No SSO cookie

Renault Clio Iconic 1,5 dCi EDC

voteaza
(0/ 0)
Ca orice autoturism din acest segment este un model practic, suficient de mare pentru patru adulți și cu o capacitate de încărcare potrivită pentru o sesiune săptămânală de cumpărături
Nota redactor
4.4
Nota cititor
0.0

Renault Clio Iconic 1,5 dCi EDC

Încă de la sfârșitul anilor 1940, gama Renault a beneficiat de o selecție vastă de mașini din clasa mică, interesante din punctul de vedere al publicului țintă, dintre care Clio a fost una dintre cele mai de succes, mai mult de 12 milioane de exemplare găsindu-și un proprietar de-a lungul istoriei sale. În mare parte acest succes se bazează pe faptul că și-a construit în timp o imagine tinerească, vibrantă, căreia este greu să-i reziste un client al acestui segment.

Renault a dezvăluit actuala generaţie a lui Clio în anul 2012 și atunci a fost, la fel ca și acum, un model accesibil și cu un design atrăgător pentru publicul tânăr, pe care francezii mizează pentru a aduce volume mari de vânzări. Cea de-a patra generație este şi prima  care aduce renaşterea designului Renault, inspirat de Lauren van den Acker, şeful de design al francezilor, cel care a conturat modele precum Renault Captur sau Renault Twizy.

Clio este asamblat fie în Franţa, la uzina din Flins, fie în Turcia, la uzina din Bursa. Prima generație a fost vândută în 4 milioane de exemplare, iar cea de-a doua generație a avut 4,5 milioane de clienți. Cea de-a treia generație a avut peste 1,5 milioane de clienți, iar Clio este succesorul lui Renault 5 și a debutat pe piață în 1990. La aproape 3 ani de la prezentarea oficială a celei de-a patra generații Clio, cei de la Renault continuă să aibă vânzări foarte bune pentru acest model de segment B în România.

Chiar dacă designul modern al subcompactei este foarte îndrăzneț, noi am testat seria limitată ICONIC cu design special, echipată cu motorul 1,5 dCi de 90 CP, alături de transmisia automată cu 6 trepte și dublu-ambreiaj EDC.

 

MOTOR

Am testat timp de câteva zile clasicul motor K9K al celor de la Renault, prezent de asemenea și pe modelele Mercedes-Benz cu transmisie manuală, unde dezvoltă 109 CP. Este cel mai eficient propulsor din gama actuală disponibilă pe Clio și vorbim aici mai exact despre dieselul Energy dCi 90 de 1,5 litri. Cu 90 CP şi 220 Nm la activ, acesta va indica un consum de doar 3,7 litri/100 km în regim mixt. Pentru și mai mult confort, am testat versiunea dCi 90 cuplata la cutia de viteze EDC, lansată pe piață în anul 2013.

Motorul prezentat este bazat pe best-sellerul 1,5 dCi, produs de-a lungul timpului în peste un million de exemplare, iar cei de la Renault au creat astfel un nou motor, Energy dCi 90, mai performant, mai silențios, mai economic și mai plăcut în utilizare, mai ales dacă vine la pachet și cu transmisia cu dublu ambreiaj EDC. Inovațiile tehnologice ale acestui motor sunt întărite și de fiabilitatea pe care și-a demonstrat-o de-a lungul timpului și împreună permit obținerea de performanțe bune, în contextul reducerii consumului și a emisiilor de CO2.
Pentru a obține aceste performanțe, motorul Energy dCi 90 reunește o serie de tehnologii noi precum: Start & Stop, Recupararea energiei la frânare, termo-management, valvă EGR de presiune joasă și altele. Taxa de timbru achitată pentru înmatricularea unui astfel de model nou este de 43 Euro.

Norma de poluare în care se încadrează acesta este Euro 6, nivelul de emisii de CO2 fiind doar 85 g/km.

Motorul și-a arătat în timpul testului toate calitățile sale, impresia generală fiind că poate fi foarte potrivit unei utilizări intense în mediul urban, acolo unde cuplul maxim de 220 Nm, disponibil la 1.750 rpm, îi oferă un răspuns dinamic foarte bun începând de la turații joase.

