No SSO cookie

Noul Subaru Legacy

voteaza
(0/ 0)
Noul Subaru Legacy
Nota redactor
3.3
Nota cititor
0.0

Noul Subaru Legacy

Subaru a lansat in Romania noul model Legacy, ajuns la 20 de ani de existenta si la a 5-a generatie. Prima generatie a modelului Legacy vedea lumina zilei in 1989 si se remarca prin filosofia imbunatatirii „experientei condusului”, calitatea esentiala a unui autovehicul. Dispunand de un pachet de dotari ultra-perfectionat si capabil sa asigure performante inalte de conducere, Legacy s-a bucurat de aprecieri deosebite din partea utilizatorilor, gratie fiabilitatii sale. Vechea generatie a modelului Legacy data din 2003 si se remarca printr-un design simplu, cu accente sportive, dar se remarca prin abilitatea extarordinara data de ADN-ul marcii nipone. Astazi, Subaru a gandit si proiectat un nou automobil, nascut din filosofia „traditie si inovatie”. Traditia Subaru, remarcabila in cazul sistemului Symetrical All Wheel Drive sau prin caracterul sport al marcii, a continuat sa fie fundamentul pe care s-au asezat noile precepte tehnologice puse la punct de inginerii japonezi. Masini.ro a testat noul Subaru Legacy, atat in versiunea cu motorul boxer 2.0 litri cuplat la noua transmisie liniara CVT cat si in echiparea diesel, asigurata de primul motor boxer pe motorina.

Motor

Am testat noul Legacy, in cadrul unui drive test organizat de Subaru Motor Trading in Romania, atat in versiunile diesel cat si pe benzina. Motorul boxer de 2.0 litri pe benzina asigura echiparea de baza a noului Legacy. Pe langa avantajul motorului tip boxer care asigura un echilibru superior, revolutionar, noul model beneficiaza de o reducere suplimentara a greutatii si de caracteristici imbunatatite ale cuplului. Prin adoptarea unui sistem de injectie aer secundar, nivelul emisiilor de noxe s-a imbunatatit, respectand astfel normele Euro 5. Modelul 2.0i este echipat cu transmisia Lineartronic (CVT) sau 6MT (transmisie manuala cu sase trepte de viteza). Am avut ocazia sa testem noua transmisie CVT, o noua tehnologie menita sa asigure linistea si placerea unui condus normal celor mai cuminti dintre soferii unui Subaru. Atfel spus, vorbim de o transmisie corecta, care rapunde perfect cerintelor automobilului, dar care nu corespunde la intentiile sportive ale celui aflat la volan. Lineatronic CVT are totusi un avantaj major in fata altor cutii automate, schimbarea vitezelor din padelele amplasate sub volan fiind mult mai eficienta si mai scurta, fara acel delay care de multe ori te face sa renunti la modulul manual de schimbare al vitezelor unui vhicul dotat cu transmisie automata. Cel mai mare avantaj al transmisiei CVT este utilizarea activa a gamei eficiente de turatii a motorului. Cu Lineartronic, acest avantaj poate fi utilizat la maxim, obtinandu-se o senzatie de conducere fireasca, liniara, prin controlul optim al autovehiculului conform intentiilor soferului. in locul curelei metalice obisnuite, au fost utilizate lanturi pentru mecanismul de transfer al cuplului intre cele doua fulii, cu rol de variator. S-a obtinut astfel un design compact si cresterea eficientei transferului cuplului.

