No SSO cookie

Fiat 500 by Diesel

voteaza
(0/ 0)
Fiat 500 by Diesel
Nota redactor
4.0
Nota cititor
0.0

Fiat 500 by Diesel

Fiat 500 a convins inca de la aparitia sa prin modul in care designerii secolului XXI au reusit sa interpreteze un model retro specific anilor '60. Mic, economic, ideal pentru oras, Fiat 500 a redeschis pagina unei mode parca uitate de producatorii de masini. Marile aglomeratii urbane s-au trezit invocand o creatie de natura lui Cinquecento, iar italienii de la Fiat au trebuit doar sa-si aminteasca de populara creatie din urma cu 50 de ani. Fiat 500 nu a mai reusit sa devina masina maselor din anii '60, dovada a faptului ca designul retro in anii nostri reprezinta un lux si costa. Cinquecento s-a remarcat ca o piesa de lux iar apropierea de brandul italian Diesel nu a reprezentat nicio surpriza. Asa a luat nastere noul Fiat 500 by Diesel, poate cea mai reusita creatie vestimentara din lumea automobilelor. Fiat 500 by Diesel nu este, asa cum v-ati putea gandi un model cu motor diesel, ci o creatie artistica, o imbinare perfecta a designerilor de masini cu designerii de imbracaminte.

 

Motor

Masini.ro a testat noul Fiat 500 by Diesel echipat cu varful de gama asigurat de propulsorul 1.4 litri pe benzina si 100 de cai putere. Un model atat de mic cu un motor cu o putere de care multe berline de pe piata nu dispun ar putea fi un avantaj notabil. Si asa si este! Ca orice propulsor pe benzina ofera intreaga herghelie de cai foarte sus, la peste 6.000 rpm si dispune de un cuplu maxim modest, de doar 131 Nm, realizabil la 4.250 rpm. Cu aceste date, nu putem vorbi de o bestie inchinata soselei, insa luand in considerare dimensiunile si masa micutului Cinquecento ceea ce ofera motorul este resimtit mult mai bine. Fiat a avut grija de cei care-si doresc mai multa adrenalina la volan si a dotat noul 500 by Diesel cu un buton „Sport”, care are menirea de a scoate untul din propulsorul cu 4 cilindri. Odata ce accesati modulul Sport veti putea lua parte la o experienta sportiva, in care va veti putea mandri cu rapiditatea vehiculului. Mai mult, accesarea modulului Sport va ofera o directie mult mai ferma, mai tare. Motorul este cuplat la o transmisie cu sase rapoarte, lucru impresionant pentru o masina atat de mica. Cursa schimbatorului da dovada de o usoara imprecisie, insa rapoartele sunt bine etajate si sunt construite pentru a oferi un demaraj cat mai rapid. Un aspect important il reprezinta sunetul curat ala motorului, sunetul care te trimite cu gandul la acele motoare fabulose ca performanta. Sunetul este resimtit serios in cabina, pentru unii putand fi o placere, pentru altii putand fi o teama cu privire la antifonarea habitaclului. Desi se numeste Diesel, nu este un diesel, insa consuma ca unul. Cam acesta este Fiat 500 by Diesel, cu un consum urban de 8.4 litri in modulul normal si cu maxim 9.0 litri in modulul Sport.

Comportament

Fiat 500 by Diesel echipat cu motor de 1.4 litri si 100 de cai putere exceleaza pentru cei care-si doresc o masina care sa plece prima de la semafor. Masa de 930 de kg combinata cu puterea a 100 de cai reda o ecuatie reusita de italienii de la Fiat. Timpul de acceleratie de la 0 la 100 km/h este de 10,5 secunde iar viteza maxima de constructie este de 182 km/h, cifre mai mult decat rezonabile pentru un model de oras. Tinuta de drum a unui model asa cum este Fiat 500 by Diesel este mai mult decat impresionanta. Inginerii de la Fiat au implementat o suspensie fata McPherson, cu brate oscilante si bara stabilizatoare, si o punte spate semirigida, pentru a asigura o tinuta de drum care aduce aminte de modelele sport. Chiar daca este un model de oras, Fiat a dorit neaparat sa construiasca o masina care sa se simta bine in viraje, care sa se lipeasca de sosea si care sa nu ofere doar confort la sezutul in scaun. Fiat a mizat pe un confort psihic, destinat nebuniei tineresti, si mai putin pe unul fizic, specific clientilor de varsta a doua. La drum lung, Fiat 500 by Diesel nu da dovada de ruliu si se remarca prin stabilitatea extraordinara pentru o masina atat de mica. Directia denumita DualDrive se dovedeste a fi perfecta pentru manevrele necesare intr-un mediu urban aglomerat.

