No SSO cookie

Skoda Octavia Scout facelift

voteaza
(0/ 0)
Skoda Octavia Scout facelift
Nota redactor
3.6
Nota cititor
0.0

Skoda Octavia Scout facelift

Mai mult Audi decat Skoda!

Anul trecut, Skoda lansa modelul Octavia II si la scurt timp, prezenta un facelift al cross-overului sau, Octavia Scout.
Multa lume confunda Scout-ul cu Octavia Combi 4x4, insa nu este nici pe departe vorba de aceeasi masina. Mai mult, Scout nu este o versiune de echipare a Octaviei, ci un model Octavia prezentat si vandut separat.
Octavia Scout are o garda la sol mai mare, cu 40 mm, este cu 1 cm. mai lunga , 1,5 cm. mai lata si cu 1,3 cm. mai inalta decat Octavia Combi 4x4.
Vorbim despre un combi cu tractiune integrala, extrem de spatios, puternic, optim pentru orice tip de deplasari, de la traficul zilnic, la deplasarile lungi, sau iesirile de pe sosea.
Masini.ro a avut in teste modelul OCtavia Scout facelift, echipat cu motorul 2,0 TDI de 140 CP. Acesta ca si o multitudine de elemente, vin de la fratele mai mare, Audi Allroad. Iata de ce, dupa 3 zile, concluzia mea este ca e mai mult Audi decat Skoda.

Motor


Skoda Octavia Scout facelift, modelul pe care l-a testat Masini.ro are sub capota un 2.0 TDI, mai precis 1968 cmc, capabil sa produca 140 CP. Acest motor se regaseste pe o gama larga de modele VW si Audi.
Motorul, care dispune de un cuplu mare, 320 Nm, raspunde excelent la contactul cu acceleratia. Iar cuplul motor este resimtit in intregime, de la turatii joase, sub 2000 rpm. Raspunsul motorului intre 2000 si 35000 rpm iti da senzatia ca ai sub capota un motor mult mai puternic decat un 2.0 TDi de 140 CP.
Motorul este prevazut cu filtrul de particule (DPF) in dotarea standard.
Transmisia este asigurata de o cutie de viteze manuala cu sase trepte, cuplata la un sistem de tractiune integrala Haldex IV, despre care producatorul afirma ca poate transfera pana la 86% din putere unei singure roti.
Acest sistem scoate in valoare aptitudinile de off-road ale Octaviei Scout.
Consumul mediu, conform cifrelor oferite de fabricant, este de 6,4 l/100 km. In regim de test, am obtinut un consum mediu, in ciclu urban, cuprins intre 8 si 10 l/100 km. Dar cum spuneam, totul depinde de masa incarcata si de stilul de condus.


Comportament


Performantele motorului 2.0 TDI -140 CP nu mai au nevoie de nicio vorba in plus. Ele au fost deja prezentate in cadrul altor teste efectuate deja de Masini.ro pe modele diferite VW-Audi.
Masina se comporta, cum am mai zis, mult peste asteptarile unui 2.0 TDI.
Stabilitatea Scoutului este conform traditiei germane, exceptionala. Si faptul ca tractiunea 4x4 este permanenta, nu reduce deloc performantele masinii.
Daca e sa notez un minus la Scout, este directia. Dar nu este un minus care e prezent numai la acest model, l-am inatlnit la toate modelele Skoda de ultima generatie. Directia se misca destul de greu,uneori dand senzatia ca servo nu lucreaza, sau ca nu o face corespunzator. Si nu la viteze mari, cand sistemul Servotronic, preluat de la Audi isi face simtita, in mod evident, prezenta. Chiar si la parcare, sau in trafic aglomerat, volanul se misca ceva mai greu.
In rest Scout da senzatia ca e mai mult Audi decat Skoda, atat prin prisma comportamentului, cat si a senzatiei pe care o confera pasagerilor.

Design


Octavia Scout a preluat forma alungita a blocurilor optice si grila frontala mai pronuntata, caracteristice acum marcii.
Insa spoilerul fata redesenat, bandourile din plastic care imbraca pragurile si pasajele rotilor, precum si spoilerul spate, completate de scuturile de protectie fata-spate, din aluminiu, dau senzatia ca masina e mai degraba un Allroad. Ceea ce si este, doar ca in versiunea Skoda.
Farurile si blocurile optice spate au fost si ele redesenate, primind noul look al marcii Skoda.
Designul modelului este completat de jantele dinaliaj usor, de 18 inci, in cinci spite late.

Interior


Pragurile au in interior inscriptia Scout, iar pe topedou a fost instalat un maner cu
aspect de aluminiu, care poarta de asemenea inscriptia Scout si mareste senzatia de vehicul off-road.
De asemenea, manerul schimbatorului de viteze, seamana mai mult cu cele de pe modelele Audi. Are un aspect de aluminiu, si prezinta inscriptia 4x4.
Panoul de bord si sistemele de control sunt preluate de la concernul german din care face parte Skoda.
Iar afisajul si totodata controlul touch-screen al sistemului audio si al instalatiei de climatizare, specific Skoda, a mai fost si el prezentat, fiind inechiparea modelelor de top Skoda.
Interiorul a fost upgradat cu diferite componente realizate din aluminiu si dau o nota moderna masinii.
Per ansamblu, si in interior, senzatia este ca te afli mai degraba intr-un Audi.
In plus, masina abunda de spatii de depozitare. Iar portbagajul este mai mult decat generos: 1.620 litri!
Calitatea materialelor este superioara iar finisajele au primit acel aspect german, precis si exact.

Tehnologie


Cum era de asteptat, desi Skoda Octavia Scout facelift prezinta ultima generatie tehnologica existenta pe liniile de productie ale constructorului ceh, nu se aliniaza in trendul ultimelor generatii ale concernului.
Motorul, desi prevazut cu filtrul de particule, este Euro 4.
De exceptie este insa transmisia Haldex IV.
Desi este prevazut cu sistemul Optical Parking Assist, ii lipseste, datorita gabaritului relativ mare, un sistem de camere de vederi, in special pentru partea spate.
De consemnat si sistemul de faruri adaptive, cu Xenon, sau tempomatul, care se gasesc in dotarea Scoutului, chiar daca numai la rubrica "optionale".
Totodata, Scout vine cu instalatia Climatronic, in dotare standard.


Siguranta


La capitolul siguranta, Scout puncteaza bine. In dotarea standard, are urmatoarea lista de echipari: ESP, ABS, EBV, MSR, ASR, EDS, HBA, DSR, centuri de siguranta in trei puncte pentru toate locurile, pretensionate si reglabile pe inaltime pentru sofer si pasager, deblocare automata usi si activare lumini avarie in caz de impact, airbaguri sofer/pasager si airbaguri laterale fata.

Calitate-Pret


Pretul de baza al Skodei Octavia Scout facelift -2.0 TDI - 140 CP este de 24.621 Euro cu TVA. Dotarile suplimentare ale modelului testat de masini.ro, il ridica la suma de 29.299 Euro cu TVA inclus. Preturile sunt ale dealerului Porsche Bucuresti Vest 1 si pentru acesti bani primiti o garantie de 24 luni fara limita de kilometri; 10 ani garantie la perforare prin ruginire (12 ani pentru Octavia / Octavia Combi, Noua Fabia / Noua Fabia Combi , Roomster , Praktik); 3 ani garantie pentru defecte de vopsea.
Este un pret mare, dar masina este una spatioasa, sigura si capabila sa ofere performante deosebite in regim off-road.

Corvin (Cristian Szilvassy)

 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.3050 :: 21.1MB