No SSO cookie

Opel Insignia Cosmo 2.0 CDTI 4x4 MT6

voteaza
(0/ 0)
Încadrându-se cu succes în linia de design a celor de la Opel, Insignia a fost structurată mai degrabă ca un coupe sportiv nu ca un hatchback de familie
Nota redactor
4.7
Nota cititor
0.0

Opel Insignia Cosmo 2.0 CDTI 4x4 MT6

Opel Insignia își are originile numelui din latinescul „insigne” care înseamnă stemă sau blazon și este o mașină de familie a cărei producție a început în anul 2008. Ca un înlocuitor pentru Vectra și Signum, această mașină se vinde în prezent sub marca Vauxhall în Marea Britanie, Buick Regal în China și America de Nord, în timp ce Australia și Noua Zeelandă au primit-o în anul 2015 sub marca Holden, după ce a debutat inițial în 2012 în Australia sub denumirea de Opel Insignia și a fost retras un an mai târziu datorită retragerii brandului de pe piață. În Chile autoturismul a fost vândut inițial sub denumirea de Chevrolet Vectra, însă în prezent este folosită denumirea de Opel Insignia. Modelul Insignia este produs în fabrica Opel din Rüsselsheim, Germania.

Un facelift important a fost adus în anul 2013, atunci când atât exteriorul cât și interiorul au fost schimbate radical, au fost adăugate noi variante de motorizare și caracteristici suplimentare de siguranță. Modelul revizuit a fost prezentat în premieră la Salonul Auto de la Frankfurt din 2013, vânzările pornind în același an. Noul design include un habitaclu complet redefinit cu o consolă centrală simplificat și două display-uri color de 8 inch, un sistem de infotainment cu un touchpad situat pe consola centrală, un display tactil de 8 inch, comenzi pe volan, comandă vocală, sisteme de asistare a conducătorului și de siguranță bazate de senzori radar sau camere video, cum ar fi cruise control-ul adaptiv, asistență la frânarea de urgență, cameră video pentru marșarier, asistență la schimbarea benzii de rulare, alertă pentru unghiul mort și alertă pentru traficul ce vine din spate.

Am testat versiunea Cosmo echipată cu motorizarea 2.0 CDTI de 170 CP, tracțiune 4x4 și transmisie manuală cu 6 trepte, completată de numeroase opționale.

 

MOTOR

În prezent Insignia poate fi achiziționat cu unul dintre cele 8 motoare diferite. Clienții pot alege între motorizările pe benzină 1.8 ECOTEC de 140 CP, 1.4 Turbo ECOTEC de 140 CP, 1.6 Turbo ECOTEC de 170 CP, 2.0 Turbo ECOTEC de 250 CP sau vârful de gamă 2.8 Turbo ECOTEC de 325 CP. Fanii motorizărilor diesel au o gamă mai restrânsă de unități disponibile pentru a putea face o alegere în această privință, unde pot selecta dintre motorizările 1.6 CDTI ECOTEC de 120 CP, 1.6 CDTI ECOTEC de 136 CP sau 2.0 CDTI ECOTEC de 170 CP.

Noi am testat motorizarea 2.0 CDTI ECOTEC, care vine cu o cilindree de 1.956 cmc și 170 CP, disponibili la 5.200 rpm. Cuplul generos de 400 Nm își face simțită prezența între 1.750 și 2.500 rpm, fiind unul dintre punctele forte ale motorizării testate tocmai datorită zonei joase din plaja de turație în care se remarcă, această motorizare fiind caracterizată de altfel și prin emisii de CO2 scăzute.

Cuplat la o cutie manuală cu 6 rapoarte și având în vedere că are de pus în mișcare o masă destul de mică de 1.513 kg, oferă resurse foarte bune de putere la aproape orice turație și se descurcă onorabil în ceea ce privește economia de combustibil, protejând în același timp mediul înconjurător datorită emisiilor de CO2 cu o valoare de 144 g/km și normei Euro 6 în care se încadrează cu succes. În cazul acestui model, taxa de timbru care se plătește la înmatricularea sa atunci când este nou, are valoarea de 225 Euro.

