No SSO cookie

Mitsubishi Outlander PHEV

voteaza
(0/ 0)
Un SUV foarte bine adaptat călătoriilor pe distanțe scurte
Nota redactor
4.7
Nota cititor
0.0

Mitsubishi Outlander PHEV

Outlander este un crossover de dimensiuni medii fabricat de japonezii de la Mitsubishi, fiind cunoscut inițial sub denumirea Airtrek atunci când a fost lansat în Japonia, în anul 2001. Numele original de Airtrek a fost ales cu scopul de a descrie capacitatea SUV-ului de a transporta pasagerii în călătorii pline de aventură, cu o foarte mare ușurință. Numele comercial de Outlander evocă sentimentul de a călători în ținuturi îndepărtate și neexplorate în căutarea aventurii.

Cea de-a doua generație a fost lansată în anul 2005 și pe toate piețele, inclusiv Japonia, a fost adoptată denumirea de Outlander, deși producția vechii versiuni a continuat o perioadă în paralel. Această generație a fost construită pe platforma GS a companiei, utilizând diverse motorizări dezvoltate de către Mitsubishi, Volkswagen și PSA Peugeot Citroen. Au existat de asemenea și două versiuni similare în gama PSA, respectiv C-Crosser și 4007, care au fost bazate integral pe aceeași platformă și au împărțit extrem de multe elemente, fiind produse de către Mitsubishi în Japonia.

Experienţa mărcii în domeniul 4x4 se vede atât în designul exterior, cu unghiuri de atac şi degajare suficient de mari cât şi în capabilităţile off-road, mândria acestui model.

Au existat două generații ale lui Outlander înainte de aceasta, însă niciuna dintre acestea nu a primit ceva mai exotic în afară de motoarele cu ardere internă. Originile lui PHEV pot fi urmărite la i-MiEV, hatchback-ul electric în cinci uși bazat pe Mitsubishi ”i” kei.

Lansat prima oară doar pe anumite piețe precum Olanda, Suedia, Norvegia și Elveția, începând cu octombrie 2013, Outlander PHEV a înregistrat peste 12.000 de comenzi în Europa în primele 3 luni de la lansarea oficială, bucurându-se de un succes masiv pe piața europeană.

Am testat modelul Outlander PHEV, primul SUV 4x4 plug-in hibrid electric din lume, care s-a dovedit a îmbina armonios inovațiile electrice disponibile pe modelul i-MiEV cu tehnologia tracțiunii integrale S-AWC dezvoltate pentru modelul Lancer Evolution și calitățile 4x4 ale lui Pajero, acest generând emisii extrem de reduse de noxe, un consum mic de combustibil și accelerații rapide.

 

MOTOR

Modelul testat dispune de un motor aspirat pe benzină de 2.0 litri cu patru cilindri în linie şi cu o capacitate cilindrică de 1.998 cmc. Acesta oferă 121 CP la 4.500 rpm şi un cuplu maxim de 190 Nm, disponibil la 4.500 rpm. Nivelul emisiilor de CO2 ale acestei motorizări este de 44 g/km.

Motorul electric montat pe puntea față are o putere de 82 CP și un cuplu maxim de 137 Nm, în timp ce puntea spate este propulsată tot de un motor electric cu 82 CP, care generează mai mult cuplu, respectiv 195 Nm.

La drum, Outlander PHEV se dovedeşte a fi un companion plăcut datorită faptului că motoarele sale oferă valori de putere și cuplu foarte bune la orice turație, ceea ce face din depăşirile realizate la volanul său o joacă de copil, chiar dacă la prima vedere masa de 1.810 kg ar trebui să fie potrivnică unui comportament dimanic decent.

Acest model nu dispune de o cutie de viteze convențională și nici măcăr de arbori cardanici, întreg sistemul de propulsie fiind gestionat electronic prin intermediul sistemului de operare PHEV OS. Eliminarea arborelui cardanic are un aspect important în reducere pierdererilor de putere în timpul transferului către roți, care se realizau în general prin frecare și astfel avem parte de un timpi de răspuns mai bun și o eficiență superioară.