În extraurban, datorită masei proprii de doar 1.153 kg, motorul prezent pe mașina de test nu se simte depășit de situație, însă având în vedere că nu există altă alternativă Diesel pe care se poate monta cutia de viteze EDC, poate fi comandat în această configurație fără nicio teamă că va fi nevoie de mai multă putere.

Acest motor are montat un sistem de gestiune inteligentă a energiei denumit ESM, care cuprinde o baterie îmbunătățită ce permite alimentarea consumatorilor electrici chiar și în timpul funcționării motorului și în acest mod pierderile datorate sarcinii alternatorului sunt reduse și în consecință, se va reduce consumul de combustibil. De asemenea, la decelerare este stocată energia cinetică în baterii pentru a fi reutilizată ulterior.

O comparație ce include motorul 1,5 dCi de pe Clio, atunci când este dotat cu o cutie de viteze manuală, ne demonstează că acesta stă foarte bine la raportul CP/emisii CO2, ceea ce înseamnă că îmbină cu succes emisiile poluante scăzute cu puterea suficient de mare.

Automobil

Putere maximă [CP]

Emisii CO2 [g/km]

Raport putere/CO2 [CP/g]

Kia Rio 1.1 CRDi Motion

75

85

0.8824

Renault Clio 1.5 dCi

90

85

1.0588

VW Polo 1.2 TDI Blue Motion

75

89

0.8427

Skoda Fabia 1.2 TDI

75

89

0.8427

Seat Ibiza 1.2 TDI e-Ecomotive

75

89

0.8427

Fiat Punto 1.3 Multijet

85

90

0.9444

Opel 1.3 CDTi Ecoflex

95

94

1.0106

Peugeot 207 Blue Lion 1.6 HDi

92

98

0.9388

Citroen C3 1.6 HDi

90

98

0.9184

Ford Fiesta 1.6 TDCi ECOnetic

95

98

0.9694

Mazda 2 1.6 MZ-CD

95

100

0.9500

Toyota Yaris 90 D – 4 D Active

90

103

0.8738

 

COMPORTAMENT

Suspensia lui Clio gestionează într-un mod plăcut denivelările mari, este plăcută pentru distanțe lungi și este confortabilă, însă nu este un reper în materie de zgomot redus. Cu toate acestea, denivelările sunt bine filtrate, chiar și cele mai pronunțate, raportul confort/stabilitate fiind realizat foarte bine de către inginerii francezi, chiar mai bine față de Peugeot 208. În ceea ce privește direcția, Clio nu oferă o precizie precum Ford Fiesta, însă se simte sigur și ușor în virajele abordate corect, chiar dacă ruliul nu este chiar redus. Seria limitată Iconic nu implică nicio modificare la nivel tehnic, toate elementele fiind identice cu versiunile standard.

Atunci când se rulează pe autostradă, stabilitatea lui Clio este remarcabilă, vântul provenit din lateral nereușind să modifice traiectoria micului model francez, iar asta se întâmplă datorită reglării suspensiei într-un mod corect, care alături de motorul silențios fac dintr-o plimbare extraurbană o plăcere și transferă către șofer o senzație de control a mașinii.

Motorizarea Diesel de 1,5 litri și 90 CP oferă o senzație de confort în timpul rulării, valorile de putere și cuplu având rezerve bune pe o plajă largă de turații, fiind extrem de potrivit atât pentru o rulare urbană în condiții de trafic intens cât și în regim de croazieră în extraurban.

Clio este un autoturism perfect pentru a fi utilizat în oraș, un tânăr putând fiind încântat de alegerea făcută datorită combinației dintre design-ul exterior modern și ușurința în conducere, calități importante pentru viitorii clienți care aleg un model din acest segment din ce în ce mai aglomerat în ultima perioadă. Sistemul de direcție este extrem de ușor de manevrat, perfect pentru utilizarea intensă în mediul urban și suficient de bine dozat pentru un efort minimizat la condusul cu viteză mai mare.

Echilibrul bine realizat al comportamentului dinamic este un punct cheie în alegerea unui astfel de autoturism, modelul testat plusând atunci când vine vorba despre raportul confort/sportivitate, din acest punct de vedere meritându-și un loc fruntaș pe lista de comparație a viitorilor posesori de autoturism din acest segment.

