No SSO cookie

Subaru Legacy

voteaza
(0/ 0)
Test-drive cu Subaru Legacy
Nota redactor
0.0
Nota cititor
0.0

Subaru Legacy

Subaru si-a impus punctul de vedere pe piata auto prin modelele sale care transmit extrem de mult din ADN-ul bolizilor de raliu. Dotate cu tractiune integrala, toate modelele Subaru reprezinta o istorie aparte. Si daca tot ne referim la istorie, merita sa mentionam ca momentele cheie din trecutul japonezilor au fost adoptarea tractiunii integrale pe toate modelele sale si implementarea revolutionarului motor Boxer. Mai mult, mrca nipona are unul dintre cele mai mari nume si in Campionatul Mondial de Raliuri, unde a reusit sa castige de trei ori titlul la constructori si de doua ori la piloti, prin Colin McRae si Petter Solberg. Lasand in urma raliurile ne intoarcem cu picioarele pe pamant sau mai bine zis cu picioarele intr-un Subaru Legacy, testat de Masini.ro in versiunea cu motorul de 2.0 litri pe benzina si 150 de cai putere. Motor Subaru Legacy prezinta un motor de 2.0 litri cu 150 de cai putere si un cuplu maxim de 196 Nm. Pentru un model cu eleganta, asa cum este Legacy, Subaru nu uita cine este si ofera un cvomportament destul de agresiv. Chiar daca cuplul maxim nu este la fel de satisfacator ca in cazul versiuni Boxer diesel, si benzina pastreaza acelasi impuls specific marcii nipone. Caracterul pur-sange nu este la fel de pronuntat ca in cazul motorizarilor superioare de 2.5 sau 3.0 litri, dar ofera destul de multa placere sportiva celui aflat la volan. Este de ajuns sa impingeti din ce in ce mai mult in pedala de acceleratie pentru a scoate la iveala spiritul Subaru. Puterea motorului este transmisa catre cele doua punti printr-o cutie de viteze manuala cu 5 trepte. Trebuie notat la acest capitol ca in ciuda unui reglaj special a raporturilor de transmisie, comportamentul cutiei de viteze nu este unul precis. Desi producatorul nipon anunta un consum urban de 11.7 litri, unul extra-urban de 6.7 litri si unul mixt de 8.6 litri, nu putem spune ca noua ne-a iesit tocmai asa. Este adevarat ca am rulat pe o plansa de turatii destul de inalta, dar in mediul urban aglomerat al Capitalei nu am reusit sa coboram sub bariera de14 litri la 100 km. Design Subaru Legacy este un vehicul cu garda la sol destul de mica, cu un spoiler-fata masiv , dar din pacate lipsit de celebra gura de aerisire din capota. Legacy este modelul din gama Subaru care exprima cea mai multa eleganta. Liniile clasice ale modelului readuc in prim plan ideea unui sedan ca in vremurile bune ale automobilismului, cand goana dupa punctele EuroNCAP sau emisii de CO2 nu creasera isterii care sa se reflecte chiar si in imaginatia designerilor. Intr-un model cu garda la sol mica, odata ce te instalezi in scaunul soferului, te simti ca intr-un adevarat vehicul sport, avand in acelasi timp parte de spatiu suficient si un confort mai mult decat placut. Pozitia la volan este perfecta, asta si datorita scaunelor care beneficiaza de reglaj electric. Luxul isi face prezenta prin scaunele din piele, prin volanul si a schimbatorul de viteze imbracate in piele. In plus, confortul este alimentat prin sistemul complet automatizat de climatizare, iar senzatia de siguranta este clara in momentul in care stii ca esti acoeprit de existenta sistemelor airbag SRS frontal si lateral, airbag SRS cortina, ABS cu 4 senzori si 4 canale si cu sistem de distributie electronica a fortei de franare si nu in ultimul rand de existenta sistemului de control al dinamicii autovehiculului. Nu putem sa uitam consola centrala desenata in asa fel incat sa ofere un spatiu cat mai mare si un confort cat mai bun. De asemenea, dispunerea comenzilor pe plansa de bord este realizata intr-un mod eficace. Feeling La capitolul senzatii la volanul unui Subaru, totul este intens. Singurul lucru dezamagitor poate fi trecut in dreptul cutiei de viteze. Cursa prea lunga a schimbatorului si extrem de imprecisa sunt elemente care trebuie mentionate ca si minusuri. Legacy atinge suta in 10,9 secunde si are o viteza maxima de 201 km/h. Daca pedala de accleratie isi facea treaba chiar mai mult decat era necesar, acelasi lucru se poate afirma si despre sistemul de franare. Datorita sarcinilor suplimentare de pe puntea fata, franele au fost imbunatatite prin adoptarea unor discuri de 16 inch. Stabilitatea si tinuta de drum impecabile fac din aceasta cifra de 201 km/h un scop usor de atins. Trebuie precizat si subliniat faptul ca servodirectia a fost usor modificata pentru a se imbunatati manevrabilitatea pe toata gama de turatii a motorului, iar acest lucru se vede din plin. Acest aspect tehnic a ridicat considerabil comportamentul vehiculului in virajele largi, negociate la viteze ridicate. Daca agresivitatea unui Legacy de 2.0 litri nu poate fi la fel de mare ca in cazul unui Impreza de 2.5 litri, tinuta de drum a sedanului se poate lauda cu valori similare. Subaru Legacy are menirea de a crea impresia ca pluteste de la un viraj la altul, ofera mai mult decat te poti astepta, iti da senzatia ca este un vehicul cu care poti sa faci orice, in orice de viraj, iar aceasta senzatie coroborata cu luxul si eleganta modelului fac sa merite banii pe care trebuie sa ii scoti din buzunar. Pret Subaru Legacy nu este cea mai ieftina masina de pe piata. Orice model Subaru emite pretentii de top, motiv pentru care se ofera la un pret de top. Spre exemplu, pretul de inceput pentru un Legacy este 26.537 de euro cu TVA inclus, un pret consistent pentru un model mai mult decat satisfacator. Robert Gherghe
 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2010 :: 21.02MB