Motorul ne-a demonstrat pe parcursul testului de câteva zile faptul că toate calitățile sale îl fac o alegere potrivită comparativ cu unul pe benzină, impresia generală fiind a unui propulsor rafinat și care oferă resurse de putere bine dozate în fiecare moment al funcționării sale. Acesta poate fi extrem de potrivit unei utilizări intense în mediul urban, acolo unde consumul ținut bine în frâu se remarcă ca un aspect pozitiv, cât și în zonele extraurbane, acolo unde oferă un răspuns dinamic foarte bun în toate situațiile unor depășiri.

Cutia de viteze manuală cu 6 trepte poate fi definită ca fiind foarte rafinată, având o cursă foarte scurtă a schimbătorului. În ceea ce privește precizia nu am întâlnit probleme în timpul testului, neavând probleme nici în ceea ce privește „agățatului” la introducerea într-o treaptă, iar ambreiajul vine cu o cursă scurtă și contribuie la confortul călătoriei în acest mod.

Combinația dintre motorizarea diesel de 2.0 litri și cutia de viteze manuală cu 6 trepte este una reușită, însă considerăm că pentru o utilizare intensă în oraș ar fi bine să se ia în calcul opțiunea unei cutii de viteze automate în 6 trepte, care va contribui în mod activ la menținerea consumului în limite rezonabile și la sporirea confortului șoferului.

 

COMPORTAMENT

Modelul Insignia s-a dovedit în timpul testului nostru ca fiind un companion rafinat și confortabil pe distanțe lungi, având o calitate a trenului de rulare care poate fi catalogată superioară față de unii rivali. Cel mai recent facelift din 2013 a venit și cu modificări majore în ceea ce privește suspensia, hatchback-ul de familie devenind astfel incredibil de confortabil, absorbind cu ușurință atât denivelările mici prezente pe drumurile românești cât și cele mai mari gropi. Zgomotul produs de suspensie este redus semnificativ de către insonorizarea de calitate a interiorului, iar cel produs de vânt se face resimțit abia la viteze de autostradă și acest lucru se datorează în mare parte oglinzilor cu dimensiuni mari și zonei podelei care nu pare a fi tocmai aerodinamică. Motorul se comportă în limite normale când vine vorba de sunetul produs în timpul rulării, abia după ce se depășește jumătatea plajei de turație intervenind sunete deranjante în habitaclu, însă compensează prin rafinamentul său. Construit ca fiind un model adaptat distanțelor lungi, nu poate fi criticat deloc în ceea ce privește acest aspect, lucru confirmat în timpul celor câteva zile de test.

Datorită aderenței oferite de către șasiul său, alături de sistemul de tracțiune integrală și sentimentul de siguranță prezent în mintea șoferului, acesta oferă un comportament dinamic apropiat de rivalul său Mazda 6, care vine cu tot ceea ce înseamnă o construcție ușoară a caroseriei și își dovedește cu prisosință funcționalitatea atunci când vine vorba despre comportamentul rutier. Astfel, deși Insignia este una dintre cele mai manevrabile autoturisme din segmentul său, care oferă totodată un sentiment suprem de siguranță redat datorită comportamentului închegat atât în mediul urban cât mai ales în cel extraurban, unde spre exemplu stabilitatea la vânt lateral este exemplară chiar și la o viteză de 130 km/h pe autostradă, acesta excelează și atunci când alegeți să conduceți sportiv sau când abordați incorect anumite curbe.

Servodirecția variabilă în funcție de viteză garantează o precizie remarcabilă și un feedback decent oferite șoferului, însă ne-am fi așteptat ca reversul medaliei pentru comportamentul  foarte confortabil să fie oferirea unui comportament dinamic care nu poate fi încadrat ca fiind sportiv, însă ne-am înșelat în această privință.

