No SSO cookie

Infiniti EX 37

voteaza
(0/ 0)
Infiniti EX 37 320 CP
Nota redactor
4.3
Nota cititor
0.0

Infiniti EX 37

Infiniti EX 37 este ultimul model al marcii nipone pe care Masini.ro l-a testat. De altfel, la ora aceasta, nu mai exista niciun model-disponibil pentru drive-test,  pe care sa nu-l fi testat.
Totodata, EX37 este si cel mai ciudat model, nu numai din ograda Infiniti, dar as putea spune, de pe intreaga piata auto. De ce afirm asta? Pentru ca este -conform afirmatiilor producatorului- primul primul coupe crossover din lume. Aceasta il face un fel de strutocamila, care se situeaza undeva la congruenta dintre patru stiluri diferite de autoturisme. Are spatiul interior al unui break, un sistem de tractiune tipic cross-overelor, aspectul unui coupe si performantele unei masini sport.
Daca e sa-mi exprim parerea personala, este exact un FX intrat usor la apa, taman cat sa intre in alt segment decat fratele sau mai mare. Astfel, EX37 este putin mai mare ca dimensiuni, decat compactele premium de pe piata. Dar performantele sale il pun undeva peste concurenta segmentului.

Motor


Unitatea de 3700 cmc existenta pe EX37 am mai intalnit-o si pe G37S Coupe si G37S Sedan. Deci pentru mine nu a reprezentat o noutate decat o curiozitate. Daca intre G37S Coupe si Sedan nu exista diferente ale performantelor, eram de-a dreptul curios cum se va comporta EX-ul.
Motorul, un V6 de 3.7 litri, care dezvolta 320 CP/7000 rpm si 360 Nm/5200 rpm, nu cred ca mai are nevoie de cuvinte in plus.
Si in realitate, diferenta dintre sedan, coupe si crossover este de doar 0,6 secunde, in favoarea primelor. Astfel, EX37 are nevoie de 6,4 secunde pentru a atinge 100 km/h, fata de 5,9 cat are nevoie G37S. Dar in fata concurentei directe, ERX sta mult mai bine. Primul competitor care se apropie de el este  Mercedes GLK 350 cu 6,7 secunde 0-100 km/h.
Tehnologia WEL (Variable Valve Event and Lift) echilibreaza raportul dintre consum, putere si emisii. Totdata, WEL  permite variatia atat a momentului de deschidere a supapelor, dar si a cursei lor, ceea ce transpune motorul intr-o alta dimensiune, dintr-un alt film.
Motorul este cuplat la o transmisie automata cu 7 (sapte) trepte, manevrabila in pozitiile D, DS sau manual, din schimbator de aceasta data, fara optiunea padelelor de langa volan.
Schimbarea vitezelor se face lin, iar cei care doresc sa reduca la minm efortul condusului se vor bucura de transmisa automata care atinge perfectiunea in orice stil de condus ai exploata-o.
Surprinzator, consumul nu este atat de ridicat pe cat te-ai astepta de la o masina de aproape 2 tone propulsata de un gigant de 3,7 litri!
Fisa tehnica a masinii ne asigura de un consum mediu de 11,3 litri la 100 km. este inutil sa mai comentam asupra consumurilor date de fabricanti.
Cert este ca la un mers normal,m pe autostrada, EX37 nu depaseste 9 l/100 km. In oras, mai ales in traficul din Capitala, si evident in functie de stilul de condus, consumul a urcat la o limit aminima de 13 l/100 km.
Rezervorul de 80 de litri este un atu in acest caz!

Comportament


Infiniti EX 37 nu este o masina care se adreseaza unui segment des intalnit in Romania. E nevoie de un anumit statut social ca sa-ti permiti o astfel de masina. De aceea, comportamentul ei a fost gandit parca cu exactitate pentru cei care si l-ar putea permite. Masina asta se comporta exact dupa nevoile soferului ei.
Poate fi o masina sport, poate fi un crossover, sau se poate comporta ca o limuzina.
Din acest punct de vedere, EX 37 este clar cel mai versatil model din gama Infiniti, prezent in Romania.
Stabil ca un bloc de monolit, sigur si gratios in curbe, fara a fi cu adevarat masiv, da sentimentul unui mini tanc, mai ales privit din interior. Iar la o apasare ferma a pedalei de acceleratie, monstrul de 320 CP scoate un muget specific Infiniti, soferul dispunand de o sportiva apta sa-l scoata din cotidian.

