No SSO cookie

MINI Clubman Cooper D AT8

voteaza
(0/ 0)
Clubman vine cu o atitudine îndrăzneață și un desgin care se diferențiază în mod clar de restul concurenților
Nota redactor
4.7
Nota cititor
0.0

MINI Clubman Cooper D AT8

MINI Clubman este un model premium din clasa compactă introdus pentru prima oară pe piață în 2007, ca o variantă a lui MINI Hatch (R56). O versiune comercială care nu s-a bucurat de vreun succes răsunător a fost lansată în 2012, fiind vorba despre Clubvan. Acesta este primul MINI cu două uși pentru accesul în portbagaj și două uși spate care se deschid invers comparativ cu acelea din față, lucru care nu s-a păstrat și la cea de-a doua generație, cea actuală, care beneficiază de 4 uși clasice și 2 uși pentru portbagaj.

Utilizarea denumirii Clubman a pornit în anul 1970 atunci când facelift-ul MINI-ului clasic a fost denumit în acest mod datorită zonei din față cu aspect colțuros, în timp ce MINI-urile estate erau denumite Traveller sau Countryman. Cu toate acestea BMW nu a achiziționat inițial dreptul de a utiliza denumirile de Traveller sau Countryman și astfel a decis să denumească Clubman varianta estate a clasicului MINI, nume pentru care deținea drepturi de proprietate.

Prima generație s-a vândut între anii 2007 și 2014 sub numele de cod R55, în timp ce a doua generație și-a făcut apariția în anul 2015 și este denumită F54, fiind comercializată și în prezent. Această actuală generație a fost prezentată inițial în 2013, fiind prezentată o versiune concept la Salonul Auto de la Geneva din 2014, startul producției fiind așteptat a fi la sfârșitul lui 2014. Noua generație a fost prezentată oficial la Salonul Auto de la Frankfurt și oferă mai mult spațiu față de un MINI cu 5 uși, fiind bazată pe acesta. MINI Clubman este de asemenea cel mai mare model construit vreodată de către marca britanică, măsurând 4,27 metri în lungime și 1,8 metri în lățime, în comparație cu modelul anterior care avea doar 1,68 metri. Noul model vine cu 4 uși pentru pasageri și două pentru portbagaj, în stilul clasic Clubman.

Am testat un MINI Clubman Cooper D, echipat cu transmisia automată ZF cu 8 rapoarte și numeroase alte opționale.

 

MOTOR

În prezent, MINI Clubman poate fi achiziționat cu una dintre cele trei variante de motorizare, două fiind propulsoare pe benzină, iar una fiind varianta diesel testată de către noi, toate acestea fiind echipate cu cea mai nouă generaţie a tehnologiei MINI TwinPower Turbo.

MINI Cooper Clubman şi MINI Cooper S Clubman dispun de motoare pe benzină, cu trei cilindri (136 CP), respectiv cu patru cilindri (192 CP).

O premieră este echiparea modelului MINI Cooper D Clubman cu motorul diesel cu patru cilindri (150 CP), acesta fiind și cel testat de noi și care beneficiază de o cilindree de 1.995 cmc și dezvoltă 150 CP, disponibili la 4.000 rpm. Cuplul de 330 Nm își face simțită prezența încă de la 1.250 rpm, fiind unul dintre punctele forte ale noii generații de motoare, caracterizată prin emisii de CO2 scăzute și prin contribuția semnificativă la sentimentul de go-kart specific modelelor mărcii.

Cuplat la transmisia automată ZF cu 8 trepte, aceeași de pe modelele BMW actuale, disponibilă opțional pentru 2.052 Euro și având în vedere că are de pus în mișcare o masă de doar 1.435 kg, oferă resurse foarte bune de putere la orice turație și este extrem de economic, protejând în același timp mediul înconjurător datorită emisiilor de CO2 de doar 113 g/km și normei Euro 6 în care se încadrează cu succes. În cazul acestui model, taxa de timbru care se plătește la înmatricularea sa atunci când este nou, valorează 96,6 Euro.