 

COMPORTAMENT

Metoda celor de la Mitsubishi pentru lansarea pe piață a hibrid-ului plug-in testat de către noi a fost una foarte pragmatică, care nu a inclus lansarea costisitoare a unui sub-brand, dezvoltarea unor materiale sau tehnologii revoluționare și nici modele dedicate, cu aspect futurist. Asta se întâmplă pentru că Outlander PHEV este un SUV clasic, care a beneficiat în momentul lansării de o abordare rațională, deoarece avea proiectate zone care să adăpostească motoarele necesare, bateriile, controllerele și invertoarele necesare unui plug-in hibrid pe benzină.

Mai mult decât atât, prin integrarea unui motor electric pe puntea spate s-a obținut un pseudo-sistem de tracțiune integrală pe care și alți producători l-au folosit, întâlnit de exemplu la Peugeot 3008 Hybrid4, acesta fiind denumit Mitsubishi Twin Motor și oferind tracțiune integrală permanentă acționată electronic.

Cele două motoare electrice independente unul de celălalt, care generează fiecare 82 CP, sunt încorporate în fiecare punte și sunt descendenți ai tehnologiei de pe i-MiEV, compania susținând faptul că puterea lor mare este realizată cu un design de dimensiuni mici și greutate redusă.

Media de consum mixt de numai 1,9 l/100 km, anunţată oficial, nu am reuşit să o obţinem, însă dacă se rulează preponderent urban și se încarcă întotdeauna acumulatorul de la priză se poate realiza o valoare destul de apropiată de aceasta. Ceea ce am obținut noi pe parcursul a 500 km este un consum de 10,3 l/100 km. Această valoare a fost obţinută în condiţiile în care temperatura de afară era foarte scăzută, iar aerul condiţionat a rămas tot timpul pornit, rularea s-a realizat în mare parte în mediul extraurban, autoturismul s-a încărcat foarte puțin la priză şi am utilizat un stil de condus relaxat, dar fără a pune un accent special pe economie.

Acceleraţia de la 0 la 100 km/h se realizează în 11 secunde iar viteza maximă a acestei motorizări, declarată de producător, este de 170 km/h. Accelerația se face foarte lin și progresiv, iar senzația oferită la demaraj este de putere suficientă.

Trecând nu foarte subtil mai departe şi ajungând direct la volanul Outlander-ului, trebuie remarcat că avem de-a face cu unul dintre SUV-urile despre care putem afirma că este uşor de manevrat prin oraş.

Ruliul este în parametrii normali pentru un SUV, atunci când nu se exagerează cu abordarea virajelor cu o viteză neadaptată acestora. Direcţia nu este foarte fermă la viteze mari, dar în schimb este foarte moale la viteze mici, ceea ce uşurează deplasările urbane. Există suficient feedback din partea acesteia, iar precizia este bună. La nevoie, Outlander poate fi băgat şi prin noroi, fără a avea nici cea mai mică problemă de a ieşi de acolo, însă trebuie ca şi anvelopele să fie corespunzătoare. În comparaţie cu alte SUV-uri, maşina dă impresia că este uşoară, deşi masa declarată în datele tehnice contrazice acest aspect observat în cadrul testului.

Cel mai important aspect în privinţa comportamentului dinamic al modelului este ţinuta de drum foarte confortabilă şi sigură în off-road. Outlander nu este o maşină care se pretează unui stil de condus sportiv, însă pentru drumuri lungi în mediul extra-urban, suspensia moale care reuşeşte să atenueze orice denivelare se dovedeşte un aliat important, iar pentru mediul urban, direcţia moale şi manevrabilitatea uşoară reprezintă un mare plus.

