No SSO cookie

Citroen C3 Picasso

voteaza
(0/ 0)
Citroen C3 Picasso
Nota redactor
4.0
Nota cititor
0.0

Citroen C3 Picasso

Linia Picasso reprezinta probabil cea mai mare lovitura data de Citroen de la modelul 2CV incoace. Numele celebrului pictor a devenit o constanta pentru calitatea, inovatia si designul extraordinar al marcii franceze. C3 Picasso este o noua reprezentantie de design magnific, un model de clasa mica extrem de spatios, versatil, capabil sa atraga si cele mai ingandurate priviri. C3 Picasso poarta amprenta creativitatii centrului de design Citroen si se remarca prin stilul indraznet si structura inovatoare. Monovolumul francezilor, echipat cu motorul 1.6 Hdi, a fost testat de Masini.ro.
 

Motor

Asa cum am subliniat si mai sus am testat modelul C3 Picasso motorizat cu propulsorul diesel 1.6 Hdi cu 110 cai putere. Motorul in cauza poarta semnatura Citroen Airdream, acordata vehiculelor din gama cu cele mai bune performante din punct de vedere ecologic. Vorbim de un motor dotat cu filtru de particule (DPFS). Cu o capacitate de 1.560 centimetri cubi si 16 valve pe cilindru, dezvolta 110 cai putere si are un cuplu de 240 Nm la 1.750 rpm. Cuplul poate fi marit la 260 Nm cu ajutorul functiei “overboost” care mareste presiunea in turbo pentru perioade scurte de timp. Citroen C3 Picasso se lasa dominat de acest motor diesel care se remarca prin silentiozitatea lui si prin cuplul excelent, realizabil la o turatie joasa. Un alt plus al propulsorului lui C3 Picasso il reprezinta cei 110 cai putere, care pot parea insuficienti pentru un monovolum, dar care sunt disponibili in totalitate destul de jos pe plaja de turatii, la 4.000 rpm. Chiar si cu un cuplu semnificativ si disponibil la 1.750 rpm, C3 Picasso poarta pecetea clasei din care provine si se dovedeste a fi lent pana la 3.000 rpm. Insa, motorul este capabil sa urce rapid in turatie si da dovada de vivscitate in momentul in care toti caii sunt disponibili. Propulsorul lui C3 Picasso este cuplat la o cutie de viteze manuala, cu 5 trepte, o cutie care raspunde perfect cerintelor, insa care nu exceleaza. Motoivul este evident: cea de-a sasea treapta si-ar fi impus prezenta, mai ales la drumurile lungi, cand la viteze mari trebuie sa tii masina bine turata pentru a dispune de o viteza de croaziera cat mai ridicata. Lipsa celei de-a sasea trepte este reflectata si in consumul mediu. La un test de circa 500 km, dintre care 400 facuti in mediul extra-urban, modelul francez a inregistrat o medie a consumului de 6,2 litri la 100 km. Daca viteza pe drumurile din afara orasului s-ar fi mentinut la maxim 110 km/h, fara indoiala ca cifrele consumului ar fi aratat mai bine pentru Citroen. In concluzie putem spune ca am avut de aface cu un diesel de ultima generatie, eficient, si economic, care se pliaza excelent pe cerintele unui monovolum.

Comportament

La nivel de performante nu sunt foarte multe lucruri de apreciat. Spre exemplu, timpul de acceleratie de la 0 la 100 km/h este destul de amre, de 12,4 secunde, iar viteza maxima se limiteaza la valoarea de 183 km/h. Asadar, C3 Picasso nu se poate lauda cu agilitatea sa, insa se impune la alte capitole, mult mai familiare ideei de monovolum. Cu un tren de rulare eficient, comportamentul rutier devine ireprosabil, fapt care poate fi usor confirmat de C3 Picasso. Chiar daca pare un vehicul care se exprima prin confortul pe care il ofera, calitatea suspensiei il face extrem de agil si se remarca prin stabilitatea pe care o ofera in viraje. Citroen a creat o directie mai mult decat interesanta pentru C3 Picasso. Modelul francez prezinta o directie cu asistenta variabila Sistemul intervine in functie de turatia motorului si de unghiul de rotatie al volanului furnizand o reactie adaptata fiecarei situatii din timpul mersului. Directia este mai ferma la turatii mari ale motorului pentru o siguranta mai mare si mai moale la turatii mici pentru o manevrabilitate mai buna. Garda la sol destul de mare si suspensiile moi nu ajuta in sensul unui comportament sportiv, insa isi dovedesc eficienta in oarsele cu drumuri prost asfaltate si la drum lung.
 

Design

Citroen este un maiestru al designului auto, iar gama Picasso reprezinta elementul de fantezie pe care oricine si-l doreste la infatisarea unui model. Cu o lungime de 4,08 m, latime de 1,73 m si inaltime 1,62 m, C3 Picasso se remarca prin capacitatea extarodinara de a indeparta senzatia unui monovolum plictisitor. C3 Picasso se impune prin robustetea sa, dar devine extrem de elegant prin finetea detaliilor. Nuantele de caroserie propuse de modelul francez atrag priviri pline de savuratie, ornamentele cromate si jantele de 17 inch vopsite in negru creaza o imagine mirifica. Masina cu trapa este un vis pentru multi, insa Citroen pluseaza si vine cu un acoperis de sticla, acoperis panoramic care dezvolta finetea exteriorului si creaza o atmosfera unica la interior. Daca partea frontala descrie filosofia curenta a designului Citroen, partea din spate propune detalii unice, cum ar fi stopurile de lumini, care ridica tinuta artistica a unui model nascut dintr-un nume care a scris istorie in secolul XX. Picasso este confirmarea unui design superior, unei infatisari unice, este expresia perfecta prin care arta se impina cu industria.

