Masini.ro a testat noul Grand Scenic dotat cu motor de 1.9 litri dCi si 130 de cai putere. Un model care se vinde deja in Romania, Grand Scenic incearca sa rupa barierele conservatoare ale clientului roman care pune in locul imaginar al unei masini de familie doar sedanul sau eventual breakul. Renault simte ca este cazul ca Romania sa inteleaga exigentele pietei auto, ca clientul sa gandeasca in afara contextului si sa opteze pentru masina care-l poate satisface din toate punctele de vedere. Pentru o familie numeroasa Grand Scenic vine la fix. Prevazut doar cu o motorizare, cea de 1.9 dCi si 130 de cai putere, monovolumul francez nu ofera surprize din acest punct de vedere. Desi cilindreea de 1.9 litri pare de moda veche, diesel-ul francez este recunoscut ca un motor fiabil si economicos. Chiar daca sustine un vehicul grandios prin dimensiunile sale, propulsorul isi face datoria cum trebuie, cuplul maxim de 300 Nm, realizabil la 1.750 rpm., putand urni micul gigant de o tona jumate din loc fara nicio problema. Cei 130 de cai putere sunt mai mult decat suficienti pentru cerintele obisnuite ale unei astfel de masini. Motorul lui Grand Scenic nu te poate surprinde, nu ofera „panas”, insa este un slujitor credincios de fiecare data, inca de la prima cheie care releva zgomotul lui taraganat si apasator.
Diesel-ul francez este un maiestru in a oferi ce poate mai mult cu costuri cat mai scazute. Fara sa intram in detalii spunem doar ca in afara orasului 6 litri la 100 km este cifra la care sa va asteptati, daca rulari cu 120 km/h viteza constanta iar in oras va puteti apropia de 8 litri la 100 km/h, in conditiile in care navigati cu ochii pe rezervor. Pentru mai multa dexteritate si relaxare la volan se plateste un pret mai mare masurabil in litri de combustibili. In conditiile in care il turati mai mult decat necesar, Grand Scenic arata un consum de 8.7 litri la 100 km. Unitatea de motorizare este cuplata la o cutie de viteze cu sase rapoarte, extrem de atent etajata si cu o cursa precisa a schimbatorului.
Grand Scenic nu este un titular al echipei de performanta. Francezul cu 7 locuri poate accelera de la 0 la 100 km/h in 11,5 secunde si atinge viteza maxima de 195 km/h. Noul Grand Scenic vine cu un ampatament mai mare, lucru care ajuta la cresterea stabilitatii. Vorbim de un monovolum si nu putem spune ca nu simtim si carentele unui astfel de vehicul. Spre exemplu, in virajele stramte ruliul isi face aparitia, iar setarea suspensiei, inclinata spre confortul pasagerilor, se face simtita chiar si in virajele mai largi, unde masina trebuie manuita cu prudenta. Noul Grand Scenic isi rasfata pasagerii la drum lung, unde confortul oferit de habitaclu vine manusa cu tinuta de drum a modelului Renault.
Nu poti spune despre Grand Scenic ca este o masina frumoasa, lucru pe care orice producator si-o asuma in momentul in care produce un monovolum. Noul model francez duce mai departe noul design Renault, preluand intr-o varianta eleganta noua linie deschisa de producatorul francez odata cu lansarea lui Megane. Chiar daca nu impresioneaza prin linia generala, Grand Scenic se remarca prin spoilerele cu insertii de alta culoare, stopurile deosebite, pragurile laterale si jantele de 16 inch din aluminiu. Noul design Renault se face simtit din orice unghi ai privi modelul Grand Scenic si se impune printr-o impresie de modern, de nou. Putem spune ca designerii francezi au reusit sa se remarce o data in plus, chiar daca putem spune ca proiectul Grand Scenic este unui de carat pianul si nu de cantat la el.
Habitaclul este capitolul cel mai important pentru Grand Scenic, iar experienta francezilor s-a facut pe deplin simtita la acest capitol. Renault a dovedit ca poate face interioare din ce in ce mai elegante si mai rafinate pe modele care nu pot fi considerate de lux. Renault a folosit doar materiale de calitate, plasticul extrem de bine lucrat, placut la atingere si butoanele fine de pe consola de bord fac un adevarat deliciu. Plansa de bord sustine si afisajul color, excelent pozitionat pentru absolut toti pasagerii. Habitacul noului Grand Scenic ofera o suprafata vitrata excelenta, gratie si parbrizului panoramic si a trapei din dotare, lucruri care spoeresc ideea de spatiu. Renault ofera doua versiuni de personalizare: bej sau negru. Clientii pot alege intre cele doua nunate care imbraca cele sapte scaune, fatetele usilor, volanul si schimbatorul. Noul Grand Scenic creste in dimensiuni fata de predecesorul sau, cu 62 de mm mai lung sio cu 26 de mm mai lat. Daca punem ca si ampatamentul a crescut cu 34 de mm, putem concluziona ca noul model beneficiaza de un spatiu mai mult de cat generos. Se pune problema celui de-al treilea rand de scaune. In functie de modul in care sunt reglate scaunele de pe al doilea rand, ultimele doua locuri pot sau nu sa fie confortabile. In orice caz, Renault s-a tinut de cuvant si a pregatit un model adevarat cu sapte locuri. Daca rabatam ambele randuri de scaune, Grand Scenic ofera o suprafata de incarcare 2.063 de litri. In conditii normale, atunci cand calatoresc doar 5 pasageri, portbagajul ofera numai 563 de litri.
Sub capota noului Renault Grand Scenic nu gasim inovatii tehnologice de ultima generatie, insa la nivelul cabinei acestea abunda. Pornim de la sistem de climatizare cu doua zone si cu guri de ventilatie chiar si pentru locurile din spate care este capabil sa ofere un confort desavarsit. Nu trebuie uitat sistemul audio sau cel de navigatie. Insa piesa de rizistenta a modelului francez sta in functia de personalizare a instrumentarului de bord. Nu puteau lipsi de pe un Renault modern cardul de acces si butonul de start. Grand Scenic dispune de o serie de dotari suplimentare de exceptie cum ar fi senzorii de ploaie sau functia „follow me home”.
La nivel de sigurata este recunoscuta capacitatea extraordinara a marcii Renault. Testele EuroNCAP sunt o dovada a faptului ca Renault si-a facut atent lectiile, Grand Scenic reusind sa inregistreze 99 de puncte din 100 la noua rubrica Sisteme de siguranta. In cazul unui impact, siguranta este intarita prin airbagurile frontale adaptabile, airbagurile laterale si airbagurile cortina. Nu puteau lipsi din peisaj functii deja banale cum ar fi ABS sau ESP.
Noul Grand Scenic este disponibil in Romania doar intr-o varianta de motorizare, cea de 130 de cai putere. Pentru monovolumul Grand Scenic, clientii trebuie sa scoata din buzunar suma de 21.499 de euro cu TVA, un pret mediu pentru segmentul sau.
Robert Gherghe
robert.gherghe@informmedia.ro
Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări
Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.
Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.
Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.
Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort
Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.