Dacia Sandero
Cand vine vorba de Dacia in actualul context auto din Europa nu ne putem gandi decat la succes si accesibilitate. Dacia a creat modelul sandero pentru a oferi o sansa imensa tanarului european de a-si achizitiona un hatchback nou. Sandero corespunde principiilor etice ale unui masini europene si ofera ca plus un pret mai mult decat accesibil. Desi nu este un model impresionanat, din alte puncte de vedere, Sandero, echipat cu motorul diesel 1.5 dCi este o propunere mai mult decat interesanta. Masini.ro a testat cea noua si spunem noi cea mai interesanta versiune a lui Sandero, cea echipata cu motorul 1.5 dCi si 85 cai putere.
Motor
Propulsorul 1.5 dCi cu 85 de cai putere si un cuplu maxim de 200 Nm nu este tocmai o noutate. Il cunoastem de pe Logan si de pe multe alte modele Renault. Insa, motorul se aseaza perect pe Sandero si da dovada de agilitate si potenta, raportandu-l la masa relativ mica a modelului Dacia. Vorbim de un diesel modern, unul care nu face prea mult zgomot, care ofera un cuplu satisfacator si o putere decenta. Cei 85 de cai sunt disponibili la 3.750 rot/min, destul de sus, daca este sa tinem cont ca la peste 3.500 rot/min motorul face destula galagie. Dacia Sandero dovedeste ca este un model al clasei sub-compacte destul de agil si puternic, daca acul turometrului este tinut, in mod oarecum abuziv, intre 3.500 si 4.000 rot/min. Sandero diesel dispune de o cutie de viteze manuala cu 5 rapoarte, o cutie care raspunde corespunzator solicitarilor celui aflat la volan, dar care nu poate pretinde veleitati ale unui sistem de transmisie specific sportivelor. Mai precis, schimbarea rapida a vitezelor nu creaza un avantaj la nivelul performantelor in cazul lui Sandero. Ceea ce impresioneaza la Sandero diesel este consumul. La bordul unui Sandero diesel nu trebuie sa va faceti griji privind nivelul combustibilului din rezervor. Cu un consum, extraurban de 5.3 litri la 100 km si unul urban de maxim 7 litri la 100 km, dCi-ul arata ca merita toti banii din lume.
Feeling
Sandero este un model ideal pentru oras. Fara sa se poata lauda cu un nivel ridicat de performante, modelul Dacia exceleaza ca un vehicul care consuma putin, lucru mare intr-o mare aglomeratie urbana, si printr-un comportament corect. Chiar daca nu are o tinuta de drum ae sa ne aminteasca de modelele cu inclinatie sportiva, fiind mai degraba o constructie ideala pentru confortul pasagerilor, Sandero sta destul de bine pe viraje si da dovada de o tinuta de drum corecta. Pentru dependentii de adrenalina, Sandero nu este deloc recomandabil, negocierea virajelor la viteze superioare este un real pericol pentru integritatea vehiculului. Performantele Daciei Sandero sunt direct proportionale cu pretul scazut al acestui model. Astfel, modelul romanesc are o viteza maxima de 167 km/h si inregistreaza un timp de accelerare de la 0 la 100 km/h de 13 secunde.
Design
Aparitia lui Sandero a demonstrat lumii intregi doua lucruri. Unul ar fi ca Dacia a invatat sa faca masini atragatoare, iar al doilea ne demonstreaza ca hatcback-ul romanesc este un produs tintit catre tinerii din comunitatea europeana. Punctele forte ale modelului Dacia sunt blocurile optice ovale, moderne, dinamice, si grila frontala care se integreaza perfect in linia generala a modelului, exprimand in acelasi timp smulta atitudine si chiar o doza de agresivitate. Sandero sufera, in ceea ce priveste designul, la configuratia partii din spate, mai putin eleganta, cam din topor luata, cu prea multe unghiuri drepte care nu fac casa buna cu rotunjimile partii anterioare.
Interiorul pastreaza senzatia pe care ti-o da masina atunci cand o privesti din fata. Linia cromatica este compusa din jocul contrastelor oferit de combinatia crem-negru, lucru usor de indentificat in tot habitaclul masinii, de la bord, pana la fatetele usilor. Bordul nu mai este atat de simplu si anost ca in cazul Loganului si confera mai multa delicatete si de ce nu mai multa valoare. Interiorul lui Sandero este plusul numarul unu al modelului romanesc. Cu cel mai mare spatiu din clasa sa, Sandero devine o optiune mai mult decat interesanta pentru tinerii conducatori si nu numai.
Pret
Pretul este poate cel mai mare aliat al modelului romanesc. Cu cel mai mare spatiu din clasa, cu unul dintre cele mai fiabile motoare diesel de dimensiuni medii si cu o numeroasa serie de dotari (versiunea Prestige), Sandero 1.5 dCi nu are practic rival pe piata europeana la pretul de 11.500 de euro cu TVA inclus.
Robert Gherghe
Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.