No SSO cookie

Nissan Qashqai facelift

voteaza
(0/ 0)
Nissan Qashqai facelift
Nota redactor
3.7
Nota cititor
0.0

Nissan Qashqai facelift

Nissan a creat in 2007 un model de clasa compacta care avea sa raspandeasca conceptul crossover. Qashqai s-a evidentiat de la inceput ca un model european, fiind conceput pe Batranul Continent, un crossover din clasa compacta care venea ca o alternativa ideala pentru clientii acestui segment foarte popular in Europa. In aceste conditii, Nissan Qashqai si-a arata de la inceput coltii si a devenit instant un succes pe continent. La trei ani de la lansarea lui Qashqai, Nissan a simtit ca este nevoie de o improasptare a modelului si a lansat versiunea fecelift, care propune un design si mai atragator si un pret mai mic. Masini.ro a testat noul Nissan Qashqai facelift, un crossover pur sange asa cum il numesc producatorii sai niponi, echipat cu motor de 2.0 litri dCi si 150 de cai putere.

 

Motor

Chiar daca vorbim despre versiunea restilizata a modelului Qashqai, Nissan nu a intreprins modificari in gama de motorizari. Qahqai facelift prezinta aceleasi motoare, doua pe benzina si doua pe motorina, ca si modelul lansat in 2007. Masini.ro a testat versiunea diesel, echipata cu deja cunoascutul propulsor 2.0 dCi cu 150 de cai putere. Motorul raspunde excelent la plecare, cuplul maxim impresionat de 320 Nm fiind realizabil foarte jos, la 2.000 rpm. Nu trebuie sa sa fortati foarte mult sa obtineti maximul din acest motor, cei 150 de cai sunt disponibili in totalitate la 4.000 rpm, iar dCi-ul urca relativ rapid in turatie pentru a va putea furniza maximul din ceea ce are in dotare. Chiar daca nu se dovedeste a fi la fel de sprinten cum este versiunea pe benzina, diesel-ul isi arata punctele forte in alte situatii. Cuplat la o transmisie automata cu 6 rapoarte, cu o cutie de viteze extrem de bine etajata, crossover-ul Nissan exceleaza la drumuri lungi, prin lejeritatea sa debordanta si se dovedeste extrem de util in oras, unde aglomeratia din trafic nu mai devine atat de obositoare la schimbatul vitezelor. Chiar daca vorbim de o transmisie automata, nu exista probleme de raspuns la retrogradarea dintr-o treapta de viteza superioara intr-una inferioara. Asa cum am spus si mai sus, Qashqai diesel cu 150 de cai putere ofera putere, insa nu se dovedeste a fi un adevarat sprinter, dar prezinta alte calitati extrem de ultile. Una dintre acestea este consumul, care se limiteaza la 8,5 litri la 100 km in regim urban, conform cifrele publicate de Nissan. La o rulare in regim de trafic aglomerat consumul creste, insa nu semnificativ, bariera de 9.0 litri la 100 km fiind greu de depasit.

Comportament

Motorul de 2.0 litri dCi se impune in fata benzinei la sprintul 0-100 km/h. Nissan Qashqai parcurge aceasta distanta in 9,3 secunde si atinge viteza maxima de 193 km/h. In afara cifrelor care traseaza performantele, trebuie discutat de modulele 2WD si 4WD. La acest aspect, se observa perfecta ca avem de a face cu o compacta, diferentele dintre cele doua modalitati de rulare fiind aproape insesizabile. Chiar daca in 4x4 stabilitatea este mai mare si comportamentul vehiculului este mai curat, mai precis, la nivel de senzatii diferentele sunt minime. Qashqai se dovedeste a fi excelent cand vine vorba de directie, care ste precisa, lucru care confera senzatia unui model construit pentru sosea. Pozitia la volan este mai inalta decat la o masina normala din clasa compacta, asa cum ar fi un hatchback, cei circa 10 cm in plus aducand un plus de vizibilitate si de incredere. Un crossover ca Nissan Qashqai nu prezinta probleme de stabilitate, asa cum ne obisnuiesc in general SUV-urile. Mai mult, trenul de rulare cu suspensii anterioare McPherson si posterioare Multilink a fost adaptat pentru un compromis mai bun intre confort si tinuta de drum. Din acest compromis se poate vorbi de nasterea unei oarecare senzatii de ruliu in viraje, care insa nu este deloc suparatoare. In general, Qashqai se aseaza corect pe viraje si se dovedeste a fi mai agil la acest capitol decat orice alt SUV. Caracterul sau, ADN-ul sau de masina compacta, il face mult mai agil in comportamentul pe sosea si se dovedeste a fi un adevarat cunoscator in negocierea virajelor. Modificarile de stil si cele tehnice (deflectoare noi, panouri de protectie a motorului testate in tunelul aerodinamic) au dus la scaderea coeficientului de penetrare aerodinamica de la 0,34 la 0,33.

