No SSO cookie

BMW 320d xDrive Touring

voteaza
(0/ 0)
Test-drive cu BMW 320d xDrive Touring
Nota redactor
0.0
Nota cititor
0.0

BMW 320d xDrive Touring

BMW 320d xDrive Touring In mod cert, break-urile, sau masinile combi, Touring, dupa cum denumeste BMW acest segment, nu sunt printre preferatele romanilor. Sau cel putin nu au fost, pana recent, de cand si in Romania s-au descoperit utilitatea si versatilitatea acestor masini, dotate cu un spatiu de depozitare net superior. Principalul motiv care a concurat la o apreciere diminuata a break-urilor a fost se pare, aspectul, considerat deseori ca fiind urat fata de suratele cu portbagaj, sau hayon clasic. BMW, alaturi de alte firme, a lucrat mult si apasat asupra acestui element optic iar cu varianta 320 Touring, designerii germani au demonstrat ca si un break poate fi atat frumos, cat si sportiv, in afara evidentei laturi utile a masinii. 320d xDrive Touring este o masina pe care daca ar trebui sa o definesc in cateva cuvinte, ar purta eticheta de "Compendiu de matematica si fizica pura" fiind, asa cum a declarat purtatorul de cuvant al BMW Romania, o masina care reflecta ingineria pura. Masina este exacta si precisa, atat in cpmportament, cat si din punctul de vedere al dotarilor, ca un ceas... elvetian, asta pentru ca nemtii inca nu s-au apucat serios de facut si ceasuri! MOTOR Motorizarea BMW-ului 320d xDrive Touring, este evident una de 2000 centimetri cubi, 1.995, ca sa pastrez spiritul exact, germanic al review-ului. Cei 4 cilindri dispusi in linie, sunt capabili sa dezvolte 177 CP, la o turatie de 4000 rpm si un cuplu motor de 350 Nm, care impreuna, reusesc sa miste cele 1665 kg ale masinii pana la 100 km/h in 8,5 secunde. Nu este un BMW care sa "rupa gura targului" daca e sa privim masina cu ochii neinitiatului care tinde sa compare totul la o scara de valori proprie unde BMW este varful lantului trofic. Nu este o sportiva, dar nu trebuie uitat nici aspectul destinatiei vehiculului: este un Touring! Cu o masina de familie nu se asteapta nimeni sa faci "liniute" si mai mult ca sigur, nici "cerculete", o masina de familie este o masina sigura si confortabila. Totusi, nu putem spune ca e o masina lenesa, doar provine din familia BMW! Ce m-a impresionat la acest motor BMW este consumul. Fabricantul estimeaza un consum de combustibil urban/extraurban/combinat: 6.7, 4.6, 5.6 l/100km. Desi am condus atat sportiv, cat si normal, asa cum as merge cu familia in masina, nu am reusit sa urc peste 6,4l/100km, strict in ciclu urban, chiar daca in miez de noapte, pe drumul dintre Mogosoaia si Buftea, cu soseaua perfect libera, mi-am permis luxul de a stresa un "stapan al soselelor" posesor de Audi A4, pana la limita de 170 km/h. La 190 km/h BMW-ul i-a aratat, gratios, spatele. Acest consum senzational, imortalizat intr-una dintre fotografiile din galeria foto, este posibil datorita tehnologiei Efficient Dynamics, care reduce emisiile de carbon cu pana la 23% si imbunatateste consumul cu pana la 19%. BMW 320d xDrive Touring are emisii de 143 g/km si se inscrie in normele de poluare Euro IV. La acestea se mai adauga si sistemul start-stop, despre care trebuie sa vorbim un pic mai mult. La prima intalnire cu sistemul respectiv, nu am fost de-a dreptul entuziasmat, avand in suflet o temere pertinenta: daca acesta va intra in functiune exact cand sunt in intersectie?! De fapt cum functioneaza sistemul start-stop? La oprirea totala a masinii, dupa ce schimbatorul de viteze este adus in pozitia neutra si pedala de ambreiaj este eliberata, motorul se opreste, toate celelalte functii ramanand perfect utilizabile. Daca masina are in functiune mai multi consumatori electrici, cum s-a si intamplat in cateva cazuri, adica faruri, lumini spate, clima, sistem audio, computerul intregistreaza o potentiala scadere a curentului din baterie si nu opreste motorul. Sau dupa caz, il opreste, dar cand inregistreaza scaderea cu pricina, il reporneste singur. In rest, in conditii normale, ziua, cand nu se folosesc prea multi consumatori electrici, la oprirea la semafor, spre exemplu, dupa imobilizarea masinii, sistemul start-stop opreste motorul, repornirea acestuia fiind automata, odata cu apasarea pedalei de ambreiaj. Unicul amendament pe care l-as aduce sistemului start-stop este ca in trafic urban extrem de aglomerat, adica in traficul cotidian bucurestean, cand masina inainteaza cativa metri, apoi sta, si tot asa pret de sute de metri, sistemul start-stop poate deveni un impediment, de aceea este recomandat sa-l dezactivati din butonul special cu aceasta functie. Motorul este cuplat la o transmisie manuala cu sase trepte, perfect etajate, un minus pentru cei comozi si dedicati transmisiilor automate, dar un plus pentru cei care prefera sa fie