No SSO cookie

Citroen C4 by Loeb

voteaza
(0/ 0)
Citroen C4 by Loeb
Nota redactor
4.1
Nota cititor
0.0

Citroen C4 by Loeb

Marii jucatori din Campionatul Mondial de Raliuri ofera publicului larg ceva din bucuria unui bolid construit pentru macadam. Ford Focus RS, Mitsubishi EVO sau Subaru Impreza WRX STI sunt cele mai la indemana exemple. Insa lipsea ceva din paleta celor ami tari producatori auto din WRC, si anume chiar cel mai tare producator din competitia suprema a raliurilor: Citroen. Chiar daca francezii nu au oferit mai multa performanta pur sange sportiva si pentru impatimitii vitezei de pe sosele, C4 by Loeb este o dedicatia speciala facuta chiar de marele campion Sebastien Loeb pentru fanii motorsportului. Citroen C4 by Loeb cu motor 1.6 THP a fost testat de Masini.ro.

Motor

Citroen C4 by Loeb nu face deliciul fanilor Citroen prin motorul 1.6 THP cu 152 de cai putere, ci prin modul unic in care amprenta pilotului Loeb a personalizat noul C4. Insa, unitatea de motorizare ramane un punct forte al noul Citroen. Unitatea de motorizare este disponibila si pe versiunea C4 Coupe. Motorul nu impresioneaza prin potenta sa, insa pentru un model cum este C4 Coupe se exprima excelent. Cei 152 de cai putere sunt disponibili in totalitate la 5.800 rot/min, moment in care sunetul evacuarii surclaseaza multe alte modele cu performante mult mai ridicate. Propulsorul PSA cu 4 cilindri incepe sa-si arate coltii abia pe 2.500 rot/min, moment in care lucrurile devin cu adevarat interesante. Fara sa intram in detalii mai merita spus, ca C4 by Loeb atinge cuplul maxim de 240 Nm foarte jos, la 1.400 rot/min. C4 by Loeb suna prea frumos ca sa-l poti tine intr-un regim de consum apropiat de cifrele consumatorului. Este o masina de la care ai mari satisfactii atunci cand o turezi, motiv pentru care cifrele consumului reusesc sa depaseasca 8 litri la 100 km.

Comportament

Citroen C4 by Loeb nu se poate lauda cu un comportament care sa satisfaca fanii raliurilor. Timpul de acceleratie de la 0 la 100 km/h este de 9,2 secunde si spune cam tot ce era de spus vizavi de performantele sportive ale modelului. Insa, sa nu cerem mai mult decat a vrut constructorul sa ofere.C4 by Loeb lasa putin din ADN curselor in momentul in care pui vehiculul la treaba in viraje. Stabilitate in viraje, chiar si in cele stramte, este o adevarata incantare, lucru care se datoreaza suspensiilor tari de care beneficiaza modelul francez. Poate nu este cea mai buna solutie pentru soselele scandaloase ale Romaniei, insa se dovedeste o adevarata mana cereasca cand apesi pedala de acceleratie pe un traseu virajat. La drum lung, C4 by Loeb ofera constanta si increderea pe care o masina trebuie sa ti-o ofere, iar daca acul turometrului este tinut cat mai aproape de maxim, caii putere te pun intr-o situatie mai mult decat avantajata in ceea ce priveste viteza. Un lucru ar ami fi de spus, si anume ca nu exista probleme de stabilitate la viteze mari.

Design

Citroen este o incantare la capitolul design. Poate francezii sufera la alte capitole, dar cand vine vorba de masini frumoase sunt greu de intrecut. C4 Coupe este un exemplu in acest sens, insa C4 by Loeb este mult mai mult decat atat. Personalizarea modelului cu stickere, autograful pilotului francez, amplasat in apropierea oglinzilor, eleronul special aflat in prelungirea acoperisului si jantele de 17 inch dau o tinuta speciala editiei Loeb. C4 by Loeb ofera prin finetea schimbarilor decisiv mai mult decat C4 Coupe, straneste pasiunea si dorinta iubitorilor de masini. C4 by Loeb este o dedicatie speciala a marelui camp[ion mondial din raliuri si se simte bezeaua aruncata de Sebastien Loeb fanilor sai.