Modelul testat poate fi catalogat ca având un comportament dinamic foarte bun, datorită tracțiunii integrale controlate electronic și suspensiei față HiPerStrut. Acestea garantează eliminarea fenomenului de torque steer și îmbunătățesc răspunsul direcției. Ca urmare, Insignia se simte remarcabil de agilă pentru o astfel de mașină mare, în timp de tracțiunea integrală îmbunătățește aderența în curbe și garantează o siguranță sporită. Mai mult, modelul testat beneficiază de amortizoare adaptive ca și dotare standard, alături de suspensia sport. Acest sistem de suspensie inteligentă selectabilă de către șofer și cu operare electronică garantează o rulare extrem de suplă în modul Confort, în timp ce selectarea modului Sport rigidizează suspensia și servește pentru un control sporit al autoturismului.

Modelul este prevăzut cu diferenţial autoblocante electronice (e-LSD) de optimizare a tracţiunii şi stabilităţii pentru a distribui cuplul conform necesităţilor, într-un mod proactiv, instantaneu, lucru care asigură o transmitere precisă a puterii motorului către roţi, o aderenţă sporită, stabilitate îmbunătăţită şi un plus de siguranţă activă în timpul condusului. Dispozitivul Haldex de transfer al cuplului (TTD), care şi-a dovedit eficienţa în cursele de raliuri, alături de diferenţialul autoblocant electronic (e-LSD) pe puntea spate sunt activate instantaneu pentru a direcţiona în mod eficient cuplul către roţile care au cea mai mare nevoie de putere. Sistemul oferă, de asemenea, un răspuns mai sportiv atunci când este activat modul Sport. La pornirea de pe loc, toate cele 4 roţi sunt acţionate pentru o aderenţă optimă, iar în timpul utilizării normale, puterea motorului este distribuită în mare parte către roţile din faţă, în vederea reducerii consumului de carburant. În timpul unor accelerări puternice sau în curbe, o putere mai mare este transmisă roţilor din spate.

 

DESIGN

Încadrându-se cu succes în linia de design a celor de la Opel, Insignia a fost structurată mai degrabă ca un coupe sportiv nu ca un hatchback de familie, așa cum se poate remarca ușor datorită liniei de design a părții posterioare, care coboară destul de abrupt și alături de montantul C cu o lățime considerabilă dau impresia de sportivitate. Marginea proeminentă a ferestrelor, îmbrăcată în crom, alături de liniile fluide ale exteriorului dau modelului testat proporții elegante și care pot fi comparate cu automobile din segmente superioare precum Lexus GS sau Jaguar XF. Trăsătura caracteristică a tuturor versiunilor de caroserie atunci când sunt privite în ansamblu este designul în formă de aripă, specific mărcii Opel.

Pentru cel mai recent facelift, designerii de la Opel și-au concentrat eforturile asupra împrospătării zonei superioare a barei de protecție din față și spate, primind totodată faruri noi, o nouă grilă a calandrului cu o bară cromată mai mare și o zonă inferioară a barei reproiectată care atrage atenția către zona de jos a mașinii.

Modificările la nivelul exteriorului se combină cu o structură regândită a zonei de sub autovehicul, totul pentru a reduce coeficientul aerodinamic la doar 0,25 pentru versiunile hatchback și sedan și 0,28 pentru versiunea sport tourer. Acesta, la rândul său, contribuie la obținerea unor valori impresionante pentru emisiile de CO2 și la un consum scăzut de combustibil.

Modelul testat împărtășește filozofia de design a celor de la Opel, câştigătoare a multor premii în segmentul autovehiculelor de dimensiuni medii și astfel primește garanția unor vânzări considerabile din punctul de vedere al aspectului său exterior. Tema de design aleasă pentru acest model îmbină elementele ce conferă un feeling premium şi caracterul dinamic al exteriorului cu un aspect inconfundabil al părţii frontale, coborâte şi late, pentru a accentua postura lată a autovehiculului.

