No SSO cookie

Toyota Yaris

voteaza
(5/ 1)
Micul Toyota Yaris, un concept urias
Nota redactor
0.0
Nota cititor
5.0

Toyota Yaris

Toyota a lansat anul trecut la Bologna versiunea facelift a modelului citadin Yaris. Japonezii au proiectat in Europa un model destinat Batranului Continent care sa se remarce prin fiabilitate, design inchinat mediului urban, confort si functionalitate. Yaris facelift vine cu noul sistem Toyota Optimal Drive, menit sa asigura un echilibru perfect intre consumul redus, nivelul scazut al emisiilor de CO2 si placerea sofatului fara compromis. Marea noutate in gama lui Yaris facelift a reprezentat-o noul motor pe benzina de 1.33 litri L Dual VVT-i preluat de la modelul Auris. Masini.ro a testat noul Yaris facelift dotat cu motorul de 1.4 litri D-4D cu 90 de cai putere. MOTOR Chiar daca am testat o versiune diesel, merita sa staruim si asupra noutatii de prima mana in gama Yaris. Noul propulsor 1.33 litri L Dual VVT-i angajeaza tehnologia Toyota Optimal Drive pentru a reduce cu 14% nivelul emisiilor si a creste economia de carburant cu 15% Acest motor cu patru cilindri are aceleasi dimensiuni ca si cel cu trei cilindri de 1.0-litri VVT-i, insa ofera o putere impresionanta de 74 kw (101 CP) si un cuplu de 132 Nm, in timp ce nivelul emisiilor de CO2 este de numai 119 g/km pentru vehiculele echipate cu transmisie MultiMode si de 125 g/km pentru cele dotate cu transmisie manuala. In ceea ce priveste motorul diesel de 1.4 litri si 90 de cai putere lucrurile nu se diferentiaza prea mult, in ceea ce priveste economia de combustibil si performantele decente pentru o masina de oras. Cei 90 de cai putere ofera destula energie motorului pentru ca vehiculul sa se dovedeasca a fi fasnet in traficul urban iar cuplul maxim de 205 Nm, realizabil pe plaja de turatii 1800 – 2800 rpm, transforma noul Yaris intr-un model ager si performant. Herghelia celor 90 de cai este disponibila destul de sus, la 3.800 rpm. Emisiile de dioxid de carbon pentru Yaris diesel sunt mult sub viitoarele limite europene, situandu-se la 109g/km de CO2. Astfel, Toyota ofera un motor diesel extrem de eficient, dotat cu injectie common-rail de inalta presiune care asigura eficientizarea combustiei. Mai mult, turbosuflanta cu geometrie variabila are menirea de a asigura un cuplu ridicat la turatii joase. Chiar daca avem de-aface cu un motor genial pentru automobilele de oras, consumul real ne arata ca Toyota nu s-a tinut de cuvant in datele publicate. Japonezii au fixat un consum de 5.1 litri pentru mediul urban, extrem de greu de inregistrat realizat in conditiile unui trafic infernal si cu aerul conditionat pornit. Consumul mediu in traficul bucurestean s-a situat la 6.8 litri la 100 km. Motorul este cuplat la o cutie de viteze cu 6 trepte care se remarca prin cursa precisa a schimbatorului. DESIGN Yaris este proiectat si construit astfel incat sa reduca la minimum nivelul de mentenanta. Filosofia designului compact a fost mentinuta si pe versiunea facelift a modelului Yaris. Noutatile noului Yaris sunt subtile, dar ele exista. Blocurile optice si stopurile de lumini au fost usor restilizate iar barele de protectie inlocuite. Linia generala a modelului ramane acelasi, feelingul de 'big small' fiind inca una dintre principalele caracteristici. Interiorul marcheaza o noua dimensiune in ceea ce priveste confortul si spatiul interior. Datorita scaunelor confortabile si a spatiului marit la nivelul picioarelor, habitaclul modelului Yaris asigura un confort deosebit pe parcursul calatoriei pentru toti ocupantii masinii. Conformandu-se conceptului propriu de design de 'habitaclu avansat', parbrizul si panoul de bord au fost translatate catre exterior, marind astfel volumul habitaclului. Adoptand solutia unei podele plate in partea posterioara, am putut astfel asigura confortul