No SSO cookie

Kia Soul

voteaza
(0/ 0)
Mistretul cu Soul
Nota redactor
4.0
Nota cititor
0.0

Kia Soul

Kia Soul este primul model iconic al marcii coreene. Marca asiatica a dorit sa arate lumii intregi ca pot construi si astfel de modele, nu doar masini remarcabile prin pretul si fiabilitatea lor. Povestea lui Soul porneste de la centrul de design din California, SUA, unde artistii marcii coreene au creat un model deosebit plecand de la imaginea unui mistret.

„Mistretul cu rucsacul in spate” a fost punctul de inspiratie de la care a pornit aventura Kia Soul. Noul model a fost lansat pe piata dupa ce trei ani de zile a fost indelung curtat de ochii vizitatorilor marilor saloane auto internationale. Kia sustine ca noul model Soul poate fi produs in 10.000 de exemplare fara ca doua dintre acestea sa fie identice, lucru care atesta prezanta unui pachet de accesorii extrem de complex. De fapt, marele avantaj pe care Kia soul il ofera este posibilitatea de a personaliza „mistretul cu rucsacul in spate” in ce mod doreste fiecare proprietar.

Motor

Kia Soul este comercializat in Romania in doua versiuni de motorizare: una diesel su un propulsor pe benzina de 1.6 litri GSL. Masini.ro a testat versiunea pe benzina a noului model asiatic, un motor cu patru cilindri si control variabil a valvelor. La prima vedere un crossover cu un motor de 1.6 litri nu suna bine. Insa, noul Kia Soul este un crossover urban, un crossover de segment B cum l-au denumit coreenii, lucru care face ca masa totala sa nu aiba mai mult de 1.400 kg. Asadar cei 124 de cai putere disponibili pe motorul 1.6 GSL sunt suficienti pentru a muta din loc micutul gigant. Pentru a scoate cat mai mult din propulsorul lui Soul, trebuie sa apasati decisi pedala de acceleratie, cei 124 de cai puter fiind disponibili in totalitate abia la peste 6.000 rpm. Nici cuplul maxim nu ofera o satisfactie prea mare, 156 Nm disponibili la 4.200 rpm par a fi insuficienti pentru un crossover, fie el si urban. In realitatea lucrurile arata mai bine decat par pe hartie. Motorul se dovedeste a fi destul de agil si suficient de puternic pana la un anumit punct. Ceea ce trage in jos aspectul general al partii tehnice este transmisia cu 5 rapoarte, care isi arata limitele undeva pe la 130 km/h.Consumul de combustibil se situeaza intre 5.1 si 6.6 litri/100 km, in timp ce emisiile de CO2 variaza intre 137 si 159 g/km.

Comportament

Kia Soul are menirea sa te cucereasca prin designul lui fascinant si prin habitaclul modern. Soul nu poate impresiona prin motorizarile pe care le detine, dar punteaza maxim prin caracterul sau. Beneficiind de o greutate redusa, Kia Soul accelereaza repede, timpul de accelerare de la 0 la 100 de km find de la 10.4 la 11.3 secunde si atinge viteza maxima de 175 km/h .

Kia Soul are inima unui crossover. Chiar daca nu beneficiaza (inca) de tractiunea 4x4, garda la sol foarte mare, face modelul coreean sa se muleze perfect necesitatilor din mediul urban.

Dotat cu ADN-ul unui crossover 4x2, Soul se poate descurca excelent si pe teren accidentat, daca lucruile nu sunt intinse la extrem. Kia Soul dispune de suspensie MacPhearson pe fata si de o punte torsionara semiindependenta spate, cu bara stabilizatoare. La drum intins, Soul nu prezinta ezitari in viraje, iar in mediul urban suspensia ofera confortul necesar celor care petrec mai multe ore in traficul urban. Soul a fost dotat cu ultimul sistem MDPS proiectat de Kia (servoasistare electrica). Cu acest sistem nou, manevrele de parcare si conducerea in oras devin mai usoare, in timp ce pilotarea la viteze mari este mult mai precisa. Modelele Kia Soul sunt echipate cu sistem de franare servoasistat cu discuri pe toate rotile, care utilizeaza la maximum spatiul disponibil in rotile standard de 15 inch. Discurile ventilate fata (diametru 280 mm) si solide spate (262 mm) distribuie siguranta si stabilitate, impreuna cu feelingul consistent al pedalei. Sistemul ESP este echipat cu un servomotor hidraulic care ofera asistenta la franarea de urgenta (EBA), producand o putere maxima de franare cand senzorii detecteaza ca soferul a intrat intr-o situatie de panica.

