No SSO cookie

Noul Ford Mondeo TITANIUM

voteaza
(0/ 0)
NEW MONDEO TITANIUM X 2.0TDCI
Nota redactor
0.0
Nota cititor
0.0

Noul Ford Mondeo TITANIUM

Masini.ro a testat gratie dealerului autorizat Colina Motors, Ford Mondeo in echiparea de varf, TITANIUM X 2.0TDCI 140HP DPF 5DR. Noua generatie de Ford Mondeo, si nu numai, este (inca) pentru mine, o adevarata revelatie. E o enigma cum au reusit cei de la Ford sa schimbe macazul la 180 grade si sa ofere masini puternice, aerodinamice, moderne si nu in ultim rand foarte aspectuoase. Si asta o spune un editor - adica eu - despre care nu se poate spune ca a avut in trecut multe cuvinte de lauda la adresa marcii Ford, in general. Trebuie sa recunosc, acest model Ford, m-a pus adanc pe ganduri si mai mult decat atat, am intreprins demersuri pentru a mi-l insusi! Concluziile se pot trage de la sine, cred. Nu, nu am cumparat masina, deci acest review nu este unul subiectiv! O nota importanta care priveste Ford Mondeo: daca vreti sa va formati o parere, nu conduceti sau nu cereti la test varianta high-end, asa cum am facut-o eu. Toate celelalte modele inferioare, vi se vor parea inutile, indiferent de bugetul de care dispuneti. Incercati sa cunoasteti Ford Mondeo treptat, eventual cereti modelul direct corespunzator conditiilor financiare in care va aflati. Din punctul de vedere al dotarilor, designului, calitatilor generale si motorizarii, Noul Ford Mondeo, in special cel in varianta Titanium, se poate masura direct si fara modestie cu Audi A4 S line pe care de asemenea, l-am testat. Diferenta o fac doar numele, pretul si legendele din spatele celor doua marci. Dar cum nu amestecam clasele, eventualele comparatii vor fi facute stricy in clasa din care face parte Ford Mondeo. MOTOR 2.0TDCi 140CP DPF, 4 cilindri, DOHC, 16 supape, chiulasa si bloc motor din aliaj usor, injectie directa de inalta presiune, common-rail, turbina cu geometrie variabila. Doar doua randuri despre dotarea motrica a lui Mondeo. Un motor intalnit si pe Ford Kuga, la fel de vioi, insa cu un mare plus, datorat transmisiei pe o singura punte. Mondeo nu pierde nici un Nm la schimbarile de viteze, nu ramane iun urma si se comporta mult mai dinamic decat fratele SUV. Cuplul motor, este disponibil inca de la inceputurile turatiilor mai serioase ale motorului, astfel ca 320 Nm va vor sta ladispozitie inca de la 1750 rpm, iar pe la 2000-2200 rpm, veti avea cu siguranta si ultiomul Newton/metru la picioare. Cei 140 CP vor fi prezenti cu totii abia la 4000 rpm, turatie la care -recunosc, nu am reusit sa aduc motorul, din simplul motiv ca nu a fost nevoie. Acceleratia acestui motor este de 9,5 secunde dela 0 la 100 km/h. Desi putin mai slab decat cel prezent pe Laguna 2,0 DCi si identic cu cel prezent pe VW Passat 2,0 TDI, din punctul de vedere al caracteristicilor, il fac u o zecime mai rapid decat cel german si egal cu cel francez, ceea ce reliefeaza inca odata ca cei de la Ford n-au stat degeaba. Si la consum se inscrie cu succes intre cele douam prezentand niste cifre demne de bagat in seama: urban/extraurban/mixt (l/100km): 7.6/4.9/5.9 adica situat exact intre cele doua de mai sus. Cum am mai spus, motorul este vioi si concubinajul cu transmisia manuala in sase trepte este unul reusit, ambele raspunzand prompt cererilor soferului. Indiferent daca iti doresti un comportament sportiv sau unul prin care sa nu strici procesul de fardare al ocupantei locului spate, masina raspunde corespunzator, fara compromisuri. Sistemul de ambreiaj este excelent gandit, astfel ca e aproape imposibil sa schimbi vitezele si sa smucesti masina. In traficul urban motorul se comporta ca un tovaras de nadejde, rapid si docil, insa adevarata fata, ca la multe alte modele, si-o arata la drum lung. Un motor care abia se aude, devine de-a dreptul mut cand este in treapta a sasea si merge constant, chiar la viteze mari. Acesta este un alt plus al motorului Ford: silentiozotatea. DESIGN Pentru cei care nu au pretentii de cunoscatori si pe care notiunile de cuplu motor, demaraj, transmisie, ii lasa reci, marele plus al noului Ford Mondeo este de departe designul. Modern, poate un pic futurist, este oarecum nonconformist, fiind unul dintre putinele hatchback-uri care se poate confunda usor cu o berlina. Si diferenta o face numai hayonul cu dimensiuni extreme, la care nu poti decat sa te rogi sa nu i se defecteze cele doua pistoane tip amortizor care-l ridica. In rest, un hatchback de mari dimensiuni, care -fata de precedentele modele Mondeo- nu te mai face sa fii un simplu anonim in trafic, dimpotriva, te scoate in evidenta. O masina cu un aspect usor masiv, ceea