Noul motor MINI garantează că vă veți bucura de experiența condusului atât în mediul urban, datorită cuplului disponibil încă de la turații joase, cât și în extraurban, datorită puterii sale și silențiozității de care a dat dovadă pe parcursul celor câteva zile în care l-am testat. Datorită insonorizării bune a habitaclului și construcției motorului care generează foarte puțin zgomot, nivelul de sunet resimțit în interior este foarte diminuat, fiind unul foarte fin și plăcut chiar și la turații înalte.

Depășirile efectuate în mediul extraurban nu trebuie să creeze sentimente de teamă în rândul posesorilor motorizării diesel pentru că rezerva de putere disponibilă în orice moment este suficientă pentru a efectua o depășire în condiții normale și poate fi catalogat ca fiind sportiv atunci când este selectat modul SPORT al șasiului și al transmisiei automate.

Combinația dintre motorul de 2,0 litri turbodiesel și cutia de viteze automată este foarte reușită, dacă veți rula preponderent în mediul urban fiind indicat să luați în calcul achiziționarea acestei combinații, chiar dacă renunțați în acest fel la alte opționale dorite. În acest mod sunteți sigur că toate resursele de putere se transferă într-un mod eficient și rapid către trenul de rulare, care îi distribuie către șosea cu ajutorul sistemului de tracțiune față sau a celui de tracțiune integrală ALL4, toate aceste subansamble funcționând foarte bine împreună și generând o percepție de comportament închegat, premium, așa cum se cuvine unui model MINI din noua generație, reflectând totodată modul inteligent în care inginierii mărcii au pus cap la cap toate aceste sisteme înglobate în compacte premium testată.

 

COMPORTAMENT

Chiar și atunci când este echipat cu jante opționale de 17 inch, Clubman prezintă o ținută de drum fermă dar nu exagerată în acest sens, chiar și în ciuda anvelopelor run-flat care au echipat modelul testat de către noi. Este probabil cel mai bine realizat model MINI din gama curentă în ceea ce privește dinamica fluidă și confortabilă dar totodată sigură și previzibilă în absolut toate situațiile, britanicii obținând astfel echilibrul perfect între dinamică și confort, pe care mulți producători îl caută de ani buni chiar și în segmentul premium și nu reușesc întotdeauna să îl obțină.

În ciuda dimensiunilor mai mari și a greutății suplimentare, Clubman își menține direcția precisă și răspunsurile agile al șasiului, în acest punct fiind ajutat și de către amortizoarele controlate electronic și modurile de condus specifice MINI: GREEN, MID și SPORT. Opțiunea inclusă în pachetul Chili vine un comutator rotativ poziționat la baza manșonului schimbătorului de viteze, care ajută la schimbarea modurilor de condus disponibile și la modificarea diverșilor parametri ai șasiului, cutiei de viteze sau motorului. În modul MID automobilul se va comporta extrem de echilibrat și veți beneficia de sentimentul de go-kart specific MINI, acesta fiind și cel care se activează implicit la fiecare pornire a motorului. Modul GREEN este conceput special pentru a economisi combustibil prin eficientizarea diferitelor funcții și vine la pachet cu funcţia Coasting, o caracteristică importantă pentru cei care utilizează un stil de condus eficient, în care automobilul rulează ”la liber” atunci când viteza nu depășește 160 km/h, atunci când șoferul eliberează acceleraţia şi nu apasă frâna. Față de celelalte moduri, unde atunci când se eliberează accelerația intervine frâna de motor și treptele sunt retrogradate automat, eficiența este net superioară. Modul SPORT poate fi activat atunci când doriți să beneficiați de un sentiment de go-kart maximizat, obținut printr-un răspuns mai rapid din partea accelerației, printr-o rigiditate superioară din partea suspensiei adaptive Electronic Damper Control (EDC), disponibilă opțional contra sumei de 526 Euro și printr-o asistare redusă din partea servodirecției, pentru a oferi o cantitate mai mare de feedback și o precizie superioară care se poate observa foarte bine pe drumurile virajate.

