No SSO cookie

Opel Insignia Sports Tourer

voteaza
(0/ 0)
Opel Insignia break 2.0 Ecotec
Nota redactor
3.9
Nota cititor
0.0

Opel Insignia Sports Tourer

Opel Insignia, Masina Anului 2009 in Europa. Inlocuitorul lui Vectra s-a impus de la prima generatie ca un model legenda in gama celor de la Opel. Marca germana a reusit sa construiasca un model pur samnge european iar din acest punct nu a trebuit decat sa astepte trecerea timpului si sa numere enormitatea premiilor primite. Opel Insignia numara de un an incoace premii peste premii, dovedindu-se a fi una dintre cele mai inalte expresii a ingineriei nemtesti semnate de Opel. Cel mai premiat model din ultimii ani in industria auto a intrat pe mainile Masini.ro pentru un test-drive realizat la versiunea Spots Tourer, echipata cu motor de 2.0 litri si cutie automata.

Motor

Sub capota impunatorului break Opel Insignia am dat peste o unitate de 2.0 litri Ecotec. Un motor diesel care se impune prin elasticitatea lui si consumul foarte bun pentru un break cu gabarit destul de mare. Cu un bagaj de 160 de cai putere si un cuplu maxim de 350 Nm, motorul lui Insignia Sports Tourer isi face carare cu brio printre poftele aprinse ale soferilor care cauta mai multa adrenalina din partea unui vehicul. Break-ul german se remarca prin cei 160 de cai de care dispune, puterea motorului nefiind o necunoscuta pentru cei care actioneaza cuminte pedala de acceleratie, deoarece herghelia de cai este disponibila undeva la peste 4.000 rpm. Insignia Sports Tourer impresioneaza prin cuplul maxim de 350 Nm, moment realizabil foarte jos, la 1.750 rpm. Cuplul puternic aduce multe puncte in dreptul unitatii cu patru cilindri de pe Insignia, remarcandu-se prin agilitatea si forta sa. Caii sunt transmisi catre puntea fata prin transmisia automata cu 6 rapoarte. Vorbim de o cutie de viteze bine etajata, corecta dar lipsita de acelasi zvac de care da dovada motorul. In alta ordine idei, putem spune ca timpul de raspuns al cutiei trage in jos dotarea de sub capota. Vitezele sunt schimbate liniar, dar principalele probleme apar la retrogadare, cand timpul de raspuns al cutiei este mult mai mic. Lucrurile se imbunatesc cand vine vorba de schimbarea manuala a treptelor sau mai ales cand activati modelul Sport. Cifrele consumului se anunta a fi pe placul clientilor care opteaza pentru o motorizare diesel. Pentru un break masiv, asa cum este Insignia Sports Tourer, un consum de 10 -10,5 litri in mediul urban suma mai mult decat decent, insa modelul german inregistreaza chiar si cifre de 12 litri la suta cand faceti uz de prea multi cai din dotare. In afara orasului, cifrele coboara semnificativ daca adoptati o viteza de maxim 120 km/h. In aceste conditii va puteti astepta ca nivelul consumului sa nu depaseasca 6 litri la 100 km.

Comportament

Break-urile sunt in genral niste vehicule de curse lungi si fac mai putina impresie la capitolul sprinturi. De aceea, Insignia Sports Tourer nu impresioneaza cu timpul de 10,1 secunde cand accelereaza de la 0 la 100 km/h. In schimb, viteza maxima de constructie, de 210 km/h, este mai mult decat suficienta. Insignia break ofera o tinuta de drum impecabila pentru soferii obisnuiti. Nu incercati sa faceti manevre iresponsabile la viteze de 160-170 km/h deoarece vehiculul pierde mult din ruliu in virajele stranse. La dum drept, chiar si la viteze care tind spre 200 km/h tinuta de drum este ireprosabila si da o nota de siguranta celui de la volan. Nivelul confortului nu a fost sacrificat de dragul sportivitatii, asa cum caracterul sportiv nu a fost sacrificat de dragul confortului. Inginerii Opel au gasit o balanta perfecta intre cele doua aspecte si au realizat un automobil care se dovedeste a fi extrem de coerent in ceea ce insemana stabilitate si confort.

Design

 

Insignia Sports Tourer nu se doesebeste de fratele sedan in ceea ce priveste designul frontal. Aceleasi caracteristici care anunta un design modern, care exprima foarte mult din filosofia germana despre automobil. Venirea break-ului in peisajul Insignia nu a dus la o scadere a imaginii, ci din contra la o perfectionare a acesteia. Formele traditionale ale break-ului vin si impun mai multa atitudine modelului Opel, punctand decisiv si la aspectul sportiv. Cu un look frontal agresiv, un profil masiv si impunator, un spate elegant si demn, Insignia Sports Tourer se remarca ca unul dintre cele mai frumoase break-uri de pe piata. Jantele de 19 inch, din dotarea modelului testat de noi, au conturat imaginea agresiva si impunatoare a vehiculului german. Caracterul sportiv este subliniat prin barele de amarare din inox si evacuarea cromata.

