No SSO cookie

Honda Civic

voteaza
(0/ 0)
Honda Civic
Nota redactor
3.4
Nota cititor
0.0

Honda Civic

Civic este unul dintre maratonistii companiei japoneze Honda. Din 1972 si pana astazi, modelul Honda a reusit sa-si construiasca o cariera impresionanta si a devenit traditie pentru un client de masina japoneza. Honda Civic a ajuns in zilele noastre la 8-a generatie. Chiar daca versiunea hatchback se remarca prin caracterul sportiv, prin designul extraordinar, Honda a tinut sa bucure si clientela axata spre sedanuri, realizand o versiune cuminte, descrisa prin liniile sale clasice.. Masini.ro a testat versiunea sedan a modelului Honda Civic.

Motor

Singura motorizare disponibila pe Honda Civic sedan este asigurata de propulsorul de 1.8 litri VTEC, de 140 de cai putere. Motorul urca rapid in turatie , lucru care demonstreaza ADN-ul sportiv al marcii nipone, insa cei 140 de cai sunt disponibili in totalitate abia la 6.300 rpm. Chiar si in aceste conditii, Civic beneficiaza de un aport serios al propulsorului, care dispune de un moment maxim de 174 Nm, realizabil la 4.300 rpm. Ideea este ca avem nevoie de insistenta asupra pedalei de acceleratie pentru a scoate cei mai bun din sedanul japonez, si odata ajunsi pe o plaja de turatii inalte, Civic nu dezamageste. Motorul este cuplat la o transmisie manuala cu 6 rapoarte, extrem de bine etajate. Cursa schimbatorului este precisa, insa putin cam lunga, lucru care induce un sentiment de liniste celui aflat la volan. Fara sa impresioneze prin cuplul sau, fara sa dezamageasca prin caii pe care ii pune la dispozitie, Civic sedan ofera o motorizare cuminte, corecta, care se adreseaza in special clientilor traditionali de sedanuri. Un motor pe benziona cum este acest 1.8 VTEC nu putea sa dezamageasca la capitolul consum. Chiar daca nu se apropie de nivelul un consum de diesel, cifra de 9,5 litri la 100 km in oras nu poate dezamagi pe nimeni. Daca doriti sa dispuneti de cat mai mult din sedanul japonez, referindu-ne aici la putere, atunci o faceti pe buzunarul dumneavoastra, ion conditiile in care cifrele consumului nu intarzie sa apara. Un plus evident al acestui motor este sunetul lui genial si al evacuarii, care ne aduce aminte ca suntem la volanul unui model Honda, si fac intotdeauna casa buna cu pretentiile unui sofer mai tanar.

Comportament

Honda Civic sedan nu este destinat soferilor agresivi, nu incercati sa cereti mai mult de la un model decat se cuvine! Sedanul Civic se remarca prin tinuta de drum corecta, extrem de confortabila, cu foarte putine hibe, am putea spune. Suspensia este reglata pentru a oferi confort, iar vehiculul prezinta un usor comportament subvirator in viraje. Purterea motorului se face simtita abia dupa 3.000 rpm si devine interesanta dupa .4000 rpm. Insa, setarea suspensiilor si ideea generala a unui model cuminte nu face cazul unei reprezentantii sportive.

Civic nu beneficiaza de o directia ferma, exacta, insa se impune prin sprintul 0-100 km/h de 9,3 secunde. Mai mult, sedanul japonez beneficiaza de o viteza maxima de 200 km/h. Tinuta de drum si senzatia de siguranta sunt calitati care ne fac sa credem ca sedanul niopon se poate aseaza frumos pe sosea chiar si in pragul vitezei maxime. In concluzie, putem subblinia ca desi Honda Civic nu are un comportament sportiv, sedanul nipon isi arata coltii cand este nevoie, insa pare a fi gandit pentru clientii clasici care-si doresc mai mult relaxarea la volan decat adrenalina.