Combinația foarte bună dintre confort şi sentimentul go-kart specific mărcii se datorează în cazul acestui model și suspensiei revizuite față de generația anterioară, pentru a menține comportamentul dinamic specific mărcii și a contribui la oferirea sentimentului de siguranță către șofer, dar totodată generând și un comportament rutier închegat. Acum puntea faţă găzduiește o suspensie cu braţ simplu, ale cărei componente au fost proiectate din nou în mod integral, iar alături de puntea spate care beneficiază de suspensie multibraţ, optimizată special pentru acest model, garantează un raport confort/dinamică ce poate fi catalogat ca fiind cel mai bun din segment. Pe de altă parte, agilitatea se datorează ecartamentului foarte lat, construcţiei cu masă optimizată, a distribuției aproape perfecte de masă între punți, motorului împins cât mai mult către centrul caroseriei şi nivelului mare de rigiditate, în timp ce servodirecţia electromecanică, cu funcţie Servotronic, vine ca o dotare standard pentru noua generaţie a modelului.

Cei de la MINI declară un consum urban de 4,8 l/100 km, cifra reală situându-se în jurul valorii de 8,5 l/100 km, fiind valabilă în cazul unui București aglomerat, în cazul rulării în modul MID și cu aerul condiționat pornit pe modul AUTO. În extraurban este prezentat un consum oficial de 4 l/100 km, această valoare putând fi atinsă foarte ușor la o rulare constantă cu 100-110 km/h în treapta a 8-a, anticipând foarte mult traficul, cu modul GREEN selectat și cu aerul condiționat oprit. Noi am reușit să obținem în extraurban un consum de aproximativ 6,7 l /100 km. Consumul mixt declarat este de 4,3 l/100 km, cel real din timpul testului fiind de 7,2 l/100 km, obținut în cazul unei rulări în proporție de 30% în mediul urban și 70% în extraurban, pe tot parcursul călătoriei fiind selectat modul MID, foarte rar modul SPORT și aerul condiționat rămânând pornit întotdeauna pe modul AUTO. Este disponibil sistemul Start-Stop care opreşte motorul la semafor sau în alte condiţii de staţionare, foarte util în cazul deplasărilor urbane, unde se dovedește a fi foarte puțin intruziv în confortul șoferului.

Masa de 1.435 kg este condusă de la 0 la 100 km/h în 8,5 secunde, iar viteza maximă declarată de producător a acestei motorizări este de 212 km/h.

 

DESIGN

Noul Clubman se remarcă acum la exterior prin ampatamentul generos, prin modul interesant de deschidere a hayonului și mai ales prin lungimea sa, fiind cel mai mare MINI dintre toate modelele existente în acest moment. Fiind proiectat încă de la început să fie un model aparte, acesta beneficiază de 6 uși, 4 laterale cu deschidere normală și 2 simetrice în spate, pentru accesul la portbagaj.

Din orice punct ați privi Clubman-ul se observă cu ochiul liber că a evoluat foarte mult și acest lucru s-a întâmplat într-un mod caracteristic MINI, cu o serie de elemente de caroserie preluate de pe MINI Hatch, care împreună cu accesoriile retro îi conferă modelului testat un look special.

Producătorul britanic a adăugat acestei noi generații cu numele de cod F54 nu mai puțin de 27,6 centimetri în lungime, 10 centimetri în cazul ampatamentului și 7 centimentri în plus în lățime.

Atunci când este privit din partea frontală se remarcă prizele de aer ”Air Curtain” specifice și modelelor BMW, dispuse în zona pasajelor roţilor faţă, în timp ce silueta este extinsă dinamic prin cele patru uşi şi o linie de contur a umerilor care accentuează lăţimea automobilului. Linia acoperişului este una lungă și dreaptă, nefiind coborâtă accentuat înspre parte din spate, iar pe pavilion se află un element aparte, care generează o senzație specială proprietarului, o aripioară cu rol de antenă care include un LED de culoare roşie care se aprinde după ce se încuie autoturismul și astfel indică starea sistemului de alarmă. Din partea spate a automobilului, cu o poziţie verticală, nu lipsesc uşile divizate atât de caracteristice pentru acest model, inscripţia „Clubman” şi stopurile orizontale integrate. Din punct de vedere al designului exterior, noutăţile sunt şi culorile pentru caroserie Melting Silver metalizat şi Pure Burgundy metalizat, precum şi acoperişul şi capacele oglinzilor retrovizoare finisate în nuanţe contrastante de alb, negru sau argintiu.