Deși liniștea și lipsa vibrațiilor ar trebui să fie unul dintre punctele forte ale unei mașini electrice, iată că nu tot timpul în care am condus Outlander PHEV am putea spune că ne-am bucurat de aceste facilități. De fapt, având atâtea sisteme de siguranță și diverse alte funcții, acesta poate fi de multe ori mai zgomotos față de un autoturism convențional, în special atunci când se rulează cu motorul termic pornit.

Tehnologia EV de la i-MiEV vine cu beneficii precum nivelul zero pentru emisiile de CO2, un cuplu maxim suficient de mare și disponibil de la turație 0,  o silențiozitate aparte atunci când se rulează în modul full-electric și o procesare inteligentă automată a energiei pentru a comuta între multiplele moduri de funcționare.

Cei de la Mitsubishi au ales un motorului termic pe benzină față de unul diesel tocmai din rațiuni comerciale, pentru că s-au gândit la volumul vânzărilor la nivel global, spațiul necesar redus pentru montarea sa, reducerea greutății totale a autoturismului, dar și a zgomotului sau a vibrațiilor.

Este bine să menționăm faptul că Outlander PHEV nu va funcționa niciodată la regim de putere maximă a tuturor elementelor în același timp pentru ca sistemul de gestiune electronică a motoarelor, denumit sugestiv PHEV OS, va alege  întotdeauna modul de conducere optim și, implicit, sursa de putere în funcție de condițiile de rulare.

Cel mai important aspect al acestui SUV plug-in hibrid vine din partea autonomiei de rulare în regim strict electric, acolo unde bateriile litiu-ion de 12 kWh asigură o distanță maximă de 52 km ce poate fi parcursă.

Outlander PHEV înglobează trei moduri diferite de conducere, care din păcate nu pot fi selectate de către șofer, comutarea între ele fiind realizată doar de către sistemul electronic de gestiune. Cel mai important mod este cel pur electric, care rămâne activat până la 120 km/h și folosește cele două motoarele electrice situate pe ambele punți, realizând totodată și un mod 4x4 permanent prin distribuirea puterii către toate roțile, mașina deplasându-se în acest caz doar cu ajutorul energiei provenite din baterie.

Cel de-al doilea mod de funcționare este modul hibrid serie unde SUV-ul testat este propulsat tot cu ajutorul celor două motoare din față și spate, având același mod 4WD activat permanent. De această dată motorul termic este responsabil cu antrenarea generatorului, lucru realizat pentru a încărca bateria în timpul mersului, atunci când este selectat modul CHARGE de pe comutatorul situat pe tunelul median. Acest mod se activează și în mod automat, pentru un timp scurt de maxim 10 minute, atunci când se rulează cu o viteză de peste 120 km/h sau atunci când șoferul solicită o putere maximă. În acest mod mașina va intra în modul pur electric cât mai des este posibil.

Modul hibrid paralel se caracterizează prin alimentarea doar de la motorul termic, puterea fiind transmisă doar punții față prin intermediul transmisiei multi-modale, în timp ce motoarele din față și spate asistă motorul termic și crează același efect al unei transmisii integrale permanente. Acest mod se activează automat peste 120 km/h și este menținut activ în funcție de nivelul de încărcare al bateriilor. Din acest mod se comută automat și cât mai des posibil în modul hibrid serie sau chiar în modul pur electric atunci când se rulează sub 120 km/h. Motorul termic pe lângă puterea transmisă către puntea față mai are și rolul de a încărca acumulatorul prin intermediul generatorului, utilizând în acest caz surprusul de cuplu.

Pentru încărcarea la o priză normală de 220V/230V este nevoie de un timp aproximativ de 5 ore, în timp ce o încărcare rapidă necesită numai 30 de minute pentru a atinge nivelul de încărcare de 80% al bateriei.