Transmisia CVT, care contine o combinatie de doua fulii pentru schimbarea treptelor de viteza necesita, cand este pozitionata longitudinal, o distanta mai mare atat pe verticala cat si pe orizontala, comparativ cu transmisiile automate si manuale traditionale, pentru a asigura un spatiu suficient de schimbare a treptelor. Reducerea dimensiunii fuliei a fost posibila prin adoptarea sistemului cu lanturi.Noul Legacy echipat cu motor boxer diesel, care dispune de avantajele deja celebrului motor tip orizontal opus, pastreaza raspunsul prompt la acceleratie, beneficiind in acelasi timp de performante optime de rulare sustinute de cuplul caracteristic motoarelor diesel. in plus, s-au adus imbunatatiri nivelului de protectie a mediului. Pentru a asigura incadrarea in normele Euro 5 privind emisiile de noxe, a fost adoptat un filtru de particule diesel de tip inchis . in plus, s-a obtinut reducerea suplimentara a emisiilor de noxe prin imbunatatirea sistemului common rail si adoptarea unui sistem de racire a gazelor de esapament recirculat mai mare. Pornirea la rece si stabilitatea au fost imbunatatite prin reducerea greutatii ca urmare a adoptarii unei galerii de admisie din rasini si utilizarii de bujii incandescente ceramice in locul celor metalice.

 

Personal, am avut ocazia sa testez prima generatie a motorului boxer diesel si am ramas impresionat de realizarea tehnologica a marcii Subaru. In cazul noului Legacy diesel, lucrurile au evoluat intr-o directie si mai buna, motorul fiind mai bine pregatit din punct de vedere ecologic si mai putin zgomotos pentru pasagerii din habitaclu. In linii mari, putem concluziona ca Legacy echipat cu motorizarea diesel si cutia manuala cu 6 rapoarte este un model care raspunde mai bine pretentiilor cu caracter sportiv.

Boxer-ul diesel beneficiaza de 150 de cai putere, disponibili la 3.600 rpm si de un cuplu impresionant de 350 Nm, realizabil intre 1.800 si 2.400 rpm. Motorul pe benzina, cuplat la transmisia CVT are sanse mult mai mari in cazul clientelei de varsta a doua, care doreste o masina potenta pe care sa o poata controla perfect in orice situatie si care sa nu le ofere o doza ridicata de adrenalina atunci cand apasa pedala de acceleratie. Propulsorul 2.0 pe benzina ofera o putere de 150 de cai, disponibili la 3.000 rpm si un cuplu maxim de 196 Nm, realizabil la 3.000 rpm.

Comportament

Nu poti incepe o recenzie despre modul in care se simte, se comporrta un Subaru fara sa aplauzi sistemul de tractiune integrala a modelelor nipone. Noua generatie a modelului Legacy nu putea face abstractie de la regula. sasiul dezvoltat pentru noul Legacy se bazeaza pe conceptul de control dinamic al sasiului „Subaru Dynamic Chassis Control Concept” pentru a spori suguranta si confortul.

Aceasta este ideea de la care se poate raporta orice discutie despre feelingul pe care il ai in noul Legacy. Structura sasiului permite manevrabilitate si performante superioare, iar suspensia fata rigida si cea spate de tip multi-link cu doua brate imbunatesc semnificativ stabilitatea vehiculului.

Au fost adoptate amortizoarele cu frecare redusa, pentru a creste nivelul de calitate a rularii si confortul la bord. Chiar daca Subaru a proiectat un model confortabil, foarte sigur, Legacy impresioneaza prin gradul inalt al stabilitatii in viraje la viteze mari. ADN-ul sportiv nu a fost uitat de inginerii Subaru, chiar daca modelul primeaza prin confortul pe care il ofera. Comportamentul la drum lung este impecabil, iar contrinutia sistemului Symetrical All Wheel Drive sporeste distractia pe drumurile virajate. In materie de performante, diesel-ul reuseste o data in plus sa se impuna in fata benzinei de 2.0 litri. In primul rand viteza maxima a versiunii diesel este de 206 km/h, cu 6 km/h mai muklt decat in cazul benzinei cuplate la CVT, iar timpul de accelerare de la 0 la 100 km/h se opreste la 9.3 secunde in cazul unitatii pe motorina, fata de 11.3 secunde pentru versiunea cu transmisie automata. Nu mai incape discutie in cazul consumului, unde diesel-ul se lauda cu o medie de 5.1 litri la 100 km in regim mixt, iar benzina doar cu 6.4 litri la 100 km. Cifrele reale sunt departe de datele oficiale Subaru. Pentru versiunea diesel se poate estima un consum mixt de 7.0 litri la 100 km/h, in timp ce motorul pe benzina poate avea un consum mediu chiar de 9.0 litri la 100 km. Noul Legacy cu transmisie automata se remarca mai ales ca un model destinat soferilor linistiti, in timp ce diesel-ul se poate adapta cerintelor persoanelor mai dinamice. In linii mari, modelul este elegant, spatios, confortabil si sigur, dar sufera la capitolul sportivitate.