ce place cu siguranta barbatilor, dar fara a crea perceptia unei masini incete, aceasta ar fi pe scurt descrierea noului Mondeo. Partea frontala superioara a masinii pare cuminte de tot, insa daca nu omiti si partea inferioara! Partea de sus iti spune ca e o masina rasata, de clasa, partea de jos iti atrage atentia ca nu e deloc cuminte, daca asta se doreste de la ea. Iar jantele cu design unic Ford, ii sporesc agresivitatea. In rest, lipsesc liniile de caroserie fara alt rost decat cel optic, totul fiind pastrat intr-o decenta necesara unei masini care se adreseaza unui anumit target, mai ridicat. Aici, daca vreti, se poate confunda cu cele doua masini pe care le-am ales intru comparatie. Diferenta o face insa interiorul. Designerii care au proiectat interiorul noului Mondeo au facut dovada excelentei imbinari a exuberantei cu luxul si bunul gust. Bordul noului Mondeo etse de departe atractia principala. In special sistemul Ford Convers, care-ti da toate datele necesare despre starea masinii, drum, etc. Un pic greoi de utilizat, cel putin pana teobisnuiesti, nu este unul diontre sistemele intuitive, ci tepune un picut la incercare. Comenzile dispuse pe volan, te ajuta sa parcurgi toate datele necesare de la consumul medium, la cel instantaneu, la presiunea din roti, sau la navigarea printre statiile de radio pe care le ai in memorie. Ce este interesant de remarcat la acesat sistem e pozitionarea sa, direct in bord, intre cele doua ceasuri din fata soferului. Acest amanunt a iscat oarece controverse in lumea de spoecialitate, unii pretinzand ca soferul va cobori ochii nepermis de mult si nu va pastra contactul optic cu drumul. Altii, inclusiv eu, il considera genial. Oricum, navigarea prin sistemul informational Ford Convers este recomandat sa se faca in stationare, cel putin la inceput. Singurul minus al acestui sistem central si centralizat de afisaj este lipsa becurilor de avertizare, care au fost inlocuite de icon-uri comparabile cu cele de pe desktop-ul computerului de acasa. Ochiul obisnuit cu ditamai becul rosu sau galben care protesteaza, poate fi usor pacalit, pana se obisnuieste cu diferenta. un alt minus pe care-mi permit sa-l remarc este plafonul, care contrasteaza cu restul interiorului masinii. Tapiteria din piele Alcantara, volanul imbracat in piele, schimbatorul, la fel, contrasteaza cu plafonul care este acoperit cu un material ieftin, care -repet- contrasteaza. Aici cei de la Audi nu s-au zgarcit si au folosit pielea intoarsa, neagra. Dar per ansamblu, interiorul Noului Ford Mondeo este de departe net superior din privinta gadget-urilor, designului si sentimentului de frumos pe care-l genereaza, fata de mai toate modelele germane pe care le-am testat pana acum. De notat cele 8 reglaje posibile la scaunul soferului si posibilitatea memorarii reglajului final alaturi de cel al oglinzilor retrovizoare si nu in ultim rand de notat prezenta fantasticului sistem audio Sony, care pur si simplu nu te face sa regreti ca i-a luat locul sistemului de navigatie. Finisajele interiorului sunt impecabile si per ansamblu nici calitatea materialelor folosite nu se poate incadra insegmentul celor slabe calitativ. FEELING Ford Mondeo Titanium te face sa te simti mai degraba director decat sportiv. Iti da senzatia unui bussinessman si iti asigura o alura rasata in trafic. Dinamismul intregii masini este ireprosabil, iar tinuta de drum face invidioasa intreaga concurenta fiind de-a dreptul maiestuoasa. Suspensia nu te lasa sa intelegi ca ai dat intr-o groapa si te face sa ierti edilii orasului cu prea multe intersectii cu sinele de tramvai atat de prost concepute. Una peste alta, desi vorbim despre o masina din clasa medie, Ford Mondeo Titanium te face mereu sa uiti asta. O masina care asigura plecari line si un mers imperceptibil, capabila insa sa se transforme intr-o bestie dezlantuita care alearga cu 200 km/h si lasa in spate -mirati- motociclistii care alearga cu 160 km/h. Ford Mondeo Titanium este o masina pe care ti-o vei dori, daca esti trecut de varsta pubertatii automobilistice, adica ai un minim de 33 de ani, ai o pozitie sociala situata la clasa medie si din cei 33 de ani ai condus minim 13. PRET Pretul modelului testat de masini,ro, este (deoarece face parte din flota anului 2008 si este supus unor oferte speciale) de 20.011 Euro fara TVA, sau 23.813 Euro cu TVA inclus -oferta existenta la Colina Motors. Dar pana sa judecati masina strict dupa pret, va sugerez sa parcurgeti intreaga lista de dotari a masinii. Corvin (Cristian Szilvassy)
 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Mercedes-Benz E 200 W213 AT9

