No SSO cookie

Jaguar XE 2.0 t AT8

voteaza
(0/ 0)
XE se remarcă în segmentul său ca fiind ceva complet diferit
Nota redactor
4.8
Nota cititor
0.0

Jaguar XE 2.0 t AT8

Jaguar XE poartă numele de cod X760 și este o berlină premium de segment mediu fabricată în Solihull, West Midlands, Marea Britanie. Modelul a fost anunțat pentru prima dată în martie 2014 la Salonul Auto de la Geneva dar nu a fost prezentat oficial, având premiera mondială pe data de 8 septembrie 2014 la Londra, în timp ce producția a început în aprilie 2015. Este singurul model din segmentul său care utilizează o structură monococă, construită preponderent din aluminiu și dispune de tracțiune spate, iar faptul că s-a renunțat la plaftormele derivate de la Ford, care au fost utilizate în trecut pentru X-Type și XF reprezintă un pas înainte. Englezii de la Jaguar au echipat platforma cu numeroase tehnologii noi, motoare care afirmă ei că sunt cele mai eficiente şi rafinate din segment, iar comportamentul rutier este conform cu standardele mărcii, pe lângă design-ul care se încadrează perfect în linia estetică a producătorului britanic.

Am testat un Jaguar XE echipat cu motorizarea de 2.0 litri pe benzină cu 200 CP, transmisia automată cu 8 trepte și foarte multe dotări opționale.

 

MOTOR

În prezent, Jaguar XE poate fi achiziționat cu una dintre cele cinci variante de motorizare, trei fiind propulsoare pe benzină, iar două fiind diesel. Clienții pot alege între motorizarea pe benzină de 2.0 litri care generează 200 CP, cea testată de către noi și disponibilă doar în combinație cu transmisia automată în 8 trepte și tracțiunea spate, cea pe benzină tot de 2.0 litri dar care produce 240 CP și se poate asocia tot doar cu tracțiunea spate și transmisia automată ZF cu 8 rapoarte și vârful de gamă pe benzină de 3.0 litri V6 cu 340 CP, disponibil doar pe echiparea XE S și doar în combinație cu transmisia automată și tracțiune spate.

În ceea ce privește diesel-urile disponibile acestea sunt în număr de două și anume cel de 2.0 litri și 163 CP disponibil doar cu tracțiune spate și atât cu transmisia manuală în 6 trepte cât și cea automată în 8 trepte și cel de 2.0 litri cu 180 CP care se remarcă prin posibilitatea unică de asociere cu tracțiunea integrală, fiind disponibil numai cu transmisia automată în 8 rapoarte.

Am testat un XE echipat cu motorul pe benzină de 2.0 litri cu patru cilindri, care beneficiază de o cilindree de 1.999 cmc și dezvoltă 200 CP, disponibili la 5.500 rpm. Cuplul de 320 Nm își face simțită prezența încă de la 1.750 rpm și se menține la valoarea maximă până la 4.000 rpm, fiind unul dintre punctele forte ale noii generații de motoare, caracterizată prin emisii de CO2 scăzute și prin contribuția semnificativă la sentimentul unei dinamici sporite specific modelelor mărcii britanice.

Cuplat la transmisia automată ZF cu 8 trepte, aceeași de pe modelele BMW, MINI, Audi, Maserati, Rolls-Royce, Bentley sau Land Rover actuale și având în vedere că are de pus în mișcare o masă de doar 1.515 kg, oferă resurse foarte bune de putere la orice turație și este extrem de economic, protejând în același timp mediul înconjurător datorită emisiilor de CO2 de doar 113 g/km și normei Euro 6 în care se încadrează cu succes. În cazul acestui model, taxa de timbru care se plătește la înmatricularea sa atunci când este nou, valorează 451 Euro.

