No SSO cookie

Volkswagen Caddy Kombi

voteaza
(0/ 0)
Volkswagen Caddy Kombi
Nota redactor
2.6
Nota cititor
0.0

Volkswagen Caddy Kombi

Volkswagen Caddy este inca un nume de legenda din curtea constructorului german.
Nascut in 1982, initial destinat exclusiv pietei nord-americane si construit in fabrica VW
din Pennsylvania, Caddy s-a bucurat de un asemenea succes, incat responsabilii grupului au decis sa-l aduca si pe taram european.
Prima generatie de Caddy era construita pe platforma celebrului Golf 1.
Caddy  trece apoi printr-o prima transformare, in anul 1996. Noua platforma, imprumutata de aceasta data de la VW polo, ajunge sa fie preluata si de Skoda Felicia pick-up sau Seat Inca. 
Cea de a treia generatie de Caddy, are la baza tot VW Polo si a fost lansata in anul 2007.
Acest model, in varianta Kombi, cu o motorizare de 1,9 TDI a fost testat de Masini.ro, gratie Volkswagen Autovehicule Comerciale - Porsche Bucuresti Vest 1.
Este un monovolum cu aspect de masina de familie, care a fost adus in Romania in anul 2008.

Motor


Motorizarea modelului Volkswagen Caddy Kombi testat de Masini.ro, este cea de mijloc, adica 1,9 TDI -105 CP.
Motorul nu mai are nevoie de nicio prezentare, el fiind probabil cea mai des intalnita varianta TDI care echipeaza modelele concernului german. Si e cu siguranta cea mai populara motorizare TDI de la noi din tara.
Cei 105 CP provin dintr-un motor cu patru cilindri in linie, amplasat transversal, cu racire pe apa. Cuplul motor este de 250 Nm, disponibil incepand cu 1800 rpm.
Cuplat la o transmisie manuala cu cinci trepte, motorul pare, la o prima vedere, putin cam turat, insa depinde si de stilul de condus, sau de cerintele soferului.
Emisiile sunt de 159 g/km, iar norma de poluare in care se incadreaza acest motor este Euro IV.
Consumul mediu este de 6l/100 km, insa sunt convins ca oricare ar fi cifrele prezentate, detinatorii acestei motorizari stiu exact cat consuma un 1.9 TDI de 105 CP.
Per ansamblu, este o motorizare decenta, provenita dintr-o tehnologie de mijloc, din pacate, nu de ultima generatie. Insa se poate afirma ca acest motor este mai mult decat suficient pentru Volkswagen Caddy Kombi, care are 1451 kg si o sarcina utila de 800 kg.
Din punct de vedere al performantelor, este greu de catalogat. Masina in sine nu este destinata performantleor notabile, doar vorbim despre o masina care desi este inscrisa in circulatie ca autoturism, este comercializata ca autoutilitara. Caddy are nevoie de 13,3 secunde pentru 100 km/h.
Cu toate acestea, o viteza de varf de 166 km/h nu este deloc de neglijat.

Comportament


Datorita incadrarii sale speciale, intre o masina de familie si un vehicul utilitar, Caddy are un comportament teutonic in cel mai adevarat sens al cuvantului. Este precis, sobru, direct, usor manevrabil, fara a excela in vreun fel. Se inscrie cu succes intr-unul dintre sloganurile firmei VW: "Daca toate in viata ar fi la fel de demne de incredere ca un Volkswagen!"
Privit ca o masina de familie, Caddy Kombi pare un pic rigid, asta datorita suspensiei special create pentru a suporta incarcatura. Privit ca o utilitara, este mult mai confortabila decat incadrarea respectiva.
Totusi, nu pot sa nu remarc plusul de putere pe care-l ofera motorul, care-i da voie masinii sa efectueze o depasire in conditii de siguranta si totodata excelentele frane create de Volkswagen, cu discuri pe toate cele patru roti.

Design


Platforma generatiei precedente de Polo ii aduce modelului Caddy Kombi un aer indulcit, daca e sa ne ghidam dupa partea frontala.
Dar sa nu uitam din ce clasa face parte, cea a monovolumelor, cu destinatie utilitara.
Asadar, in comparatie cu modelele gamei sale, Ford Transit Connect, Fiat Doblo,  Opel Combo, sau Peugeot Partner, VW Caddy Kombi nici nu iese in evidenta, nici nu se lasa mai prejos.
De altfel e impropriu sa vorbim de design la o utilitara de clasa mica.
Luand insa in calcul platforma si pedigree-ul provenite de la Polo, putem afirma ca avem de-a face cu un design reusit.

