No SSO cookie

Citroen C2

voteaza
(0/ 0)
Test-drive cu Citroen C2
Nota redactor
0.0
Nota cititor
0.0

Citroen C2

Citroen a lansat in 2008 versiunea restilizata a modelului C2, un model de oras din clasa supermini, dinamic, cu 3 usi si cu echipamente de ultima ora. Pentru a acoperi cat mai bine un sector de piata aflat in expansiune la nivel european, Citroen ofera pe langa micutul C1 ul alt pretendent de seama la titlul masina ideala de oras: C2. Masini.ro a testat Citroen C2 dotat cu motor de 1.6 litri si 110 cai putere. Motor Citroen C2 este un model construit pentru a satisface cele mai pretentioase gusturi pentru cei care-si doresc o masina autentica pentru mediul urban. Sub capota modelului francez zace un propulsor care ar face invidioase multe motorizari celebre pe piata auto. Vorbim de un motor de 1.6 litri, cu patru cilindri in linie si o capacitate de 110 cai putere, disponibili la peste 5.500 rot/min. Pentru traficul imposibil al marilor aglomeratii urbane, propulsorul Citroen este mai mult decat satisfacator in ceea ce priveste agilitatea si puterea lui. Cuplul maxim al modelului C2 este de 147 Nm, momentul maxim fiind realizabil destul de sus, la 4.000 rot/min. Motorul incalta perfect caroseria modelului francez, cu o masa de aproximativ o tona, si poate da senzatia de sportivitate in momentul in care caii putere sunt pusi in functiune. Unitatea pe benzina a modelului Citroen este cuplata la cutie de viteze Senso Drive cu 5 trepte. Din punct de vedere tehnic, cutia automata a modelului C2 nu raspunde corespunzator cu linia motorului, pierzand destul timp si putere in care se schimba viteza. Pentru cei care doresc un control mai bun al cutiei pot actiona manual schimbatorul sau se pot folosi de padelele amplasate sub volan. Cu toate acestea, cutia de viteze nu dovedeste ca se poate ridica la nivelul motorului. Citroen C2 este un model de oras, dar pare sa exceleze mai degraba la capitolul agilitate si gabarit redus decat la capitolul consum si eficienta. Chiar daca producatorul francez prezinta un consum mediu de doar 6.3 litri la 100 km, lucrurile stau diferit in realitatea contemporana. Spre exemplu, consumul urban, in conditiile de trafic ale unei aglomerari urbane, se ridica undeva la 9-9.5 litri la 100 km, in timp ce consmul extra-urban poate ajunge la 6 litri la 100 km. Feeling Fanii modelelor mici nu pot sa nu se indragosteasca de C2. Este un automobil construit pentru placerea de a conduce in oras, pentru dorinta de a strecura printre coloanele de masini, pentru confortul de la interior. Desi este un automobil mic, dotarile de la interior si spatiul 'gigant' rezervat pasagerilor din fata, fac din C2 o adevarata incantare pentru cei aflati la bordul lui. Motorul pe benzina ofera mult mai mult decat poti spera de la o masina atat de mica si se remarca prin performante de bun simt. Citroen C2 accelereaza de la 0 la 100 km/h in 11.7 secunde si are o viteza maxima de 195 km/h, mai mult decat impresionant pentru un model din clasa supermini. Dar nu senzatiile vitezei sunt generozitatile micutului C2, ci confortul aproape inexplicabil pe care il poti avea intr-un C2. Citroen a facut un model destinat, in principiu, pentru doi oameni, pasagerii din fata, care se pot bucura de un spatiu mai mult decat suficient pentru picioare, de un confort vecin cu luxul si de un interior tineresc si placut. Pentru cel aflat in spatele volanului, trebuie zis ca Citroen C2 nu poate oferi senzatii sportive, dar te poate impresiona cu o agilitate si chiar resurse nebanuite ale motorului. C2 se prezinta ca un vehicul corect, care ofera exact cat a fost gandit sa ofere. Nu este un model construit pentru circuit, este un model construit pentru oras si din acest pucnt de vedere nu sunt lucruri de reprosat. Pentru cei aflati in interiorul lui C2, francezii au tinut sa-i linisteasca construind un model sigur. . Pasagerii dispun de airbaguri frontale pentru sofer si pasager, de airbaguri cortina, de un sistem ESP sau ABS. Unul dintre incovienentele soferului ar fi vizibilitatea. Oglinzile retrovizoare mici si luneta destul de ingusta nu echilibreaza faptul ca Citroen C2 are un parbriz multumitor. In schimb, modelul frantuzesc se poate lauda cu dimensiuni minuscule care ajuta extrem de mult la parcari sau la strecuratul prin trafic. Sistemul de suspensii da o tinuta impecabila modelului Citroen C2, reusind sa impresioneze si sa dea incredere celuiaflat in spatele volanului. Design Citroen C2 se poate lauda cu facelift primit in 2008. Francezii au intenerit modelul si i-au adus mai multa agresivitate. Modelul testat de Masini.ro era dotat cu un kit sportiv, ceea ce face si mai atractiv modelul frantuzesc. In aceste conditii, cu un spoiler mai agresiv, noua grila frontala, marea noutate a faceliftului din 2008, pragurile laterale si eleronul care continua linia acoperisului, C2 a dat dovada de spectaculozitate si sportivitate. Kit-ul sportiv vinem manusa peste liniile clasice ale modelului C2, atragand de partea vehiculului mai multa agresivitate, odata cu liniile ascutite incorporate de caroserie. Jantele de 16 inch din aliaj vin sa completeze pachetul spotiv cu care a fost dotat modelul C2 testat de noi. La interior, asa cum am subliniat si mai sus, nu trebuie trecute cu vederea spatiul mai mult decat suficient destinat pasagerilor din fata si confortul sporit asigurat de scaunele din piele si materialele de calitate, placute la atingere, folosite de francezi. Interiorul da dovada de originalitate si asigura un aer prietenesc in habitaclu. De la volanul si levierul schimbatorului, imbracate in piele, pana la insertiile cromate de pe aeratoare, schimbator si manerele uisilor, C2 exprima multa senzualitate si eleganta Nu trebuie uitate functiile suplimentare care aduc un plus evident modelului: senzorii de lumina si ploaie, senzorii de parcare posteriori, conexiunea Bluetooth pentru telefonul mobil sau oglinzile laterale reglabile electric si rabatabile. Confortul va fi sporit si de sistemul de climatizare automat si de cel de incalzire a scaunelor anterioare. Pret La acest capitol, Citroen C2 nu pare sa fie prima optiune pentru cei care doresc un vehicul doar pentru oras. Insa, pentru cei care intentioneaza sa achizitioneze un vehicul de oras atractiv, cu un interior genial si un look agresiv, cei care doresc stil pentru masina lor de oras si dotari speciale trebuie sa scoata din buzunar 15.150 de euro cu TVA, pretul lui Citroen C2 cu motor de 1.6 litri si 110 cai putere. Citroen ofera un pret promotional pentru versiunea testata de Masini.ro, de 12.709 euro cu TVA. Robert Gherghe
 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2355 :: 17.01MB