No SSO cookie

Kia Cee'd Wagon facelift

voteaza
(0/ 0)
Drive-test cu Kia Cee'd Wagon
Nota redactor
3.0
Nota cititor
0.0

Kia Cee'd Wagon facelift

Kia s-a impus ca marca serioasa si cu pretentii pe piata europeana prin modelul de clasa compacta Cee'd. Coreenii au reimprospatat in 2009 gama modelului Cee'd, unul dintre cele mai apreciate pe piata auto din Romania. Masini.ro a testat noul Kia Cee'd facelift in versiunea break dotata cu motorul de 1.4 litri si 90 de cai putere.

Motor

Pentru clientii din Romania, motorizarea de 1.4 litri pe benzina pare a fi cea mai probabila alegere. Propulsorul Kia cu patru clindri in linie nu este cea mai spectaculoasa varianta la care ne puteam opri, insa da dovada de un caracter corect si reprezinta, pana la urma, cea mai eficace solutie pentru buzunarul unui om normal. Motorul de 1.4 litri beneficiaza de o putere de 90 de cai, disponibili foarte sus, la 6000 rpm. Nu este un motor de performanta, dar este un propulsor cuminte si fiabil. Nici cuplul maxim nu ajuta prea mult la ridicarea statutului lui Cee'd Wagon, cei 136 de Nm, realizabili la 5.000 rpm, sfiind parca prea putin pentru un model break, destinat prin natura lui mai degraba familiilor numeroase si bagajelor grele.

Fara sa cerem prea mult de la unitatea de motorizare, Kia Cee'd Wagon poate fi remarcata ca fiind un automobil de cumparat pentru cei care opteaza pentru un break. Optiunile diesel sau versiunile de motorizare superioare par a fi mult mai interesante pentru cei care doresc mai mult decat o masina cuminte si corecta. Insa, trebuie sa notam ca motorul isi face bine treaba in aglomeratiile urbane, unde nu ai nevoie de prea multa putere, si se aseaza frumos la drum intins, in conditiile in care doresti sa ai o calatorie relexanta si nu o cursa de raliu. Motorul este cuplat la o transmisie manuala cu 5 rapoarte, un minus mai mult decat evident. Motorul raspunde mult mai bine pe o plaja de turatii ridicata, insa acest lucru este direct proportional cu cifrele inregistrate in dreptul consumului. La un regim normal de rulare, consumul urban a reusit sa ramana undeva la 10 litri la 100 km, in timp ce consumul extra-urban nu a coborat din pacate sub 7 litri la 100 km. Pentru o benzina, cifrele nu par a fi nimicitoare, mai ales daca vorbim si de o versiunea break, insa fata de ceea ce anunta Kia oficial (7,2 litri in mediul urban si 5,3 litri la 100 km in regim extra-urban) diferentele sunt semnificative.

Comportament

Nu-i poti cere mare lucru unui break de 1.4 litri cand vine vorba de modul in care se comporta pe sosea. Singurul lucru de care ai nevoie este sa fie un model stabil, cu o tinuta de drum corecta. Si Kia a reusit sa faca din Cee'd SW facelift un astfel de model. Break-ul Kia accelereaza de la 0 la 100 km/h in 13 secunde si are o viteza maxima de constructie de 180 km/h. Cu putin efort, la drum lung, Kia Cee'd break isi poate atinge potentialul maxim. Tinuta de drum are mult de castigat in contextul in care Cee'd vine cu o suspensie posterioara Multilink si amortizoare pe gaz, elemente care atarna foarte greu asupra imaginii generale la acest capitol. Kia a adoptat pe fata o suspensie McPherson. Modelul european al constructorului asiatic este destul de confortabil, insa nu exceleaza la acest capitol, producatorul lasand loc si pentru obtinerea unui comportament cat mai bun pe viraje.

Design

Kia Cee'd nu reprezinta un monument de design, insa nici nu-si propune acest lucru. Faceliftul a reusit, fara sa aduca modificari majore, sa dea acea scanteie de care modelul Kia avea nevoie. Modificarile minore sunt vizibile la stopurile de lumini si la blocurile optice, dar cea mai interesanta noutate este noua grila frontala care da mult mai multa personalitate modelului Kia. Break-ul prezinta, totusi, o parte posterioara usor neinspirata, cu stopurile de lumini alungite intr-un mod neplacut. Partea anterioara este pusa in umbra de noul spoiler din fata care aduce agresivitatea de care Cee'd-ul avea nevoie inca de la lansarea lui.

Interior

Habitaclul versiunii facelift a corectat neajunsurile primei generatii a modelului. Interiorul modelului este din punct de vedere calitativ mult peste ce a prezentat Kia in prima instanta. Materialele sunt placute la atingere si pun mult mai bine in evidenta plansa de bord sau fatetele usilor. In schimb, unele accesorii din plastic si calitatea tapiteriei ne aduc cu picioarele pe pamant si ne amintesc ca vorbim de un model care nu depaseste linia superioara a normalitatii. Kia Cee'd SW se impune prin numeroasele spatii de depozitare si mai ales prin spatiul oferit pasagerilor, aspect laudabil din toate punctele de vedere. Cu 540 de litri capacitatea portbagajului, Cee'd SW este optiune serioasa ca si o masina de familie.

Tehnologie


Motorul, suspensiile sau sistemul de franare si alte functii mecanice nu revolutioneaza industria auto, dar se pastreaza pe linia a ceea ce inseamna nivel tehnic de ultima generatie. Kia Cee'd se plaseaza in contemporanitate prin numeroasele dotari de la interior. Fara sa ridice stacheta, Kia Cee'd ofera tot ce ceea bun-simtul cer de la un model in secolul 21. Aerul conditionat cu reglare manuala, sistemul audio cu USB si conexiune iPod, geamurile fata si oglinzile electrice sau scaunele cu reglaj manual si sustinere lombara precum si calculatorul de bord vin si fac viata soferului mult mai usoara. Nu trebuie uitat ca faceliftul a venit cu un nou volan, prevazut cu comenzi pe el.

Siguranta

Kia Cee'd a impresionat de la lansarea sa prin testul de siguranta EuroNCAP, reusind sa acumuleze cinci stele. Punctajul mare obtinut de modelul construit in Slovacia a fost datorat in special celor 6 airbag-uri, printre care si airbag-ul cortina, centurilem pretensionate cu prindere in trei puncte. Alte sisteme de siguranta precum ABS sau ESP aduc un plus necesar pentru modelul marcii coreene.

Calitate-Pret

Kia se impune pe piata auto ca unul dintre putinii producatori ce pot scoate un pret avantajos dintr-o masina buna. Este definitia succesului modelului Cee'd, iar break-ul nu face exceptie de la acest caz. Versiunea testata de noi, cea echipata cu motor de 1.4 litri cu 90 de cai si echipare superioara, are un pret de 13.964 euro cu toate taxele incluse. Pretul de pornire al unui model Cee'd, versiune hatchback, este de 11.722 euro cu TVA inclus.

Robert Gherghe

 

 

Comentarii (2)

scris de Anonim

Probabil acest Gheorghe,nu a condus nimic altceva in afara de masini premium!Sant posesorul unui SW diesel HP din martie 2008 si daca acel model nu era deloc rau,imi imaginez ca acesta trebuie sa stea mai bine!Esti bun Gheorghe!Bravo!

scris de Anonim

Este cel mai fals comentariu la adresa unei masini pe care l-am vazut pana acum.

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2518 :: 17.02MB