Interior


Interiorul este si el, mai degraba auster. Exceleaza evident spatiul util si diferitele locuri de depozitare, inclusiv un mare panou aflat deasupra parasolarelor, extrem de incapator si de util.
In rest, lipseste cu desavarsire orice gadget, orice exuberanta, masina redevenind o utilitara 100%. Asta desi modelul testat de Masini.ro este cel destinat transpoortului de persoane, cu cinci locuri.
Mai mult, lipsa capitonajului si a oricarei insonorizari,(exceptand plafonul),  pe partea din spate, dau aerul unei masini ieftine.
Calitatea materialelor este tipic Volkswagen, adica decenta,in raport cu banii platiti.
Castiga puncte pretioase insa la capitolele spatiu interior si accesabilitate. Cu o usa culisanta pentru spatiul pasagerilor, Kombi reprezinta versiunea de baza a autovehiculelor din clasa monovolum. Cele cinci scaune din dotarea standard pot fi completate optional cu inca doua locuri care alcatuiesc cel de-al treilea rand de scaune.
 La un ampatament de 3002 mm, beneficiaza de un volum de incarcare de pana la 4,2 mc, o sarcina utila de 800 kg, o sarcina de tractare de 1.500 kg. si o lungime a suprafetei de incarcare de pana la 2.250 mm. Aceasta lungime poate fi extinsa la peste 3 metri prin utilizarea peretelui despartitor Vario si a scaunului rabatabil al insotitorului. Optional exista posibilitatea de echipare a Caddy cu a doua usa culisanta si inlocuirea hayonului din spate cu usi. Latimea de incarcare dintre cele doua roti este generoasa, masurand 1.170 mm, permitand astfel incarcarea unui europalet pe lungime. Evident in aceasta ultima parte am vorbit despre varianta fara scaune in spate.

Tehnologie


Austeritatea revine si la acest capitol. Masina este, cum am mai prezentat-o, lipsita cu desavarsire de orice gadget. Mai mult, nivelul de echipare al modelului testat, nu depaseste pragul pregatirii radio, adica vine cu o echipare avand in componenta 2 boxe, iar varful este atins de catre instalatia de aer conditional cu reglaj semiautomat si inchiderea centralizata.
Nivelul tehnologic este per ansamblu, nivelul trecut, care a inceput deja sa fie inlocuit de catre producator pe celelalte modele construite.

Siguranta


Volkswagen Caddy Kombi are in dotarea sa airbag pentru sofer si pasager cu posibilitate dezactivare airbag lateral, ABS, ASR si MSR, sistem de prindere ISOFIX pentru scaune copii, usi cu blocare automata si siguranta deschidere usa laterala (protectie copii).
La testele EuroNcap a primit patru stele pentru protectia pasagerilor adulti din fata, trei pentru copii de pe locurile din spate si doua pentru eventualul accident cu pietonii (protectia pietonilor), din cinci posibile.

Calitate-Pret


Pretul de baza al unui Caddy Kombi este de 17.900 Euro cu TVA. La acestea se adauga pretul optionalelor, adica 2095 Euro si rezulta un pret final de 19.995 Euro. Porsche Bucuresti Vest 1 - divizia Autovehicule Comerciale, aplica insa un rabat de 2713 Euro, astfel ca modelul prezentat de Masini.ro, costa la final, 17282 Euro cu TVA.
Din punctul meu de vedere, este o masina scumpa, indiferent daca o privesc ca pe o utilitara de clasa mica, sau ca pe o masina de familie.
Un Fiat Doblo Panorama 1.9 Multijet 105 CP Dynamic costa 14.360 EUR (pret final), un  Opel Combo Tour standard, cu motor de 1,7l CDTI Ecotec are un pret de 12.953 Euro (CIP), Peugeot Partner 1.6 E 11.167 Euro (CIP), asadar, Volkswagen Caddy Kombi are cel mai ridicat pret din segment cu 14.523 Euro (CIP).

Corvin (Cristian Szilvassy)


 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2387 :: 17.02MB