Interior

Ideea de spatiu a fost prioritatea numarul unu a germanilor de la Spatiu. Din acest punct de vedere, nu exista niciun fel de plangeri la adresa modelului german. Calitatea nu a fost uitata, mai ales daca ne referim la acuratetea imbinarilor si a finisajelor, dar simbioza dintre materialele de ultima generatie in indutsria auto cu plasticul de veche generatie nu incanta ochiul unui cunoscator. Chiar si in aceste conditii,

Plasticul moale de pe bord, eleganta schimbatorului si a volanului prevazut cu comenzi si plasticul lucios de pe consola centrala intra in contrast cu materialele din care sunt confectionate butoanele si plasticile de veche generatie inca utilizate de marca GM. Insa, confortul este asigurat si garantat in break-ul Opel. Insignia break este un automobil destinat familiilor, iar acest lucru se poate vedea si prin portbagajul enorm de 540 litri. Tapiteria de piele care imbraca confortabilele sscaune cu sustinere laterala foarte buna si butonul de navigatie amplasat pe consola centrala intaresc opiniile favorabile pentru un model atat de premiat si apreciat de specialistii auto.

Tehnologie

Opel Insignia Sports Tourer se impune prin cutia automata cu 6 rapoarte, ca tehnologie de ultima generatie, si motorul Ecotec in ceea ce priveste nivelukl tehnologiilor exterioare. La interior, Opel a asigurat un nivel inalt al dotarilor, pentru a satisface toate dorintele unor pasageri din secolul XXI. Sistemul de climatizare bizonal, automat, sistem Audio cu MP3 si conexiune iPod, senzorii de ploaie, sistemul de iluminizare AFL sau senzorii de parcare vin si intaresc imaginea unui model extrem de bine dotat. Totusi, functia senzorilor de parcare este oarecum exgerata, la un moment dat, dupa o oarecare perioada de obisnuire cu vehiculul, mai mult incurca decat ajuta. Bine inteles ca pentru asta exiosta buton de dezactivare a acestora. In dotarea de top ar fi fost benefica o camera de filmat pentru parcarea cu spatele, in conditiile in care luneta este destul de mica si indepartata fata de sofer, vizibilitatea in spate fiind mai putin satisfacatoare.

Siguranta

Insignia ofera centuri pretensionate pentru toti pasagerii, echipamente ABS si ESP dar si multiple airbaguri frontale, cortina si laterale. Modelul german a reusit sa fie punctat cu stele la crash-testul Euro NCAP, insa aceasta realizare nu este o reusita exceptiona in lumea auto de astazi. Chiar si in aceste conditii, Opel a reusit sa aduca un element inovator la niveld e siguranta. Este vorvba despre AFL (Adaptive Forward Lightning), sistem care sporeste in mod eficient vizibilitatea. Marca germana mai pune la dispozitie o dotare optionala extrem de utila – Opel Eye- un sistem princ are sunt citite indicatoarele de pe drum si prin care soferul este informat permanent asupra limitelor de viteza sau altor restrictii.

Calitate-Pret

Noul Opel Insignia Sports Tourer se poate lauda cu un pret de plecare de 20.250 de euro cu TVA, pe piata din Romania, pret valabil pentru versiunea echipata cu motorul pe benzina de 1.6 litri si 115 cai putere conectat la o cutie manuala. Diesel-ul testat de noi, cel cu 160 de cai putere si cutie automata cu 6 rapoarte ajunge la 27.850 de euro, putin mai mult decat rivalii din segment. Pretul suplimentar este dat de aportul cutiei automate in acesta schema. Cei aproape 28.000 de euro par a fi putin cam mult pentru o masina cu adevarat moderna produsa insa de o marca cu destule probleme la activ. Chiar si in aceste conditii, este pretul destinat unui segment care inca este, din pacate, intr-o antiteza profunda cu puterea de cumparare a romanilor. In linii mari, Insignia Sports Tourer ofera destule pentru cat se cere pe ea, insa pare o oferta mai degraba destinata mediului familial din Europa si clientilor care tind la segmentul premium in Romania.


Robert Gherghe
robert.gherghe@informmedia.ro

 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Dacia Sandero Stepway

    Dacia Sandero Stepway

    În puține cuvinte Sandero Stepway poate fi caracterizat ca o mașină perfectă pentru cei nepretențioși, relativ robustă și fiabilă, care beneficiază de un aspect veritabil de crossover, această transformare a modelului supermini Sandero fiind realizată cu succes.

  • Mazda MX-5 Revolution MT6

    Mazda MX-5 Revolution MT6

    MX-5 vă captivează încă din primele secunde de condus și vă face să treceți peste orice considerent logic sau practic legat de ce anume v-ați dori de la un automobil

  • Hyundai i40 1.7 CRDi 7-DCT

    Hyundai i40 1.7 CRDi 7-DCT

    Cu un aspect îndrăzneț, un interior spațios și o listă lungă și completă de dotări, i40 s-a făcut remarcat mai mult ca oricând, imediat după lansarea acestei generații.

  • Mitsubishi Outlander MY2016 2.2 DI-D 4WD AT

    Mitsubishi Outlander MY2016 2.2 DI-D 4WD AT

    Outlander MY2016 este mult mai bun în comparație cu generația anterioară, iar calitatea interiorului și dinamica la rulare sunt acum competitive în segmentul foarte aglomerat și mult-disputat al crossoverelor compacte

  • BMW X1 xDrive20d AT8

    BMW X1 xDrive20d AT8

    BMW X1 vrea să ne demonstreze cu tot dinadinsul că a trecut vremea în care un SUV era privit ca un model mare, greoi, fantastic în off-road dar foarte slab pe drumurile asfaltate

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.4425 :: 17.9MB