Atunci când este privit din lateral, modelul Insignia hatchback în 5 uși pe care l-am testat se diferenţiază în mod clar față de versiunea sedan în 4 uși, în primul rând prin designul unic al hayonului şi al spoilerului integrat, având un aspect cu accente vădit sportive care contribuie la crearea unei idei de siguranță, rafinament și eleganță, lucru apreciat de publicul țintă al modelului. Linia plafonului modelului cu cinci uşi este estompată doar la întâlnirea cu marginea inferioară a spoilerului, pentru a accentua silueta clasică de coupe, iar în cazul variantei cu patru uşi aceasta continuă de-a lungul marginii spoilerului, creând un profil elegant de sedan.

Designul sportiv și totodată elegant, realizat printr-o combinație corect proporționată de elemente  este evocat şi în partea din spate, care la noul Insignia are un este semnificativ mai lată şi mai coborâtă. Bara orizontală cromată de pe hayon beneficiază de un finisaj ultra-lucios, în timp ce logo-ul mărcii este poziţionat în dreptul acesteia. Aceasta se extinde spre lămpile spate, pentru a include funcţiile pentru marşarier cu aspect subţire. Lămpile de poziţie/frână ale blocurilor optice spate, formate din 2 părţi, sunt echipate în totalitate cu LED-uri pentru versiunile hatchback şi sedan, redând astfel ideea unei tehnologizări superioare, care se regăsește în totalitate și la interior.

Cu o lungime de 4.842 mm, Opel Insignia este mai lung față de trei dintre concurenții săi, mai exact Toyota Avensis (4.750 mm), Volkswagen Passat (4.767 mm) și Skoda Octavia (4.659 mm), ceilalți surclasând modelul testat la acest capitol și aici vorbim despre Mazda 6 (4.870 mm), și Ford Mondeo (4.871 mm). La capitolul lățime vine cu o valoare de 1.856 mm și în acest caz toți concurenții săi, mai puțin Ford Mondeo (1.911 mm), afișează valori inferioare: Toyota Avensis (1.810 mm), Mazda 6 (1.840 mm), Volkswagen Passat (1.832 mm) și Skoda Octavia (1.814 mm).

Înălțimea sa de 1.498 mm este cea mai mare comparativ cu principalii săi rivali, lucru lesne de înțeles având în vedere că este una dintre cele mai spațioase hatcback-uri de familie disponibile pe piață. Îl putem compara cu Toyota Avensis (1.480 mm), Mazda 6 (1.450 mm), Volkswagen Passat (1.456 mm), Skoda Octavia (1.461 mm) și Ford Mondeo (1.482 mm) și observăm valori inferioare în toate cazurile concurenților.

La capitolul ampatament, cu ai săi 2.737 mm, modelul german se află undeva la mijlocul clasamentului, fiind depășit de Mazda 6 (2.830 mm), Volkswagen Passat (2.791 mm) și Ford Mondeo (2.850 mm) în timp ce toți ceilalți concurenți au valori inferioare, respectiv Toyota Avensis (2.700 mm) și Skoda Octavia (2.686 mm).

 

INTERIOR

Cu toate că în interior se simte vârsta modelului, acum Insignia este proiectat inteligent și garnisit cu elemente tehnologice actuale. Modificările interioare ce țin de partea estetică aduse în timpul ultimului facelift sunt subtile, consola centrală conferind întregului habitaclu o senzaţie complet nouă de eleganță şi rafinament, fiind şi centrul unei mulţimi de funcţii şi tehnologii montate tot cu ocazia acestui facelift. Panoul de comandă situat în zona centrală a planșei de bord a fost simplificat, astfel că acesta are acum doar câteva butoane, realizând acţionarea sistemului infotainment şi sistemului de climatizare foarte rapid şi intuitiv, lucru care ne-a surprins în mod plăcut, având în vedere că acum majoritatea comenzilor pot fi realizate și în mod tactil cu ajutorul ecranului touchscreen și astfel puteți naviga printre diferitele funcții foarte facil.

Dacă optați pentru un model echipat cu sistem de navigație veți beneficia și de un touchpad care poate fi folosit pentru a naviga printre meniuri sau a introduce caractere în sistemul de infotainment. Acest sistem InelliLink dispune de conectivitate Apple CarPlay, astfel încât puteți conecta smartphone-ul pentru a avea acces în mașină la diverse funcții precum muzică sau știri. De asemenea, puteți utiliza streaming-ul audio, redarea cu voce tare a mesajelor de tip SMS sau a e-mail-urilor sau redarea unor clipuri video. Sistemul de navigație poate fi setat să afișeze harta în mod 2D sau 3D și poate fi controlat inclusiv prin comandă vocală.

