No SSO cookie

BMW 320d xDrive AT

voteaza
(0/ 0)
Seria 3 aduce o contribuţie semnificativă la plăcerea condusului
Nota redactor
4.9
Nota cititor
0.0

BMW 320d xDrive AT

În acest an se împlinesc 41 de ani de la lansarea primului BMW Seria 3, aceasta având loc în luna mai a anului 1975. Fiind succesorul clasicului BMW Seria 02 Sedan în două uși și după ce a fost produs în nu mai puțin de şase generaţii acesta a demonstrat că este unul dintre cele mai de succes modele ale mărcii, pentru că potrivit germanilor aproape 1 din 3 modele vândute de BMW la nivel mondial vin din această gamă.

Alături de transmisia standard a puterii către roţile din spate, opțional putând fi achiziționat sistemul xDrive, prezintă o distribuţie echilibrată a maselor pe cele două punţi specifică modelelor BMW și o tehnologie avansată a suspensiilor care reprezintă baza caracteristicilor de manevrabilitate pe care le are gama BMW Seria 3. Acest concept are o lungă tradiţie, pentru că încă de la prima generație Seria 3 a impresionat prin performanţele sportive care au permis conducătorului să menţină un control total până la limită. Standardele impuse atunci pentru un condus mult mai sportiv în segmentul clasei medii şi combinaţia între calitatea şi gradul ridicat de siguranţă caracterizează gama Seria 3 şi în prezent.

Alături de performanţele sportive specifice mărcii, nivelul îmbunătăţit de confort la bordul său, modelul testat aduce o contribuţie semnificativă la plăcerea condusului, lucru pe care îl vom exemplifica pe larg în cadrul acestui articol.

Am testat modelul BMW 320d Sedan echipat cu sistemul de tracțiune integrală xDrive, transmisia automată sport în 8 trepte și pachet M Sport, versiunea diesel fiind unul dintre cele mai atractive modele ale producătorului german pe piața din România. Despre tracțiunea integrala xDrive v-am povestit aici mai pe larg în testul nostru extrem, iar acum vom vedea cum se integrează aceasta pe un model sedan de clasă medie.

 

MOTOR

În prezent Seria 3 poate fi achiziționat cu unul dintre cele 10 motorizări diferite, cu patru sau cu șase cilindri precum şi cu tehnologie BMW TwinPower Turbo, având puteri cuprinse între 116 CP şi 326 CP.

Modelul testat de noi beneficia de motorul Diesel în 4 cilindri de 2,0 litri cu 190 CP, disponibili la 4.000 rpm. Cuplul foarte generos de 400 Nm își face simțită prezența încă de la 1.750 rpm și se menține la valoarea maximă până la 2.500 rpm, fiind unul dintre punctele forte ale motorizării testate, caracterizată de altfel și prin emisii de CO2 scăzute și prin contribuția semnificativă la sentimentul de dinamică sporită.

Cuplat la transmisia automată sport ZF cu 8 rapoarte disponibilă opțional pentru 2.473 Euro cu TVA și având în vedere că are de pus în mișcare o masă de 1.590 kg, oferă resurse foarte bune de putere la orice turație și este mai economic față de cum ne-am așteptat inițial, protejând în același timp mediul înconjurător datorită emisiilor de CO2 de doar 126 g/km și normei Euro 6 în care se încadrează cu succes. În cazul acestui model, taxa de timbru care se plătește la înmatricularea sa atunci când este nou, are valoarea de 136 Euro.

Motorul testat de către noi vă poate garanta faptul că dacă îl alegeți vă veți bucura negreșit de experiența condusului atât în mediul urban, datorită cuplului foarte bun disponibil încă de la turații joase, cât și în extraurban datorită flexibilității sale și silențiozității de care a dat dovadă pe parcursul celor câteva zile în care l-am testat, fiind ajutat la acest aspect și de insonorizarea foarte bună demnă de un model premium.

Depășirile efectuate în mediul extraurban nu trebuie să creeze sentimente de teamă în rândul viitorilor cumpărători pentru că rezerva de putere disponibilă în orice moment este suficientă pentru a efectua o depășire în condiții foarte bune, totul realizându-se rapid și cu siguranță maximă.

