No SSO cookie

Renault Laguna

voteaza
(0/ 0)
Test-drive cu Renault Laguna
Nota redactor
0.0
Nota cititor
0.0

Renault Laguna

Renault a lansat in primavara anului trecut noul model Laguna pe piata din Romania. Berlina francezilor este o optiune mai mult decat interesanta pentru segmentul business interesat de un sedan de clasa medie. Renault Laguna reprezinta la capitolul design o interpretare moderna a limbajului stilistic care a facut din modelul francez un adevarat "clasic", in anii trecuti. In aceste conditii, se poate spune ca cea de-a treia generatie a sedanului Renault este usor confundabila cu vechile generatii, mai ales la partea posterioara a vehicului. In schimb, francezii au avut o optiune noua pentru designul frontal, pus in evidenta prin liniile ferme si elegante, prin noua forma a blocurilor optice si prin aspectul rafinat si impunator. Unghiurile ascutite reprezinta elementele de baza ale noului limbaj Laguna, transmitand in acelasi timp mai multa agresivitate si nu in ultimul rand mai multa fermitate. La interior, Renault Laguna vine cu un plus enorm fata de vechea generatie si se evidentiaza ca un model construit in primul rand pentru confort si in al doilea rand pentru pretentii. Luxul nu este un subiect tabu pentru Laguna, dar nici nu reprezinta o capodopera in materie. Materialele folosite pentru imbracamintea interiorului redau un iz special al confortului si luxului. Luxos, confortabil si eficient, sunt doar cateva cuvinte care ar putea defini habitaclul. Pornind de la finisajele extrem de bine realizate si trecand prin rafinamentul si eleganta materialelor existente la interior, Laguna III sedan se poate numi un model de lux. Designul plansei de bord si dispunerea ergonomica a butoanelor functionale sunt cateva capitole de baza care definesc ideologia modelului. Nivelul confortului este plusul cel mai semnificativ pentru sedanul de clasa medie. Pasagerii se pot bucura de un spatiu considerabil pentru picioare, atat pentru locurile din fata cat si pentru cele din spate. In plus, Laguna ofera o serie de spatii de depozitare, care fac cat mai placut timpul petrecut in habitaclu. Daca tot vorbim despre spatiu, merita sa mentionam ca portbagajul are o capacitate de 450 de litri. Parasind consideratiile de ordin estetic ne indreptam catre sectorul dedicat componentelor tehnice ale modelului. Masini.ro a testat modelul Laguna dotat cu motorul diesel de 2.0 litri si 150 cai putere. Deja clasicul propulsor 2.0 dCi ofera multa elasticitate modelului Laguna. Cei 150 de cai putere sunt mai mult decat suficienti pentru un sedan de clasa medie si pot face din modelul francez si un vehicul care se evidentiaza prin agresivitate si performante. Pentru acest lucru, este necesara o apasare consistenta a pedalei de acceleratie, pana la 4000 rot/min, acolo unde se obtin toti caii. In rest, Renault Laguna este un vehicul agil, care la o simpla apasare a pedalei de acceleratie poate multumi orice sofer care nu are pretentii ultra-sportive. Cuplul maxim de 340 Nm, realizabil foarte jos, la 2000 rot/min, ofera si acesta un plus berlinei made in Franta. Unul dintre marile merite ale noului Laguna este senzatia pe care o poate oferi soferului. Pentru cei linistiti, care prefera un stil de pilotaj defensiv si confort peste masura in interior, sedanul este ideal. In acelasi timp, cei dornici de putina agresivitate si acceleratie peste masura, se pot bucura, de asemenea, de oferta vehiculului Renault. Comportamentul modelului Laguna pe sosea este specific clasei din care face parte. Vorbim de un sedan de clasa medie, vorbim de un vehicul care stie sa ia virajele foarte bine, care are o directie extrem de precisa, care se asaza perfect pe curbele largi. In schimb, nu putem sa nu atragem atentia asupra unor suspensii mai putin indicate iubitorilor de raliuri si mai pe gustul familistilor. La capitolul consum, noul model al francezilor este de criticat. Vorbim de un diesel de 2.0 litri montat pe un vehicul care are o masa totala de 1.500 kg. Consumul urban inregistrat de modelul francez nu a scazut sub 9.5 litri la suta pe durata a celor 300 de km pe care i-am efectuat in regim de test-drive. Lucrurile pot fi usor reparate din condei daca este sa luam in considerare ca traficul Capitalei a devenit aproape imposibil. Pentru ca este vorba de un diesel se cade sa vorbim si despre zgomotul resimtit in habitaclu, care se inscrie in limitele acceptabile si nu este atat de deranjant ca in cazul altor propulsoare. Performantele noului Laguna sunt considerabile pentru un model din segmentul sau. Vorbim de o accleratie de la 0 la 100 km/h realizabila in 9.5 secunde si de o viteza maxima de constructie de 210 km/h, pentru versiunea testata de noi. Sarcinile soferului sunt usurate de afisajul digital color, oglinzile electrice incalzite, comenzile pe volan, pilotul automat si luneta heliomata. In plus, trapa electrica pentru locurile din fata si acoperisul panoramic pentru pasagerii din spate fac viata si mai placuta in interiorul modelului. La capitolul siguranta, vorbim de un Renault si cu asta am spus cam totul. Versiunea standard este echipata cu sase airbaguri, ABS, asistenta la franarea de urgenta, pedala de frana retractabila in caz de impact si deschiderea usilor in momentul unui accident. In contextul actualei crize economice, modelul Laguna este o oferta mai mult decat placuta pentru cei care si-au salvat economiile pentru vremuri propice investitiilor. Spre exemplu, Renault ofera la versiunea Laguna Dynamique berlina un discount de 4.384 euro cu TVA.
 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.6514 :: 17.06MB