Toate versiunile Insignia sunt dotate cu un radio digital în standard, având comenzi montate pe volan. Un sistem de sunet premium de la BOSE este disponibil opțional împreună cu navigația și costă 1.350 Euro, oferind o claritate excelentă a sunetului și făcând proprietarul să nu regrete suma cheltuită pentru achizițonarea sa.

Una dintre cele mai atrăgătoare dotări prezente la interior este panoul de bord de tip TFT cu o diagonală de 8 inch, care costă 390 Euro și înlocuiește cadranele analogice tradiționale cu un ecran mare și ușor de citit, care poate afișa o serie de informații, de la viteză sau turația motorului la economia de carburant și eficiența în conducere. Sistemul arată și se simte ca fiind foarte modern datorită afișării informațiilor într-un mod clar și plin de culoare. Începând din anul 2015 Insignia beneficiază de sistemul OnStar, care oferă Wi-Fi în mașină, anunță serviciile de urgență în cazul declanșării airbag-urilor și include o conexiune directă pentru apelarea consilierilor de service. Se poate conecta un smartphone la propriul autovehicul, printr-o aplicaţie, iar în plus, Opel OnStar ajută proprietarii de autovehicule şi poliţia în cazul furtului unui autovehicul dotat cu acest sistem.

De asemenea, Opel OnStar le poate transmite abonaţilor un e-mail lunar cu diagnoza autovehiculului, care cuprinde cele mai importante informaţii şi date despre autovehicul. În plus, se poate solicita în orice moment efectuarea unei diagnoze, prin apăsarea unui buton, fapt ce poate asigura liniştea înainte de o călătorie mai lungă.

Un portbagaj mare și un spațiu interior extrem de generos fac din Insignia o alegere extrem de practică în această piață competitivă a hatchback-urilor de familie, aceasta fiind în mod tradițional percepută ca fiind una dintre cele mai interesante alternative din segment, rămânând în continuare o alegere inspirată pentru a garanta un confort superior pentru cinci pasageri.

Având în vedere dimensiunile sale generoase, nu este de mirare faptul că Insignia poate găzdui în condiții de confort cinci adulți, însă cu toate acestea datorită plafonului coborât înspre partea din spate nu garantează un spațiu la cap foarte mare, acest inconvenient fiind resimțit de cei mai înalți.

Portbagajul său are o deschidere relativ îngustă, însă suprafața podelei are o formă pătrată foarte utilă în multe cazuri, având aici un plus față de unii dintre rivalii săi. Cu bancheta din spate în poziție normală, Insignia dispune de o capacitate de 508 litri în portbagaj. Acesta nu deține supremația în segmentul său pentru spațiul portbgajului însă nu se simte nevoia unei valori suplimentare la acest capitol, fiind perfect utilizabil pentru o familie care vrea să evadeze câteva zile într-o vacanță, valoarea de sa fiind superioară față de modele concurente precum Mazda 6 (480 litri). Cu toate acestea, este mai mic față de Toyota Avensis (509 litri), Volkswagen Passat (586 litri), Skoda Octavia (590 litri) și Ford Mondeo (541litri).

 

TEHNOLOGIE

La capitolul tehnologie putem menționa foarte multe dotări interesante care sunt disponibile fie în standard, fie opțional. Putem menționa aici asistentul inteligent pentru faza lungă, asistentul la parcare în față și spate cu afișaj central, camera video spate, farurile adaptive AFL (Adaptive Forward Lighting) de tip BiXenon cu sistem de spălare a farurilor prin presiune, sistem de reglare automată a farurilor, sistem de selectare automată a fazei lungi, luminile de zi cu LED, instrumentele de bord cu display îmbunățit, pachetul Bose Navi cu Radio Intellilink RF900 Navi și sistem audio Infinity și sistemul "Keyless Open".

