No SSO cookie

Citroen C5 2.0 i 143 CP

voteaza
(0/ 0)
Test-drive cu Citroen C5 2.0 i 143 CP
Nota redactor
3.6
Nota cititor
0.0

Citroen C5 2.0 i 143 CP

Citroen a lansat ultima generatie sedanului C5 ca pe o „masina germana”, o expresie care are menirea de a explica intentiile si aspiratiile marcii franceze. Citroen C5 se vrea un model premium si este fascinant ca si reuseste sa fie unul. Cu materiale de inalta calitate, cu un design ireprosabil si tehnologie de varf, noul C5 se inscrie in panteonul automobilelor de clasa, dar reuseste sa se diferentieze de elita premium prin pretul mai mult decat atractiv.

Motor

Dupa ce am testat versiunea echipa cu unitatea diesel V6 de 208 cai putere si 440 Nm, am vrut sa simtim si experienta oferita de motorul pe benzina. Astfel, am ajuns sa testam Citroen C5 echipat cu motorul 2.0 litri cu 143 cai putere. Propulsorul cu 4 cilindri in linie ofera toti cei 143 de cai la 6.000 rpm si are un cuplu maxim de 200 Nm, realizabil la 4.000 rpm. Fara sa aiba pretentia de a se compara cu unitatea V6, amintita mai sus, si fara sa impresioneze prin cifrele performantelor, motorul pe benzina ofera confortul si lejeritatea cautata de foarte multi soferi. Un motor normal, fara veleitati sportive, se poate remarca totusi prin corectitudinea pe care o ofera si prin darzenia de care da dovada la turatii inalte, acolo unde sunt disponibili caii putere. Vorbim de o unitate care ofera mai mult confort celui aflat la volan, totul fiind in concordanta cu starea de bine pe care ti-o ofera modelul. Cei 143 de cai putere sunt destui pentru sedanul masiv al marcii franceze, unitatea de motorizare reusind sa dea satisfactie si celor care obisnuiesc sa scoata cat mai mult din actiunea pedalei de acceleratie. Ideea de model premium se pierde pe drum dar vorbim despre cutia de viteze, cele 5 rapoarte amintind de vremurile trecute ale nivelului tehnologic. Citroen C5 echipat cu motorul de 2.0 litri reuseste sa se dovedeasca mai putin placut si cand vine vorba de consumul urban. Cu 12 litri la 100 km, consumul urban anuntat de producator, si cu undeva la 13 litri la 100 km consumul inregistrat in conditiile unui trafic urban aglomerat, motorul francez isi arata limitele. Lucrurile sunt echilibrate de consumul extraurban care se apropie de 7 litri la 100 km la o viteza de croaziera de 130 km/h.

Comportament

C5 este un sedan care denota atat de mult respect, care impune standarde speciale, care se impune prin masivitatea sa, dar poate fi foarte cuminte pentru cel aflat la volan. Daca r fi sa-l comparam cu un model premium consacrat, am putea spune din start ca tractiunea pe fata nu il face compatabil pentru o lupta atat de grea. Insa, eleganta sa, tinuta de drum, si potenta motorului au menirea de oferi satisfactia dorita oricarei tipologii de conducator auto. Chiar daca nu am beneficiat de splendoarea suspensiei hidropneumatica, botezata Hydractive III+, aceasta regasindu-se doar pe versiunile si echiparile superioare, am avut ocazia sa coboram cu picioarele pe pamant si sa studiem si comportamentul suspensiei metalice, care se dovedeste la fel de confortabila dar nu la fel de sigura in viraje. Chiar si in aceste conditii, vehiculul are o prestanta impunatoare, reusind sa se descurce excelent pe viraje. In oras, senzatia este ca plutesti, ca nu folosti in niciun fel motorul, doar apasarea pedalei de acceleratie si inaintarea in turatii te poate trezi din aceasta soomnolenta placuta intretinuta de confortul interior fara repros. Citroen C5 echipat cu motorul 2.0 cu 143 de cai nu este monstru al strazilor, nu se impune prin agilitate, dar da dovada de o prestanta aparte, specifica fiecarui gentleman. Viteza maxima de constructie este de 201 km/h iar timpul de accelerare de la 0 la 100 km/h este de 10.7 secunde. Poate nu sunt cele mai bune cifre, dar redau substanta unui model care da dovada de un comportament corect.