Design

Un model iconic. Kia Soul. Cam asa se poate incepe o prelegere despre crossoverul urban coreean. Chiar daca prezinta un design care nu poate fi criticat prea mult de specialisti, Soul prezinta o imagine controversata. In functie de gusturi, mistretul coreean se poate impune ca una dintre cele mai frumoase creaturi de pe piata sau din contra. Piesa de rezistenta a modelului Soul o reprezinta partea frontala. Marcata de un design impunator, agresiv, cu aripile pronuntate, grila „nas de tigru” si bara frontala masiva, Kia Soul anunta noua tendinta in designul viitorelor modele coreene. Din profil, modelul exprima aceeasi fermitate si configureaza inca o data punctul de plecare in filosofia de design: mistretul. Insa, partea din spate naste destul de multe controverse. Personal, as fi fost gata sa puncteze cu 5 stele designul lui Soul, dar spatele minimalist, lipsit de personalitate si parca prea putin integrat in imaginea generala m-a facut sa ofer doar 4 stele crossover-ului Kia. Kia pluseaza la aspectul exterior prin multitudinea pachetelor de accesorizare pe care le pune la dispozitie. Piesa de rezistenta a pachetului de accesorii o reprezinta jantele speciale de 17 sau 18 inch puse la dispozitie de producator.

Interior

Temele de design indraznete, urbane si practice care caracterizeaza exteriorul lui Kia Soul se regasesc si in interior. Interiorul este capitolul forte a modelului Soul. Modern, tineresc, inovator, genial intr-un cuvant. Calitatea imbinarilor si finetea materialelor contureaza un habitaclu ideal, revolutionar prin sistemul audio pe care il ofera si spatios, gratie ampatamentului foarte mare. Pasagerii din spate se pot bucura de cel mai mare spatiu din segmnetul crossoverelor urbane.

Stilul interiorului lui Soul este puternic influentat de sistemul audio ultraperformant. Sistemul audio se afla in partea de sus a consolei centrale ‘plutitoare’ proiectata ca o cheie vizuala a interiorului, dand senzatia ca ‘pluteste‘ langa sofer. Aceasta cheie vizuala introdusa pentru prima data la modelul Kia cee’d, consola, este extinsa si ‘impinsa in spate’ peste bord, la Soul, avand ca particularitate o boxa mare in partea centrala sus, la unele modele. Consola, care gazduieste sistemul audio, sistemele de incalzire si ventilatie, si spatiile de depozitare, este flancata de doua valve ajustabile mari, de ventilatie. Pastrand forma celor cuprinse in consola centrala, valvele de ventilatie de la colturile panoului de bord se afla tot in plan vertical, fiind ‘incoronate’ de boxe audio - in acest caz o pereche de difuzoare de inalta frecventa, standard pe toate modelele.

Chiar si spatiile de depozitare joaca un rol in producerea ‘puterii de a surprinde’ - cele doua spatii largi de depozitare si cutia cu capac din consola centrala sunt captusite in materiale cu culori contrastante. Cumparatorii lui Soul care aleg modelele de varf pot opta pentru una din cele trei alternative de culori interioare. Mai intai, ‘GRAPHITE,’ cu acelasi interior Saturn Black, care include in plus scaune luminescente ‘Soul Glow’, fabricate din material imprimat cu logo-ul ‘SOUL’ si margini luminescente ale covoraselor de podea, care stralucesc cand lumina este difuza. A doua alternativa pentru cumparatorii lui Soul este varianta ‘RETRO CHIC’, cu interior Beige Special, desene retro ‘Hounds Tooth’ negre si albe pe scaune, si o finisare bej pe panoul de bord (care exclude consola centrala), o consola centrala mai joasa, panouri ornamentale pe portiere si centrul volanului. O selectie de sapte culori pentru exterior este oferita cu acest stil, incluzand Green Tea Latte si Java Brown.

In cele din urma, Soul poate fi comandat cu look-ul ‘STREET DEMON’. Acest Soul vine cu un interior Red Special si scaune din tesatura in doua tonuri Red-Black, modelate prin presare la cald. Panoul de bord, consola joasa, finisarea portierelor si jumatatea de sus a scaunelor fata si a banchetei spate (inclusiv tetierele), sunt finisate in rosu. Street Demon poate fi comandat in una dintre cele sase culori exterioare, printre care si noile culori create special pentru Soul: Tomato Red, Vanilla Shake si Black Soul.