Sistemul de infotainment IntelliLink este uşor de utilizat, în mare parte datorită faptului că şoferul poate alege între patru posibilităţi de operare diferite. Funcţiile noului sistem Navi 900 Europa Touch pot fi comandate prin intermediul unui ecran color de 8 inch, cu acţionare tactilă. Şoferul poate accesa de la ecranul de pornire toate funcţiile principale şi sub-meniurile, cum ar fi posturile radio, titlurile melodiilor, conexiunea cu smartphone-ul sau harta de navigaţie 3D prin intermediul ecranului tactil, precum şi al unui buton de pe volan, prin comandă vocală sau cu ajutorul noului touchpad.

Touchpad-ul integrat în consola centrală s-a dovedit a fi foarte funcțional și contribuie într-o manieră subtilă la senzația de confort interioară prin accesul extrem de ușor la sistemul de infotainment. Suprafaţa tactilă recunoaşte scrisul de mână şi reacţionează imediat la mişcarea degetelor, vibrând uşor pentru a asigura un feedback tactil, simplificând foarte mult utilizarea, fără a distrage atenţia şoferului de la trafic.

Pentru a deplasa cursorul este necesară doar o presiune uşoară cu un deget asupra touchpad-ului pentru a deschide opţiunea de meniu selectată. Printr-o mişcare de glisare cu două degete, şoferul poate schimba, de exemplu, sursa audio, iar o mişcare de glisare cu trei degete peste suprafaţa touchpad-ului deschide lista de favorite. Harta sistemului de navigaţie are funcţie de zoom, care poate fi controlată printr-o mişcare, la fel ca în cazul unui smartphone. Cu ajutorul acestui touchpad pot fi introduse şi litere individuale, prin atingere cu vârful degetelor, de exemplu la căutarea titlului unei melodii în baza de date sau a unei localităţi în sistemul de navigaţie. Când este introdusă doar prima literă, o listă cu adrese memorate va apărea în sistemul de navigaţie.

Panoul de instrumente cu un design nou are un ecran color de 8 inch poziționat central ce permite, de asemenea, afişarea tuturor informaţiilor în câmpul vizual al şoferului. Pe lângă valorile clasice, cum ar fi viteza, turaţia şi nivelul de combustibil din rezervor, chiar în câmpul de observaţie al şoferului sunt afişate informaţii suplimentare referitoare la navigaţie, utilizarea smartphone-ului şi opţiunile audio.

La fel ca în cazul ecranului sistemului infotainment din consola centrală, cele mai importante funcţii pot fi accesate de pe ecranul de pornire şi apoi pot fi selectate sub-meniurile. Pentru aceasta, şoferul utilizează butoanele de pe partea dreaptă a volanului. Butoanele de pe partea stângă a acestuia controlează funcţii de siguranţă precum creuise control sau limitatorul de viteză. Prin urmare, şoferii Insignia nu beneficiază doar de un sistem infotainment personalizabil, multifuncţional, ci şi de un panou de instrumente cu un ecran color amplasat central, care poate fi adaptat nevoilor şi preferinţelor personale.

Experienţa audio de la bordul modelului testat este asigurată de sistemul audio Bose. Până la nouă difuzoare, două subwoofere, patru difuzoare de bandă largă, tweetere şi un procesor digital de sunet asigură un fond muzical de excepţie pentru pasagerii Insignia, la un preţ de 1.350 Euro, fiind disponibil în pachetul ce conține și sistemul de navigație.

 

SIGURANTA

Opel Insignia a obţinut 5 stele la testele EuroNCAP desfăşurate în 2009, cu un punctaj de 94% pentru ocupanţii adulţi, 79% pentru copii, 40% pentru protecţia pietonilor şi 71% pentru sistemele de siguranţă din dotarea sa.

În standard există disponibile airbag-uri frontale pentru şofer şi pasagerul din dreapta faţă, airbag-uri cortină pentru cap în față și în spate și airbag-uri laterale pentru ocupanții locurilor din față.