Combinația dintre motorizarea Diesel de 2,0 litri și cutia de viteze automată ZF este una foarte reușită, toate resursele de putere transferându-se într-un mod eficient și rapid către trenul de rulare, care îi distribuie către șosea cu ajutorul sistemului de tracțiune integrală xDrive, toate aceste subansamble funcționând foarte bine împreună și generând o percepție de comportament închegat, premium, așa cum se cuvine unui model BMW, reflectând totodată modul inteligent în care inginierii mărcii au pus cap la cap toate aceste sisteme înglobate în sedanul premium de clasă medie.

 

COMPORTAMENT

Pentru că am condus un model echipat opțional cu suspensia adaptivă M, frânele sport M, direcția variabilă sport, putem spune că mașina testată este chiar perfectă din punctul de vedere al dinamicii la rulare. Pentru că puteți alege între diferitele moduri de conducere, de la ECO PRO la SPORT+, întreg comportamentul se schimbă radical în funcție de ceea ce vă doriți să primiți de la autoturism.

Direcția variabilă sport beneficiază de o precizie extrem de remarcabilă și de un feedback bun și vă transmite în orice moment al călătoriei senzația de siguranță și confort, mai ales datorită faptului că la viteze mari devine foarte controlabilă.
Dacă rafinamentul motorizării și al întregului ansamblu de transmisie este unul dintre punctele cele mai importante pe lista dorită la achiziționare, puteți alege fără probleme acest model, pentru că rularea pe orice tip de carosabil și în orice condiții atmosferice vă vor oferi o călătorie confortabilă și rafinată, chiar dacă uneori veți resimți mai mult unele denivelări datorită suspensiei destul de ferme pe SPORT, dar corecte pe modul CONFORT.

Masa de 1.590 kg este propulsată de la 0 la 100 km/h în 7,3 secunde iar viteza maximă a acestei motorizări, declarată de producător, este de 228 km/h.

Cei de la BMW declară un consum urban de 5,5 l/100 km, cel reala situându-se în jurul valorii de 8,5 l/100 km, fiind valabilă în cazul unui București aglomerat și în cazul folosirii modului CONFORT și a aerului condiționat pe modul AUTO. În extraurban este prezentat un consum oficial de 4,2 l/100 km, această valoare putând fi atinsă foarte ușor la o rulare constantă cu 100-110 km/h în treapta a 8-a, anticipând foarte mult traficul, în modul ECO PRO și cu aerul condiționat setat pe o temperatură rezonabilă. Noi am reușit să obținem în extraurban un consum de 6,5 l /100 km.

Consumul mixt declarat este de 4,7 l/100 km, cel real din timpul testului fiind de 7,6 l/100 km, obținut în cazul unei rulări în proporție de 30% în mediul urban și 70% în extraurban, pe tot parcursul călătoriei fiind activat modul CONFORT și aerul condiționat.

Este disponibil sistemul Start-Stop care opreşte motorul la semafor sau în alte condiţii de staţionare, foarte util în cazul deplasărilor urbane, unde se dovedește a fi foarte puțin intruziv în confortul șoferului.

Modul economic ECO PRO se caracterizează printr-o eficiență supremă în toate aspectele și modifică la apăsarea unui buton parametrii caracteristici pentru acceleraţie şi pentru transmisie, precum şi strategia de încălzire sau funcționarea aerului condiţionat, în funcție de sezon. Sfaturile ECO PRO afișate vă ajută să reduceți consumul de combustibil și de emisii CO2. Modul ECO PRO vine la pachet cu funcţia Coasting, o caracteristică importantă pentru cei care utilizează un stil de condus eficient, în care automobilul rulează ”la liber” atunci când viteza nu depășește 160 km/h și atunci când șoferul eliberează acceleraţia şi nu apasă frâna. Față de celelalte moduri, unde atunci când se eliberează accelerația intervine frâna de motor și treptele sunt retrogradate automat, eficiența este net superioară.

În funcţie de datele primite de la sistemul de navigaţie, autoturismul identifică din timp virajele, zonele urbanizate, sensurile giratorii, intersecţiile, limitele de viteză şi ieşirile de pe autostradă şi oferă sfaturi în timp util pentru reducerea vitezei, funcție care încă nu este disponibilă pentru România, din păcate.

Rutele ECO PRO oferă şi economie de combustibil cu ajutorul recomandările de trasee optimizate din punct de vedere al eficienţei, în funcţie de volumul traficului, de stilul individual de condus şi de condiţiile rutiere locale.