Frânarea regenerativă are un rol foarte important în transferul energiei rezultate către baterie și este activată în timpul decelerării prin ridicarea piciorului de pe accelerație sau în timpul frânării. Aceasta beneficiază de mai multe trepte care pot fi selectate de către șofer cu ajutorul selectorului central sau chiar al padelelor de pe volan, în acest fel realizându-se o frână de motor cu un nivel controlabil, de la o decelerare ușoară până la una chiar brutală și rapidă.

Având în vedere greutatea crescută și distribuția diferită a maselor pe punți, arcurile au fost adaptate pentru a spori confortul și stabilitatea, în timp ce suspensia spate prezintă câteva particularități anti-vibrații, printre care sunt și brațele regândite, pentru a prelua mai bine șocurile și zgomotele de rulare.

Monitorizarea autoturismului de la distanță cu ajutorul aplicației puse la dispoziție de către producătorul japonez s-a dovedit a fi cel puțin interesantă, în acest fel șoferul putând să verifice oricând nivelul de încărcare al SUV-ului, să programeze pornirea încărcării, să pornească sistemul de climatizare, să verifice statusul autoturismului sau activeze diverse funcții precum sistemul de iluminare. Comunicarea cu mașina se face prin Wi-Fi, iar raza de acoperire este destul de mică, undeva la 10-20 metri dacă există pereți despărțitori.

 

DESIGN

Designul generaţiei actuale a modelului japonez beneficiază de elemente discrete şi linii fluide şi este lesne de înţeles că nu s-a dorit un design care să epateze. Partea frontală are un design inconfundabil, realizat cu ajutorul siglei şi grilei cu elemente cromate din jurul acesteia, care dau o senzaţie premium.

Blocurile optice cu formă alungită care se continuă înspre aripă dau o notă de dinamism maşinii, în timp ce zonele laterale şi spatele maşinii sunt elegante şi simple, în stilul caracteristic japonezilor şi nu se disting prin elemente aparte.

Dimensiunile sale sunt suficient de generoase pentru a te face să te simţi bine, mai bine decât în crossovere sau MPV-uri, însă maşina în sine nu este atât de mare încât să te intimideze atunci când vine vorba de realizarea unei parcări. Din punctul nostru de vedere, este exact genul de SUV alături de care puteţi trăi zi de zi fără nici un fel de probleme.

Outlander se remarcă în primul rând pentru faptul că este prima mașină cu "Design Dual", proiectată pentru versiunile cu motor cu ardere internă și tehnologie Plug-in Hybrid EV, care nu epatează la exterior prin prezența unor elemente care să pară a fi aduse din viitor, cum se întâmplă altor modele hibride disponibile pentru vânzare în acest moment.

În ceea ce privește structura caroseriei comparativ cu modelul clasic există diferențe minime în ceea ce privește spațiul disponibil pentru pasageri și cel destinat bagajelor, acest aspect datorându-se în primul rând micilor modificări efectuate de către producător în ceea ce privește poziționarea rezervorului de combustibil și bateria subțire montată sub podea în zona centrală a automobilului.

Alte particularități întâlnite pe modelul PHEV sunt geamul ușilor din față cu o grosime de 4 mm, alături de parbrizul cu proprietăți de antifonare și izolarea fonică mai bună împotriva zgomotului vântului sau zgomotului produs de rulare și utilizarea materialelor izolatoare mai bune pentru podea și în compartimentul motor.

Zona superioară se conturează într-un mod aparte datorită barelor longitudinale de culoare argintiu satinat, care oferă un efect vizual de alungire a mașinii, în timp ce pasajele proeminente ale tuturor roților precum și jantele de aliaj de 18" cu anvelope 225/55/R18 scot mai mult în evidență zona laterală cu un design masiv dar inteligent construit.

Având în vedere dorința designerilor japonezi de a scoate în evidență modelul sigla ”Plug-in hibrid EV” se regăsește pe zona laterală în partea din față și sporește aspectul masiv al SUV-ului, contribuind alături de celelalte elemente exterioare la impresia unui exterior corect proporționat.

