No SSO cookie

Alfa Romeo MiTo

voteaza
(0/ 0)
Test-drive cu Alfa Romeo MiTo
Nota redactor
0.0
Nota cititor
0.0

Alfa Romeo MiTo

Alfa Romeo MiTo este cel mai mic model facut vreodata de marca italiana din Milano, dar in acelasi timp este si unul dintre cele mai frumoase. Cand vorbim de Alfa Romeo, vorbim de un design de inalta calitate, iar daca mai spunem ca MiTo este una dintre cele mai frumoase Alfa Romeo construite vreodata putem inainta cu gandul ca MiTo este una dintre cele mai frumoase masini facute vreodata. Alfa MiTo a reusit sa atraga cele mai multe priviri, pe fetele carora se citea entuziasmul si placere, dintre toate modelele testate de Masini.ro. MiTo nu este doar frumoasa, este si interesanta. Pentru a puncta acest capitol este necesar sa amintim de sistemul DNA: Dynamic, Normal si All Weather, cele trei module actionate manual prin care ii poti cere modelului cum sa se comporte. Motor Masini.ro a testat versiunea dotata cu motorul 1.6 litri Mjet si 120 de cai putere. Propulsorul 1.6 Mjet este cel mai puternic diesel disponibil in gama lui Alfa MiTo. Chiar daca poate parea o cilindree mica, sa nu uitam ca vorbim de cel mai mic model creat de Alfa. Alfa MiTo dispune de o putere de 120 de cai disponibili la 3.750 rot/min si un cuplu maxim gigant pentru un model atat de mic: 320 Nm, realizabil la 1.750 rot/min. Totusi, motorul lui MiTo nu trebuie judecat dupa cifrele din cartea tehnica ci dupa modulul de rulare al tehnologiei DNA. La orice pornire a motorului, Alfa MiTo ruleaza automat in regimul 'Normal'. In acest regim, motorul nu impresioneaza cu nimic, vehiculul aratandu-se destul de lent si relativ cuminte. Actionare butonului de schimbare a modulului de rulare si trecerea la Dynamic ne demonstreaza intreaga mostenire sportiva de care dispune marca italiana. In modulul Dymaic totul se schimba. Actionarea pedalei de aceleratie primeste un raspuns imediat, suspensiile devin mult mai tari, directia este mult mai precisa, masina se transforma intr-un adevarat bolid. In linii mari putem spune ca MiTo exceleaza ca si comportament sportiv in modulul Dynamic si este un model cuminte, destul de bine legat dar cam moale in celelalte doua module de rulare. Cutia manuala cu 5 rapoarte este extrem de bine etajata, cursa schimbatorului este precisa, dar un pic cam lunga. Dieselul de 1.6 litri de pe MiTo face adevarate minuni cand vine vorba de consum. Cifrele pot varia in functie de stilul de conducere si de modulul in care alegi sa rulezi. Insa, in linii mari, promisiunile fgacute de producator sunt adevarate. Cu un consum extern de sub 5 litri la 100 km si unul urban de 7 litri la 100 km lucrurile devin cu adevarat satisfacatoare. Feeling Tot ceea ce inseamna senzatie, Alfa Romeo MiTo ti-o ofera fara sa pornesti motorul. Privind-o din exterior si pasind atent in interiorul tineresc si remarcabil de placut, MiTo te cucereste indata. De la calitatea materialelor, pana la look-ul tineresc si sportiv al modelului, trecand prin diversitatea sistemului DNA si beneficiind de puterea generoasa a unui motor de 1.6 litri raportat la o masa totala de putin peste 1.200 kg, Alfa MiTo reprezinta o pledoarie excelenta pentru o emotie mai mult decat impresionanta. Cu performante foarte bune pentru clasa subcompacta, Alfa MiTo nu face decat sa mai bifeze niste puncte suplimentare. MiTo accelereaza de la 0 la 100 km/h in 9.9 secunde si are o viteza maxima de 198 km/h, impresionant pentru un vehicul atat de mic. In ceea ce priveste tinuta de drum, vehiculul raspunde in functie de doleantele clientului. Mai precis, in functia de setarea DNA-ului, Alfa Romeo MiTo va fi mai agresiva, mai dinamica sau mai moale si mai confortabila. Suspensiile sunt setate in directa legatura cu DNA-ul, lucru care ofera o libertate deplina celui aflat la volan. Inginerii italieni au tinut sa creze o masina care sa indeplineasca toate tipurile de gusturi privind condusul si au reusit. In consecinta, modelul italian se comporta excelent in orice conditii de vreme, lucru la care contribuie setarea 'All Weather', si in orice stil de pilotaj. Cei care doresc sportivitate, pot negocvia viraje imposibile pentru o masina mica la viteze mari cu Dynamic, cei care doresc confort si siguranta, pot beneficia din plin de aceasta in modulul Normal. Design Nu exista o masina care pleaca in acest moment din fabricile oricarei uzine auto din lumea-ntreaga care sa o poata depasi pe Alfa MiTo la acest capitol. Manuel Diaz este slefuitorul acestei bijuterii. Remarcabila din orice unghi ai privi-o, la orice detaliu, Alfa MiTo exprima profilul unui coupe, inspirata fiind din liniile lui 8C Competizione, si se exprima prin detaliile unei gingasenii sudate pe 4 roti. Designul tineresc nu este lipsit de nostalgia epocilor romantice ale automobilismului, nu pierde din agresivitate, din tinuta sportiva, si intregeste cele mai frumoase calitati pe care le poti atribui unei masini. Interiorul continua senzatia de fiori pe care ti-o da exteriorul. Bazata pe plaftorma lui Grande Punto, MiTo se rezuma, in ceea ce priveste interiorul, doar pe cateva detalii nesemnificative, restul fiind lapte si miere. La fel de tineresc ca si exteriorul, la fel de elegant, la fel de spectaculos. Cam asa se poate descrie habitaclul noului model Alfa. Calitatea materialelor si excelenta executie a finisajelor sunt motive suplimentare de lauda. Alturarea de rosu si negru este una mai mult decat castigatoare in cazul lui MiTo. Imbinarea celor doua culori dau un aspect deosebit materialului care imbina scaunele si creaza o senzatie de 'wow' celor care privesc plansa de bord sau fatetele usilor. Pret Alfa Romeo MiTo are un pret de plecare de 13.990 de euro cu TVA pentru Romania, un pret mai mult decat decent avand in vedere oferta generoasa a modelului italian. Versiunea testata de Masini.ro, echipata cu motorul Mjet de 1.6 litri si 120 de cai putere si in varianta de echipare de top ajunge la pretul de 19.490 euro cu TVA inclus. Robert Gherghe
 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2359 :: 21.02MB