Interior

Interiorele tinere, moderne, geniale nu sunt un subiect tabu pentru Citroen, Marca franceza se pricepe extrem de bine sa le creeze si sa pricepe extraordinar sa induca o stare de bine si confort, multumire si uimire in habitaclurile masinilor sale. Picasso este iarasi un inaintas in acest segment. Amestecul de culoare si lumina fac viata intr-un Citroen C3 Picasso o adevarata traiere artistica. Nu poti sa nu te bucuri la bordul monovolumului francez, totul fiind gandit pentru a-ti induce o emotie pozitiva. Aportul superior de lumina, gratie parbrizului panoramic si acoperisului din sticla, are capacitatea de a incanta de-adreptul. uprafata vitrata are o dimensiune impresionanta : 4,52 mp. Senzatia odihnitoare de la bord este marita si de scaunele confortabile si de o instalatie de sonorizare excelenta. Ceasurile sunt pozitionate pe axul central al vehiculului in stilul clasic al unui MPV, ceea ce inseamna ca toti pasageri au acces la informatii in timpul mersului. Ceasurile si restul instrumentelor de bord sunt usor directionate catre sofer, care beneficiaza si de o zona speciala similara cu un ochi translucid. Torpedo-ul este unul dintre cele mai mari din acest segment cu o capacitate de 9 litri, suficient de mare pentru o sticla de 1,5l de exemplu. Mecanismul de inchidere este cu amortizor si spatiul este ventilat pentru cei care doresc sa-si pastreze bauturile reci in timpul calatoriei. Bordul lui C3 Picasso dispune si de doua spatii de depozitare distincte, pentru sofer si pasagerul din fata, destinat obiectelor mai mici. Acestea sunt concepute dintr-un material atractiv, cu o granulatie 3D, care impiedica alunecarea obiectelor. Gama de culori este disponibila si in functie de nivelul de echipare. In centrul plansei de bord este un alt spatiu de depozitare inchis, care se incadreaza perfect in linia de design a interiorului. In afara instrumentelor de bord, designul ergonomic al elementelor de control contribuie si ele la o placere mai mare in timpul condusului. Schimbatorul de viteze, montat pe prelungirea centrala a panoului de bord, este pozitionat perfect. Scaunele spate culiseaza in fata si in spate cu peste 150 mm pentru a putea creste capacitatea portbagajului sau pentru un spatiu mai mare pentru picioare in spate. Scaunele au o proportie de 60:40 si sunt complet independente. Volumul portbagajului nu a fost afectat de habitabilitatea remarcabila. Din contra, acesta ofera un spatiu de 500 de litri, sub tableta, in configuratia de 5 locuri, adica cel mai mare din segmentul sau. In configuratia optima, cu bancheta spate rabatata, volumul disponibil in portbagaj poate atinge 1.506 litri.
 

Tehnologie

Din punct de vedere tehnologic, Citroen C3 Picasso se remarca in principal prin semnatura Airdream a motorului 1.6 Hdi. Motorul cu filtru de particule nu este doar o gaselnita oarecare, ci prezinta un pas foarte mare catre masinile prietene cu mediul. C3 Picasso poate beneficia de o serie de dotari optionale care fac viata la volan mai usoara si mai frumoasa. C3 Picasso dispune de un sistem de aistenta la parcare, de o instalatie de spalare a farurilor si de numerosi senzori cum ar fi cei de lumina sau cei de ploaie. Nu trebuie uitata functia cruise-control, cu un raspuns perfect la accelerare sau sistemul excelent de sonorizare, care reda fidel sunetul muzicii. MyWay, noul sistem de navigatie integrat Citroën, cuprinde o gama variata de functii la un pret foarte atractiv. Noul sistem audio si multimedia este dotat cu un ecran color legat la sistemul de navigatie, un CD player compatibil MP3/WMA si un kit hands-free Bluetooth.

Siguranta

In ceea ce priveste siguranta, C3 Picasso a consemnat o supriza neasteptata. Monovolumul de clasa mica a fost dotat cu pana la 6 airbag-uri, cu o coloana de directie retractabila si o serie de sisteme de siguranta active. Sisteme ca ABS si EBD (distributia electronica a fortei de franare) sunt dotari standard pentru C3 Picasso, insa ESP-ul este doar optional, unul dintre motivele principale pentru care modelul francez nu a a obtinut decat 4 stele la testul Euro NCAP. Se pare ca C3 Picasso nu este foarte prietenos cu protectia pietonilor, din cauza designului capotei, un motiv suplimentar pentru semi-esecul de la EuroNCAP.

Calitate-Pret

Citroen C3 Picasso are un pret de pornire excelent pentru un monovolum de clasa mica. Modelul francez este comercializat in Romania de la 12.140 de euro cu TVA, un pret mai mult decat atractiv, avand in vedere lista serioasa de dotari in versiunea standard. Pentru modelul testat de noi, 1.6 Hdi in varianta de echipare Exclusive, pretul ajunge la 17.450 de euro cu TVA. In functie de unele dotari speciale, cum ar fi kit-ul special de exterior sau jantele speciale, pretul poate creste.

Robert Gherghe

 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
1.2692 :: 17.02MB