Interior

Interiorul lui C4 by Loeb este cu precadere acelasi interior existent si pe C4, insa ofera, la fel ca si exteriorul, un pic mai mult. Pe langa plansa de bord, unica la Citroen, afisajul deja comun marcii franceze, sau materialele placute la atingere, C4 by Loeb prezinta un pedalier din aluminiu, un set de scaune cu tapiterie rosu-negru "3D X-Ray" si covorase special dedicate acestei editii. Consola centrala prezinta placuta metalica care ne aminteste ca ne aflam la bordul unui exemplar vandut in serie limitata, unui exemplar semnat chiar de atingerea celui mai mare campion mondial din istoria raliurilor.

Tehnologie

Gradul tehnologic existent pe C4 by Loeb nu importa nivelul existent pe un WRC, limitandu-se la tot ce este omenesc in lumea automobilelor. Principalele arii de discutie se regasesc la nivelul interiorului,unde gasim un sistem de navigatie interesant, sistemul audio si functiile suplimentare menite sa jute misiunea soferului. C4 by Loeb este inscris in linia masinilor Citroen atinse de programul „Tehnologie Creative”, noua filosofie Citroen aplicabila tuturor modelelor sale.

Siguranta

Citroen C4 este un model corect din punctul de vedere al sigurantei. Pe langa sistemele deja traditionale, ESP, ABS sau EBD, gasim sase airbag-uri si centruri pretensionate cu prindere in trei puncte. Eforturile francezilor in materie de siguranta au fost rsplatite de catre specialistii EuroNCAP cu 5 stele la testele de siguranta.

Calitate-Pret

Ctroen C4 by Loeb este extraordinar pentru ca nu cere mai multi bani doar pentru numele lui Loeb pe caroserie. Desi ofera mai multa personalitate decat ne putem inchipui la prima vedere, C4 by Loeb este cu doar 600 de euro mai mult decat decat o versiune normala a lui C4 Coupe echipat cu motorul 1.6 litri si 152 de cai putere. In functie de dotari, C4 by Loeb ajunge la un pret de circa 20.000 de euro, insa pleaca de la nivelul de 18.700 euro cu TVA inclus.


Robert Gherghe

 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Mercedes-Benz E 200 W213 AT9

    Mercedes-Benz E 200 W213 AT9

    Exercițiul de echilibru între o rulare confortabilă dar totuși sigură și controlabilă a fost realizat într-un mod desăvârșit în Clasa E, comportamentul său fiind unul închegat, ce transmite șoferului un feedback foarte bun în ceea ce privește rularea.

  • Opel Corsa 1.0 TURBO ECOTEC MT6

    Opel Corsa 1.0 TURBO ECOTEC MT6

    Oferind un raport calitate-preț excelent, Opel Corsa este un model practic și accesibil, cu un interior plăcut și cu o poziție dominantă pe lista scurtă a viitorilor cumpărători care aleg segmentul B.

  • Renault Megane GT TCe 205 AT7

    Renault Megane GT TCe 205 AT7

    Un motor turbo pe benzină cu 205 CP, cutie de viteze în 7 trepte și dublu ambreiaj, padele și Launch Control, interior expresiv și sportiv cu tapițerie Alcantara și scaune sport, sistem de direcție pentru roțile din spate pentru a reduce subvirarea, alături de un preț de pornire de 22.100 Euro inclusiv TVA, pot fi secretele succesului în această nișă tot mai competitivă a hot hatch-urilor.

  • Mazda CX-5 CD150 MT6 Takumi

    Mazda CX-5 CD150 MT6 Takumi

    Toate dotările și sistemele de care dispune sunt înglobate în crossover-ul de clasă medie fără compromisuri în ceea ce priveşte plăcerea de a conduce şi fiabilitatea specifice Mazda.

  • Suzuki SX4 1.0 Passion AllGrip

    Suzuki SX4 1.0 Passion AllGrip

    Suzuki S-Cross este o maşină foarte bună pentru oricine, nu doar pentru familişti sau pentru cei care preferă să ştie că pot evada oricând din cotidian pe un drum care nu a beneficiat vreodată de asfalt.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.3715 :: 21.12MB