Design

Designul usor inexpresiv al primului Qashqai aparut pe piata a fost dat uitarii odata cu facelif-ul reusit al japonezilor. Designul a fost restilizat, cele mai evidente modificari fiind aduse partii frontale, acum mai agresiva. Noile grupuri optice posterioare in forma de bumerang utilizeaza tehnologia LED iar eleronul spate a fost reprofilat. Vorbim totusi de un facelift, lucru care ne confirma clar ca stilul a ramas acelasi, insa detaliile sau schimbat. Partea frontala este marturia clara a cestui lucru. Mult mai agresiva si mai impunatoare noua parte frontala descrie un model ajuns la maturitatea sa in procesul de dezvoltare, un model care de acum se poate adresa si clientilor care doresc si design spectaculos de la o masina. Intr-o varianta de echipare cu jan te speciale, asa cum a fost exemplarul testat de noi, Qashqai se impune ca o masina atragatoare care atrage nenumarate priviri.

Interior

Rolul principal al unui facelift este cel de a repara ceea ce nu era la locul sau. Interiorul este un exemplu in acest sens. Chiar daca a ramas la fel, in general, noul habitaclu al lui Qashqai aduce cu el o schimbare a designului ceasurilor de bord si comenzilor. Insonorizarea habitaclului a facut de asemenea obiectul perfectionarii crossover-ului, iar rezultatul este perceptibil nu doar din punctul de vedere al zgomotului motorului, acum si mai bine filtrat ci si la trecerea prin zone cu apa si pietris, pasajele rotilor fiind acum mai izolate de sunetele caracteristice rularii pe suprafete neregulate. Pentru plansa de bord s-a folosit un material izolant nou, tot noi sunt chederele si garniturile portierelor si geamurilor. In plus, confortul este superior, datorita solutiilor de top pentru segmentul C, ca pragurile si partile inferioare ale habitaclului iluminate. Calitatea finisajelor a crescut iar tapiseriile si culorile sunt noi. Instrumentele au fost complet inlocuite, acum fiind mai lizibile si mai elegante in timp ce display-ul central a crescut in dimensiuni, computerul de bord oferind toate informatiile pe un ecran TFT. Sistemul de navigatie a fost integrat in consola centrala si este disponibil sistemul audio Bose. Spatiile de depozitare mai numeroase accentueaza acum latura practica a habitaclului. Noul sistem de climatizare HVAC este mai puternic si mai usor de utilizat. Un plus considerabil al interiorului il reprezinta plafonul panoramic, care ofera o vizibilitate extraordinara si un confort sporit.

Tehnologie

Nissan Qashqai nu prezinta un grad tehnologic deosebit la nivel mecanic. Desigur, motorul cu filtru de particule si suspensia McPherson si Multilink reprezinta plusuri evidente. Chiar daca nu aduce noi tehnologii revolutionare, Nissan Qashqai prezinta un nivel tehnologic considerabil. Sistemul de navigatie, ecranul cu touch care se transforma in monitor pentru camera video amplasata in spate, atunci cand masina ruleaza in marsarier si multitudinea de aplicatgii pentru gadget-uri diverse fac din Qashqai un model mai mult decat contemporan. Este notabila si existenta dotarii Bluetooth in varianta standard. In plus, nu trebuie trecute cu vederea functiile ajutatoare soferului, cum ar fi asistenta la parcare, pilotul automat sau sistemul audio Bose prevazut cu 7 boxe. 

Siguranta

Nissan Qashqai a a primit 5 stele la testul EuroNCAP. Versiunea facelift nu a intrat inca pe mana specialistilor EuroNCAP, insa este clar ce punctaj va primi in conditiile in care normele de siguranta sunt aceleasi. Qashqai ofera din versiunea standard sase airbag-uri si ESP, un argument primordial pentru linistea soferului. De asemenea, nu lipsesc celelalte sisteme de siguranta active, cum ar fi ABS sau EBD. Nissan Qashqai este un model proiectat in Europa, destinat in principal clientului de tip european, iar din punctul de vedere al sigurantei Nissan si-a luat toate masurile de precautie.

Calitate-Pret

Qashqai facelift aduce o serie de plusuri fata de predecesorul sau. De obicei, lansarea unui model facelift nu modifica pretul unui model. In cazul noului Qashqai exista o modificare de pret, dar una pozitiva pentru client. Noul Qashqai este cu 2.000 de euro mai ieftin decat predecesorul sau, un motiv in plus pentru care crossover-ul japonezi este si mai atragator. Toate cele trei variante de echipare, Visia, Acenta si Tekna prezinta echipamente in plus fata de prima generatie iar raportul pret-calitate este superior. Preturile pornesc de la 16.990 euro cu TVA, versiunea de intrare in gama fiind Noul Qashqai Visia 1,6 115 CP, dotata standard cu ABS+EBD+asistenta la franare, airbaguri frontale, laterale si cortina, sistem ISOFIX, tetiere fata active, aer conditionat, radioCD MP3, comenzi audio pe volan, Bluetooth, cruise control+limitator de viteza, computer de bord, geamuri electrice fata-spate, oglinzi electrice incalzite, scaun sofer reglabil pe inaltime. Versiunea testata de noi, cea echipa cu motor 2.0 si 150 de cai putere, cu transmisie automata si nivelul maxim de echipare are un pret de 30.715 euro cu TVA.
 
Robert Gherghe

 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2272 :: 17.02MB