Design


Ca nota generala, Infiniti EX 37 se poate numi ca fiind "varatiuni pe aceeasi tema", asta daca ai condus si restul modelelor disponibile in Romania.
In mod clar in clasa sa nu poate fi confundat si ceea ce e mai important nu prea suporta nici comparatiile. Este unic si surprinzator, un amestec de clasic, extravagant si nou, la un loc.
Designul EX 37 este supus unei singure linii directoare: dinamism.
Capota motorului, lunga atat cat este necesar sa adaposteasca motorul de 3,7 litri, contrasteaza cu restul caroseriei si obtine efectul coupe-ului in cauza.
Cum am mai spus, EX este un FX "intrat la apa", mai mic si maipotrivit traficului urban decat SUV-ul. Jantele de 18 inci sporesc aspectul sportiv si agresiv al masinii.

Interior


La interior aceeasi senzatie: un Infiniti. Interiorul respecta intocmai designul celorlalte modele: G si FX. Luxul este acelasi, omniprezent, dar fara a degaja aerul acela opulent care devine deranjant.
Totul,dar absolut tot interiorul este identic cu cel al celorlalte modele Infiniti testate de Masini.ro. Diferenta o face doar dimensiunea plansei de bord. Evident la FX este mai mare.
Confortul este aspectul care nu este deloc neglijat, desi te afli intr-un coupe, toti cei cinci pasageri au loc sa stea comod si nederanjati. e drept ca e de preferat ca pantofii celor din spate sa nudepaseasca numarul 38!
Calitatea materialor din interior este, de asemenea, ireprosabila.

Tehnologie


La capitolul tehnologie, Infiniti EX37 este un superlativ pe roti.
Am sa enumar o parte dintre ele: GPS, Bluetooth cu recunoasterea timbrului vocal si streaming audio, sistem audio Bose cu 11 incinte, oloana de directie ajustabila electric pe toate axele, scaune incalzite de ajustabile pe zece directii, oglinzi cu pozitii memorabile prin cheie, acces keyless cu senzori de proximitate si butonul de pornire/oprire, sistem complet Navigatie cu HDD de 30 GB, ghid Michelin, ecran touch-screen, CD/DVD, cu mp3 si DivX, cu inca o memorie de 10 GB, faruri adaptive cu xenon.
La acestea se adauga sistemul de camere de vedere amplasate pe toate laturile masinii, astfel incat parcarea se poate efectua (pe zi si pe noapte) fara nicio problema si fara niciun risc.
Iar daca totusi, Bucurestiul va joaca feste si cineva a zgariat masina, Infiniti EX 37 dispune de o vopsea speciala, de fapt de un lac special care se regenereaza in contact cu actiunea razelor solare. Asta inseamna ca vopseaua Scratch Shield are o proprietate de inmuiere pana la o relativa lichefiare, care are nevoie de cateva ore ca sa devina activa, cum am mai precizat, sub efectul solar. Astfel, zgarieturile (nu va asteptati ca juliturile care au scos tabla la vedere sa se autorezolve) se acopera singure si devin inexistente intr-o perioada care poate dura de la cateva ore la cateva zile, insa cu un efect de lunga durata, a lacului cu pricina.

Siguranta


La capitolul siguranta, Infiniti EX 37 puncteaza ceva mai slab decat varful concurentei sale. Pe lista sa sunt adaugate in dotarea standard: sase airbag-uri, ABS, ESC, EBD si Brake Assist.
Asta nu transforma insa EX intr-o masina nesigura, dimpotriva!

Calitate-Pret


Pretul de pornire pentru un Infiniti EX 37 este de 48.000 euro cu TVA. Pentru o echipare de top, adica EX 37 GT, pretul este undeva in jurul a 49.850 euro cu TVA, ceea ce-l face inca odata un concurent serios in clasa sa, avand in vedere performantele si dotarile exceptionale ale modelului japonez.
Din punctul  meu de vedere masina aceasta, ca si celelalte modele Infiniti pe care le-am testat, face toti banii. Totul e sa-i si ai!

Corvin (Cristian Szilvassy)

 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.3085 :: 21.05MB