Cu o lungime de 4.253 mm, MINI Clubman este mai lung doar față de Audi A3 (4.237 mm), restul depășind modelul britanic: Mercedes-Benz Clasa A (4.292 mm), Ford Focus (4.358 mm), Volvo V40 (4.369 mm), BMW Seria 1 (4.329 mm), Peugeot 308 (4.276 mm) și Volkswagen Golf (4.349 mm). La capitolul lățime vine cu o valoare de 1.800 mm și în acest caz este superior față de Mercedes-Benz Clasa A (1.780 mm), Audi A3 (1.777 mm), Volvo V40 (1.783 mm), BMW Seria 1 (1.765 mm) și Volkswagen Golf (1.799 mm), fiind depășit de către Ford Focus (1.823 mm) și Peugeot 308 (1.879 mm).

Înălțimea sa de 1.441 mm este superioară multor concurenți precum Mercedes-Benz Clasa A (1.433 mm), Audi A3 (1.421 mm), Volvo V40 (1.420 mm), BMW Seria 1 (1.421 mm). În superioritate la acest capitol se află Ford Focus (1.484 mm), Peugeot 308 (1.498 mm) și Volkswagen Golf (1.452 mm).

La capitolul ampatament, cu ai săi 2.670 mm, modelul britanicilor se află undeva aproape de vârful clasamentului, fiind mai mic față de Mercedes-Benz Clasa A (2.699 mm) și BMW Seria 1 (2.690 mm) și depășind Audi A3 (2.601 mm), Ford Focus (2.648 mm), Volvo V40 (2.647 mm), Peugeot 308 (2.608 mm) și Volkswagen Golf (2.637 mm).

 

INTERIOR

La fel ca și calsicul MINI, modelul Clubman beneficiază de scaune sport în mod opțional, acestea fiind foarte bine profilate și garantează un confort sporit și o susținere laterală bună, alături de o poziție la volan ușor de adaptat după cerințele fiecăruia. Display-ul rotund deja obișnuit pentru fanii mărcii este prezent în mijlocul bordului și oferă o vizibilitate bună și un acces facil la toate funcțiile de infotainment precum radio, navigație, telefon, setări sau internet. Vitezometrul și turometrul sunt plasate în același mod clasic în mijlocul coloanei de direcție, având un display multifuncțional de dimensiuni mici în partea de jos și cadrane analogice dimensionate generos în partea superioară.

Datorită ușilor spate cu deschidere normală și a ampatamentului mai lung, accesul spre locurile din spate se face extrem de facil și astfel pasagerii au garantat un spațiu generos pentru picioare și posibilitatea de a intra sau ieși din habitaclu fără a face diverse mișcări incomode. Bazându-se pe aceeași platformă UKL folosită de multe alte modele BMW și MINI, acest autoturism beneficiază de un spațiu generos în habitaclu.

Insonorizarea interiorului este foarte bine realizată, exact așa cum ne așteptam cunoscând foarte bine toată gama MINI. Aceasta reduce semnificativ toate zgomotele precum cel al motorului sau al anvelopelor, însă cel produs de vânt la viteze mari pătrunde ușor în habitaclu.

Ornamentele interioare de culoare negru lucios completează atmosfera premium și chiar dacă se alătură unor elemente deja clasice precum display-ul multifuncțional central sub formă rotundă, comutatoarele specifice în aviație prezente pe consola centrală, acesta se integrează ușor în peisaj și vă conferă o senzație de nou și modern la nivelul întregului habitaclu, completând aici și formele inedite ale bordului sau ale panourilor de uși care lasă loc unor LED-uri personalizabile ca și culoare, pentru a lumina toate zonele din autoturism pe timp de noapte și a vă genera o senzație de confort și liniște.

Odată ce pătrundeți în interior veți simți cu adevărat că este vorba despre o calitate premium în ceea ce privește asamblarea și materialele care compun elementele prezente, lucru specific modelelor MINI din noua generație care au ajuns la același nivel din acest punct de vedere cu ale BMW.

