No SSO cookie

Citroen C4 by Loeb

voteaza
(0/ 0)
Citroen C4 by Loeb
Nota redactor
4.1
Nota cititor
0.0

Citroen C4 by Loeb

Marii jucatori din Campionatul Mondial de Raliuri ofera publicului larg ceva din bucuria unui bolid construit pentru macadam. Ford Focus RS, Mitsubishi EVO sau Subaru Impreza WRX STI sunt cele mai la indemana exemple. Insa lipsea ceva din paleta celor ami tari producatori auto din WRC, si anume chiar cel mai tare producator din competitia suprema a raliurilor: Citroen. Chiar daca francezii nu au oferit mai multa performanta pur sange sportiva si pentru impatimitii vitezei de pe sosele, C4 by Loeb este o dedicatia speciala facuta chiar de marele campion Sebastien Loeb pentru fanii motorsportului. Citroen C4 by Loeb cu motor 1.6 THP a fost testat de Masini.ro.

Motor

Citroen C4 by Loeb nu face deliciul fanilor Citroen prin motorul 1.6 THP cu 152 de cai putere, ci prin modul unic in care amprenta pilotului Loeb a personalizat noul C4. Insa, unitatea de motorizare ramane un punct forte al noul Citroen. Unitatea de motorizare este disponibila si pe versiunea C4 Coupe. Motorul nu impresioneaza prin potenta sa, insa pentru un model cum este C4 Coupe se exprima excelent. Cei 152 de cai putere sunt disponibili in totalitate la 5.800 rot/min, moment in care sunetul evacuarii surclaseaza multe alte modele cu performante mult mai ridicate. Propulsorul PSA cu 4 cilindri incepe sa-si arate coltii abia pe 2.500 rot/min, moment in care lucrurile devin cu adevarat interesante. Fara sa intram in detalii mai merita spus, ca C4 by Loeb atinge cuplul maxim de 240 Nm foarte jos, la 1.400 rot/min. C4 by Loeb suna prea frumos ca sa-l poti tine intr-un regim de consum apropiat de cifrele consumatorului. Este o masina de la care ai mari satisfactii atunci cand o turezi, motiv pentru care cifrele consumului reusesc sa depaseasca 8 litri la 100 km.

Comportament

Citroen C4 by Loeb nu se poate lauda cu un comportament care sa satisfaca fanii raliurilor. Timpul de acceleratie de la 0 la 100 km/h este de 9,2 secunde si spune cam tot ce era de spus vizavi de performantele sportive ale modelului. Insa, sa nu cerem mai mult decat a vrut constructorul sa ofere.C4 by Loeb lasa putin din ADN curselor in momentul in care pui vehiculul la treaba in viraje. Stabilitate in viraje, chiar si in cele stramte, este o adevarata incantare, lucru care se datoreaza suspensiilor tari de care beneficiaza modelul francez. Poate nu este cea mai buna solutie pentru soselele scandaloase ale Romaniei, insa se dovedeste o adevarata mana cereasca cand apesi pedala de acceleratie pe un traseu virajat. La drum lung, C4 by Loeb ofera constanta si increderea pe care o masina trebuie sa ti-o ofere, iar daca acul turometrului este tinut cat mai aproape de maxim, caii putere te pun intr-o situatie mai mult decat avantajata in ceea ce priveste viteza. Un lucru ar ami fi de spus, si anume ca nu exista probleme de stabilitate la viteze mari.

Design

Citroen este o incantare la capitolul design. Poate francezii sufera la alte capitole, dar cand vine vorba de masini frumoase sunt greu de intrecut. C4 Coupe este un exemplu in acest sens, insa C4 by Loeb este mult mai mult decat atat. Personalizarea modelului cu stickere, autograful pilotului francez, amplasat in apropierea oglinzilor, eleronul special aflat in prelungirea acoperisului si jantele de 17 inch dau o tinuta speciala editiei Loeb. C4 by Loeb ofera prin finetea schimbarilor decisiv mai mult decat C4 Coupe, straneste pasiunea si dorinta iubitorilor de masini. C4 by Loeb este o dedicatie speciala a marelui camp[ion mondial din raliuri si se simte bezeaua aruncata de Sebastien Loeb fanilor sai.

Interior

Interiorul lui C4 by Loeb este cu precadere acelasi interior existent si pe C4, insa ofera, la fel ca si exteriorul, un pic mai mult. Pe langa plansa de bord, unica la Citroen, afisajul deja comun marcii franceze, sau materialele placute la atingere, C4 by Loeb prezinta un pedalier din aluminiu, un set de scaune cu tapiterie rosu-negru "3D X-Ray" si covorase special dedicate acestei editii. Consola centrala prezinta placuta metalica care ne aminteste ca ne aflam la bordul unui exemplar vandut in serie limitata, unui exemplar semnat chiar de atingerea celui mai mare campion mondial din istoria raliurilor.

Tehnologie

Gradul tehnologic existent pe C4 by Loeb nu importa nivelul existent pe un WRC, limitandu-se la tot ce este omenesc in lumea automobilelor. Principalele arii de discutie se regasesc la nivelul interiorului,unde gasim un sistem de navigatie interesant, sistemul audio si functiile suplimentare menite sa jute misiunea soferului. C4 by Loeb este inscris in linia masinilor Citroen atinse de programul „Tehnologie Creative”, noua filosofie Citroen aplicabila tuturor modelelor sale.

Siguranta

Citroen C4 este un model corect din punctul de vedere al sigurantei. Pe langa sistemele deja traditionale, ESP, ABS sau EBD, gasim sase airbag-uri si centruri pretensionate cu prindere in trei puncte. Eforturile francezilor in materie de siguranta au fost rsplatite de catre specialistii EuroNCAP cu 5 stele la testele de siguranta.

Calitate-Pret

Ctroen C4 by Loeb este extraordinar pentru ca nu cere mai multi bani doar pentru numele lui Loeb pe caroserie. Desi ofera mai multa personalitate decat ne putem inchipui la prima vedere, C4 by Loeb este cu doar 600 de euro mai mult decat decat o versiune normala a lui C4 Coupe echipat cu motorul 1.6 litri si 152 de cai putere. In functie de dotari, C4 by Loeb ajunge la un pret de circa 20.000 de euro, insa pleaca de la nivelul de 18.700 euro cu TVA inclus.


Robert Gherghe

 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2387 :: 17.02MB