Combinația dintre motorul de 2.0 litri turbo pe benzină și cutia de viteze automată este foarte reușită, dacă veți rula preponderent în mediul urban fiind indicat să luați în calcul achiziționarea acestei combinații, nu are vreun rost să vă gândiți la transmisia manuală cuplată la diesel-ul de 2.0 litri. În acest mod sunteți sigur că toate resursele de putere se transferă într-un mod eficient și rapid către trenul de rulare, care îi distribuie către șosea cu ajutorul sistemului de tracțiune spate sau a celui de tracțiune integrală AWD, toate aceste subansamble funcționând foarte bine împreună și generând o percepție de comportament închegat, premium, așa cum se cuvine unui model premium din acest segment, reflectând totodată modul inteligent în care inginierii mărcii au pus cap la cap toate aceste sisteme înglobate în sedanul de clasă medie testat.

 

COMPORTAMENT

Foarte plăcut la condus și totodată foarte confortabil, acestea au fost sentimentele principale trăite în timpul testului. În spatele volanului caracteristica principală pe care o puteți observa este modul în care se conduce Jaguar XE, dinamic dar confortabil în același timp, un truc dificil de realizat de către alți producători dar simplu de experimentat dacă vă urcați într-un model britanic precum cel testat. Cei de la Jaguar se pare  că au reușit această performanță remarcabilă prin utilizarea unui șasiu de aluminiu foarte ușor și totodată rigid, combinat cu suspensia multi-link configurată foarte bine astfel încât toate denivelările prezente pe șosea să fie preluate în cel mai eficient mod păstrând în același timp contactul ferm cu solul, rezultând un feedback superior altor modele testate până acum.

Un tren de rulare cu propulsie a fost întotodeauna unul performant și bine echilibrat din toate punctele de vedere, însă în acest Jaguar sentimentul că este propulsat cu ajutorul punții spate și dirijat pe traiectorie cu ajutorul unei punți față bine definită este unul suprem, mai pe scurt beneficiază de un echilibru bun în ceea ce privește construcția șasiului.

Din punctul nostru de vedere motorul pe benzină de 2.0 litri și 200 CP este cel mai indicat pentru a fi cumpărat, având în vedere că deși un diesel ar consuma mai puțin și ar avea un cuplu mai mare, acesta ar fi inferior în ceea ce privește rafinamentul, zgomotul motorului fiind mai accentuat. Dacă ar fi existat alternativa unui motor diesel cu 6 cilindri așa cum rivalii săi Mercedes-Benz și BMW oferă, finețea acestuia s-ar fi asociat mult mai bine cu rafinamentul unui Jaguar.

XE poate fi echipat cu două tipuri de transmisii: una manuală cu 6 trepte asociată doar motorului diesel de bază și alta automată cu 8 trepte, regăsită și pe modelul testat. Chiar dacă pentru fanii manualei un XE combinat cu aceasta ar fi un adevărat răsfăț, credem sincer că nu se potrivește cu un sedan premium de clasă medie această dotare, simțind cu adevărat că un Jaguar merită să fie propulsat cu ajutorul unei automate de calitate și rafinată, așa cum este ZF-ul montat pe toate modelele mărcii. Afirmăm acest lucru din două motive: pentru că transmisia automată cu 8 trepte este foarte bună în toate aspectele, având o schimbare lină, rapidă și discretă a treptelor, astfel încât puterea se simte că este transmisă către sol într-un mod neîntrerupt. Comoditatea în utilizare este un alt punct forte, în timp de confortul specific unui Jaguar este menținut la cote înalte, iar sportivitatea nu este pierdută datorită aspectelor menționate anterior. În al doilea rând, selector cutiei de viteze automate, sub formă rotativă, care se înalță automat din consola centrală odată cu  pornirea motorului și se retrage la oprirea sa, devine un element de stil aparte, fiind preluată de pe celelalte modele  superioare ale mărcii și face habitaclul mai special în acest mod, chiar dacă la prima vedere pare un lucru banal, face diferența între clasic și extravagant, lucru dorit de către mulți dintre viitorii posesori de XE. Sistemul de tracţiune All Surface Progress Control (ASPC) poate restabili în numai câteva secunde tracţiunea prin control electronic în situaţiile în care aderenţa la suprafaţa de rulare este scazută, indiferent de vreme.