Pentru a spori și mai mult senzația de confort şi a oferi un plus de vizibilitate atât șoferului cât și pasagerilor, ecranul sistemului de infotainment este instalat în centrul planşei de bord și este înconjurat de o bandă LED interactivă ce își schimbă culoare în funcție de mai mulți factori precum temperatura setată, apropierea de obsatcole dacă există sistemul de senzori de parcare montat sau chiar evenimente precum ieșirea de pe autostradă, iar după ce mașina a fost încuiată inelul LED pulsează cu o lumină roșie pentru a simboliza că MINI este blocat și în siguranță. Tot sistemul de LED-uri din habitaclu, inclusiv banda situată în jurul display-ului central se pot opri în cazul în care vă deranjează la condus.

Sub afișajul central de formă rotundă se regăsesc panoul de control al aerului condiţionat şi comutatoarele caracteristice MINI, care dau o notă retro modelului, în timp ce pe consola centrală se află frâna electrică de parcare, compartimentele de stocare, două suporturi pentru pahare, controllerul tactil al sistemului de infotainment şi cotiera foarte generoasă ca și spațiu.

În funcţie de fiecare model, pachetul MINI Excitement include lumini LED pentru interior şi ambientale, precum şi proiecţie nouă a logo-ului MINI din oglinda retrovizoare de pe partea conducătorului atunci când se deschide şi se închide automobilul. În premieră, elementele de personalizare MINI Yours aduc rame ale uşilor luminate în spate, iar sistemul de alarmă include lumină LED de culoare roşie integrată în aripioara cu rol de antenă.

Sistemul de sonorizare Harman Kardon merită menționat cel puțin în ceea ce privește difuzoarele vizibile în habitaclu, respectiv două în lateralele bordului pe montanții A și altele foarte generoase ca și dimensiuni sunt poziționate pe uși, acolo unde sunt acoperite de o grilă semi-transparentă și crează astfel o impresie de modernism.

Cu bancheta din spate în poziție normală, Clubman dispune de o capacitate de 360 litri în portbagaj. Zona de încărcare foarte largă și ușile cu un unghi de deschidere foarte bun facilitează accesul cu obiecte voluminoase și fac din acest model unul dintre cele mai practice autoturisme compacte de familie disponibile în prezent. Clubman nu deține supremația în segmentul său pentru spațiul portbgajului însă se situează foarte aproape de primele locuri, valoarea de 360 litri fiind superioară față de modele concurente precum Mercedes-Benz Clasa A (341 litri), Volvo V40 (335 litri), BMW Seria 1 (320 litri) și Peugeot 308 (348 litri). Cu toate acestea, este mai mic față de Audi A3 (365 litri), Ford Focus (363 litri) și Volkswagen Golf (380 litri). Cu toate acestea spațiul disponibil fără rabatarea banchetei din spate este mai mult decât suficient pentru o familie care are 1 sau 2 copii și care vrea să evadeze în week-end din aglomerația unui oraș, mergând într-o scurtă vacanță, cu bagajele aferente. Dacă doriți să transportați obiecte voluminoase cu ajutorul modelului britanic, aveți la dispoziție varianta rabatării spătarului banchetei din spate 40:20:40 și obțineți astfel un spațiu generos de 1.250 litri.

 

TEHNOLOGIE

Puteți urmări traseul călătoriei pe ecranul central de 8,8 inch care nu dispune de funcție tactilă, alături de mesaje informative, selecţii muzicale, informaţiile din agenda telefonică sau cea personală şi puteți vedea chiar şi ce se întâmplă în spatele maşinii datorită camerei video pentru marşarier, puteți citi e-mail-urile direct de pe display sau le puteți auzi în sistemul audio, datorită funcției de redare a textului.

Echipat cu sistemul de navigație Professional, inclus în pachetul Wired care costă 2.631 Euro, modelul testat dispune de opțiunea de afișare 3D a terenului și clădirilor, ale cărui informații disponibile la nivel de stradă și număr sunt foarte precise, chiar și în cazul unor localități mai mici, pentru că este deja știut faptul că marile orașe beneficiază de cea mai mare atenție din partea dezvoltatorilor hărților, acestea fiind realizate cu mare acuratețe pe majoritatea sistemelor de navigație disponibile.