Design

Fiat 500 s-a remarcat de la inceput ca un monument de design. Reinterpretarea designului original intr-o versiune moderna a fost reusita de senzatie, salutata de specialistii din intreaga lume. Venirea celor de la Diesel in combinatia denumita Fiat 500 by Diesel nu a facut decat sa armonizeze si mai mult legatuura dintre Cinquecento si lumea artei. Diesel este un producator celebru de tinute vestuimentare, iar accesoriile existente pe modelul 500 by Diesel sunt ridicate de designerii brandului de imbracaminte la un nivel deosebit. Din puncte de vedere estetic, mdoelul este o reusita remarcabila, stilul retro al lui Cinquecento fiind perfect pus in lumina de logo-urile Diesel, de insertiile producatorului de imbracaminte. A reisit un model sic, stralucitor pe sosea, capabil sa intoarca si cele mai incruntate priviri. Prezenta celor de la diesel nu poate fi ratata. De la logo-ul prezent pe schimbatorul de viteze, pana la butonul de deschidere al haionului si jantele de 16 inch cu capac central, emblema diesel domina look-ul lui Fiat 500. Opera de arta nu se limiteaza la atat. Designerii au gasit de cuviinta sa pluseze prin suportii de plastic de pe montantii centrali, unde numele Diesel sta la loc de cinste, prin bondourile care imita capsele prezente la o pereche de blugi, eleronul care se desprinde din acoperis si noile bare de protectii, aflate pe aceeasi lungime de unda cu designul bandourilor.

Interior

Interiorul modern si primitor al modelului Fiat 500 a fost de multe ori pus in balanta cu calitatea indoielnica a materialelor si chiar a finisajelor. Daca plasticul monoton de pe bord vine intr-o conntradictie serioasa cu singurul si genialul cadran cu vitezometru intr-un galben retro, tapiteria Diesel, de pe scaune, se inscrie pe aceeasi lini cu manerul schimbatorului de viteze, desenat de designerii vestimentari. Interiorul se distinge prin covorasele personalizate si prin insertiile de aluminiu de pe pragurile laterale. Munca expertilor Diesel a dat mai multa viata in interiorul lui Fiat 500, insa nu a rezolvat problema spatiului redus pentru patru pasageri, dar suficient pentru doi. De asemenea, un alt minus este volumul de 185 litri al portbagajului, insa sunt elemente care pot fi iertate in momentul in care detii o masina atat de sic si de speciala.


 

Tehnologie

Fiat 500 by Diesel vorbeste mai mult despre design si accesorii decat despre tehnologie. Totusi, trebuie salutat nivelul tehnic al motorului, suspensia deosebit de fiabila. Fiat 500 nu este un monument al tehnologiei, insa dispune de elemente care fac mult mai placuta misiunea soferului. In primul rand, 500 by Diesel schimba climatizarea manuala cu una automata pe o zona, aduce un nou sistem de sonorizare, Interscope, care dispune de o conexiune auxiliara USB si comenzi pe volan. Fiat 500 dispune de un sistem Blue&Me, oglinzi reglabile electric si proiectoare de ceata. Nivelul tehnologic existent pe Fiat 500 este unul dintre cele mai ridicate, daca este sa judecam modelul in functie de segmentul din care face parte.

 

Siguranta

Italieni de la fiat au construit modelul 500 folosindu-se de criteriile testelor EuroNCAP, astfel incat micutul vehicul nu putea scapa fara a fi notat cu cinci stele la testul de siguranta. Cele sapte airbaguri, frontale, laterale, cortina sau genunchi, precum sisteme de siguranta activa cum ar fi ABS, EBD sau ESP pentru unele versiuni fac din modelul de clasa mica un adevarat erou in cursa pentru o masina cat mai sigura. Desigur, este dicutabil gradul de siguranta la un impact mai mare de 50-60 km/h pentru un vehicul atat de mic, insa Fiat a acoperit pe cat posibil problema sigurantei.

Calitate-Pret

Fiat 500 by Diesel este o versiune limitata la circa 10.000 de exemplare. O editie limitata costa in plus iar prezenta brand-ului Diesel nu putea face exceptie in cazul lui Cinquecento. Pretul unui Fiat 500 normal pleaca de la 11.500 de euro cu TVA inclus, insa pretul pentru editia limitata 500 by Diesel este mai mare, avand in vedere si dotarile suplimentare. Astfel, cel mai ieftin Fiat 500 by Diesel poate fi cumparat la un pret de 13.000 euro cu toate taxele incluse. Daca doriti sa achizitionati modelul testat de noi, varful de gama asigurat de motorul 1.4 litri si 100 cai putere, va trebui sa scoateti din buzunar fix 14.000 de euro, cu TVA inclus.


 

Robert Gherghe

 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2624 :: 17.02MB