XE este şi primul model Jaguar echipat cu Servodirecţie Asistată Electric, reglată pentru a oferi un răspuns instantaneu, cu un consum de energie scăzut, comparativ cu sistemele hidraulice. Aceasta am observat pe parcursul testul că reacționează rapid la comenzi și oferă un feedback foarte mulțumitor, având totodată o precizie remarcabilă, toate aceste elemente contribuind la o senzație sporită de siguranță și control asupra mașinii. Răspunsul accelerației este setat pe confort și economie în modul de condus Normal și devine foarte prompt la selectarea modului Dynamic. Selectorul modurilor de condus se află pe consola centrală lângă selectorul transmisiei automate și se numește JaguarDrive Control. Sunt disponibile modurile Normal, Eco, Dynamic sau Winter. Fiecare dintre ele modifică vizibil răspunsul direcției, transmisiei automate și accelerației. Modul Eco promovează un stil de condus economic, oferind informații privind schimbarea treptelor de viteză și feedback privind consumul de combustibil, iar modul Dynamic îmbunătățește răspunsul accelerației și reduce servoasistarea direcției. La modelele cu transmisie automată, în modul Dynamic treptele de viteză se schimbă la turații mai mari, iar timpul necesar acestei operații este mai redus. La selectarea modului Winter, sistemul reduce automat accelerația și asigură progresivitatea necesară pentru deplasarea pe carosabil alunecos, acoperit cu apă, zăpadă sau gheață.

Cei de la Jaguar declară un consum urban de 10,2 l/100 km, cifra reală situându-se în jurul valorii de 12,5 l/100 km, fiind valabilă în cazul unui București aglomerat, în cazul rulării în modul Normal și cu aerul condiționat pornit pe modul AUTO. În extraurban este prezentat un consum oficial de 6 l/100 km, această valoare putând fi atinsă foarte ușor la o rulare constantă cu 100-110 km/h în treapta a 8-a, anticipând foarte mult traficul, cu modul ECO selectat și cu aerul condiționat oprit. Noi am reușit să obținem în extraurban un consum de aproximativ 8 l /100 km. Consumul mixt declarat este de 7,5 l/100 km, cel real din timpul testului fiind de 10 l/100 km, obținut în cazul unei rulări în proporție de 30% în mediul urban și 70% în extraurban, pe tot parcursul călătoriei fiind selectat modul Normal și foarte rar modul Dynamic și aerul condiționat rămânând pornit întotdeauna pe modul AUTO. Este disponibil sistemul Start-Stop care opreşte motorul la semafor sau în alte condiţii de staţionare, foarte util în cazul deplasărilor urbane, unde se dovedește a fi foarte puțin intruziv în confortul șoferului.

Masa de 1.515 kg este propulsată de la 0 la 100 km/h în 7,7 secunde, iar viteza maximă declarată de producător a acestei motorizări este de 237 km/h.

 

DESIGN

În segmentul mediu al berlinelor premium un lucru este clar: imaginea înseamnă totul. Clienții caută în prezent modele care să se distingă prin stil și rafinament, iar cei de la Jaguar comparativ cu Audi, BMW și Mercedes-Benz au reușit să creeze un model care să concureze dur în ceea ce privește admirația viitorilor șoferi, fiind complet diferit din punctul de vedere al exteriorului. O bară față care se termină brusc, cu o grilă extrem de mare, faruri cu design elegant și ornamente cromate pe aripile față sunt doar câteva dintre elementele distinctive ale modelului, oferind un impact vizual ca și modelele mai mari din gama producătorului britanic, respectiv XF și XJ.

Sedanul XE a fost introdus la momentul potrivit în gama Jaguar. A suplinit lipsa lăsată de modelul X-Type care a fost retras încă din 2009 și a fost lansat înaintea actualizărilor efectuate pentru BMW Seria 3 și Audi A4 și arată cât de departe au ajuns cei de la Jaguar în ultimul deceniu, ceea ce reprezintă un salt uriaș chiar și pentru industria auto britanică.

