No SSO cookie

Renault Fluence

voteaza
(0/ 0)
Noul Renault Fluence
Nota redactor
3.0
Nota cititor
0.0

Renault Fluence

Fluence, ultima noutate marca Renault, este urmasul modelului de mare succes in Romania, Megane sedan. Francezii au pregatit un nou sedan inchinat clasei business, la un pret mai mult decat atragator, si prevazut in special pentru romani, turci si rusi. Renault va comercializa noul model si pe alte piete in functie de cererea existenta, noul model urmand sa debuteze in urmatoarea perioada si in tari ca Italia, Spania, germania sau Franta. Megane sedan a reprezentat un real succes pentru marca franceza, fiind vandut in peste 900.000 de exemplare din 1996 pana in prezent.
Urmasul lui Megane sedan va incerca sa deschida o noua bucla a bucuriei pentru oamenii din departamentul de vanzari a marcii Renault, urmand sa se inscrie intr-o competitie cu Skoda Octavia, Volkswagen Jetta si Ford Focus sedan. Masini.ro a testat noul Renault Fluence in cadrul unui drive-test international organizat in Turcia, pe malul Marii Egee, la Izmir.

Motor

Intr-o prima faza, Renault va comercializa in Romania noul Fluence sub motorizarile 1.5 dCi si 1.6 16v. O prima concluzie a primului test realizat cu Renault Fluence ar fi ca cele doua motoare, cel diesel si cel pe benzina se gasesc intr-o antiteza desavarsita privind modul in care vehiculul se comporta in functie de propulsor. Mai precis, am testat in Turcia versiunea echipata cu motorul 1.5 dCi si 105 cai putere, cuplat la o cutie de viteze cu 6 rapoarte si versiunea pe benzina 1.6 16v 110 cai putere cuplat la o cutie de viteze cu 5 rapoarte. Senzatia a fost clar in favoarea motorizarii diesel iar diferenta semnificativa a fost data de aportul cutiei cu 6 rapoarte in defavoarea cutiei cu 5 trepte. Ca o informatie suplimentara, oficialii Renault au an untat ca anul viitor vor aduce pe piata din Romania si motorizarea 2.0 litri cu 140 de cai putere. Mai mult, Renault va pune la dispozitia celor care doresc o masina cu un look sportiv kit-ul special de exterior care va fi vandut sub versiunea Fluence Sport Way. Dar sa revenim la drive-testul nostru si sa punctam impresiile aferente. Am testat intr-o prima faza modelul pe motorina, echipat cu celebrul propulsor 1.5 dCi de 105 cai putere care transmite puterea catre rotile din fata prin intermediul unei cutii de viteze cu 6 trepte. Diesel-ul de pe Fluence se aseaza perfect, ca si deja vechiul Megane sedan, pe noul model, da dovada de potenta, de forta si impresioneaza mai ales prin cuplul maxim de 240 Nm, realizabil foarte jos la 2.000 rpm. Vehiculul raspunde perfect comenzilor celui aflat la volan pe plaja de turatii 2.000 - 4.000 rpm, acolo unde se optin toti caii din dotare. Treptele cutiei de viteza sunt bine etajate, destul de lungi si foarte precise. Din acest punct de vedere se poate spune ca Renault a facut o treaba excelenta. Noul Fluence este un model de familie, care se poate lauda cu un suflu in plus in versiunea cu motor diesel, dar care sufera la capitolul feeling cand vine vorba de benzina. In primul rand, versiunea 1.6 litri 16v si 110 cai putere nu ofera decat optiunea de a fi cuplata la o cutie cu 5 rapoarte. Din acest punct de vedere, modelul Fluence scartie serios, la viteze de peste 130 km/h, acul turometrului sare de 3.000 rpm iar motorul incepe sa fie suprasolicitat. Chiar daca are 5 cai putere in plus fata de diesel, unitatea pe benzina sufera in cazul puterii reale pe care o dezvolta, cumulul de cai fiind disponibil abia la 6.000 rpm. In aceste conditii, este greu de crezut, in conditiile in care vorbim de o masina de familie, ca majoritatea posesorilor vor tura motorul constant pana la 6.000 rpm pentru a putea beneficia de c at mai multi cai putere. Insa, pretul versiunii pe benzina este unul excelent si din acest punct de vedere, cutia de viteze cu 5 rapoarte si lentoarea propulsorului sunt perfect justificabile si pot fi trecute cu vederea usor. Pentru cei care doresc o masina de familie, cu un oarecare aer business, de la care doresc si un comportament cat de cat sportiv vor opta pentru diesel. Soferii linistiti vor putea fi multumiti, fara probleme, de motorizarea 1.6 16v. Diesel-ul se poate lauda cu un consum magnific, 5.3 litri la 100 km in oras si un nivel de emisii de 119 gCO2/ km. Versiunea pe benzina sta mai prost si la capitolul consum, asa cum era si normal. Renault anunta un consum urban de 8.8 litri la 100 km si un consum extra-urban de 5.3 litri la 100 km. Nivelul consumului extra-rban este greu de realizat in conditiile in care vrei sa rulezi la viteze mai mari de 130 km/h.