Sistemele de siguranţă existente în dotarea standard sunt numeroase: sistem pentru evitarea blocării roţilor la frânare (ABS), program electronic de stabilitate (ESP) și control electronic al tracțiunii.

Pachetul de asistență la condus „Opel Eye” montat opțional pe mașina testată beneficiază de o cameră frontală pentru recunoașterea diferitelor situații din trafic și de parbriz atermic, indicator pentru distanța dintre autoturismul din față și mașina condusă, sistem evitare pentru coliziuni frontale, recunoașterea semnelor de circulație, avertizare la părăsirea benzii de rulare, alertă de coliziune și frânare automată, lumini diurne LED, sistem de selectare automată a fazei lungi, tempomat adaptiv.

Pachetul de asistare a șoferului „Park & go” este de asemenea montat pe mașină testată și include un sistem de alertă Rear Cross Traffic și un sistem de alertă Side Obstacle Detection.

Sistemul de iluminare frontală adaptivă AFL+ sporeşte siguranţa, în special în condiţii de vizibilitate redusă sau atunci când este întuneric, prin diverse funcţii, cum ar fi lumina de oraş, lumina pentru drum extraurban, lumina pentru autostradă, precum şi iluminarea dinamică şi statică în viraje.

Tempomatul adaptiv menţine viteza selectată în timpul deplasării cu viteză de croazieră, dar reglează automat viteza în funcţie de condiţiile din trafic pentru a garanta respectarea unei distanţe de siguranță presetate faţă de autovehiculul din faţă. Împreună cu sistemul de senzori radar sunt disponibile mai multe funcţii: funcția de indicare a distanţei de urmărire (FDI) informează şoferul prin semnale vizuale în legătură cu distanţa faţă de autovehiculul din faţă, sistemul de avertizare privind coliziunea frontală (FCA) emite un semnal sonor şi vizual pentru a avertiza şoferul privind o coliziune iminentă cu autovehiculul din faţă şi sistemul de frânare de urgenţă în caz de coliziune iminentă (CIB) care decelerează automat autovehiculul în cazul în care este detectat pericolul de coliziune.

Sistemul de recunoaştere a indicatoarelor de circulaţie identifică mai multe tipuri de semne de circulaţie utilizate în formatul standard UE. Pe lângă indicatoarele rotunde, noua cameră video frontală recunoaşte acum şi indicatoarele dreptunghiulare, spre exemplu autostradă, în zone cu restricţionarea traficului. Datorită tehnologiei cu expunere multiplă, rata de detectare a semnelor dinamice a fost îmbunătăţită, de exemplu pe podurile luminate de leduri.

 

CALITATE-PRET

Preţul de pornire al Insignia hatchback este de 19.160 Euro inclusiv TVA pentru motorizarea 1.8 ECOTEC pe benzină, cu tracţiune față şi transmisie manuală în 6 trepte, în echiparea Insignia. Versiunea testată costă în standard 28.840 Euro inclusiv TVA, la care se adaugă numeroasele opționale, ajungându-se în configuraţia prezentată să coste nu mai puţin de 36.710 Euro inclusiv TVA.

După o perioadă lungă de timp în care nu au avut parte de succes în acest segment, cei de la Opel au revenit cu o mașină mare de familie foarte competitivă, nu doar la nivelul obiectiv prin criterii precum prețul, spațiul disponibil sau rafinamentul, ci și la nivel subiectiv, de asemenea.

Insignia s-a dovedit în timpul testului nostru o mașină previzibilă și corectă din toate punctele de vedere, reușind să combine cu succes confortul călătoriei cu o experiență de condus dinamică. Între rivalii săi are un atuu major, acela al prezenței suspensiei adaptive disponibilă în sistemul FlexRide care permite modificarea rigidității sale prin selectarea modurilor Normal, Tour și Sport. Această opțiune contribuie la o manevrare mult mai sigură și mai facilă, fiind disponibilă doar pe versiuni superioare de echipare.

Text şi foto: Andrei Marin

 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.5699 :: 18.25MB