Dezvoltată cu o structură din aluminiu, această caroserie uşoară şi rigidă poate fi privită ca o revelaţie în clasa medie garantând un echilibru greu de atins între dinamică și rafinament, element ce se regăsește de obicei în clase superioare. Alături de un ampatament lung și console scurte această structură de aluminiu permite definirea foarte eficientă a unor proporţii perfecte şi crează astfel un profil aerodinamic similar unei caroserii coupe. XE oferă un coeficient aerodinamic foarte bun Cd 0.26, compartiv cu Mercedes-Benz CLA este cu doar 0.3 unități mai mare, iar acest lucru contribuie la o sarcină mai mică pentru motor și prin urmare generează un consum de combustibil și emisii poluante reduse.

Cu o lungime de 4.672 mm, Jaguar XE este mai lung față de trei dintre concurenții săi, mai exact BMW Seria 3 (4.633 mm), Volvo S60 (4.635 mm) și Lexus IS (4.585 mm), ceilalți surclasând modelul testat la acest capitol și aici vorbim despre Mercedes-Benz Clasa C (4.686 mm), și Audi A4 (4.726 mm). La capitolul lățime vine cu o valoare de 1.850 mm și în acest caz toți concurenții săi, mai puțin Volvo S60 (1.899 mm), afișează valori inferioare: BMW Seria 3 (1.811 mm), Lexus IS (1.800 mm), Mercedes-Benz Clasa C (1.810 mm) și Audi A4 (1.842 mm).

Înălțimea sa de 1.416 mm este cea mai mică comparativ cu principalii săi rivali, lucru lesne de înțeles având în vedere că este una dintre cele mai sportive sedanuri premium disponibile pe piață. Îl putem compara cu BMW Seria 3 (1.429 mm), Lexus IS (1.440 mm), Volvo S60 (1.484 mm), Mercedes-Benz Clasa C (1.442 mm) și Audi A4 (1.427 mm) și observăm valori superioare în toate cazurile concurenților.

La capitolul ampatament, cu ai săi 2.835 mm, modelul britanic se află aproape în vârful clasamentului, fiind depășit doar de Mercedes-Benz Clasa C (2.840 mm), în timp ce toți ceilalți concurenți au valori inferioare, respectiv Lexus IS (2.730 mm), BMW Seria 3 (2.810 mm), Volvo S60 (2.776 mm) și Audi A4 (2.820 mm).

 

INTERIOR

În cazul lui XE cei de la Jaguar au adoptat o strategie de a minimaliza toate comenzile disponibile, în special în ceea ce privește bordul. Consola centrală este dotată cu foarte puține butoane, interiorul fiind dominat de către display-ul touch-screen de 8.0 inch, care funcționează într-un mod plăcut, logic și intuitiv, fiind unul dintre avantajele majore observate la capitolul habitaclului. Scaunele cu piele Taurus și cusătură contrastantă s-au dovedit a fi extrem de confortabile la drum lung și beneficiază de o susținere laterală bună, alături de numeroasele moduri de reglare electrică a poziției la volan, fiind caracterizate ca având 10x10 poziții, mai exact reglaj electric față/spate, pentru înălțimea șezutului, reglarea părții din față a șezutului, înclinarea spătarului, suport lombar pentru scaunele față reglabil pe 4 poziții și reglaj manual al tetierei. La acest capitol am remarcat cu plăcere zona de pe marginea ușilor, care beneficiază de un material catifelat și foarte plăcut la atingere.

Comenzile numeroase situate pe ușa șoferului în două locuri distincte dar identice ca și formă vă pot face uneori să le încurcați pe cele pentru memorarea poziție scaunelor și încuierea/descuierea ușilor cu acelea pentru geamurile electrice și oglinzi, însă după o perioadă scurtă de acomodare totul intră în normal și veți utiliza aceste comenzi intuitiv și rapid, așa cum am făcut-o și noi după câteva zile.

