No SSO cookie

Fiat 500

voteaza
(0/ 0)
Drive test Fiat 500
Nota redactor
0.0
Nota cititor
0.0

Fiat 500

Fiat 500... un nume istoric, care semnifica mai mult decat atat: o masina. E un mod de viata. Totusi, numele de Fiat 500 si-a castigat pe merit dreptul de a intra in istorie. Micutul italian s-a nascut acum aproape 60 de ani. Atunci, la lansare, Fiat a organizat o mega parada, ocazie cu care s-a putut efectua o testare in masa a noului venit pe piata auto. Acum, puse una langa cealalta, masinile desi seamana, sunt totodata izbitor de diferite. Insa ambele au acelasi aer: extrem de simpatic! Chiar si la 60 de ani distanta. Varianta originala, a anilor '50 era un vehicul spartan. Atat de simplu si de eficient, incat pur si simplu iti puteai cumpara piesele de schimb de la chioscul de ziare. Era ultimul strigat in materie de utilitate, economie si fiabilitate, care transportase vreodata pe cineva. Daca intri in detalii, cateva elemente au ramas la fel: lampile spate, linia generala a caroseriei, forma fetei masinii. Si totusi sunt diferite. Desi daca dai jos logo-urile, stii ca ambele sunt Fiat 500. Inca de la bun inceput trebuie mentionat ca actualul Fiat 500 nu mai este o masina ieftina, mica si accesibila tuturor. Povestea lui Fiat 500 este una de dragoste. Un Love-Story. Pentru ca indiferent daca te uiti la vechiul, sau la noul Fiat 500, gasesti o masinuta seducatoare. Sub caroseria in stil retro, se gaseste o masina care are la baza ultima generatie de Fiat Panda. Dar Panda este mai mare, mai practic si cu cateva mii de euro mai ieftin. Acestea sunt amanuntele dupa care te ghidezi pana incerci asta! Pentru ca Panda este doar o masina, iar 500 este o masina SI, un accesoriu stilistic, un "fashion item". Rareori am condus o masina cu atata placere ca pe aceasta! Inca din prima clipa la volan am fost cuprins de o stare euforica. O veselie inexplicabila. Probabil, ceilalti participanti la trafic au vazut un ditamai handralaul cu o fata vesela, tamp de vesela, pentru ca in prima ora si jumatate am ras aproape incontinuu. Nu de masina, Doamne fereste, am ras pentru ca eram vesel. Fiat 500 iti induce o stare de veselie! Trebuie sa-l conduci ca sa intelegi. Trebuie sa-l ai ca sa poti fi diferit. Diferit de vesel. Mult mai ieftin decat un Mini, cu un mult mai mare coeficient de siguranta, potrivit NCAP Euro Tests, decat un Renault Twingo, construit sa redefineasca deja noile norme europene in privinta poluarii mediului, se inscrie deja in standardele care vor intra in vigoare anul acesta, 2009. Fiat 500 ofera in jur de 550 de variante posibile, pentru a-ti personaliza masina, fapt care tranforma cotidianul in inedit. Desi mic, este extrem de confortabil si culmea.. nu stiu de unde au scos italienii atat de mult spatiu interior?! Directia este un vis, volanul este atat de usor manevrabil cu motorul pornit incat ai senzatia initial, ca undeva, ceva s-a stricat. Nu poate merge atat de usor! Motorul, (eu am testat varianta de 1.3l multijet), desi e unul diesel, dupa primii 500 metri parcursi, devine la fel de silentios ca unul pe benzina. Daca ar fi sa-i gasesc, in urma unei ample cautari, nod in papura, as putea zice ca micul 1300 diesel isi arata valoarea undeva dupa 3000-3500 rotatii pe minut, dar deh, nu e varianta sport! Totusi, chiar si asa, masinuta este extrem de sprintena si mai ales, agila. Dar daca doresti sportivitate la micul 500, nu-ti vei lua varianta diesel. Interiorul, desi a pastrat linia stilistica spartana a modelului anilor '50, este foarte bine echipat: climatizare automata, geamuri electrice, reglaje la scaune, interior de piele, trapa panoramica actionata electric, bluetooth, cd-mp3 player, computer de bord. Panoul de bord, de tipul "all in one", plansa de bord si chiar claxonul, sunt elemente retro, insa realizate cu tehnologia secolului 21. Ceasurile de bord, care sunt de fapt unul singur, mare, care include concentric celelate ceasuri, sunt ceva inedit: acul kilometrajului, literalmente alearga dupa cel al turometrului. Aici insa, daca ar trebui sa fiu din nou carcotas, as adauga ca cel putin in primele 2 saptamani, acele ceasurilor de bord sunt o durere in tampla! Pentru ca sunt rosii, iluminate strident, tocmai pentru a fi cat mai vizibile. Dar un ochi de sofer experimentat va avea probleme, atentia fiindu-i deseori distrasa de un sentiment de panica: ceva rosu s-a aprins la bord! Ce-o fi oare? Becul de ulei, apa sau bateria? Dar e doar acul, sau acele de bord. Pana te obisnuiesti... La capitolul franare, stabilitate si manevrabilitate, nu sunt alte cuvinte de spus decat: excelent! Una peste alta, in numele masini.ro, le multumesc celor de la Autoitalia pentru weekendul in care am testat masina. Si in nume personal le multumesc pentru ca am putut experimenta trairile micii bijuterii, pentru ca asa cum am spus si mai sus, Fiat 500 nu este doar o masina, e o legenda, un stil de viata, o emblema. Cu Fiat 500 nu ai doar un vehicul de oras, cu Fiat 500 te faci remarcat peste tot si mai ales, te simti bine. text: Corvin (Cristian Szilvassy) foto: Florin Constantin (Xprim Studio)
 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

  • Toyota RAV4 Hybrid Luxury

    Toyota RAV4 Hybrid Luxury

    Spiritul practic este cel care domnește în SUV-ul japonez, deoarece interiorul său versatil și spațios este cel mai important aspect pozitiv.

  • Mercedes-Benz E 200 W213 AT9

    Mercedes-Benz E 200 W213 AT9

    Exercițiul de echilibru între o rulare confortabilă dar totuși sigură și controlabilă a fost realizat într-un mod desăvârșit în Clasa E, comportamentul său fiind unul închegat, ce transmite șoferului un feedback foarte bun în ceea ce privește rularea.

  • Opel Corsa 1.0 TURBO ECOTEC MT6

    Opel Corsa 1.0 TURBO ECOTEC MT6

    Oferind un raport calitate-preț excelent, Opel Corsa este un model practic și accesibil, cu un interior plăcut și cu o poziție dominantă pe lista scurtă a viitorilor cumpărători care aleg segmentul B.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.3978 :: 21.12MB