No SSO cookie

Hyundai ix35 2.0 MPI

voteaza
(0/ 0)
Hyundai ix35 2.0 MPI
Nota redactor
4.3
Nota cititor
0.0

Hyundai ix35 2.0 MPI

Dupa ce am testat noul Hyundai ix35 in varianta diesel, iata ca a venit randul sa raspundem si curiozitatii celor care prefera motorizarile pe benzina. Asadar, in continuare, va vom prezenta impresiile noastre asupra modelului Hyundai ix35 cu echipare 2.0 litri, bezina, ce dezvolta 163 CP.

Motor

Modelul testat, ix 35 2.0 MPI GLS 4WD 5MT PREMIUM, beneficiaza de motorizarea Theta II, de 2 litri, care are urmatoarele specificatii: 163 CP la 6200 rpm si un cuplu motor de 194 Nm, disonibil abia la 4600 rpm. Emisiile de CO2 sunt de 177 g/km. Unitatea motrica este cuplata, la modelul testat, la o transmisie manuala cu cinci trepte. Exista si posibilitatea alegerii unei transmisii automate, cu sase trepte.
Senzatia de masina fara porniri sporive, este si mai accentuata la modeul pe benzina, decat la cel diesel. Si au fost nevoie de 400 kilometri ca sa ne dam seama in ce regim i-a placea benzinarului urmas al lui Tucson, sa functioneze.
Speriati de consumul destul de ridicat, de aproximativ 10 litri la suta de kilometri, n-am apasat foarte ferm pedala de acceleratie. Am mentinut motorul intr-un regim de turatie normal, nedepasind, deseori, limita a 3500 rpm. Eroare! Hyundai ix 35 2.0 MPI GLS 4WD 5MT PREMIUM, functioneaza fericit, desi urechea soferului nu va fi incantata de turatia ridicata, intre 4000 si 5000 rpm. Intre aceste valori masina isi arata coltii si iti da dreptul sa efectuezi o depasire fara a sta cu inima in gat. Si culmea, consumul, in acest regim turat, dupa parerea noastra, n-a crescut cu mai mult de 0,2-0,3 l/100 km.
Consumul masinii, la un mers intr-un stil decent, la drum lung, adica cu o medie generala de 90-100 km/h pe un parcurs de 350 km, (3 ore pentru distanta respectiva), se situeaza in jurul cifrei de 9 l/100 km. Urban nu am apucat sa-l testam, insa coroborand cifrele anuntate de producator si comparand cu realitatea efectiva, estimez un consum urban de 10-12 l/100 km. Cifrele oficiale sunt: urban 9.9, extraurban 6.3, mediu 7.6 l/100 km.
 

Comportament

Diferentele de comportament dintre varianta pe benzina si cea prezentata anterior, diesel, sunt minore. Le voi puncta numai pe acestea, pentru restul, va sta la dipoziie drive testul anterior.
Primul sentiment la volanul variantei pe benzina a fost ca masina este ceva mai usoara ca dieselul. Ceea ce e si adevarat, ix 35 2.0 MPI are 1754 kg, fata de 1787, dar senzatia nu este clar, indreptatita.
In mod cert, daca nu vrei sa storci fiecare cal putere sau sa utilizezi fiecare Nm al masinii, motorul este mai silentios in varianta pe benzina. Insa la un regim de test, in care vrei sa vezi ce poate masina, ix 35 2.0 MPI devine un pic cam zgomotos.
Din punctul meu de vedere, pur subiectiv, benzinarul este vizibil, catre deranjant, de lent. Efectiv, fara a-l trece peste pragul celor 4000-4600 rpm, masina da senzatia de submotorizare. Intre 4600 si 5500 rpm, devine vioi, insa nu va asteptati la un comportament exploziv.

Design

Hyundai ix35 a fost creat dupa ceea ce specialstii coreeni numesc ca fiind un nou limbaj, "Sculptura Fluida". Avand la baza conceptul Hyundai ix-onic, surprinzator, ix35 a pastrat aproape intacte multitudinea de detalii stilistice ale acestuia.
Astfel, exteriorul se defineste clar prin prisma celor doi de "Z", pe linia flancurilor. Acesta, "Dublu Z"-ul este si caracteristica principala a masinii privite din lateral.
Designul urmasului lui Tucson este de departe cel mai frumos al marcii coreene, de pana acum.

