No SSO cookie

Nissan Qashqai

voteaza
(0/ 0)
Test-drive cu Nissan Qashqai
Nota redactor
0.0
Nota cititor
0.0

Nissan Qashqai

Nissan are o propunere interesanta pentru segmentul tot mai cautat al crossover-elor: Qashqai. Si daca tot este vara, anotimpul vacantei, Nissan Qashqai+2 pare a fi cel mai bun raspuns al japonezilor atat pentru drumurile lungi cat si pentru aglomeratiile urbane. Versatil, sigur, spatios si potent, Qashqai+2 se remarca prin motorizarea diesel de 2.0 litri, versiune testata de Masini.ro. Motor Motorul diesel a supravietuit epocii in care toata lumea il ponegrea, a trecut printr-un ev mediu al pietei auto pentru a rasari ca o noua speranta, mai ecologica, pentru a ajunge o alternativa tot mai cautata si mai utila clientului european. Despre un diesel vorbim si cand ne referim la propulsorul 2.0 dCi de 150 cai putere si cu un cuplu maxim de 320 Nm. Este un motor perfect pentru cerintele pietei europene, dotat cu filtru de particule si cu un cuplu destul de mare si realizabil destul de jos, la 2.000 rot/min. Herghelia de cai putere este disponibila integral la 4.000 rot/min, lucru care face din crossover-ul nipon sa fie si un bun sprinter, prevazut cu o forta de accelerare considerabila, dar si un colos de putere, cu o forta de tractiune considerabila. Propulsorul dCi de 2.0 litri, mai degraba francez decat nipon, este alaturat unei transmisii automate cu 6 rapoarte, care se comporta suficient de corect atunci cand vine vorba despre schimbarea vitezelor, dar care nu exceleaza in cazul unei regim de condus sportiv. Fara sa intram in detalii spunem ca fiind vorba de un diesel ne intereseaza in mod deoseb it consumul inregistrat. Vorbim de un crossover cu 7 locuri, motiv pentru care cifrele nu o sa fie tocmai pe placul publicului roman, care are obiceiuri native inclinate catre austeritate. Crossover-ul Nissan inghite circa 11 litri la 100 km in traficul urban si nu sare de 8 litri la 100 km pentru drumurile din afara oraselor. Feeling Nissan Qashqai este un crossover mai degraba dragut si util decat ager si puternic. Insa, cel aflat aflat in spatele volanului poate prinde suta de km/h in putin peste 12 secunde si poate ajunge pana la viteza maxima de 180 km/h. Vizavi de acest lucru, la drum lung, pe autostrada, modelul nipon a demonstrat ca poate fi o mare problema pentru el sa mearga la maxim. Chiar si la viteze inaintate, Qashqai da acel sentiment de siguranta si de stabilitate. Modelul nipon se remarca prin momentul maxim de 320 Nm. Realizabil la 2.000 rot/min, cuplul maxim face ca vehiculul sa se dovedeasca extrem de ager in momentul actionarii pedalei de acceleratie. In ceea ce priveste tinuta de drum, Qashqai raspune diferit in functie de modulul de rulare. Prevazut cu un sistem 4x4 de origine japoneza,, deci extrem de bun, Qashqai da dovada de pricepere si pe off-road fara insa sa exceleze pe acest teritoriu nespecific totusi unui model 4x4 construit pentru drumurile publice. In regimul de rulare 4x2, mult mai indicat orasului, si total 'interzis' unui condus sportiv, in care virajele sunt negociate cu agesivitate si viteza. Astfel, japonezul nostru nu prezinta prea multa incredere in curbele stranse, in regim de rulare 4x2, dar se descurca exemplar in modulul 4x4, chiar daca in conditiile acestea pierde din zvanc. Design Nissan Qashqai+2 intruchipeaza aceeasi infatisare cu fratele sau mai mic Qashqai cu 5 locuri. Modelul nipon nu se poate lauda cu un look desavarsit, cu un design excelent. Insa, Qashqai ofera imaginea unui crossover cumpatat, cu linii clasice, in care nu detaliile conteaza ci intreaga imagine. Luat pe bucati, designul lui Qashqai se incrie in linia ciudata la care adera gusturile neintelese ale civilizatiei asiatice. Grila frontala, blocurile optice, stopurile de lumini exprima mai degraba rigiditate decat altceva, dar se intregreaza intr-un tot elegant. Qashqai+2 masoara 4.525 mm lungime, 1.780 mm latime si 1.645 mm inaltime, fiind cu 21 de centimetri mai mare decat Qashqai-ul simplu. Acest aspect se oglindeste perfect asupra spatiului de la interior. Designul exterior si confortul interior cresc semnificativ printr-o chestiune bine dibluita de producatorul nipon. Acoperisul panoramic da o atitudine speciala crossover-ului japonez si sporeste semnificativ suprafata vitrata a automobilului, lucru care face ca habitaclul sa respire mai bine. Daca la designul exterior lucrurile sunt interpretabile, la interior situatia se schimba decisiv. Imaginea conferita de simplitatea plansei de bord este rapid inlaturata de calitatea materialelor folosite si de nivelul inalt al finisajelor. Consola centrala inghesuie intr-un mod extrem de placut celui aflat la volan comenzile pentru diversele functii ale automobilului. Tapiteria din piele, scaunele extrem de confortabile, prevazute si cu sustinere laterala, calitatea deosebit de fina a cusaturilor sporesc senzatia de confort si eleganta de la interior. Masini.ro a testat Qashqai+2 ceea ce reprezinta un motiv suplimentar pentru a spune ceva si despre al treilea rand de scaune. Daca confortul primelor doua randuri de scaune si spatiul oferit pasagerilor se situeaza la un nivel inalt, nu acelasi lucru se poate spune si pentru randul suplimentar. Qashqai dispune de un sistem audio de inalta calitate, prevazut cu o magazie cu 6 CD-uri, conexiune opentru iPod si alte gadget-uri utile. Pret Pretul lui Nissan Qashqai pleaca de la 21.500 de euro pentru versiunea de baza, dar ajunge la un nivel destul de mare in situatia in care dotarile exceptionale incep sa se adune. Pentru versiunea testata de Masini.ro, cu motor 2.0 dCi de 150 de cai, cutie automata si transmisie 4x4 pretul poate ajunge pana 34.321 de euro, in cazul echiparii de top. Robert Gherghe
 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2581 :: 21.08MB