No SSO cookie

Hyundai ix35 2.0CRDI

voteaza
(0/ 0)
Hyundai ix35 2.0CRDI
Nota redactor
4.3
Nota cititor
0.0

Hyundai ix35 2.0CRDI

Hyundai a avut in gand inca din anul 2006 sa aduca in lume un urmas al celebrului Tucson. Acum a venit momentul ca si in Romania sa il avem. Este de prisos sa mai pomenesc de faptul ca Hyundai Tucson este cel mai bine vandut SUV din Romania.
Hyundai ix35 este primul model al marcii proiectat si dezvoltat integral in Europa, la centrul Hyundai dun Russelsheim, Germania.
Acesta este creat pentru a veni in intampinarea cerintelor specifice unui stil de viata dinamic.
Hyundai ix35 aduce cu sine si o premiera, inca inegalabila, cel putin in Romania: pachetul de servicii Triple 5, ceea ce inseamna 5 ani garantie integrala, transmisibila si fara limita de kilometri, 5 ani de asistenta rutiera si 5 ani de verificari tehnice periodice.
Masini.ro a testat atat varianta pe benzina, cu un motor de 2.0 litri si 163 CP, cat si cea diesel, pe care o voi prezenta in cele ce urmeaza, adica 2.0 CRDI de 184 CP.

Motor

Echipat cu un motor de 1995 cmc, capabil sa dezvolte o putere de 184 CP, este, la ora actuala cel mai puternic motor oferit de catre Hyundai pentru noul ix35.
Cuplul motor isi face simtita prezenta intre 1800 rpm si 2500 rpm. Valoarea maxima a acestuia este de 383 Nm, arhisuficient pentru o masina de 1787 kg.
Este un motor silentios, cu un raspuns civilizat la apasarea pedalei de acceleratie, asta in cazul in care nu esti cumva intr-o cursa contratimp. In aces caz, parerea soferului si-ar putea sa nu mai corespunda acestei descrieri.
Motorul 2.0 CRDI este cuplat (in versiunea testata de Masini.ro) la o transmisie automata cu sase trepte. Ceii lipseste acesteia, si e vizibil inca dinainte de a o incerca, este modul sport. Masina poate fi exploatata in trei moduri, cu ajutorul acestei transmisii automate: normal, manual si Eco.
In toate cele trei cazuri, raspunsul masinii a fost sub asteptari, dand senzatia unui vehicul lent. Insa distributia puterii la cele patru roti, caci vorbim de un 4x4 permanent, este judicios aplicata, fapt care s-a simtit ma ales in regim off-road.
Insa ca vehicul de strada, asa cum va fi el cumparat de catre romani, masina urca greu in turatii, iar schimbarea de treapta se face, automat, in jurul a 3000 rpm, ceea ce ar putea parea a fi putin mai repede decat ar fi nevoie.
In regim manual, se intampla cam acelasi lucru, motorul urca la fel de greu in ture si schimba -automat- asta daca ai uitat sa schimbi singur, pe la 4500 rpm.
In varianta Eco, in regim automat, masina da senzatia ca nu mai are aer. In schimb ofera cel mai bun raport de consum/emisii poluante posibil.
Una peste alta, ix35 nu a fost -in mod clar - destinat celor grabiti. A nu se intelege gresit. Hyundai ix35 stie sa mearga si cu 180 km/h fara nicio problema. Doar ca daca ti-ai luat acest model si speri sa participi la "liniute" cu el, ai facut o mare greseala.
Consumul masinii, la un mers intr-un stil decent, la drum lung, adica cu o medie generala de 90-100 km/h pe un parcurs de 300 km, (3 ore pentru distanta respectiva), a fost situat in jurul cifrei de 8-8,3 l/100 km. Urban nu am apucat sa testez vehiculul, insa coroborand cifrele anuntate de producator si comparand cu realitatea efectiva, estimez un consum urban de 10-11 l/100 km. Cifrele oficiale sunt 9,.1 l/100 km in regim urban, respectiv 6,1 l/100 km in regim extraurban.
Trebuie precizat ca nu am folost sistemul Eco mai mult de 1 kilometru.

