No SSO cookie

Peugeot 207 1.6 HDI

voteaza
(0/ 0)
Peugeot 207 1.6 HDI 90 CP
Nota redactor
3.9
Nota cititor
0.0

Peugeot 207 1.6 HDI

Dupa test-drive-ul efectuat cu Peugeot 308, Eurial Invest a pus la dispozitia masini.ro modelul 207, sau fratele mai mic.
Am plecat cu ideea ca voi lua o masina mica in teste si cu ideea preconceputa ca imi displac toate masinile mici, fara discriminare de marca. Pur si simplu nu gasesc nimic masculin la masinile din clasa mica!
Si cum aveam programat un week-end la mare, cu tot cu familia din dotare, eram oarecum inspaimantat de eventualele mormane de bagaje care ma vor fi asteptat acasa, gata sa fie incarcate in Peugeot 207! Unde? Asta era intrebarea. Si mai ales cum se va comporta o masina atat de mica, incarcata?
In primul rand, 207 nu este atat de mic pe cat pare. Are o lungime de 403 cm si o latime de 172 cm, deci iata, exista loc suficient pentru o familie cu doi copii. Fara soacra, daca se poate!
Puterea maxima a modelului respectiv este de 90 CP, care par putini, insa va asigur ca sunt suficienti pentru ca face cele 1280 kg sa zboare pe sosea. Mai mult, in traficul urban, datorita dimensiunilor sale se descurca excelent.
Unica problema pe care am intampinat-o a fost ca spatiul din portbagaj nu era suficient pentru a transporta un televizor amarat cu diagonala normala, de 54. In fine, nu in fiecare zi ai de carat un televizor, si nu iti cumperi masina cu acest gand in cap! Iar daca vrei totusi asta, poti rabata linistit banchetele spate si incape in portbagaj, inclusiv o plasma de 1,5m! Doar are o capacitate de 300 litri, fara a rabata banchetele.


Motor

1,6 litri, mai exact 1560 cmc, turbo diesel, patru cilindri in linie, 90 CP, un motor care transforma Peugeot 207 intr-o masina agila si usor de manevrat, indiferent de situatie.
In traficul urban, datorita eficientei rezultate din raportul greutate/putere, Peugeot 207 HDI este un partener extrem de confortabil. Plaja pe care cuplul maxim este disponibil, este surprinzator de larga. Inca de la 1700-1800 rpm micul leu devine agresiv, reamintind ca este un diesel capabil sa atinga 100 km/h in 11,5 secunde, fara a avea vreo pretentie sportiva. Consumul estimat de producator este de 4,5 l/100 km in ciclu mixt, o cifra cu care nu m-am impacat deloc, deoarece pe computerul de bord, la finalul testului, aveam inregistrata cifra de 7,4 litri, desi parcursesem peste 1000 km cu un singur rezervor (50 litri), fara a alimenta. Oricum despre consumul mediu declarat de firme si cel real se poate vorbi zile in sir, fara a ajunge la un numitor comun, de maxima relevanta fiind stilul de condus, temperatura externa, tipul de carburant, folosirea sau nu a accesoriilor masinii si multe altele. Una peste alta, Peugeot 207 HDI desi mi s-a parut o masina gurmanda, nu este deloc asa.
Pe autostrada, incarcata cu doi adulti si doi copii, cu bagaje suficiente cat sa nu mai incapa nimic in portbagaj, 170 km/h au fost atinsi fara nicio emotie din partea leului francez, iar o viteza de croaziera normala, de 130-150 km/h a stat ca punct de referinta in drive-test.
Motorul n-a dat nicio clipa senzatia ca ar fi supraturat, sau ca s-ar opinti ca sa atinga vreo performanta, dimpotriva, datorita aerodinamicii masinii si evident a motorului din doitare, pare conceput special pentru drumuri lungi, pe autostrada.

Comportament

Peugeot 207 este o masina care desi e mica, iti da un sentiment de stabilitate paradoxal dimensiunilor sale. Si spatiul interior este de asemenea, paradoxal de mare.
Feelingul conferit de Peugeot 207 este acela ca ti-ai luat o masina corecta, cinstita din punctul de vedere al raportului calitate-pret.
Modern si confortabil, destinat totusi familiilor de tineri cu un venit mediu, suficient de spatios, cu un design placut ochiului si cu un consum de bun simt, poate fi alegerea perfecta atat pentru traficul urban cat si pentru concedii.
Suspensia spate, care este realizata din vbare de torsiune, poate fi un impediment pentru drumurile neamenajate, sau pentru trecerile peste anumite linii de tramvai. Se poate spune ca spatele masinii tinde sa danseze la trecerea in viteza peste protuberante, dar se stie ca acest tip de suspensie este aproape fara moarte. Cu siguranta constructorul francez n-a avut in gand drumurile romanesti!
Suspensia fata, McPherson, este docila, iar avantajul motorului mic, aduce cu sine si avantajul unei punti fata usoare, ceea ce contribuie la confort.


Design

Modelul testat de masini.ro este o versiune aparuta in 2007, la care, datorita nivelului de echipare superior, s-au adus niste imbunatatiri si retusuri optice in 2008. In concluzie, acest 207 seamana izbitor cu 308-ul testat anterior de masini.ro.
Partea frontala este aproape identica, desi de dimensiuni mai reduse cu a modelului 308. Acelasi bot proeminent, care scoate in evidenta partea frontala cu un fel de prognatism, extrem de agresiv si totodata inovator, incadrat de cele doua faruri alungite pe aripile fata si cele doua proiectoare de ceata. Din fata masina seamana cu o imensa gura care rade, dar de care ar fi bine sa nu razi la randul tau.
Fata de modelul anterior, 206, Peugeot 207 este mai masiv, mai lung si mai lat, iar stilistii si-au pus amprenta in incercarea de a pastra liniile unuia dintre cele mai bine vandute modele dar si de a le aduce la nivelul corespunzator anului 2008.