Suprafața vitrată generoasă compensează poziția joasă la volan și oferă o vizibilitate bună către exterior, zona montanților C fiind foarte bine gândită astfel încât să ofere o perspectivă bună pentru momentele în care părăsiți o parcare în spic, spre exemplu.

De obicei sedanurile compacte nu sunt cea mai bună alegere în cazul în care doriți să transportați o mulțime de bagaje sau numeroase persoane, mai versatil în acest caz ar fi un hatchback de familie. Cu toate acestea, Jaguar XE s-a dovedit o alegere inspirată în cazul unei călătorii cu alte 3 persoane la bord, iar în cazul în care intră în ecuație și o a 4-a persoană pe lângă șofer, lucrurile nu stau tocmai bine pentru cei 3 pasageri din spate, care sunt nevoiți să suporte un spațiu limitat la genunchi și la cap, dacă au peste 1,80 metri. Compensează la acest capitol prin vizibilitatea perfectă de pe locurile din spate și deschiderea largă a ușii, care eficientizează procesul de acces în aututoturism.

Cu bancheta din spate în poziție normală, XE dispune de o capacitate de 455 litri în portbagaj. Zona de încărcare suficient de largă, ușa cu deschidere automată și unghi de deschidere foarte bun facilitează accesul cu obiecte voluminoase și fac din acest model unul dintre cele mai practice autoturisme sedan disponibile în segmentul premium. XE nu deține supremația în segmentul său pentru spațiul portbgajului însă nu se simte nevoia unei valori suplimentare la acest capitol, fiind perfect utilizabil pentru o familie care vrea să evadeze câteva zile într-o vacanță, valoarea de 455 litri fiind superioară față de modele concurente precum Lexus IS (398 litri), Volvo S60 (380 litri). Cu toate acestea, este mai mic față de Audi A4 (480 litri), Mercedes-Benz Clasa C (480 litri) și BMW Seria 3 (480 litri).

În concluzie putem afirmă că Jaguar XE se poate bate de la egal la egal cu rivalii săi germani recunoscuți pentru calitatea interioarelor, principalele zone de atingere fiind plăcute și garnisite cu materiale de calitate, întregul habitaclu reușind să atingă un nivel major de sofisticare.

 

TEHNOLOGIE

Un alt capitol la care XE excelează este sistemul de infotainment. Beneficiază de un display touchscreen de 8 inch care oferă un acces ușor și intuitiv la toate funcțiile disponibile, având totodată parte de aplicații InControl disponibile pentru a fi descărcate pe telefonul mobil, care permit printre altele localizarea autoturismului într-o parcare sau încuierea de la distanță, alături de alte funcții foarte utile. Sistemul de infotainment InControl răspunde rapid la comenzi și oferă o navigare logică prin meniuri, cu toate că pictogramele de dimensiune mică ar putea pune probleme atunci când doriți să le accesați în timpul rulării. Conectivitatea online vine standard pe acest model și necesită un smartphone conectat la vehicul, permițând utilizarea diferitelor aplicații precum streaming de muzică, calendar sau e-mail.

Sistemul handsfree Bluetooth și streaming-ul audio sunt standard pe toată gama XE, la fel precum mufa USB, radio-ul digital DAB, comenzile audio pe volan sau controlul vocal.

Sistemul audio standard montat pe modelul testat are 80W și include 6 difuzoare, putând fi catalogat ca fiind cel mai bine setat sistem low-end din acest segment. Opțional poate fi montat pe anumite echipări un sistem Hi-Fi Meridian care include 11 difuzoare și două subwoofere pentru o calitate excepțională a sunetului. Pentru locurile din spate nu există un pachet de infotainment ce poate fi montat, însă cu ajutorul suporturilor pentru iPad ce pot fi montate pe tetierele din față se poate crea o tehnologizare și a acestei zone, însă fără vreo posibilitate de încărcare datorită lipsei unei prize de 12V în zonă.