Acest sistem include 20 GB spațiu de stocare pentru diferite fișiere audio sau video dar și controllerul cu funcție tactilă, foarte intuitiv și perfect funcțional, deoarece nu am întâlnit în timpul testului situația în care o literă scrisă cu degetul pe acest controller să nu fie recunoscută corect. Este completat de către funcția de redare vocală a literei scrise, care vine să definească interactivitatea la bordul MINI. Funcția Splitscreen a sistemului Professional merită toate laudele pentru că se pot afișa în același timp două tipuri de informații ale sistemului de infotainment.

MINI Connected oferă un flux important de informaţii pentru cei care nu se pot desprinde de mediul digital nici la volan, astfel că puteți urmări ultimele postări ale prietenilor pe Facebook, pe Twitter sau puteți comunica destinaţia de călătorie pe Foursquare. În același mod puteți fi ținuți la curent cu cele mai recente ştiri prin RSS feed, puteți asculta muzica de la posturile de radio din întreaga lume prin intermediul funcţiei de radio pe internet, sau puteți căuta diverse lucruri utilizând funcţia de căutare online. Cu varietatea din ce în ce mai mare de aplicaţii MINI Connected Ready puteți beneficia de o conexiune cu mediul online din ce în ce mai puternică la bordul subcompactei britanice. Pentru România sunt disponibile în acest moment aplicaţiile audio Deezer, AUPEO!, Stitcher, TuneIn, Audible şi Snippy, dar şi aplicaţia social media de comunicare a poziţiei Glympse sau chiar aplicația GoPro pentru controlarea camerei video. Alte funcţii exclusive pentru MINI sunt Driving Excitement, Mission Control, Dynamic Music şi MINIMALISM.

Funcţia Driving Excitement este cel mai simplu mod de a spori distracţia în călătoriile cu MINI, pentru că funcţia Excitement Analyser poate evalua cât este de sigur pentru conducătorul auto să accelereze şi să vireze sau cât de bine sunt planificate schimbările de viteză şi frânările. Funcţia MINIMALISM Analyser din sistemul infotainment înregistrează diferite date de condus care vor ajuta șoferul să-şi eficientizeze stilul de condus în aşa fel încât să se distreze şi să protejeze mediul înconjurător. Stilul de condus poate stabili ritmul audio utilizând funcţia Dynamic Music și poate alege una dintre cele 13 piese create exclusiv pentru MINI. Funcţia Mission Control oferă șoferului posibilitatea de a interacţiona direct cu automobilul său, pentru că poate afișa pe display-ul central temperatura aerului din exterior sau poate aminti acestuia să-şi fixeze centura de siguranţă, precum şi alte mesaje în funcţie de situaţie.

Toate laudele aduse acestui sistem de infotainment prezent pe MINI merg în parte și către echipele de programatori români care lucrează în compania cu sediul în București, responsabilă cu realizarea unei părți importante a părții software prezentă în sistemul disponibil pe piață în acest moment.

 

SIGURANTA

MINI Clubman a fost testat în decembrie 2015 după noile reguli de către cei de la EuroNCAP și a obţinut 4 stele, cu un punctaj de 90% pentru ocupanţii adulţi, 68% pentru copii, 68% pentru protecţia pietonilor şi 67% pentru sistemele de siguranţă din dotarea sa.

Dacă aveți nevoie de ele, cele 6 airbaguri amplasate în tot habitaclul vă vor proteja întotdeauna, pentru că în standard există disponibile airbag-uri frontale pentru şofer şi pasagerul din dreapta, airbag-uri laterale pentru locurile din față și airbag-uri cortină. Capitolul de siguranță pasivă este completat de dispozitivele de pretensionare a centurilor de siguranță care au rolul de a ține pasagerii în scaun și de a evita un eventual contact cu  tabloul de bord sau spătarul scaunelor din față.