Elemenetele de design cu rol în sporirea ideii de calitate și generare unei conștientizări de automobil robust și practic sunt prezente în special în partea frontală a mașinii, având parte aici de grila superioară cu aspect inedit, formată din mai multe bare logitudinale cu aspect tridimensional, conferindu-i astfel modelului un plus de atractivitate. În zona frontală putem remarca și proiectoarele de ceață care sunt încadrate într-o carcasă ce poate fi definită ca fiind inedită, ce se încheie cu un inel cromat.

 

INTERIOR

Odată ce pătrundem în habitaclu suntem întâmpinați de către scaunele cu tapiţerie din piele şi de scaunul şoferului ce oferă o poziţie înaltă la volan şi totodată o vizibilitate excelentă atât în față cât și de jur împrejurul mașinii, realizată în special și cu ajutorul suprafeţei vitrate generoasă. Scaunele din față deși par foarte plate și la prima vedere ați fi impulsionați să credeți că sunt foarte rigide și deloc confortabile, pe parcursul unui drum lung s-a confirmat faptul că nu este deloc așa, având parte de un confort exemplar din toate punctele de vedere, inclusiv cel al suportului lateral. Dacă designul interior are ușoare accente premium, inspiră calitate şi cel mai important aspect al său este rezistența la uzură, unele materiale prezente nu sunt tocmai ce v-ați dori să întâlniți pe o asemenea maşină cu un preț de pornire de 44.000 Euro, însă din fericire puţine intră în această categorie, putând cataloga aici în special plasticele de pe tunelul median. Reglajul electric al scaunului şoferului şi plierea electrică a oglinizilor sunt dotări ce ţin de confortul și ușurința în utilizarea cotidiană.

În comparație cu alte automobile alimentate electric precum BMW i3 sau Opel Ampera, Outlander vine cu un interior clasic, singurul element modificat fiind selectorul de viteze amplasat pe tunelul median.

Bancheta îmbrăcată de asemenea în piele, cu înclinare ajustabilă şi cotieră cu suport pentru pahare se dovedeşte confortabilă în cazul călătoriilor lungi. Instrumentele de bord sunt foarte uşor de înțeles chiar și pentru cei care nu au mai condus automobile electrice, în vreme ce consola centrală este completată cu ajutorul display-ului de 7 inch care facilitează interacţiunea cu sistemul de infotainment. Grafica afişată de ecran este plăcută, actuală, iar ecranul tactil răspunde prompt la comenzi, fără întârzieri.

Există suficient spaţiu pentru cap şi picioare încât să asigure un confort bun pentru trei persoane pe bancheta din spate. Scaunele sunt bine profilate, suportul lateral fiind suficient. Insonorizarea este bună, însă la viteze de autostradă zgomotul exterior începe să se mărească uşor, iar oglinzile de dimensiuni mari îşi spun cuvântul în sensul sunetului perceput la interior.

Față de versiunea clasică, volumul portbagajului a fost redus cu doar 14 litri (463 l vs. 477 l), modificarea aceasta datorându-se faptului că podeaua portbagajului este mai înaltă cu 19 mm, iar podeaua banchetei din spate este mai înaltă cu 45 mm, în timp ce garda la sol este similară (190 mm) cu cea a versiunii 2.2 DiD 4WD.

Un aspect pe care l-am remarcat cu surprindere în timpul testului nostru a fost prezența suportului pentru sticle/pahare și a unui spațiu pentru depozitarea altor obiecte în portbagaj, elemente rămase de la versiunea clasică a lui Outlander care beneficiază de 7 locuri, însă în cazul acestei versiuni nu este disponibilă această configurație, datorită spațiului ocupat de către baterii.

Per ansamblu avem de-a face cu un interior sobru și funcțional, cu o ergonomie și o așezare corectă a comenzilor tipic japoneză, care fără îndoială contribuie la o stare de bine și la un confort sporit mai ales în călătoriile lungi.