Lipsa unor padele în spatele volanului pentru schimbarea manuală a treptelor vă va face să utilizați mai rar această funcție, deoarece acționarea manetei schimbătorului pentru această operațiune nu este tocmai facilă, plus că necesită un timp de acomodare până va deveni totul foarte clar.

Cel mai mare plus al modelului testat este manevrabilitatea prin oraș, acolo unde este nevoie de un minim efort în timpul rulării, accelerația și frâna fiind precise, transmisia atuomată schimbând treptele foarte lin și unghiurile moarte fiind diminuate.

Masa de 1.153 kg este propulsată de la 0 la 100 km/h în 11,6 secunde iar viteza maximă a acestei motorizări, declarată de producător, este de 176 km/h.

Cei de la Renault declară un consum urban de 3,9 l/100 km, cel real situându-se în jurul valorii de 7 l/100 km, fiind valabilă în cazul unui București aglomerat și în cazul folosirii aerului condiționat. În extraurban este prezentat un consum oficial de 3,3 l/100 km, această valoare putând fi atinsă foarte ușor la o rulare constantă cu 80-90 km/h în treapta a 6-a, anticipând foarte mult traficul și cu aerul condiționat oprit. Noi am reușit să obținem în extraurban un consum minim de 4,5 l /100 km.

Consumul mixt declarat este de 3,5 l/100 km, cel real din timpul testului fiind de 5,8 l/100 km, obținut în cazul unei rulări în proporție de 30% în mediul urban și 70% în extraurban pe autostrăzi și drumuri naționale, pe tot parcursul călătoriei fiind activat aerul condiționat și fără modul ECO activat.

Este disponibil sistemul Start-Stop care opreşte motorul la semafor sau în alte condiţii de staţionare, foarte util în cazul deplasărilor urbane, unde se dovedește a fi foarte puțin intruziv în confortul șoferului.

Transmisia EDC cu 6 trepte și dublu ambreiaj este plăcută în utilizare, având parte totuși de un mic delay la schimbarea treptei în urma unui kickdown, putând fi catalogată ca fiind perfectă pentru cei care caută un condus plăcut și practic în toate împrejurările, dar sunt interesați și de reducerea impactului asupra mediului, fiind foarte confortabilă în utilizare, atât în cazul acționării automate a treptelor, cât și în situația utilizării modului manual. Schimbarea treptelor se face lin și fără sincope, putând fi pusă în comparație fără nicio problemă cu alte cutii de viteze asemănătoare prezente chiar și pe modele premium.

 

DESIGN

Modelul testat de către noi are un exterior frumos, o siluetă bine echilibrată și proporționată, lucru care i-a adus succesul în segmentul subcompact. Întregul exterior transmite un dinamism sporit și multă eleganță, în mare parte datorită elementelor speciale întâlnite pe această ediție limitată.

Partea frontală este dominată de logo-ul supradimensionat al mărcii franceze, poziționat central pe calandru, încadrat de elemente negre lucioase, combinație de stil preluată de pe conceptul Renault DeZir. În completarea acestora vin blocurile optice cu un design expresiv, modern și premium, foarte asemănător cu acela al farurilor full LED, acestora datorându-se aspectul plăcut și îngrijit al părții frontale.

Zona posterioară a modelului testat inspiră un aer puternic sportiv și agresiv datorită elementului principal de design similar cu un deflector de aer, vopsit în negru lucios și care oferă totodată și o eleganță subtilă. Completat de blocurile optice simple și moderne din punctul de vedere al construcției, spatele modelului francez este și el bine proporționat.

Cel mai important aspect atunci când vine vorba de exteriorul lui Clio este faptul că deși până la generația a 3-a existau atât versiuni cu 3 uşi, cât şi cu 5 uşi, acesta este acum disponibil cu un singur tip de caroserie, cel cu 5 uşi. Datorită operării acestei modificări la nivelul caroseriei, au fost înglobate mânerele portierelor spate în zona vitrată a ușilor, element ce pare a fi inspirat din designul italienilor de la Alfa Romeo. Cei de la Renault au lucrat de-a lungul timpului și la trenul de rulare, astfel că acum Clio beneficiază de o gardă la sol mai coborâtă față de generațiile anterioare, dar şi un ecartament mai lat, cu roțile împinse spre exteriorul aripilor.