Interior

Interiorul este cel care a dat si denumirea masinii, deoarece intreg bordul este construit in jurul consolei centrale, care are forma uni X.
Varianta pe care am testat-o, fiind la nivelul de echipare "Premium", ofera acelasi interior de vis. Din punctul meu de vedere, calitatea materialelor nu este cu nimic mai prejos fata de ce ofera concurenta la acest moment.
Atat stilul, calitatea, cat si finisajele sunt peste limita de segment in care este inscris ix35.
Intreg interiorul denota modernism si nonconformism, imbinate cu materiale de clasa, semn ca asiaticii au invatat cate ceva in toti acesti ani de cand fabrica masini.
Spatiul este suficient si cinci adulti pot sta cu picioarele intr-o pozitie comoda in masina.
In plus, la acest nivel de echipare, pe langa tapiteria din piele, toate cele cinci locuri beneficiaza de incalzire in scaune.
Ergonomia este un alt aspect asupra caruia constructorul asiatic a plusat. Astfel, toate instrumentele si toate comenzile sunt amplasate parca natural si logic.
Comparativ cu concurenta directa a modelului, ix35 este in mod clar invingator  detasat la acest capitol, al interiorului.

Tehnologie

Cum am mai spus, modelul testat, este varianta "Premium", ceea ce inseamna in limbaj popular, full-options. Tot ce inseamna varf de dotare Hyundai se regaseste si pe acest nivel de echipare. Asadar, chiar exceleaza la acest capitol: asistenta la urcarea si coborirea pantelor, climatizare automata bizonala, computer de bord, linie audio premium cu radio, CD, MP3, RDS, ceas, 4 boxe, 2 twetere, usb si aux, inchidere centralizata, servodirectie electrica, cheie inteligenta, scaune incalzite, inclusiv bancheta spate, parbriz incalzit, camera de vedere parcare spate, si lista poate continua. Si evident, motorul este Euro 5.
Afisajul si sistemul de navigatie, inclus in el, lipsesc  de la varianta testata de Masini.ro. In locul sau, se gaseste afisajul sistemului audio. Insa camerele de vedere pentru parcarea cu spatele exista. O treime din oglinda retrovizoare centrala devine un miniecran color, odata cu pozitionarea levierului in pozitia de mers inapoi.

Siguranta

Desi ix35 inca nu a fost testat EuroNCAP. Dar, potrivit constructorului, a fost construit pentru a obtine cinci stele. De fapt nu ar fi o noutate, brandul Hyundai fiind un obisnuit al celor cinci stele EuroNCAP.
Hyundai ix35 are sase airbaguri in doatrea standard: sofer, pasager, laterale si cortina. De asemenea, dispune de senzor de blocare al usilor in mers, ABS, ESP, plus asistenta la urcarea si coborarea pantelor.

Calitate-Pret

Pretul unui Hyundai ix35, pe benizna,  porneste de la 18,921 Euro, si se opreste la 23,562 Euro cu toate taxele incluse, pentru versiunea de top, PREMIUM, adica cea descrisa in acest drive test.
Daca la varianta diesel concurenta e mai acerba pe acest segment, din punctul de vedere al raportului calitate/performanta/pret, la varianta pe benzina, ix 35 devine un lider imbatabil la aceasta ora, pe piata romaneasca.


Corvin (Cristan Szilvassy)

 

Comentarii (3)

scris de Anonim

Partea 2. Precizez ca clima pentru mine nu reprezinta ceva care sa zic ca imi trebuie neaparat. Cat despre un SUV la 100000 de km parcursi nu stiu daca am avut nevoie de 2% din timp 4x4 deci nu se justifica. Modelul nou l'am vazut in showroom shi m'a atras ( design ) dar din ce am observat multe lipsuri fata de modelul tucson. Pe scurt dezamagit. Daca e pot reveni cu detalii mai ales ca vanzatoarea de la hyundai cand i'am explicat de lipsuri ea a venit cu argumentul .... da dar are mai multi cai

scris de Anonim

Mda. Cu parere de rau o spun eu sunt dezamagit de noul model Tucson. Si va pot povesti fara sa ma opresc foarte mult de ce acest lucru. Sunt posesor de tucson 2wd bezina din 2006. Foarte multumit de mashina shi char am pus gpl pe aceasta cand avea 30000 km. Acum am aproape 100000 si mashina merge impecabil. Deh am luat ca 90% din targetul lor versiunea de baza. Ca dotari este mai mult ca perfecta dinpunctul meu de vedere, mai ales ca se poate achizitiona o navigatie pentru aceasta la 1400 ron .

scris de Anonim

e chair atat de lenesa varianta asta? vreau sa o cumpar, daca a mai condus-o cineva va rog sa postati pareri. mersi!

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.3154 :: 21.04MB