No SSO cookie

VW JETTA 1.4 TSI Comfortline

voteaza
(0/ 0)
VW JETTA 1.4 TSI Comfortline -drive test masini.ro
Nota redactor
0.0
Nota cititor
0.0

VW JETTA 1.4 TSI Comfortline

Volkswagen Jetta nu este o prezenta tocmai noua pe piata auto romaneasca. Mai corect, ar fi sa spun ca implineste anul acesta taman trei ani de cand este o prezenta remarcabila, cu aceasta ultima generatie. Despre istoria Jetta, se poate spune ca dateaza cam din aceleasi vremuri cu mult mai celebrul model Golf, adica din anii '70, cand Jetta s-a nascut ca fiind un derivat al Golf-ului. Jetta a suferit de-a lungul timpului o gramada de modificari, nu numai de ordin estetic, chiar daca la cea de a treia generatie, pentru Europa, s-a numit Vento, iar la cea de a patra, Bora. Spun "pentru Europa", deoarece in SUA s-a comercializat numai sub numele de Jetta. VW Jetta reprezinta propunerea constructorului german pentru cei care-si doresc o masina de clasa medie, cu suficient spatiu atat pentru pasageri, cat si pentru bagaje, fara a se face rabat la sportivitate, dar cu un evident plus de confort si mai ales utilizabilitate. Aceasta a cincea generatie de Jetta ofera in plus prestanta pe care numai Volkswagen stie sa o dea modelelor sale din aceasta clasa. MOTOR Extraordinarul motor din clasa TSI, de numai 1,4 litri, genereaza un numar impresionant de cai putere, 160! Genialitatea acestui motor consta in faptul ca este o combinatie fericita intre injectia directa de benzina si dubla supraalimentare "Twincharger", un compresor mecanic de supraalimentare, combinat cu un turbocompresor. Acest sistem este capabil sa dezvolte 121 CP (90 KW) la fiecare 1000 cmc! Altfel spus, echivalentul motorului 1.4 TSI, in varianta aspirata, clasica, este un motor de 2.3 litri! Cuplul maxim pe care-l dezvolta motorul 1.4 TSI este de 240 Nm, iar acceleratia de 8,5 secunde care-l propulseaza de la 0 la 100 km/h, face sa paleasca de rusine multe masini care se inscriu in clasa sport. Si daca mai aducem in discutie si consumul mediu (mixt) de numai 6,6 litri la 100 km, desenul este aproape complet. Motorul de pe VW Jetta 1.4 TSI este la fel de economic ca un motor diesel, dar cu performante cel putin egale, daca nu superioare, dat fiind faptul ca un echivalent diesel are nevoie de inca cel putin 500 cmc ca sa atinga performantele aestuia. Altfel spus, 1.4 TSI este aproximativ echivalent cu un 1,9 TDI. Un alt castig al motorului 1,4 TSI este silentiozitatea. Si nu vorbim de ce se aude din habitaclu, unde sunetul motorului este aproape imperceptibil. FEELING De la inceput, feelingul pe care-l confera Jetta nu este acela, clasic, de "Golf cu portbagaj" ci mai degraba acela de "nu e oare un Passat"? In interior, spatiul si confortul sunt cuvintele de ordine. Senzatia de masina de familie dispare in momentul in care soferul decide sa conduca un picut mai agresiv, un picut mai adaptat conditiilor de trafic bucurestean. Aici senzatia este deja alta, Jetta trecand de la imaginea clasica a celor doi tineri soti plus cei doi copii de pe bancheta din spate, plecati intr-un weekend la munte, la aceea a lui Mel Gibson la bordul Interceptor-ului sau din Mad Max. Jetta este deci ce vrei tu: masina cu care-ti duci copii in siguranta la scoala, sau bolidul care recupereaza minutele pe care in mod normal le-ai fi intarziat la servici. Jetta este masina in care te simti placut imbratisat de aerul atat de rece cat ti-l doresti -gratie climatronicului- sau masina in care esti vazut si invidiat pe Bulevardul Magheru. jetta iti da excat feelingul -propriu VW-ului- adica "DAS AUTO"! DESIGN Jetta este o masina extrem de frumoasa. Din orice unghi ai privi, liniile sunt perfecte si armonioase cu o tenta sportiva. Cei trei ani ai modelului nu se vad, in comparatie cu noutatile de pe piata auto, datorita designului revolutionar pe care-l propune, si deseori impune, Volkswagen. De la imaginea frontala, care reprezinta cu succes noul design al marcii Volkswagen, cu grila sa sport si liniile cromate, pana la designul lampilor spate care incadreaza portbagajul, Jetta nu cunoaste cusur. Materialele folosite la interior emana calitatea, nu numai prin finisajul perfectionist, si culori, desavarsite fiind de impecabilitatea imbinarilor. Sobrietatea culorilor nu afecteaza cu nimic designul plin de dinamism si aer tineresc al VW Jetta PRET Modelul testat de masini.ro, in varianta de echipare care depaseste putin standardul nivelului Comfortline, are un pret de 15.505 Euro fara TVA si 19.976 Euro cu TVA, pret care-l situeaza pe o pozitie fruntasa din punctul de vedere al raportului calitate/dotari/pret, fata de celelalte masini inscrise in aceeasi categorie.
 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

  • Toyota RAV4 Hybrid Luxury

    Toyota RAV4 Hybrid Luxury

    Spiritul practic este cel care domnește în SUV-ul japonez, deoarece interiorul său versatil și spațios este cel mai important aspect pozitiv.

  • Mercedes-Benz E 200 W213 AT9

    Mercedes-Benz E 200 W213 AT9

    Exercițiul de echilibru între o rulare confortabilă dar totuși sigură și controlabilă a fost realizat într-un mod desăvârșit în Clasa E, comportamentul său fiind unul închegat, ce transmite șoferului un feedback foarte bun în ceea ce privește rularea.

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.8221 :: 21.14MB