Design

Cel mai aprins subiect pe marginea noului Legacy il reprezinta designul. Daca vechiul model impresiona prin simplitate la acest capitol, noul model vine si impune o atitudine noua, exprimata prin ideea de eleganta. Mai elegant, dar mai putin cool, ar fi opinia mea personala, insa la capitolul gusturi nu ne permitem sa emitem judecati de opinie.

Subaru sustine, in prezentarea oficiala facuta in timpul conferintei de presa, ca Legacy prezinta un design axat pe functionalitate, cu motive sportive preluate de pe modelele anterioare. Ideea de sportivitate nbu a fost uitata, dar fondul a fost sacrificat pentru forma noii filosofii Legacy. Ansamblul blocurilor optice are un profil alungit pe latura mai lunga, cu dispunere interioara tridimensionala, pentru a scoate in evidenta prezenta robusta pe sosea. Designul frontal denota agresivitatea si sportivitatea pe care o cauti la un model Subaru. Grila frontala si spoilerul fata exprima mult din identitatea Subaru, motivul aripilor intinse fiind unul dintre argumentele principale aduse acestui fapt. Insa, linia generala a modelului tradeaza intentiile comerciale ale marcii. Legacy este un sedan gandit pentru familisti, pentru perfoanele de varsta a doua, care doresc de la masina lor un oarecare feeling sportiv si contributia unei embleme desavarsite asa cum este Subaru. Astfel, partea inferioara a caroseriei se remarca prin discretia liniilor definitorii, ceea ce-i evidentiaza supletea si eleganta.

Interior

Designul interior a urmarit nu doar simpla idee de spatiu generos, ci in primul rand calitatea de inalta clasa si functionalitatea. Pentru a oferi confort nu doar soferului, ci in egala masura tuturor pasagerilor, spatiul interior este ergonomic iar atentia constructorilor s-a concentrat pe dispunerea optima a utilitatilor si afisajelor.

Pentru interior, sunt oferite doua culori, ivoriu si negru cenusiu. Suprafata panoului central, atent prelucrata, transmite senzatia de striatii infime, delicate, imitand textura metalica. Pentru diferentierea caracteristicilor fiecarui model, sunt oferite trei tipuri de panouri decorative: „nuanta argintie” care exprima o atmosfera rece, cu senzatie metalica, „nuanta lemn” care creeaza o atmosfera unica, de stralucire sidefie pe o suprafata din lemn cu granulatie fina si „nuanta antracit”, ce recreeaza stralucirea si profunzimea carbunelui real. Tabloul de bord, dominat de muchii ascutite, pare sculptat dintr-un urias bloc de piatra, in nuante expresive, care dau senzatia de prospetime ce dureaza. Comutatoarele si comenzile sunt dispuse ergonomic pentru a permite soferului sa-si concentreze privirea asupra drumului si pentru a fi mai usor accesibile. in plus, afisajul multi-informational este pozitionat in partea superioara a tabloului de bord, deasupra afisajului sistemului de navigatie, pentru a fi vizibil pentru toti ocupantii. Pe bord exista patru contoare cu rama rotunda, acoperita cu aluminiu, si un afisaj cu cristale lichide pozitionat central. Ceasurile de bord si afisajul cu cristale lichide sunt permanent luminate, chiar si in timpul zilei, pentru a le creste vizibilitatea. Subaru a marit spatiul interior destinat pasagerilor din spate, marirea ampatamentului facand posibil acest lucru. In plus, toate versiunile lui Legacy sunt dotate cu sistem de aer conditionat automat bi-zonal.