Comportament

Pentru un sedan de familie, Renault Fluence impresioneaza la modul in care sta pe sosea. Cu suspensiile de pe Megane hatchback, usor ajustate pentru un sedan de familie, cu amortizoare noi, noul Fluence este o adevarata incantare la drum lung. Soselele din Turcia erau ireprosabile din orice punct de vedere, motiv pentru care nu putem spune daca putem avea acelasi feeling si in tara noastra. O parte a traseului desenat de Renault pe coasta Marii Egee a fost deosebit de virajat, lucru cre ne-a ajutat sa testam noul model si in astfel de conditii. Fluence a facut dovada faptului ca este un vehicul proiectat si gandit ireprosabil, stabilitatatea in viraje fiind ireprosabila, chiar si la viteze mai mari. In ceea ce priveste performantele putem spune ca versiunea echipa cu propulsorul 1.5 dCi poate accelera de la 0 la 100 km/h in 10.4 secunde si atinge viteza maxima de 185 km/h. Cu aceeasi viteza maxima se poate lauda si modelul pe benzina, dar timpul de accelerare de la 0 la 100 km/h este de 11.7 secunde. 

Design

Asa cum ii spune si numele, Fluence, descrie ideea unei masini cu un stil armonios, descris prin linii fluide. Filosofia de design inceputa odata cu noile Laguna si Megane isi continua povestea si pe noul Fluence, insa spre deosebire de Megane, look-ul agresiv este remodelat catre impresia unei tinute elegante. Noul Fluence exprima perfect, prin designul sau, ideea de alunecare, de curgere, intr-un mod in care niciun Renault nu a mai facut-o pana acum. Privit din lateral, modelul pastreaza aceeasi atitudine, linia fluida imaginata de designerii francezi continuand sa deseneze aceeasi atitudine. Se spune ca designul reprezinta cel mai subiectiv lucru la care te poti raporta cand vorbesti despre o masina. Invocand acest amendament, vreao sa subliniez ca partea din spate a vehiculului nu corespunde cu ideea unui design reusit, si ma refer strict la posteriorul masinii. Cu alte cuvinte, nu mi-a placut modul in care Renault a ales sa inchida bucla, frumos desenata pana aici. Lasand la o parte aceste remarci subiective, pasim in interiorul imens al noului model. Fluence se poate lauda cu cel mai mare interior din clasa sa. Ampatamentul de 2.702 mm, marit fata de Megane sedan, aduce pasagerilor lui Fluence un spatiu mai mult decat cel necesar. 

Interior

Eterna problema a pasagerilor din spate a fost rezolvata de Renault. Fluence dispune de un spatiu sufiecient pentru genunchi, de un spatiul suplimentar pe orizontala si pe verticala. Din acest punct de vedere, confortul a fost ridicat la nivel de arta in Fluence. O masina de familie are nevoie de un portbagaj pe masura. Fluence prezinta un portbagaj cu un volum de 530 litri, iar prin rabatare banchetei se poate ajunge la un spatiu enorm pentru o masina cu doi pasageri. Chiar daca beneficiaza de un spatiu mai mare decat al rivalilor sai, Fluence nu se impune la capitolul spatii de depozitare. Totusi, prezenta celor doua spatii de pahare pe consola centrala si buzunarele usilor nu sunt tocmai suficiente pentru un model care va intra in curand ca un nou membru in familiile numeroase. Insa, cu o cotiera mai mult decat generoasa si un torpedou gigant, cu un spatiu pentru picioare gandit parca pentru a putea face exercitii fizice, noul Fluence se delimiteaza de tot ceea ce ofera ceilalti membri ai segmentului sau. Asa cum era de asteptat la o masina pe care compania pe care o produce a inchinat-o clasei business, calitatea materialelor lui Fluence nu puteau fi trecute cu vederea. Folosirea unei tapiterii de calitate, a unui material placut la atingere pe bord sau a insertiei din imitatie de lemn, care da un aer de lux habitaclului, au transformat urmasul lui Megane sedan intr-o oferta mai mult decat generoasa, daca luam in considerare si pretul. Interiorul va fi prevazut cu 6 airbag-uri si cu functii multimedia care nu mai pot lipsi din dotarea unei masini. Dotarile tehnologice ale noului model sunt similare cu tot ceea ce poate oferi noua generatie a modelului Megane. 

Tehnologie

Renault a dotat noul Fluence cu pachetul tehnologic pe care il gasim si pe Megane. Sistemul audio Arkamis 3D sau sistemul de navigatie dezvoltat in colaborare cu TomTom vin si completeaza perfect dotari ca senzorii de parcare sau de ploaie, cruise controlul, cardul care inlocuieste cheia si nu nu in ultimul rand conexiunea Bluetooth. Fluence impresioneaza la pretul pe care il are prin o serie de detalii care sporesc gradul dotarilor tehnice. Vorbim de oglinda electrocromata, oglinzile rabatabile automate sau functia “Follow Me Home”.

Siguranta

La capitolul siguranta, oficialii Renault a anuntat ca testele interne au demonstrat ca Fluence nu va avea probleme la EuroNCAP. Timpul le va rezolva pe toate si vom astepta crash testul EuroNCAP pentru a vedea la ce nivel se va plasa modelul Renault. Fiind un Renault, marca cu cele mai multe modele de 5 stele la Euro NCAP, nu merita sa ne ingrijoram in acest sens. 

Calitate-Pret

Noul Renault Fluence se anunta a fi un block buster in Romania. Daca vechiul Megane sedan a reprezentat un succes aproape isteric in tara noastra, noul Fluence vine cu un pret care cel mai probabil va continua traditia si prin care se va indeparta perioada de acomodare cu noul brand. 12.900 euro, cu TVA inclus, pentru noul sedan Renault este o noua provocare pe care Fluence o arunca rivalilor din segment. Pretul de pornire este de valabil pentru versiunea echipata cu motorul de 1.6 litri si 110 cai putere. Versiunea diesel echipa cu 1.5 dCi de 105 cai putere va avea un pret de pornire de 16.350 de euro cu TVA inclus, in timp ce versiunea cu 85 de cai a aceluiasi motor va porni de la pretul 13.800 de euro cu TVA.

Robert Gherghe

 

 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2922 :: 21.08MB