 

TEHNOLOGIE

Capitolul tehnologiei disponibile la bordul hibridului japonez vine cu elemente la care ne-am fi așteptat din partea unei mașinii cu un preț peste 40.000 Euro. Aici trebuie să menționăm sistemul de navigaţie cu HDD care dispune de un ecran LCD de 7”, același care se regăsește montat și pe Outlander-ul clasic și pe ASX, care se află amplasat central pe bord, este perfect integrat și beneficiază de comenzi amplasate ergonomic ce permit  programarea uşoară a oricărei adrese sau acționarea tuturor funcțiilor disponibile. Fanii muzicii vor aprecia în mod deosebit sistemul audio premium Rockford Fosgate cu 9 difuzoare și cu o putere totală de 710 W. Difuzoarele, amplasate în diferite locuri din habitaclu, se integrează perfect în zone precum bordul sau panourile uşilor, care acţionează astfel ca nişte cutii de rezonanţă și sunt completate de către subwoofer-ul de dimensiuni generoase din portbagaj.

Portul USB și cel AUX, ambele integrate în cotieră, permit conectarea unui media player portabil sau a unui stick USB, pentru a beneficia de muzica pe care o doriţi la o calitate premium a audiţiei, iar cele două prize de 12V vă permit încărcarea sau alimentarea diverselor gadget-uri atunci când sunteți în călătorie.

Sistemul de acces și pornire fără cheie este una dintre cele mai practice dotări tehnologice de pe Outlander PHEV, având în vedere că permite pornirea vehiculului sau descuierea și încuierea sa fără să utilizaţi cheia, doar păstrând-o în buzunar. Tot ceea ce trebuie să faceţi pentru a porni motorul este să apăsaţi butonul situat în apropierea centrului panoului de bord, cu pedala de ambreiaj apăsată.

Portbagajul acționat electric din cheie sau cu ajutorul butonului aflat pe bord este o altă dotare care s-a dovedit foarte funcțională în timpul testului, mai ales datorită faptului că vă ușurează accesul cu bagaje atunci când veniți de la cumpărături, spre exemplu.

Comenzile de care aveți nevoie mai tot timpul sunt la îndemână şi vă puteți obişnui cu ele foarte rapid: comenzile sistemului audio, comenzile pentru controlul telefonului şi comenzile cruise control-ului.

Sistemul de climatizare automat cu două zone se comandă foarte intuitiv cu ajutorul unor butoane amplasate pe consola centrală, nu cu ajutorul unor comutatoare rotative, precum majoritatea modelelor actuale.

Senzorii de ploaie şi lumină merită aprecierea pentru funcţionarea perfectă în toate situaţiile întâlnite de către noi pe parcursul testului, în timp ce sistemul de navigaţie are parte de hărţi actualizate chiar şi pentru România şi nu este deloc greu de utilizat, după ce vă obişnuiți cu funcționarea sa.

 

SIGURANTA

Capitolul siguranță este unul unde nu avem ce să-i reproșăm modelului japonez, aici fiind distins cu 5 stele de către EuroNCAP în anul 2013. Procentele pentru protecţia adulţilor şi cea a copiilor au fost de 88%, respectiv 84%. Pentru siguranţa pietonilor procentul acordat a fost de 64%, iar pentru asistenţa sistemelor de siguranţă de 81%. În standard sunt disponibile 7 airbag-uri: pentru şofer şi pasagerul din dreapta faţă, airbag-uri cortină (windowbag), airbag-uri laterale față și airbag pentru genunchi în cazul șoferului.