Comportament

Daca pe sosea nu este o bestie ci un vehicul decent, in regim off-road, Hyundai ix35 plateste tributul gardei la sol, care a fost creata avand in gand considerentul ca oricum mai putin de 10% dintre posesorii de SUV-uri isi petrec timpul cu masina, in afara asfaltului. Astfel, partea de jos a masinii s-a inatlnit cu mai toate sleaurile de pamant create de rotile vehiculelor forestiere, care trecusera inaintea noastra pe acel drum unde am testat ix35. Noroc cu scuturile de protectie.
In plus, o garda la sol mai ridicata ar fi insemnat o aerodinamicitate redusa.
Dar din punct de vedere al amortizarii trecerii peste denivelari, cei de la Hyundai trebuie ca au mai fost in Romania, deoarece ix35 se comporta impecabil.
In regim off-road, Hyundai ix35 nu are alte probleme, atat timp cat are cauciucurile corespunzatoare si, dupa caz, se manevreaza cu autoblocantul central activat. Pentru aceasta nu trebuie decat sa apasati un buton.
Concluzionand, in cazul in care nu esti contra cronometru, nu tii neaparat sa paticipi la Paris-Dakkar, si nici nu tii mortis sa intri cu masina in toate gropile cu noroi, Hyundai ix35 iti ofera un cumul motor-transmisie, suspensie si directie, perfect echilibrate pentru calatoriile lungi.

Design

Hyundai ix35 a fost creat dupa ceea ce specialstii coreeni numesc ca fiind un nou limbaj, "Sculptura Fluida". Avand la baza conceptul Hyundai ix-onic, surprinzator, ix35 a pastrat aproape intacte multitudinea de detalii stilistice ale acestuia.
Astfel, exteriorul se defineste clar prin prisma celor doi de "Z", pe linia flancurilor. Acestia, "Dublu Z"-ul sunt si caracteristica principala a masinii privite din lateral.
Designul urmasului lui Tucson este de departe cel mai frumos al marcii coreene, de pana acum.

Interior

Interiorul este cel care a dat si denumirea masinii, deoarece intreg bordul este construit in jurul consolei centrale, care are forma unui X.
Varianta pe care am testat-o, fiind la nivelul de echipare "Luxury", ofera un interior de vis. Din punctul meu de vedere, calitatea materialelor nu este cu nimic mai prejos fata de ce ofera concurenta la acest moment.
Atat stilul, calitatea, cat si finisajele sunt peste limita de segment in care este inscris ix35.
Intreg interiorul denota modernism si nonconformism, imbinate cu materiale de clasa, semn ca asiaticii au invatat cate ceva in toti acesti ani de cand fabrica masini.
Spatiul este suficient si cinci adulti pot sta cu picioarele intr-o pozitie comoda in masina.
In plus, la acest nivel de echipare, pe langa tapiteria din piele, toate cele cinci locuri beneficiaza de incalzire in scaune.
Ergonomia este un alt aspect asupra caruia constructorul asiatic a plusat. Astfel, toate instrumentele si toate comenzile sunt amplasate parca natural si logic.
Comparativ cu concurenta directa a modelului, ix35este in mod clar invingator  detasat la acest capitol, al interiorului.

Tehnologie

Cum am mai spus, modelul testat, este varianta "Luxury", ceea ce inseamna in limbaj popular, full-options. Tot ce inseamna varf de dotare Hyundai se regaseste si pe acest nivel de echipare.
Asadar, Hyundai ix35 2.0 CRDI "Luxury" chiar exceleaza la acest capitol: asistenta la urcarea si coborirea pantelor, climatizare automata bizonala, computer de bord, linie audio premium cu radio, CD, MP3, RDS, ceas, 4 boxe, 2 twetere, usb si aux, inchidere centralizata, servodirectie electrica, cheie inteligenta, scaune incalzite, inclusiv bancheta spate, parbriz incalzit, camera de vedere parcare spate, si lista poate continua. Si evident, toate motoarele sunt Euro 5.

Siguranta

Desi ix35 inca nu a fost testat EuroNCAP. Dar, potrivit constructorului, a fost construit pentru a obtine cinci stele. De fapt nu ar fi o noutate, brandul Hyundai fiind un obisnuit al celor cinci stele EuroNCAP.
Hyundai ix35 are sase airbaguri in doatrea standard: sofer, pasager, laterale si cortina. De asemenea, dispune de senzor de blocare al usilor in mers, ABS, ESP, plus asistenta la urcarea si coborarea pantelor.

 

Calitate-Pret

Pretul unui Hyundai ix35 porneste de la 18.921 Euro cu toate taxele incluse, pentru care veti obtine un model pe benzina, 2.0, 2WD cu transmisie manuala in cinci trepte, adica un entry-level, si se opreste la 29.750 Euro cu toate taxele incluse, pentru versiunea de top, adica cea descrisa in acest drive test, purtant indicativul "ix35 2.0 CDRI (High) GLS 4WD 6AT Luxury."
Daca e sa judecam dupa buzunarul romanilor, nu avem de-a face cu o masina ieftina, deoarece, evident ca recomandarea mea se indreapta catre versiunea de top.
Dar vis-a-vis de concurenta, exista optiuni mai ieftine, in acelasi segment, dar net inferioare ca performante. Asadar, se pare ca avem de-a face cu un vehicul care privit din orice unghi, isi merita banii, acoperind o gama larga de gusturi si de buzunare.