Modelul testat beneficia de sistemul Head Up Display, cu tehnologie de proiecție laser, care permite generarea unor imagini clare, cu o luminozitate ridicată și un contrast bun, acestea rămânând vizibile chiar și în lumina puternică a soarelui. Este vorba despre informații precum viteza de rulare, limita de viteză în zona respectivă, informații de navigație și informații privind viteza setată pe cruise control sau limitatorul de viteză.

O cameră video stereo este montată în spatele oglinzii retrovizoare pentru a oferi o imagine 3D a drumului, aceste date fiind folosite de funcţii precum frânarea autonomă de urgenţă şi sistemul de avertizare la părăsirea benzii de rulare.

 

SIGURANTA

Jaguar XE a obţinut 5 stele la testele EuroNCAP desfăşurate în 2015, cu un punctaj de 92% pentru ocupanţii adulţi, 82% pentru copii, 81% pentru protecţia pietonilor şi 82% pentru sistemele de siguranţă din dotarea sa.

În standard există disponibile airbag-uri frontale pentru şofer şi pasagerul din dreapta faţă, airbag-uri pentru cap în față și în spate și airbag-uri laterale pentru ocupanții locurilor din față.

Sistemele de siguranţă existente în dotarea standard sunt numeroase: sistem de antiblocare al roților la frânare, sistem dinamic de control al stabilității și controlul dinamic al tracțiunii, sistem frânare de urgență autonom (AEB), avertizare la părăsirea benzii de rulare (LDW), sistem de protecție cu reducerea impactului în cazul accidentării pietonilor (Pedestrian Contact Sensing). Sistemele de asistență disponibile sunt numeroase și oferă un grad sporit de siguranță activă şi unele dintre acestea garantează un mod de condus mai relaxat. Sunt disponibile opțional Asistentul pentru păstrarea benzii și monitorizarea stării șoferului care se bazează pe Lane Departure Warning și detectează o schimbare neintenționată de bandă, ajutând șoferul să revină la loc pe banda inițială, iar Driver Condition Monitor (DCM), detectează atunci când șoferul își pierde concentrarea asupra drumului și intervine printr-o alertă sonoră și o notificare vizuală în panoul de instrumente pentru a sugera o pauză.

Traffic Sign Recogniciton este un sistem pentru detectarea automată a semnelor de circulație, care funcționează pentru afișarea limitelor de viteză, inclusiv a limitărilor temporare sau a semnelor privind depășirea interzisă, lucru realizat cu ajutorul camerei frontale. Adaptive Speed Limiter folosește informațiile provenite de la sistemul pentru detectarea semnelor de circulație și ajută șoferul să mențină viteza în limita legală, iar în cazul în care nu este detectat vreun semn de circulație poate utiliza datele de viteză provenite de la sistemul de navigație.

Blind Spot Monitor vă avertizează în cazul vehiculelor sau obiectelor plasate în unghiul mort, precum și cele care se apropie rapid din spate, cu ajutorul unei pictograme luminoase afișată în oglinda exterioară corespunzătoare. Reverse Traffic Detection este o funcție extinsă a Blind Spot Monitor și vă alertează prin intermediul ecranului sistemului de infotainment în timpul manevrelor de mers înapoi, asupra vehiculelor care se apropie din spate.

Park Assist vă ajută în cazul parcărilor laterale în spații înguste, având de controlat în acest caz doar accelerația și frâna, având la dispoziție și o funcție de părăsire a locului de parcare.

Adaptive Cruise Control utilizează tehnologia radar pentru a regla automat viteza astfel încât să mențină o distanță constantă și sigură față de autoturismul din față. În cazul în care autoturismul din față își micșorează viteza, Jaguar XE încetinește pentru a menține o distanță sigură față de acesta și revine la viteza setată pe Cruise Control odată ce drumul este liber. Atunci când autoturismul din față se oprește complet, funcția Queue Assist intervine și va opri într-un mod lin autoturismul condus. Odată ce traficul se mișcă din nou, este necesar doar să atingeți ușor accelerație și autoturismul va urma mașina din față în continuare.