În modul CONFORT, cel preselectat automat la fiecare pornire, automobilul se va comporta extrem de echilibrat, suspensiile vor fi foarte confortabile și veți beneficia de sentimentul unei călătorii liniștite, specifice mai degrabă unei limuzine.

În modul SPORT, automobilul oferă un răspuns mai direct şi permite un stil de condus mai sportiv, poate fi activat atunci când doriți să beneficiați de un sentiment de siguranță și stabilitate maximizat, obținut printr-un răspuns mai rapid din partea accelerației, printr-o rigiditate superioară din partea suspensiei adaptive cu Electronic Damper Control (EDC), disponibilă opțional contra sumei de 800 Euro și printr-o asistare redusă din partea servodirecției, pentru a oferi o cantitate mai mare de feedback și o precizie mai bună.

Modul SPORT+ vine suplimentar față de anteriorul SPORT cu o intervenție mai târzie a sistemului de control al stabilității (DSC), practic dezactivând parțial acest sistem.

Tehnologia transmisiei şi a şasiului se remarcă printr-un rafinament ridicat, iar agilitatea şi dinamica resimțite în sedanul de clasă medie au depășit toate așteptările noastre, acest lucru datorându-se în mare parte numărului mare de opționale. Cu toate că actuala generație a beneficiat de o creştere în dimensiuni, masa a fost redusă cu 40 kilograme comparativ cu generaţia anterioară și astfel s-a obținut senzația dominantă de lejeritate și confort la rulare, care se menține inclusiv în spațiile restrânse din marile orașe. Lăsând la o parte performanţele sportive pe care le-am întâlnit la bordul său, nivelul îmbunătăţit de confort a fost un alt factor care și-a adus o contribuţie semnificativă la plăcerea condusului în timpul testului nostru, iar în timpul unei călătorii lungi relaxarea reflectă perfect descrierea stării șoferului odată ajuns la destinație.

Alături de Controlul Electronic al Amortizoarelor este disponibil Dynamic Drive, sistemul activ de reglare a trenului de rulare care minimizează foarte mult mișcările de ruliu în viraje şi la manevrele rapide de evitare, cât și mișcările de tangaj la frânări sau accelerări. Astfel, înclinarea laterală sau longitudinală a caroseriei este compensată aproape complet prin intermediul unor stabilizatoare active de pe punțile din faţă şi spate. Rezultatul este unul foarte bun, respectiv ruliul și tangajul sunt reduse la minimum.

xDrive are avantajul major că este unul dintre puținele sisteme de tracţiune integrală care nu doar acţionează după ce s-a produs evenimentul, ci gândeşte în avans şi se adaptează rapid şi flexibil la noile condiţii de drum, realizând o anticipare graduală a suprafeței de rulare și garantând astfel siguranță sporită față de alte asemenea sisteme disponibile în momentul actual în segmentul premium.

În mod ideal acest sistem de tracțiune integrală împarte 40% din puterea motorului către puntea faţă şi 60% din aceasta către puntea spate. Astfel vă puteți bucura mereu de agilitatea oferită de tracţiunea spate, iar dacă condițiile de drum o cer, xDrive distribuie până la 100% din puterea motorului către o singură punte. Informaţiile de care beneficiază acesta pentru a realiza toate aceste transferuri de putere sunt viteza de rotaţie, unghiurile sistemului de direcţie, acceleraţia laterală şi poziţia pedalei de accelerație, acestea fiind esenţiale pentru distribuţia puterii într-un mod corect și sigur. xDrive lucrează împreună cu sistemul de Control Dinamic al Stabilităţii (DSC) şi astfel primeşte şi evaluează aceste informaţii foarte rapid.

Având un motor dispus longitudinal, tracţiune integrală şi o distribuţie a maselor în raport 50:50, putem afirma cu siguranță faptul că este cel mai plăcut model sedan de clasă medie din gama premium ce poate fi achiziționat în acest moment, dar numai după ce vă completați lista de opționale cu o mulțime de elemente interesante.