parte activa din functionarea masinii. DESIGN Per ansamblu, BMW 320 Touring este o masina aspectuoasa, despre care nu se poate spune ca este neaparat frumoasa, daca nu esti supus subiectivitatii celor dedicati 100% marcii bavareze. Si la design, despre 320 se poate spune ca este un produs ingineresc pur, fara linii stilistice suplimentare cu rol pur optic, fara exuberanta constructorilor auto mediteraneeni, fara dorinta de a iesi in evidenta, fara opulenta. Fara nimic din ceea ce ofera piata auto a momentului. Designul lui 320 este un design pur BMW, unde totul este calculat, util, necesar! Exteriorul este supus filozofiei liniilor drepte, curbate doar la capete, destinate performantelor pe sosea, la drum intins. Fiind un break, doar spatele este diferit de celelalte surate familiste, fiind unul dintre putinele cu o linie inclinata, menita sa preia forta de apasare la viteze mari, necesara unei portante perfecte. Interiorul, ii dezamageste pe entuziastii vechilor generatii BMW, unde totul era indreptat catre sofer. Bordul drept, cu finisaje impecabile, devine asadar, clasic. Ceea ce pentru mine reprezinta o dovada de altruism, in sensul ca BMW s-a gandit de aceasta data si la ceilalti ocupanti ai masinii, nu numai la sofer. In privinta aspectului, interiorul pare mai degraba auster. Desi din punctul de vedere al instrumentarului, sau al dotarilor, in afara de sistemul de navigatie, televizor, DVD si tapiterie de piele, nu ii lispeste nimic, datorita designului facut tot de ingineri, pare sarac si total lispis de imaginatie, fara o urma de exuberanta. Totul este menit sa fie util, precis, functional, pragmatic. Spatiul interior este extrem de generos, cum e si firesc la o masina destinata familiei, iar vizibilitatea excelenta, desi spatiul vitrat este mult mai mic decat al altor modele. Toti cei cinci ocupanti al locurilor din BMW 320 Touring se vor simti din nou "bagati in seama", deoarece vorbim de 5 locuri reale, unde toti cei 5 au posibilitatea sa stea comod, chiar cu picioarele intinse si coloana in pozitie normala, deoarece nu vor atinge plafonul cu capul. Spatiile de depozitare nu sunt foarte mari, dar suficiente pentru nevoile unei familii, gandite probabil prin prisma faptului ca acestia au la dispozitie ditamai spatiu de depozitare in spate. Portbagajul, surprinzator, are doar 460 litri, iar cu banchetele spate rabatate, ajunge la 1385 litri. Putini in comparatie cu alte masini din clasa aceasta, suficient insa pentru un posesor de BMW, care desi si-a luat o masina de familie, nimeni nu se asteapta sa-si mute mobila cu aceasta! FEELING In primul rand, BMW 320d XDrive Touring da senzatia unui cal pur sange inhamat la o sareta. Obisnuit cu spatiile largi, menit sa faca diferenta, trebuie -si poate- sa traga la oiste. Acesta este primul sentiment pe care mi l-a generat varianta break a modelului bavarez. Mai mult, ca o parere personala, look-ul Touringului nu m-a deranjat deloc, este spectaculos chiar. Insa desi este destinata unei familii gata de plecare in vacanta, as vedea acest model mai degraba superaccesorizat in urma unui tuning audio-video, cu portbagajul ocupat de statii de amplificare si tunuri de basi, decat de sacose si papornite cu slapi si eventual praz. In al doilea rand, masina mi-a dat senzatia, in urma kilometrilor parcursi la volanul ei, ca ma accepta, ca imi face un favor si se lasa condusa, insa in afara acceleratiei, care raspunde ireprosabil apasarii soferului, masina face ce stie ea, ce trebuie sa faca, pentru ca asa a fost proiectata de inginerii germani. Chiar daca abordezi o curba la viteza nepotrivita, sistemele de siguranta si in ultima instanta xDrive-ul, intervin si masina parca te dojeneste: "stai linistit, sunt aici, bine ca stii sa tii volanul drept, de restul ma ocup eu!" Masina creeaza confortul necesar unei deplasari in maxima siguranta si la viteza superioara, adica se comporta EXACT asa cum a fost gandita: sa transporte o familie fara sentimentul de inghesuiala, fara grija lipsei de perfomanta, fara necesitatea de a opri la jumatate din benzinariile de pe traseu ca sa alimentezi. In rest, ca sa-ti faci o parere exacta, trebuie sa conduci acest model. Atentie, poate crea dependenta si dorinta de a ti-l insusi! PRET Unicul impediment care sta in calea doritotilor acestui model, si probabil unicul motiv pentru care soselele Romaniei nu sunt impanzite de BMW 320, este pretul. Versiunea testata de masini.ro, BMW 320d XDrive Touring, are un pret de 34.334,88 Euro fara TVA si 40.858,51 Euro cu toate taxele incluse, ceea ce aminteste ca este vorba de o masina premium destinata clientilor potenti cel putin din punct de vedere financiar. Corvin (Cristian Szilvassy)

 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.5515 :: 21.06MB