Corvin (Cristian Szilvassy)
 

Comentarii (1)

scris de Anonim

Domnule Cristian Szilvassy, felicitari pt review-urile tehnico-economice reusite! Dar stiti ce nu inteleg eu, cum reusiti sa testati masini cu medie de 90-100km/h la un drum de 300KM in Romania? Asta bineinteles afara de autostrada..pt ca limita de viteza este de 50km/h de obicei in localitati- bineintles afara de DN1 si alte cateva exceptii si in afara ori 90 ori 100km/h in functie de nr de benzi si caracterul soselei. Plus ca unele autovehicole le testati mult peste limita max de 130km/h de pe autostrazi, unele la peste 200km/h. Bun, nici eu nu sunt sfant, adik in localitati merg si cu 59 sau 79 km/h maxim - viteze semi-legale la care radarul nu te inregistreaza, sau poate in vreo situatie de nevoie chiar trec de limita asta, dar sa conduc constant cu viteze de peste 60 unde limita e 50 sau peste 80 unde limita este 70 si afara cu mai mult de 20 peste limte, NU fac asa ceva! Nu pot decat sa inteleg ca dumneavoastra sfidati legile si MAI ALES PE CEILALTI participanti in trafic, considerandu-va poate mult mai bun si punand viata lor in pericol prin conducerea cu viteza excesiva! Si asta in DEOSEBI IN CADRUL PREZENTARII UNEI MASINI intr-un ARTICOL in MEDIA/ PRESA!!!! Luati exemplu de la TOP GEAR sau alte emisiuni: EI RESPECTA LEGILE CAND FILMEAZA! Si ofera de obicei sfaturi DE O MORALITATE RIDICATA pt traficul pe DRUMURI PUBLICE! NU aveti voie sa pomeniti asemenea chestii: viteze legale depasite si alte sfidari ale legii MAI ALES intr-o publicatie de PRESA! Daca dumneavoastra VA PERMITETI asa ceva, atunci cum puteti sa fiti un bun EXEMPLU si un OM si ZIARIST CORECT??? Poate doar daca o sa - Doamne fereste- aveti implicat pe cineva drag din familie intr-un accident auto grav o sa intelegeti ce inseamna sfidarea TAMPITA SI PROSTEASCA a LEGILOR care ne-au mai ramas de respectat in tara asta, in care oricum nu se mai respecta multe, mai ales OAMENII intre ei! Mie si unor prieteni mi s-au intamplat asemenea evenimente tragice si nedorite din cauza altora care considerau soseaua ca fiind circuitul lor de curse sau ca AU MAI MULTE DREPTURI si LIBERTATI DECAT MINE, cum se pare ca considerati si dumneavoastra!

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Dacia Sandero Stepway

    Dacia Sandero Stepway

    În puține cuvinte Sandero Stepway poate fi caracterizat ca o mașină perfectă pentru cei nepretențioși, relativ robustă și fiabilă, care beneficiază de un aspect veritabil de crossover, această transformare a modelului supermini Sandero fiind realizată cu succes.

  • Mazda MX-5 Revolution MT6

    Mazda MX-5 Revolution MT6

    MX-5 vă captivează încă din primele secunde de condus și vă face să treceți peste orice considerent logic sau practic legat de ce anume v-ați dori de la un automobil

  • Hyundai i40 1.7 CRDi 7-DCT

    Hyundai i40 1.7 CRDi 7-DCT

    Cu un aspect îndrăzneț, un interior spațios și o listă lungă și completă de dotări, i40 s-a făcut remarcat mai mult ca oricând, imediat după lansarea acestei generații.

  • Mitsubishi Outlander MY2016 2.2 DI-D 4WD AT

    Mitsubishi Outlander MY2016 2.2 DI-D 4WD AT

    Outlander MY2016 este mult mai bun în comparație cu generația anterioară, iar calitatea interiorului și dinamica la rulare sunt acum competitive în segmentul foarte aglomerat și mult-disputat al crossoverelor compacte

  • BMW X1 xDrive20d AT8

    BMW X1 xDrive20d AT8

    BMW X1 vrea să ne demonstreze cu tot dinadinsul că a trecut vremea în care un SUV era privit ca un model mare, greoi, fantastic în off-road dar foarte slab pe drumurile asfaltate

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1995 :: 17.9MB