deplin pentru locul central al banchetei spate. Pentru un maximum de confort al calatoriei, nivelul zgomotului si al vibratiilor a fost redus la minimum si acest aspect este unul semnificativ cand vorbim de un model cu motor diesel. Plansa de bord a fost proiectata minimalist, oferind spatii de depozitare, unul dintre el fixat ingenios deasupra volanului, si concentrand afisajul si panoul de control pe consola centrala. Pentru o mai buna manevrabilitate a comenzilor, Toyota a implementat si comenzi fixate pe volan. Din peisaj nu puteau lipsi functiile multimedia de ultima generatie. SIGURANTA Toyota Yaris beneficiaza de punctajul maxim de cinci stele Euro NCAP. Noul model Yaris poate fi echipat cu un numar de pana la noua airbaguri. Toate versiunile dispun ca dotare minima de airbaguri frontale pentru sofer si pasagerul din dreapta. Versiunea de top beneficiaza in plus de airbag-uri laterale pentru pasagerii din fata, iar versiunile Luna, Sol si Sol Plus, precum si modelul Yaris T-Sport au in dotarea standard airbaguri cortina si airbagul de la nivelul genunchilor pentru sofer. Nivelul sigurantei este intens sporit de sistemul ABS, EBD si BA. Sistemul ABS previne blocarea rotilor in timpul franarii si implicit derapajele din timpul franarii pe suprafete cu aderenta redusa. Impreuna cu acesta, sistemul EBD optimizeaza fortele de franare aplicate pe fiecare din roti, compensand gradul si modul de incarcare al vehiculului. Impreuna, aceste doua sisteme previn blocarea rotilor in timpul franarii si permit manevrarea masinii pentru a putea evita un eventual obstacol. Toate versiunile Yaris beneficiaza si de sistemul BA de asistenta la franare, ce asigura oprirea in cazul franarilor de urgenta, daca pedala de frana nu a fost apasata suficient. TEHNOLOGIE la acest capitol principalul plus adus de niponi este Toyota Optimal Drive, tehnologia care permite o reducere scazuta a consumului de carburant si al emisiilor de CO2. In ceea ce priveste tehnologia de la interior, Yaris dispune de un sistem audio performant cu radio CD cu intrare auxiliara, redare MP3 si WMA si 4 incinte acustice. Modelul se mai poate lauda cu sistemul de control al stabilitatii (VSC) intervine in mod activ atunci cand sesizeaza riscul de derapaj al vehiculului sau cu sistemul de control al tractiunii (TRC), care va reduce instantaneu puterea motorului pentru a restabili tractiunea. COMPORTAMENT Toyota Yaris este un vehicul adaptat sa cucereasca orasul. Dimensiunile si structura sa il fac atractiv si eficient in aglomeratiile urbane. Suspensiile intermediare ofera un confort decent dar nu lasa soferul sa testeze limitele fizicii in virajele complicate. In ajutorul celuiaflat la volan vor intervine sistemul de control al stabilitatii si sistemul de control al actiunii, atunci cand lucruile devin prea complicate pentru modelul de clasa B. Fara sa exceleze, Yaris prezinta o tinuta de drum corecta, limitele modelului fiind suficiente pentru mediul urban. In afara orasului, virajele mai grele, trebuie tratate defensiv, pentru a putea stapani vehiculul intr-o deplina stare de siguranta. Concluzia ar fi ca Toyota a facut din Yaris un model parca perfect din toate punctele de vedere pentru aglomeratiile urbane si nimic mai mult. PRET Toyota Roamania a lansat programul Optimo, prin care noul Yaris poate fi achizitionat la un pret incredibil. Yaris facelift poate fi achizitionat acum la pretul de 9.999 euro cu TVA inclus, pentru modelul dotat cu motorul 1.0 L VVT-i. Clientii care doresc un motor mai puternic pot opta pentru versiunea 1.33 L Dual VVT-i, disponibila la un pret de 10.999 euro cu TVA inclus. Versiunea testata de noi, cea prevazuta cu motorul diesel de 1.4 D-4D 13.225 euro cu toate taxele incluse. Robert Gherghe
 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.1685 :: 17.01MB