Cu o lungime puțin peste 4 metri, mai exact 4.063 mm, Clio are aceleași dimensiuni cu Alfa Romeo MiTo și este mai mare față de toate celelalte modele din clasa supermini, respectiv Toyota Yaris (3.885 mm), Seat Ibiza (4.052 mm), Opel Corsa (3.999 mm), Hyundai i20 (3.940 mm), Dacia Sandero (4.057 mm), Citroen C3 (3.941 mm), Volkswagen Polo (3.970 mm), Skoda Fabia (4.000 mm), Audi A1 Sportback (3.954 mm) și Peugeot 208 (3.962 mm).

La capitolul lățime vine cu o valoare de 1.732 mm și se află undeva la mijlocul clasamentului, valorile superioare revenind modelelor Peugeot 208  (1.739 mm), Opel Corsa (1.746 mm) și Dacia Sandero (1.733 mm), iar cele inferioare se regăsesc la Volkswagen Polo (1.682 mm), Citroen C3 (1.728 mm), Hyundai i20 (1.710 mm), Seat Ibiza (1.693 mm), Toyota Yaris (1.695 mm), Alfa Romeo MiTo (1.720 mm), egalitatea în dimensiuni regăsindu-se la Skoda Fabia (1.732 mm).

Există diferențe mici de proproție față de vechea generație, cei de la Renault reușind să mărească ampatamentul față de Clio III cu 14 mm, până la 2.589 mm, dar acest lucru ar putea fi sesizat ușor în cazul diminuării comportamentului dinamic, nefiind ajutat în acest caz de dispunerea roților către extremități, lungimea totală crescând cu 30 mm.

Față de concurenții direcți, la capitolul ampatament stă foarte bine, fiind egalat doar de Dacia Sandero și având un avantaj major față de toți ceilalți, respectiv Peugeot 208  (2.538 mm), Opel Corsa (2.510 mm),  Volkswagen Polo (2.470 mm), Citroen C3 (2.466 mm), Hyundai i20 (2.525 mm), Seat Ibiza (2.469 mm), Toyota Yaris (2.510 mm), Alfa Romeo MiTo (2.511 mm) și Skoda Fabia (2.455 mm).

Înălțimea lui Clio a scăzut cu 45 mm față de generația anterioară, acum măsurând nu mai puțin de 1.448 mm, fiind depășit în segmentul subcompact de către Toyota Yaris (1.510 mm), Opel Corsa (1.488 mm), Hyundai i20 (1.490 mm), Dacia Sandero (1.523 mm), Citroen C3 (1.524 mm), Skoda Fabia (1.498 mm) și Peugeot 208 (1.460 mm), celelalte modele concurente afișând valori inferioare, respectiv Seat Ibiza (1.445 mm) și Alfa Romeo MiTo (1.446 mm).

Cu toate acestea, Renault a dorit să maximizeze caracterul dinamic al acestei generații și a aplicat o reducere a greutății totale cu aproximativ 100 kg față de modelul precedent, platforma fiind aceeași cu a generației a 3-a.

 

INTERIOR

Habitaclul modelului francez vine cu o abordare sobră și simplistă, dar total funcțională și adaptată nevoilor publicului țintă, respectiv tinerii. Surprizele plăcute sunt generate de către ergonomia specifică francezilor, atmosfera modernă și inspirația alegerii materialelor și culorilor prezente acolo, mai puțin finisajul Piano Black de pe consola centrală, care face vizibil tot praful alături de amprente sau zgârieturi și care nu este deloc estetic. Chiar dacă întreținerea sa necesită o atenție sporită, putem spune că întregul ansamblu al consolei centrale are o simplitate modernă și alături de celelalte linii de la nivelul interiorului întărește caracterul practic al modelului.

Sistemul de infotainment care domină consola centrală cu un display de 7 inch este R-Link, disponibil opțional pentru suma de 325 Euro. Acesta beneficiază de funcție tactilă și deține un ecran de pornire personalizabil în funcție de dorințele șoferului, acesta putând să aleagă cele mai importante și utilizate funcții pentru a fi mai ușor accesate. Modalitatea de a utiliza acest sistem cu ajutorul comenzilor vocale ușurează interacțiunea în timpul condusului, fără a fi nevoiți să vă mutați privirea de la drum. Funcția de navigație integrată este produsă de către TomTom.