Oțelul de înaltă rezistență prezent în construcția caroseriei modelelor MINI are un impact foarte mare în reducerea greutății autoturismului și este proiectat pentru un singur scop, acela de a vă păstra în siguranță în cazul unui accident.

Sistemele de siguranţă existente în dotarea standard sunt sistemul pentru evitarea blocării roţilor la frânare (ABS) și controlul dinamic al stabilității (DSC).

La capitolul siguranță activă pot fi comandate opțional sisteme precum Pilotul automat cu funcție de frânare, Driving Assistant sau Asistentul la parcare.

 

CALITATE-PRET

Preţul de pornire al lui MINI Clubman este de 24.924 Euro inclusiv TVA pentru MINI Clubman Cooper pe benzină, cu transmisie manuală cu 6 trepte. Versiunea testată de către noi, MINI Clubman Cooper D, costă în standard 27.528 Euro inclusiv TVA, iar în configuraţia prezentată ajunge la nu mai puţin de 48.889 Euro, inclusiv TVA, fiind echipată cu opționale în valoare de 21.361 Euro.

Putem afirma fără să stăm pe gânduri faptul că modelul testat vine cu o atitudine îndrăzneață și un desgin care se diferențiază în mod clar de restul concurenților, dar se încadrează cu succes în gama actuală a producătorului britanic. Cel mai interesant aspect este interiorul extrem de spațios pentru un MINI, cu adevărat calitativ și care aduce o nouă interpretare a elementelor regăsite la bordul unui model produs în Oxford.

Un alt aspect pe care MINI îl oferă în plus față de concurență este nivelul de personalizare foarte bine pus la punct, oficialii mărcii afirmând că există peste 10 milioane de posibilități pentru a configura un Clubman, ceea ce în cazul rivalilor săi nu se poate materializa. Elementele esențiale pe care cei de la MINI le aduc în prim plan către fanii mărcii care ar putea deveni viitori posesori de Clubman sunt integrarea sa perfectă în gama MINI, aceleași performanțe dinamice realizate cu ajutorul unui sentiment de go-kart veritabil și elementele realizate manual în interior.

Cei de la MINI au reușit să creeze cel mai mare model lansat în istoria mărcii și chiar dacă la această generație au renunțat la ușile asimetrice pentru locurile din spate suntem convinși că va beneficia de un succes important. Realizat ca un autoturism cu mult spațiu interior, a rezultat o mașină de familie cu un caracter utilitar pronunțat, aceasta fiind ideea generală pe care se bazează britanicii pentru atragerea publicului.

Text şi foto: Andrei Marin

 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Dacia Sandero Stepway

    Dacia Sandero Stepway

    În puține cuvinte Sandero Stepway poate fi caracterizat ca o mașină perfectă pentru cei nepretențioși, relativ robustă și fiabilă, care beneficiază de un aspect veritabil de crossover, această transformare a modelului supermini Sandero fiind realizată cu succes.

  • Mazda MX-5 Revolution MT6

    Mazda MX-5 Revolution MT6

    MX-5 vă captivează încă din primele secunde de condus și vă face să treceți peste orice considerent logic sau practic legat de ce anume v-ați dori de la un automobil

  • Hyundai i40 1.7 CRDi 7-DCT

    Hyundai i40 1.7 CRDi 7-DCT

    Cu un aspect îndrăzneț, un interior spațios și o listă lungă și completă de dotări, i40 s-a făcut remarcat mai mult ca oricând, imediat după lansarea acestei generații.

  • Mitsubishi Outlander MY2016 2.2 DI-D 4WD AT

    Mitsubishi Outlander MY2016 2.2 DI-D 4WD AT

    Outlander MY2016 este mult mai bun în comparație cu generația anterioară, iar calitatea interiorului și dinamica la rulare sunt acum competitive în segmentul foarte aglomerat și mult-disputat al crossoverelor compacte

  • BMW X1 xDrive20d AT8

    BMW X1 xDrive20d AT8

    BMW X1 vrea să ne demonstreze cu tot dinadinsul că a trecut vremea în care un SUV era privit ca un model mare, greoi, fantastic în off-road dar foarte slab pe drumurile asfaltate

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2935 :: 17.95MB