Design

O masina frantuzeasca ramane o masina frantuzeasca, chiar daca pretinde ca imbraca o haina nemteasca. Cam asa este si cu Citroen C5, filosofia de design a marcii din Hexagon impunandu-se clar. Stilul general al designului vrea sa impuna atitudinea unui sedan german, dar particularitatile atrag atentia asupra imaginatiei franceze. Cu o partea frontala agresiva, descrisa prin linii rotunjite, Citroen C5 nu se indeparteaza de ideologia brandului, un exemplu clar in acest sens fiind forma alungita a logo-ului, care raspandeste doua linii cromate. Partea din spate da dovada de mai putina fantezie dar aduce acel plus al oricarei vestimentatii care nu se vrea in rand cu moda. Designul posterior este ferm, foarte concis si aminteste de riguarea germana. In general, atitudinea lui C5 exoprima eleganta, selectivitate, dar imprima prin forma aerodinamica si ideea de agilitate sau sportivitate.

Interior

Citroen este un maestru cand vine vorba de interior. Habitaclul unui model Citroen inspira de fiecare data o nota aparte, da dovada de calitate, este ingenios si extrem de placut. Pentru nivelul de echipare Exclusive nici nu se poate vorbi ca Citroen C5 nu este un modelul premium, insa acelasi lucru nu se poate spune si despre nivelul de echipare Dynamique. Cu toate acestea, interiorul ramane la un nivel inalt, calitatea materialelor si a finisajelor fiind ireprosabile. Butoanele mate de pa consola centrala, comenzile de pe volan, tapiteria din piele si insertiile cromate sporesc considerabil nivelul de confort si ofera senzatia de lux. Pe langa calitatea ireprosabila a materialelor, numeroasele functii multimedia si comenzile de pe volan vin si nu fac viata mai usoara, dar in orice caz o fac mai placuta. La bordul lui C5 nu toti cainii au covrigi in coada, spre exeplu afisajul consolei nu se inscrie in pretentiile la care adera restul habitaclului. Spatiul interior a crescut considerabil multumita dimensiunilor generoase pe care le ofera acum noul C5 comparativ cu noua generatie, ampatamentul fiind cu 60 mm mai mare. Pe langa spatiul generos, confortul sporeste cand este vorba de scaunele cu comenzi de reglare pentru spatar, pentru sezut, pentru zona lombara sau pe inaltime. Inca un plus al interiorului este nivelul scazut al zgomotului, antifonarea habitaclului fiind facuta la mare arta.

Tehnologie

Nivelul de schipare de top are o oferta tehnologic a de invidiat daca vine vorba depre partea tehnica a automobilului. Insa, C5 cu motor 2.0 nu beneficiaza de unele plusuri cum ar fi suspensia hidropneumatica sau cutie de viteze de ultima generatie. Insa, sa nu uitam ca la nivelul gadget-urilor lucrurile sunt ireprosabile. Sistemul audio ofera o magazie de 6 CD-uri, Radio CD cu MP3 si chiar o mufa auxiliara pentru conectarea iPod-ului sau a MP3 Player-ului. Sistemul de climatizare este bi-zonal si functioneaza la parametrii ideali pentru o atmosfera cat mai placuta in habitaclu. Nu trebuie uitate minunile tehnologice care fac ca misiunea sodferului sa fie una cat mai placuta, cum ar fi senzorii de lumini si ploaie, faruri cu xenon, adaptive, comenzi pe volan, spalator pentru faruri si un cruise control care raspunde promt la accelerare si decelerare.

Siguranta

Sisteme de siguranta sunt la ele acasa pe Citroen C5. Pe langa deja banalele 5 stele EuroNCAP, sau sisteme ca ABS si ESP, C5 mai ofera ceea ce se numeste Lane Departuresi o multitudine de airbag-uri menite sa asigure protectia pasagerilor in caz de impact. Din gama de airbag-uri nu putea lipsi airbag-ul pentru genunchii soferului.

Calitate-Pret

Am spus de la inceput ca Citroen C5 doreste sa fie un model premium. In versiunea de top, ecu motorizarea V6 diesel, fara indoila ca reuseste acest lucru. Insa versiunile inferioare tradeaza locul lui C5 in societatea automobilistica, dar acest lucru are si un pret: un pret mai mic. Pentru a oferi un sedan luxos, de clasa business, la un pret atractiv, trebuie sa faci sacrificii, iar ele au fost luate pentru a vedea cat mai multe C5 – uri pe strazi. Modelul testat de noi are un pret de 24.740 de euro cu TVA, un pret mai mult decat avantajos avand in vedere ce ofera Citroen C5. Insa, cu un discount de 3.765 de euro si un pret total de 20.975 de euro cu TVA, modelul Citroen C5 ajunge sa fie o adevarata pomana la cat stie si la cat ofera.

Robert Gherghe
robert.gherghe@informmedia.ro

 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2045 :: 17.02MB