 

DESIGN

Actuala generație, respectiv cea de-a şasea, a crescut ca dimensiuni în comparaţie cu predecesoarea sa, cu un ecartament pe faţă mărit cu 37 mm, pe spate cu 47 mm, lucru deosebit de evident atunci când modelul este privit din exterior. Plusul de lungime (93 mm) şi ampatament (50 mm) accentuează silueta sportivă și relevă un design corect proporționat al sedanului de clasă medie. Gama BMW Seria 3 este disponibilă în patru variante de echipare şi echipamente, respectiv Advantage, Sport Line, Luxury Line şi M Sport. Fiecare are caracteristicile sale individuale, preluate din caracterul acestui sedan sport, cu combinaţii de materiale exclusiviste şi o calitate foarte bună a finisajelor care subliniază valoarea premium a acestei game.

Atunci când este privit din exterior, fiind dotat cu pachetul M Sport care aduce numeroase elemente speciale, acesta pare a fi o nouă interpretare modernă a designului clasic în trei volume, având parte la acest capitol de o capotă foarte lungă și totodată puternic curbată dar care vă lasă să anticipați în mod corect dimensiunile mașinii atunci când vă aflați la volan, consolele faţă scurte, ampatamentul lung şi habitaclul amplasat mult înspre spate. Aceste artificii de design îi permit să reprezinte alura dinamică specifică unui model BMW din gama actuală într-o formă cât mai coerentă și corect proporționată.

Structura caroseriei, cu o rigiditate torsională ridicată, preucm şi multitudinea sistemelor de siguranţă activă şi pasivă furnizează o protecţie maximă a pasagerilor. Pe lângă aspectul foarte plăcut și sportiv al modelului, trebuie să vă dezvăluim faptul că prin construcţia inteligentă a caroseriei, cu structură inferioară optimizată aerodinamic, tehnologia Air Curtain pentru un curent de aer optimizat în jurul roţilor faţă şi tehnologia avansată a şasiului, cu conţinut ridicat de aliaje uşoare, contribuie la manevrabilitatea sportivă, agilitatea ridicată şi confortul îmbunătăţit al călătoriei.

În comparație cu principalii săi competitori, capitolul lungime vine cu 4.633 mm și este depășit de către Audi A4 (4.701 mm) și Mercedes-Benz Clasa C (4.624 mm), fiind mai lung față de Lexus IS (4.585 mm).

Zona frontală include o bară de protecție cu design puternic îmbunătățit odată cu ultimul facelift, care se pare că a fost reproiectată conform cerințelor tot mai exigente ale clienților, care își doresc întotdeauna un exterior elegant dar în același timp agresiv.

Apreciem enorm atât zona laterală cât și întreaga siluetă a Seriei 3 și acest lucru se întâmplă nu pentru că ar fi una dintre cele mai frumoase și mai corect proporţionate, ci pentru că este în opinia noastră cea mai originală din segment, care emană o doză imensă de agresivitate și de aventură. În partea posterioară beneficiază de un plafon care coboară ușor, însă acest lucru nu reduce drastic dimensiunile lunetei și astfel generează o bună vizibilitate.

Prizele laterale de aer largi disponibile odată cu pachetul M Sport și poziționate în spoilerul faţă oferă acestui model o prezenţă stilistică puternică și totodată funcțională, fiind completată perfect și de către forma interesantă şi precis realizată a barelor de protecție. Structura nouă și mai ales elaborată a prizei centrale de aer permite acum ca senzorul radar pentru tempomatul activ, denumit și Active Cruise Control sau ACC să fie integrat mai discret, acesta nefiind montat  pe modelul de test.

Designul extrem de sportiv al spoilerului spate, care include elementele specifice liniei de design M Sport, alături de stopurile cu design inteligent și dotate cu tehnologie LED standard, accentuează lăţimea automobilului și în consecinţă îi generează acestuia o apariţie sportivă pe șosea. Implementând un concept inovator de iluminare exterioară, care include blocurile optice față care vin cu un design nou şi lumini LED pentru zi, subliniază impactul vizual puternic şi sportiv al automobilului. Farurile LED integrale și adaptive pot fi comandate opțional contra sumei de 2.168 Euro și schimbă întreg aspectul autoturismului, în special pe timp de noapte.

În ansamblu, Seria 3 are un design foarte bin gândit și inteligent proporționat, care inspiră atât sportivitate cât și încredere în calitățile modelului. Chiar dacă liniile exterioare ar putea crea senzația de autoturism cu un caracter practic redus, prin incursiunea în habitaclul sau portbagajul modelului german suntem convinși repede de faptul că a fost doar o părere nefondată pe argumente solide.

