele i-ar putea deteriora partea din spate a banchetelor, acestea au fost imbracate intr-o protectie metalica. Ca un cuvant de incheiere, Fiesta este masina care spune singura, de la prima vedere, ca-si merita toti banii. foto si text:Corvin (Cristian Szilvassy)
 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.3138 :: 17.03MB