Insonorizarea modelului francez rămâne în continuare un punct slab, zgomotul care pătrunde în habitaclu atunci când se rulează la o viteză de autostradă fiind destul de pronunțat, cel produs de anvelope sau de vânt. Zgomotul produs de motorul Diesel nu este atât de mult transferat către habitaclu.

Amplasarea tuturor comenzilor este orientată către șofer și este ergonomică, fiind completată de simplitatea interiorului care conferă o atmosferă pozitivă și prietenoasă. Materialele de o calitate foarte bună pentru segmentul și gama de preț din care face parte Clio sunt asortate cu bun gust și generează o senzație plăcută de calitate, foarte potrivită unui tânăr care caută să-și cumpere o mașină pentru folosință urbană, dar care la nevoie să îl poată conduce în siguranță către o destinație din alt oraș, cu un consum mic și care să beneficieze totodată de taxe foarte mici.

Interiorul lui Clio nu dezamăgește nici în ceea ce privește dimensiunile, spațiul la nivelul capului fiind foarte bun pentru toți pasagerii, în timp ce spațiul la nivelul genunchilor pentru pasagerii din spate este mai mult decât decent. De altfel, în spate pasagerii beneficiază de suficient confort și de libertate de mișcare, datorită banchetei cu spătar înclinabil, care poate fi și rabatată 1/3-2/3 pentru a transporta obiecte voluminoase.

Poziția la volan este ușor înaltă pentru un model din segmentul său, însă acest lucru generează o vizibilitate bună către exterior, montanții C destul de groși contribuind în schimb la o diminuare a unghiului vizual pentru ieșirile din parcări în spic, spre exemplu, însă acest lucru poate fi „tratat” ușor prin instalarea unei camere video pentru marșarier.

Aspectul practic al lui Clio nu a fost neglijat deloc, spațiile pentru depozitare fiind suficiente, astfel că puteți găsi locuri pentru depozitarea unor obiecte pe fețele pentru uși, în zona inferioară a consolei centrale sau pe tunelul median în spatele schimbătorului de viteze.

Portbagajul lui Renault Clio este unul dintre cele mai mari din segment, cu 300 litri disponibili, putând transporta mai multe bagaje față de concurenți precum Volkswagen Polo (280 litri), Alfa Romeo MiTo (270 litri), Audi A1 Sportback (270 litri), Toyota Yaris (288 litri), Seat Ibiza (292 litri), Opel Corsa (285 litri), Hyundai i20 (295 litri). Se află la egalitate la acest capitol cu Citroen C3 și are un volum mai mic față de Dacia Sandero (320 litri), Skoda Fabia (315 litri) și Peugeot 208 (311 litri). Încărcarea obiectelor mari sau având forme neregulate este foarte ușoară, hayonul cu deschidere largă facilitând acest aspect.

Chiar dacă spătarul banchetei din spate nu se pliază complet pentru a genera un spațiu de încărcare plat, spațiul disponibil în această configurație este de 1.146 litri și ar trebui să fie suficient de mare chiar și pentru transportul unor obiecte personale mai mari, precum o bicicletă sau piese de mobilier.

 

TEHNOLOGIE

La capitolul confort, cea de-a 4-a generație a lui Clio dispune de card de acces și demaraj cu funcția ”Mâini libere”, pilot automat, senzori de lumină și ploaie și în plus modelul testat are pe lângă echiparea Intens și aer condiționat cu reglaj automat și sistem multimedia R-Link.

Deja binecunoscutul sistem de infotainment R-Link preia informații și de la diversele sisteme electronice ale maşinii şi poate furniza informaţii despre stilul de condus, prrin funcţia Driving Eco, care poate analiza comportamentul şoferului în condus, furnizând sfaturi pentru atingerea unei maniere mai eficiente de condus. În plus, R-Link este bazat pe Android și poate accesa un magazin de aplicaţii propriu, numit sugestiv R-Link Store, de unde proprietarii de modele Renault îşi pot descărca contra cost diverse aplicaţii, obţinând noi funcţii în maşina lor. Cei de la Renault au ales să renunţe la clasicele CD-uri şi acum sistemul audio permite conectarea unui stick USB, dar şi ascultarea muzicii utilizând funcția Bluetooth.