Tehnologie

Din punct de vedere tehnologic, Subaru impresioneaza de fiecare data. Daca marca nipona se poate lauda fara probleme cu sistemul de tractiune integrala, cu motorul boxer cu cilindrii orizontali opusi, noua generatie a lui Legacy aduce ca noutate tehnologica de prima mana si transmisia Lineatronic CVT.

In plus, la interior confortul pasagerilor este sporit de sistemul audio care a fost adaptat exclusiv pentru acest model de autovehicul si adopta difuzoare cu un nou design, montate in portiere, fiind in plus echipat cu sistemele Dolby Pro Logic si Audyssey MultEQ pentru a crea campuri sonore ample si bogate. NU puteau lipsi conexiunile Bluetooth cu sistemele audio, dar si functionarea handsfree a telefoanelor mobile. Pentru imbunatatirea vizibilitatii si utilitatii, sistemul de navigatie dispune de un ecran VGA mare, de 8 inchi, de inalta rezolutie si de o unitate centrala de procesare de 600 MHz, de mare viteza. Iluminarea fundalului este asigurata de leduri - pentru ca afisajul sa fie clar vizibil imediat dupa cuplarea contactului, indiferent de lumina ambientala. Versiunile echipate cu sistem de navigatie dispun, ca dotare standard, de o camera retrovizoare montata pe hayon.

Siguranta

Caroseria cu cadre de ranforsare avansate, in forma de cerc, creste siguranta in caz de coliziune din orice directie. in plus, sistemul de suport pendular nou adoptat contribuie la extinderea zonei deformabile in cursul unei coliziuni frontale, crescand astfel protectia ocupantilor. Noul Legacy a obtinut punctajul maxim, de 5 stele la testul EuroNCAP.

Calitate-Pret

Subaru Motors Trading a lansat oficial pe piata romaneasca noile modele Legacy si Outback. Noul Legacy are un pret de pornire de 28.310 euro pentru versiunea echipata cu motorul pe benzina de 2.0 litri cuplat la o cutie manuala cu 6 rapoarte. Versiunea echipata cu transmisie automata ajunge la un pret de 29.857 de euro, in timp ce pentru versiunea diesel trebuie sa scoateti din buzunar 30.690 de euro. Cel mai scump Legacy ajunge la peste 40.000 de euro, cu TVA inclus, si este reprezentat de versiunea echipata cu motorul turbo de 2.5 litri si 245 cai putere.

Robert Gherghe

 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Dacia Sandero Stepway

    Dacia Sandero Stepway

    În puține cuvinte Sandero Stepway poate fi caracterizat ca o mașină perfectă pentru cei nepretențioși, relativ robustă și fiabilă, care beneficiază de un aspect veritabil de crossover, această transformare a modelului supermini Sandero fiind realizată cu succes.

  • Mazda MX-5 Revolution MT6

    Mazda MX-5 Revolution MT6

    MX-5 vă captivează încă din primele secunde de condus și vă face să treceți peste orice considerent logic sau practic legat de ce anume v-ați dori de la un automobil

  • Hyundai i40 1.7 CRDi 7-DCT

    Hyundai i40 1.7 CRDi 7-DCT

    Cu un aspect îndrăzneț, un interior spațios și o listă lungă și completă de dotări, i40 s-a făcut remarcat mai mult ca oricând, imediat după lansarea acestei generații.

  • Mitsubishi Outlander MY2016 2.2 DI-D 4WD AT

    Mitsubishi Outlander MY2016 2.2 DI-D 4WD AT

    Outlander MY2016 este mult mai bun în comparație cu generația anterioară, iar calitatea interiorului și dinamica la rulare sunt acum competitive în segmentul foarte aglomerat și mult-disputat al crossoverelor compacte

  • BMW X1 xDrive20d AT8

    BMW X1 xDrive20d AT8

    BMW X1 vrea să ne demonstreze cu tot dinadinsul că a trecut vremea în care un SUV era privit ca un model mare, greoi, fantastic în off-road dar foarte slab pe drumurile asfaltate

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
3.8846 :: 17.91MB