    Mercedes-Benz E 200 W213 AT9

    Exercițiul de echilibru între o rulare confortabilă dar totuși sigură și controlabilă a fost realizat într-un mod desăvârșit în Clasa E, comportamentul său fiind unul închegat, ce transmite șoferului un feedback foarte bun în ceea ce privește rularea.

  • Opel Corsa 1.0 TURBO ECOTEC MT6

    Opel Corsa 1.0 TURBO ECOTEC MT6

    Oferind un raport calitate-preț excelent, Opel Corsa este un model practic și accesibil, cu un interior plăcut și cu o poziție dominantă pe lista scurtă a viitorilor cumpărători care aleg segmentul B.

  • Renault Megane GT TCe 205 AT7

    Renault Megane GT TCe 205 AT7

    Un motor turbo pe benzină cu 205 CP, cutie de viteze în 7 trepte și dublu ambreiaj, padele și Launch Control, interior expresiv și sportiv cu tapițerie Alcantara și scaune sport, sistem de direcție pentru roțile din spate pentru a reduce subvirarea, alături de un preț de pornire de 22.100 Euro inclusiv TVA, pot fi secretele succesului în această nișă tot mai competitivă a hot hatch-urilor.

  • Mazda CX-5 CD150 MT6 Takumi

    Mazda CX-5 CD150 MT6 Takumi

    Toate dotările și sistemele de care dispune sunt înglobate în crossover-ul de clasă medie fără compromisuri în ceea ce priveşte plăcerea de a conduce şi fiabilitatea specifice Mazda.

  • Suzuki SX4 1.0 Passion AllGrip

    Suzuki SX4 1.0 Passion AllGrip

    Suzuki S-Cross este o maşină foarte bună pentru oricine, nu doar pentru familişti sau pentru cei care preferă să ştie că pot evada oricând din cotidian pe un drum care nu a beneficiat vreodată de asfalt.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.7150 :: 21.13MB