 

CALITATE-PRET

Preţul de pornire al Jaguar XE este de 39.360 Euro inclusiv TVA pentru XE Pure cu motorul 2.0 diesel și 163 CP, cu transmisie manuală în 6 trepte. Versiunea testată de către noi costă în configuraţia prezentată nu mai puţin de 53.064 Euro, inclusiv TVA.

XE se remarcă în segmentul său ca fiind ceva complet diferit, la această percepție contribuind într-o mare parte felul în care arată. Din punct de vedere al cumpărătorului, acest model înregistrează cel mai mic cost total de întreţinere a unui model din portofoliu, dar şi cel mai redus nivel al emisiilor înregistrate de un model Jaguar până în prezent. În premieră pentru un model Jaguar, oferta de preţ include 3 ani de service gratuit şi 5 ani de garanţie integrală.

Jaguar XE este un model demn de orice comparație în segmentul său competitiv, atât din punctul de vedere al aspectului său exterior cât și al motoarelor puternice și eficiente și mai ales datorită modului senzațional în care se conduce, având parte de un echilibru excelent între confort și dinamică și o distribuție foarte bună a maselor. Putem afirma cu siguranță că este cea mai avansată, eficientă și rafinată berlină sportivă produsă de Jaguar până acum. Recunoscut instantaneu ca fiind un Jaguar datorită aspectului său, se conduce tipic ca un Jaguar și astfel este parte a familiei de modele sedan Jaguar. XE este acum un amestec interesant de tehnologie, design și dinamică, care rescrie toate regulile în segmentul său și devine un apel de trezire pentru competitorii săi.

Acum câțiva ani dacă ne-ați fi întrebat ce berlină premium de segment mediu să cumpărați am fi avut un singur răspuns: BMW Seria 3. Acum lucrurile s-au schimbat, cei de la Jaguar reușind să lanseze un model foarte competitiv în segmentul său, care să ofere un sentiment dinamic foarte bun și un interior pe măsura concurenței. Cei de la Jaguar au reușit ceea ce și-au dorit în trecut competitori precum Lexus sau Infiniti, să creeze un concurent puternic în acest segment extrem de disputat.

În concluzie, dacă astăzi ne veți întreba ce berlină premium de segment mediu să cumpărați vom avea un răspuns total diferit față de ieri...

Locaţie foto: Cartierul german Residenz

Text şi foto: Andrei Marin

 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Dacia Sandero Stepway

    Dacia Sandero Stepway

    În puține cuvinte Sandero Stepway poate fi caracterizat ca o mașină perfectă pentru cei nepretențioși, relativ robustă și fiabilă, care beneficiază de un aspect veritabil de crossover, această transformare a modelului supermini Sandero fiind realizată cu succes.

  • Mazda MX-5 Revolution MT6

    Mazda MX-5 Revolution MT6

    MX-5 vă captivează încă din primele secunde de condus și vă face să treceți peste orice considerent logic sau practic legat de ce anume v-ați dori de la un automobil

  • Hyundai i40 1.7 CRDi 7-DCT

    Hyundai i40 1.7 CRDi 7-DCT

    Cu un aspect îndrăzneț, un interior spațios și o listă lungă și completă de dotări, i40 s-a făcut remarcat mai mult ca oricând, imediat după lansarea acestei generații.

  • Mitsubishi Outlander MY2016 2.2 DI-D 4WD AT

    Mitsubishi Outlander MY2016 2.2 DI-D 4WD AT

    Outlander MY2016 este mult mai bun în comparație cu generația anterioară, iar calitatea interiorului și dinamica la rulare sunt acum competitive în segmentul foarte aglomerat și mult-disputat al crossoverelor compacte

  • BMW X1 xDrive20d AT8

    BMW X1 xDrive20d AT8

    BMW X1 vrea să ne demonstreze cu tot dinadinsul că a trecut vremea în care un SUV era privit ca un model mare, greoi, fantastic în off-road dar foarte slab pe drumurile asfaltate

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2655 :: 17.94MB