Comenzile audio din spatele volanului, mai exact satelitul de comandă deja clasic pentru fanii Renault, facilitează preluarea apelurilor telefonice fără niciun efort, în timp ce funcția de recunoaștere vocală permite apelarea telefonica sau setarea unei destinații pentru sistemul de navigație. În plus există opțiunea "Text to speech" care permite redarea vocală a unui text scris, cum ar fi un e-mail, o pagină web sau un feed RSS, opțiunea fiind disponibilă doar când mașină este în mișcare. Sunt disponibile conexiunea Bluetooth, un port USB și un port Jack.

În cadrul sistemului R-Link este disponibilă funcția ”Driving Eco2”, care evaluează comportamentul șoferului, informându-l cum poate reduce consumul de carburant și oferindu-i un bilanț al călătoriei, din punctul de vedere al eficienței față de mediu.

Sistemul de navigație integrat în R-Link este dezvoltat în colaborare cu TomTom și beneficiază de un ecran de 7 inch perfect integrat în consola centrală și are parte de comenzi extrem de intuitive.

Lista cu opționale nu este foarte bogată pentru că există numeroase dotări în pachetul standard.

 

SIGURANTA

Cea de-a patra generație a lui Clio a fost testată de către EuroNCAP în anul 2012 și a obținut un scor de 5 stele, cu un punctaj de 88% pentru ocupanţii adulţi, 89% pentru copii, 66% pentru protecţia pietonilor şi 99% pentru sistemele de siguranţă din dotarea sa.

În standard există disponibile airbag-uri frontale pentru şofer şi pasagerul din dreapta faţă, airbag-uri cortină (windowbag) și airbag-uri laterale pentru locurile din față.

Sistemele de siguranţă existente în dotarea standard sunt numeroase: sistem pentru evitarea blocării roţilor la frânare (ABS), asistent la frânarea de urgenţă (AFU), repartitor electronic al forței de frânare (EBD), controlul dinamic al traiectoriei (ESP), toate asigurând stabilitatea vehiculului în condiții de drum dificile.

Asistența la urcarea în pantă, disponibilă standard, se activează automat și împiedică orice mișcare înapoi a autoturismului pentru un interval de timp suficient pentru a reporni din pantă fără a recurge la frâna de parcare.

Pentru reducerea eforturilor în eventualitatea unui impact și pentru asigurarea susținerii ideale a corpului, Clio dispune de centuri cu dublă pretensionare pentru scaunele din față și cu pretensionare și limitator de efort pentru locurile laterale din spate. Are de asemenea martori vizuali care atenționează pentru prinderea centurii de siguranță, cu funcție sonoră pentru toate locurile.

Locurile laterale din spate sunt prevăzute de asemenea și cu sistemul ISOFIX, pentru fixarea în siguranță a unui scaun pentru copii.

 

CALITATE-PRET

Renault Clio pornește în România de la 10.000 Euro, inclusiv TVA pentru versiunea Authentique cu motorizarea pe benzină 1,2 16v și cutie de viteze manuală în 5 trepte. Modelul testat costă în standard 17.200 Euro, dar dispune de câteva opționale adăugate și ajunge să coste nu mai puțin de 18.117 Euro inclusiv TVA, un preț foarte corect pentru toate dotările și finisajele de care dispune.

Renault Clio a trecut prin mai multe modificări estetice de-a lungul timpului, acum fiind un model supermini șic, dar rafinat. Ca orice autoturism din acest segment este un model practic, suficient de mare pentru patru adulți și cu o capacitate de încărcare potrivită pentru o sesiune săptămânală de cumpărături.

Clio oferă o gamă mai largă de opțiuni pentru personalizare față de majoritatea concurenților săi și alături de o repartiție echilibrată a volumelor întruchipează spiritul și emoția viitorilor posesori, un public tânăr și rafinat.

Text şi foto: Andrei Marin

 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.4261 :: 13.67MB