Design

Ultima generatie a modelului Civic a adus cu sine o serie de dezbateri furtunoase asupra rezolvarii lui. Daca unora nu le placea aceasta schimbare, altora le placea la infinit. Apele s-au mai linistit de atunci si Civic, mai ales versiunea hatchback, a castigat foarte multi alti fani si admiratori. Sedanul se impune printr-un stil mult mai cuminte, prin linii drepte, care sunt integrate in peisajul general al clasicului automobilului. Fara sa exagere deloc, la fel ca si in cazul comportamentului, designul lui Civic prezinta idei lansate odata cu noul Accord, insa reda o tinuta clasica, orientala catre clientii fideli ai sedanurilor. O alta caracteristica a lui Civic este infatisarea de masina japoneza, acel sex-apeal pe care doar niponii il pot infatisa la un automobil. Linii ferme descriu peisajul Civic sedan, iar blocurile optice alungite catre aripi dau consistenta unei ideologii unitare pe care o intalnim alat la partea fontola cat si la cea posterioara. Stopurile mari de pe spate intra intr-o concordanta deplina cu forma capotei portbagajului. In linii mari, designul lui Civic sedan nu este atat de atragator ca si designul versiunii hatchback, insa tinteste bine catre o anumita clasa de oameni.

Interior

Interiorul descrie si mai mult ideea de masina japoneza. Plansa de bord reda idei futuriste si a este impartita in doua. Partea de sus prezinta afisajul cu cele mai importante informatii: viteza, indicatorul de benzina si cel de temperatura a motorului. Partea de jos a bordului face loc pentru alte indicatoare. Consola centrala se remarca prin designul impresionant care cuprinde sistemul audio si sistemul de climatizare. Spatiile de depozitare sunt numeroase, insa nu foarte incapatoare. Habitaclul lui Civic se remarca prin multitudinea de elemnte prezente, prin finisarile excelent executate si materiale de calitate. Civic sedan dispune de un volan sportiv, imbracat in piele si cu comenzi pe el. Consola centrala este la fel de interesanta ca design, gazduind sistemul audio si sistemul de climatizare. Printre dotarile masinii se numara climatizarea automata, sistem audio cu lector MP3 si 6 discuri, volan multifunctional imbracat in piele, reglabil pe inaltime si in profunzime, precum si comenzi sistem audio si tempomat amplasate pe volan. Scaunele ofera un confort destul de mare, au sustinere laterala buna, insa au sezutul cam mic. Locurile din spate ofera un spatiu mai mult decat suficient pentru picioare.

Tehnologie

Tehologia VTEC este recunoascuta pentru fiabilitatea sa in intreaga lume. Honda este recunoscuta pentru tehnologiile inovatoare si fiabile. Civic, spre deosebire de Accord, nu prezita atat de multe sisteme tehnologice, lucru pe care il asteptam odata cu viitoarea generatie. Fara sa se remarce ca un deschizator de drumuri in aria tehnologica, Civic prezinta cateva dotari care fac viata din habitaclu mult mai placuta. Printre dotarile masinii se numara climatizarea automata, sistem audio cu lector MP3 si 6 discuri, volan multifunctional imbracat in piele, reglabil pe inaltime si in profunzime, precum si comenzi sistem audio amplasate pe volan. Nu trebuie uitata functia de pilot automat.

Siguranta

Honda Civic prezinta un grad inalt al sigurantei, lucru conformat si prin testul EuroNCAP. Centuri de siguranta fata cu 3 puncte de prindere si pretensionare si airbag-urile frontale si laterale vin in completarea sistemelor de siguranta active cum ar fi ABS, EBA, EBD sau EPS (directie servoasistata electric). Toate aceste sisteme, alaturi de o stabilitate excelenta pe care o ofera vehiculul aduc mai multa liniste in interiorul lui Civic.

Calitate-Pret

Honda este cunoascuta ca o marca fiabila. Acest aspect, esential in lumea auto, ofera un plus din start pe care cumparatorul se poate baza. Civic sedan nu este cea mai ieftina masina din clasa sa, dar este o Honda, lucru pe care o recomanda ca un produs de calitate si performanta. Versiunea testata de Masini.ro are un pret de plecare de 16.993 euro cu TVA, un pret corect pentru un sedan care dispune de un nivel tehnic de ultim,a generatie in lumea auto.

Robert Gherghe
 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1451 :: 17.01MB