No SSO cookie

Volkswagen Polo

voteaza
(0/ 0)
Test-drive cu Volkswagen Polo
Nota redactor
0.0
Nota cititor
0.0

Volkswagen Polo

Cand te apuci sa faci un test cu noul Volkswagen Polo te simti pe deplin influentat de impresiile pe care ti le-a lasat noul Golf. Nu e nicio mirare in acest demers deoarece noul VW Polo este o copie fidela, la scara mai mica, a celebrului Golf. Fara sa staruim asupra asemanarilor stilistice dintre cei doi frati de marca, trebuie sa spunem de la inceput ca pe cat seamana cele doua model pe atat de mult se deosebesc in ceea ce priveste esenta unui automobil. Agresivitatea pe care o vezi in infatisarea lui Polo nu se resimte la acelasi nivel atunci cand ai la dispozitie motorul de 1.4 litri si 85 cai putere. Asadar, Masini.ro a testat noul VW Polo echipat cu motorul de 1.4 litri si 85 CP. MOTOR Nu este cel mai mic motor existen in gama lui Polo, dar pare a fi cel mai indraptatita alegere pentru o masina pe care vrei sa o folosesti si pentru drumuri extraurbane si pentru un model pe care sa nu platesti foarte multi bani. VW pune la dispozitia clientilor si motorizarea de 1.2 litri de 60 de cai putere, care se poate dovedi poate mai satisfacatoare din punctul de vedere al consumului, dar care nu se compara cu motorizarea de 1.2 TSI. Versiunea testata de noi, cea de 1.4 litri si 85 de cai putere, nu impresioneaza in aria cifrelor care contureaza performantele dar tinde sa devina interesanta pentru cei care doresc un model corect capabil sa satisfaca cerintele pana la un anumit nivel. Cei 85 de cai putere sunt disponibili foarte sus, la 5.000 rot/min, iar momentul maxim de 132 Nm este realizabil la 3.800 rot/min. Cifrele arata clar ca motorul nu este croit pentru a face spectacol, dar poate fi extrem de satisfacator pentru cei care au stil cuminte de pilotaj. Cutia de viteze cu 5 rapoarte se mentine in aceeasi concordanta cu specificul motorului. Cursa schimbatorului este precisa, scurta pentru primele doua trepte si mult mai lunga in cazul treptelor superioare, lucru care ajuta mentinerea unui nivel de consum cat mai mic la viteze superioare. Volkswagen a proiectat un motor care sa reprezinte o optiune de mijloc intre un consum bun si performante acceptabile pentru un hatchback asa cum este Polo. In general cifrele publicate de constructori in ceea priveste consumul nu sunt tocmai conforme cu realitatea. Consumul urman inregistrat de Polo in traficul aglomerat din Bucuresti nu a sarit de 8.5 litri la 100 km si a inregistrat pe anumite portiuni mai putin aglomerate chiar 8 litri la 100 km, cifra oficiala a producatorului pentru consumul urban. In afara orasului, noul Polo ga semne ca poate scoate 5 litri la 100 km, in conditiile in care acul turometrului este mentinut in treapta a 5-a undeva la 2000 rot/min. Insa, cifra oficiala de 4.7 litri nu pare a fi o varianta realizabila pentru orice sofer. In linii mari, motorul MPI se dovedeste a fi unul satisfacator judecand in contextul pretului pe care il cere Volkswagen pentru noul Polo. DESIGN Nu sunt foarte multe lucruri de zis in cazul noului Polo. Impresia generala este ca modelul VW preia aproape in totalitate linia stilistica si detaliile exteriore existente pe fratele mai mare Golf. La o privire de asamblu, Polo se dovedeste a fi mai ascutit decat Golf, lucru care il face si mai eficient in incerarea marcii de a atrage un public cat mai tanar. Volkswagen a tinut neaparat sa dea o noua imagine modelelor sale si a reusit acest lucru, fara sa stearga ceva din identitatea istorica pe care acestea o detin. Noul Polo, ca si Golful de altfel, a reusit sa alunge senzatia de plictiseala pe care ti-o ofereau interioarele marcii VW si sa vina cu o propunere mult mai interesanta. Desi clasicul atat de specific modelelor VW inca se mentine, calitatea materialelor este impresionanta. Designul spectaculos din habitaclu a fost dat la schimb cu spiritul ergonomic. Simplitatea existenta in interiorul lui Polo poate fi pusa in balans cu spatiul suficient oferit de hatchback-ul german si cu calitatea superioara a finisajelor. Volkswagen Polo ofera un spatiu de 280 de litri, nu foate mult fata de Golf. Capacitatea totala de imbarcare cu bancheta din spate rabatata ajunge la 950 de litri. FEELING Asa cum am spus de la inceput prima senzatie pe care o ai vizavi de noul Polo este ca ai de a face cu o varianta mai mica a Golfului. Asta pana cand pornesti motorul si pleci la drum. Polo nu ofera aceleasi satisfactii pe care ti le ofera Golf, de la motor pana la tinuta de drum. Are in linii mari acelasi look, acelasi interior, dar nu are deloc acelasi comportament, lucru absolut normal avand in vedere diferenta semnificativa de pret. Timpul de acceleratie de la 0 la 100 km/h este de 12,1 secunde iar viteza maxima este de 177 km/h. Sincer, hatchback-ul VW nu pare a fi foarte sigur la viteze mai mari de 150 km/h, asadar pare o nebunie sa incerci sa atingi viteza maxima. In general, modelul german da dovada de un coportament sigur, de stabilitate in viraje, suspensiile fiind setate perfect pentru configuratia vehiculului. Introducerea ESP-ului in serie pe toate modelele VW este o afacere foarte buna a marcii din Wolfsburg, orice ezitare intr-un viraj negociat cu prea multa indrazneala fiind corectata de sistemul extrem de folositor. Printre caracteristicile tehnice ale modelului Polo care merita amintite se numara sistemul de franare si directia, ambele remarcandu-se la un nivel foarte ridicat. PRET Noul Polo vine cu un pret excelent pentru Romania. Versiunea de baza a modelului german costa 10.552 de euro, cu TVA. VW Polo a intrat in forta pe piata romaneasca, avand in dotare toate cele sase motoare, trei diesel si trei benzina, care echipeaza modelul si la nivel international. Pretul versiunii testate de Masini.ro, cea dotata cu motorul de 1.4 litri si 85 CP este de 13.083 euro, cu TVA inclus. Robert Gherghe
 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

  • Toyota RAV4 Hybrid Luxury

    Toyota RAV4 Hybrid Luxury

    Spiritul practic este cel care domnește în SUV-ul japonez, deoarece interiorul său versatil și spațios este cel mai important aspect pozitiv.

  • Mercedes-Benz E 200 W213 AT9

    Mercedes-Benz E 200 W213 AT9

    Exercițiul de echilibru între o rulare confortabilă dar totuși sigură și controlabilă a fost realizat într-un mod desăvârșit în Clasa E, comportamentul său fiind unul închegat, ce transmite șoferului un feedback foarte bun în ceea ce privește rularea.

  • Opel Corsa 1.0 TURBO ECOTEC MT6

    Opel Corsa 1.0 TURBO ECOTEC MT6

    Oferind un raport calitate-preț excelent, Opel Corsa este un model practic și accesibil, cu un interior plăcut și cu o poziție dominantă pe lista scurtă a viitorilor cumpărători care aleg segmentul B.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.3581 :: 17.08MB