Siguranta

Kia Soul este o masina cu inima coreean, creier american si suflet european. Din acest punct de vedere, Kia nu se putea lipsi de masurile de siguranta menite sa impuna un test de 5 stele la Euro NCAP.
Modelul este echipat cu cele mai inalte nivele de siguranta activa si pasiva, pentru satisfacerea completa a tuturor asteptarilor clientilor de la o masina cu design modern. Pe langaisteme ca ABS sau ESP, Soul vine impreuna cu TCS (Sistem de Control al Tractiunii la toate vitezele) si BAS (Sistem de Asistenta la franare in caz de urgenta). ESP este complet automat si opereaza tot timpul, oferind o multitudine de avantaje. O siguranta maxima este oferita de noua camera de luat vederi pentru mersul inapoi de la Kia, montata chiar sub manerul portierei portbagajului. Camera are lentile cu unghi larg de 130 grade si transmite imagini monitorului LCD de 3.5 inch instalat in oglinda retrovizoare antiorbire. Sistemul, care opereaza cand este selectat mersul inapoi, ofera soferului posibilitatea sa verifice simultan zonele din spatele vehiculului si punctul mort de sub luneta. Masurile speciale de intarire a caroseriei adoptate pentru structura modelelor Soul includ ranforsari inelare ale stalpului B, ranforsari laterale extinse din otel ultrarezistent 120 kg, ranforsari duble incrucisate in zona podelei, langa stalpii B si zone de prindere intarite la imbinarea stalpilor B cu acoperisul. Fiecare model Soul vandut in Europa este echipat standard cu Safety Restraint System (SRS), care este format din doua airbaguri frontale, airbaguri cortina fata si pe toata latimea vehiculului (pentru protectia pasagerilor de pe ambele randuri de scaune), centuri de siguranta pretensionate, ajustabile pe inaltime, si cu limita de incarcare, plus centuri de siguranta cu prindere in trei puncte pentru ocupantii banchetei spate. Mai mult, toate modelele Soul pot fi comandate optional cu tetiere active pentru scaunele fata.

Tehnologie

La nivelul motorului putem nota ca pe o prezenta tehnologica de luat in seama sistemul Electronic multi-point injection, insa merita sa mentionam alegerea mai putin inspirata a normelor de poluare Euro 4. Totusi, modelul Soul se remarca in mod placut prin multitudinea gadget-urilor existente la interior. Remarcabil este sistemul de sonorizare. Fiecare Kia Soul din Europa este echipat standard cu radio RDS/CD player compatibil MP3, plus conexiuni USB, AUX si iPod pe consola centrala, si control al volumului in functie de viteza, sase boxe - cate una pe fiecare portiera si doua difuzoare de frecvente inalte - cu o putere totala de 112 wati, ingenioasa tehnologie PowerBass si antena pe acoperis. Sistemul PowerBass foloseste o tehnologie psihoacustica pentru a atenua orice schimbare inerenta a zgomotului sistemului audio - nivel minim in boxe, mediu ambiant strident si obstacolele din interior - si produce sunet de calitate ‘concert hall‘ cu reproducere live a tonurilor de bass. ‘Sound Sensitive Mood Lighting’ (SSML) este un sistem imbunatatit, care ofera o putere de 315 wati, o boxa centrala cu diametru mare, amplificator extern si un subwoofer montat in portbagaj, adica un total de opt boxe.

Sistemul SSML are butoane rotunde cu leduri de control in jurul fiecarei boxe de pe portierele fata. Butoanele rosu-orange ale boxelor pot fi setate sa reactioneze la volumul muzicii, pulsand o data cu ritmul.

Mood Lightning este functia geniala cu care ofera mai mult gust mediului ambiant al habitaclului. Insa, Kia nu a proiectqat un interior doar pentru decor. Nu trebuie uitate functiile utile cum ar fi pilotul automat, sistemul demonitorizare a presiunilor din pneuri, incalzirea in scaune, pachetul de lumini cu xenon sau aerul conditionat cu reglare manuala.

Calitate-Pret

Kia Romania a stabilit un pret de plecare de 13.685 de euro, cu TVA inclus, pentru versiunea echipata cu motor de 1.6 litri pe benzina si pachet de echipare de baza. Vorbim de un pret corect pentru comparatia cu rivalii din segment, cum ar fi Suzuki SX4 sau Fiat Sedici, insa mult mai mic decat Nissan Qashqai. In functie de gradul de accesorizare, de pachetele pentru care se opteaza, pretul lui Soul poate creste pana la 18.136 euro cu TVA. Kia a pregatit trei versiuni de echipare pentru noul Soul in Romania, dar fiecare client este liber sa-si personalizeze dupa bunul plac, in limita ofertei disponibile care este una extrem de generoasa, propriul Soul.

Robert Gherghe
robert.gherghe@informmedia.ro
FOTO: Freelancer

 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
2.0684 :: 17.03MB