Interior

Interiorul este mai sarac decat la 308, si daca e sa critic ceva, este computerul de bord, care afiseaza datele intr-un mod destul de incomod, pe afisajul central, desi te-ai astepta sa vezi consumul instantaneu, sau alte date privitoare la calatorie, in centru, intre ceasurile de bord.
Intreg designul interior, in continuarea celui exterior, este modern ei ergonomic. Cuvantul de ordine este linia curba, totul fiind rotunjit, oval, sau perfect rotund. Materialele din care este realizat interiorul, nu exceleaza ca noblete, insa finisajele au lasat in spate boemia franceza proverbiala si sunt de mare clasa. Bordul, foarte lat si amplu pentru o masina atat de mica, ocupa cam 1/5 din habitaclu. Combinatia de nuante si materiale din care este alcatuit, ii dau o nota de lux,desi masina nu se adreseaza acestui segment. Extrem de interesant este materialul din care este realizata tapiteria interioara, care desi este de un gri deschis, nu se murdareste, iar daca se pateaza, este extrem de usor lavabil.
Spatiile de depozitare exista, desi nu sunt foarte multe si de mari dimesniuni, asigura nevoile corespunzatoare utilizatorilor acestui segment auto. Foarte util este compartimentul din torpedo, care asigura racirea in perfecte conditii, chiar si pentru un pet de 1,5 litri.
Instrumentele de masura electronice sunt foarte vizibile, portocaliul incandescent pe care constructorul francez l-a ales fiind undeva intre strident si placut ochiului.
Evident ca nu exista niciun aspect neglijat, francezii de la Peugeot avand in gand sa tina soferul perfect informat cu date despre tot ce se intampla si poate conturba bunul mers al masinii, deci instrumentarul de bord este bine reprezentat.

Tehnologie

Computerul de bord este similar la toate versiunile. Acesta indica viteza medie, consumul, autonomia, consumul instantaneu si distanta pana la un anumit punct. Computerul este usor de setat si poate fi actionat de la radio sau de la joystick-ul situat sub comanda pentru actionarea stergatoarelor. In plus, cam la asta se reduce tehnologic vorbind, lista gadget-urilor de pe 207: volan reglabil pe inaltime si adancime, scaune fata reglabile pe inaltime, plafoniera cu temporizare, semnal sonor pentru faruri aprinse sau cheia uitata in contact, parasolar cu oglinda, inchidere automata a portbagajului si usilor la peste 10 km/h, oglinzi laterale reglabile electric si incalzite, aer conditionat automat bi-zona, radio CD + MP3 cu 6 boxe si comenzi pe coloana de directie, scaune fata incalzite. Desi lista pare lunga, practic nu aduce nimic nou, sau neintalnit in dotarile standard ale altor modele din aceeasi clasa.

Siguranta

Lista dotarilor destinate sigurantei este urmatoarea: -servofrana, ABS+EBD, sistem asistenta la franarea de urgenta, imobilizator electronic, airbag sofer, pasager, centuri de siguranta in 3 puncte, pretensionate, martori pentru necuplarea sau decuplarea centurilor fata si spate, a treia lampa STOP, stopuri ceata, oglinda exterioara sofer cu dubla parabola, sistem ISOFIX pentru scaune copii, proiectoare ceata in bara fata.
In plus, modelul din 2006 a fost testat de EuroNCAP s a primit toate cele cinci stele posibile. Desi mic, Peugeot 207 este construit pentru a-i proteja pe ocupantii sai, punand umarul la daramarea mitului potrivit caruia un hatchback de clasa mica nu confera siguranta necesara.

Calitate-Pret


Pretul Standard (fara TVA) al unei astfel de versiuni, este de 13.737 Euro, in momentul de fata discount–ul fiind deosebit de consistent, in cuantum echivalent al contravalorii TVA- ului (2.610 Euro), astfel incat, pretul final, cu TVA inclus, iese tot la suma in cuantum de 13.737 Euro.

Pentru modelul testat de masini.ro la pretul standard de 13.737 Euro, se mai adauga si dotarile optionale existente pe masina: geamuri electrice pentru usile din spate: 208 Euro (fara TVA) si vopsea metalizata (208 Euro fara TVA). In acest caz, pretul final al acestei masini, ajunge la 14.232 Euro (TVA inclus si reducerea aplicata).

In ceea ce priveste mentenanta, pentru aceasta motorizare, aferenta modelului Peugeot 207, reviziile se fac la un interval de 15.000 km sau la maximum un an de zile de la DDG (Data debut garantie), garantia fiind de 2 ani de zile (garantie internationala Peugeot), pentru orice model al gamei, de la momentul achizitiei, impreuna cu garantia anticoroziune de 12 ani, cat si cu garantia pentru vopsea care, in cazul autoturismelor, este de 6 ani.

Tot aici mentionam si avantajul creat de existenta serviciului Peugeot Rapide cat si al serviciului Peugeot Assitance, disponibil non stop, GRATUIT, in perioada garantiei, care va asigura tractarea/ depanarea in situatia in care din diferite cauze, autovehiculul ramane imobilizat datorita unor eventuale defectiuni.


Corvin (Cristian Szilvassy)
 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.5810 :: 21.11MB