Conceput să fie echipat cu 2 tipuri de sisteme de propulsie (clasic și hibrid), Outlander prezintă același nivel de siguranță în ambele configurații. Versiunea PHEV pe care noi am testat-o este echipată cu  FCM (Sistemul de atenuare sau chiar evitare a impactului frontal), acest sistem obținând în iunie 2013 și premiul "Advanced Rewards" al celor de la EuroNCAP. Sistemul FCM utilizează același radar ca și sistemul ACC, cum este denumit cruise control-ul activ al celor de la Mitsubishi. Radarul are rolul de a detecta autovehiculele din față și, dacă este cazul, activează frânarea de urgență pentru evitarea sau atenuarea unui posibil impact. Sistemul poate evita o coliziune doar dacă viteza de deplasare este mai mică de 30 km/h și este detectat un obiect staționar. De asemenea, FCM poate evita o coliziune și dacă viteza relativă între vehiculul în cauză și cel detectat este mai mica de 30 km/h. Dacă viteza relativă este mai mare de 30 km/h, FCM poate ajuta doar în atenuarea impactului.

Împreună cu sistemele ACC (Adaptive Cruise Control)  și LDW (Sistem de avertizare la părăsirea benzii de rulare), reprezintă doar o parte din inovațiile și strategia de dezvoltare RISE (Reinforced Impact Safety Evolution), ce include atât elemente de siguranță activă cât și elemente de siguranță pasivă.

Outlander PHEV a fost recompensat cu 5 stele de către EuroNCAP și datorită nivelului bun de protecție al acumulatorului și ale componentelor sistemului electric de înaltă tensiune, ce nu au fost afectate de acest test de impact.

La capitolul siguranță pasivă putem menționa caroseria ranforsată împreună cu un cadru suplimentar pentru baterie, ce întăresc întreaga structură și sporesc protecția la impact, în timp ce noua baterie foarte bine etanșată îndeplinește toate standardele de siguranță. Carcasa acumulatorului este fabricată din tablă rigidă, care împreună cu un cadru solid destinat creșterii durabilității acumulatorului, blochează și undele electromagnetice. Capacul inferior ajută la protejarea acumulatorului de pietriș și alte asemenea materiale întâlnite pe drumurile off-road, în special.

 

CALITATE-PRET

Preţul de pornire al lui Outlander PHEV MY15 este de 44.028 Euro inclusiv TVA pentru echiparea Intense+. Versiunea testată, respectiv Instyle Navi, costă în standard 49.829 Euro inclusiv TVA, la care se adaugă 468 Euro pentru vopseaua metalizată Technical Silver, ajungându-se în configuraţia prezentată să coste nu mai puţin de 50.297 Euro inclusiv TVA.

Aceste SUV plug-in hibrid a fost proiectat astfel încât să țină cont de constrângerile din domeniul bateriilor, fiind în același timp foarte bine adaptat călătoriilor pe distanțe scurte, oferind confort, costuri reduse de exploatare și spațiu suficient pentru 5 pasageri, precum și un nivel superior de siguranță în principal datorită trenului de rulare Twin Motor 4WD, toate acestea cu avantajul generării automate a energiei în timpul deplasării.

Pe parcursul testului nostru am apreciat sistemul plug-in hybrid EV în ceea ce privește performanțele sale privind protecția mediului, accelerarea lină, precum și pentru silențiozitatea din interiorul habitaclului atunci când se rulează în modul full-electric. Am fost plăcut impresionați de sistemul Plug-in Hybrid EV care selectează automat modul optim de condus, adaptat în funcție de condițiile de drum și starea de încărcare a bateriei și alege unul dintre cele trei moduri de condus.

Un mare plus vine din faptul că pe lângă posibilitatea conectării la priză, Mitsubishi Outlander PHEV poate să își încarce bateria și singur, în staționare și folosind motorul termic. Mai mult, SUV-ul japonez beneficiază de tracțiune 4×4 inclusiv în modul exclusiv electric.

Putem concluziona prin afirmația că Outlander PHEV este un SUV cu accente premium, având parte de o dinamică bună, adaptat drumurilor amenajate şi oricăror condiţii de vreme, ce oferă flexibilitatea unui habitaclu de MPV, dar care excelează la capitolul impactului asupra mediului înconjurător, care se menține la valori reduse.

Text şi foto: Andrei Marin

 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.3554 :: 17.07MB