 

INTERIOR

Odată cu deschiderea ușilor și pătrunderea în habitaclul spațios, tabloul se schimbă rapid conturând o senzaţie de confort și relaxare, contrară celei prezente la exterior, de sportivitate și agresivitate pură. Merită subliniat aspectul întregului habitaclu al Seriei 3, care acum este dominat de către pielea Alcantara de culoare antracit care se combină armonios cu aceeași calitate bună de care au dat mereu dovadă modelele BMW,  în ceea ce privește asamblarea componentelor disponibile la interior şi materialele prezente în toate zonele. Plasticul prezent nu este deloc dur, fiind unul de cea mai bună calitate și cu o rezistență îndelungată la uzură, iar materialul textil de pe uşi e foarte gros şi de asemenea inspiră durabilitate în timp, la fel ca și cel de pe scaune format în mare parte din Alcantara, fiind capabil să reziste mult timp dacă are parte de o îngrijire corespunzătoare și cu soluții adecvate.

La interior putem remarca cu ușurință creşterea evidentă de spaţiu, aceasta reușind să aducă un beneficiu în mod special pasagerilor din spate. O creştere de 93 milimetri a lungimii îmbunătăţeşte silueta sportivă şi elegantă a Seriei 3 și totodată confortul pasagerilor din spate care acum profită foarte mult ca urmare a dimensiunilor exterioare extinse, beneficiind de mai mult spaţiu pentru picioare la nivelul uşilor spate, aspect util la urcarea sau coborârea din autoturism, acum realizându-se mult mai lejer față de generațiile anterioare. De asemenea, în spatele scaunelor faţă există un plus de spaţiu pentru genunchi, cunatificat de către germani ca fiind de 15 milimetri, în timp ce spaţiul pentru cap a fost mărit cu 8 milimetri.

Seria 3 oferă un volum standard în portbagaj de 480 de litri, identic cu al lui Mercedes-Benz Clasa C și al lui Audi A4, dar mai mare față de Lexus IS (398 litri).

După câteva minute de acomodare pe care le-am petrecut la bordul modelului premium, totul părea a fi construit în jurul șoferului, începând de la consola centrală sau tunelul median ușor înclinate. Întreg postul de conducere este concentrat în jurul conducătorului auto, la fel ca și la celelalte modele BMW disponibile în gama actuală, Seria 3 plusând la acest capitol în segmentul său cu ajutorul acestui accent specific acordat șoferului, care are în orice moment asigurarea că poate controla facil și intuitiv toate funcţiile importante disponibile. Ergonomia vine ca o completare a acestui aspect, iar materialele de calitate şi manopera realizată minuțios subliniază ambianţa premium a celui mai vândut model din gamă.

Privit în ansamblu, interiorul sofisticat lasă o impresie şi mai elegantă datorită materialelor noi şi numeroaselor detaliil cromate suplimentare pentru butoanele de control, prizelor de aer cu design clasic şi panoului central de control. Fiind nou creată, consola centrală vine cu un capac glisant pentru suporturile de pahare și permite astfel o utilizare mai bună a spaţiilor de stocare din faţa levierului schimbătorului de viteze, ducând ergonomia acestui model de clasă medie la un nivel superior. Singurul aspect care nu ne-a fost pe plac în timpul testului sunt zonele situate de-a lungul planșei de bord sau panourilor ușilor, vopsite în culoarea albastru, la fel ca și exteriorul sau cheia. Acestea lasă impresia unui interior nu foarte elegant, datorită prezenței masive a suprafețelor plastice vopsite în această culoare.

Chiar dacă la început am fi fost tentați să credem că scaunele sport pentru șofer și pasagerul din față care vin standard în pachetul M Sport ne-ar putea strica plăcerea și relaxarea resimțite într-un BMW în timpul unei călătorii lungi, am fost contraziși rapid când am observat faptul că sunt foarte confortabile, în mare parte datorită sistemelor de suport lateral și lombar reglabile electric.

 

TEHNOLOGIE

Seria 3 dispune, precum toate celelalte modele BMW, de numeroase de tehnologii pentru asistarea conducătorului auto, iar aici putem remarca sistemul Head-up Display full-color, care proiectează informaţiile esenţiale într-o imagine color, de mare rezoluţie, pe parbriz, direct în câmpul vizual al conducătorului. Se creşte astfel semnificativ nivelul de atenţie la trafic şi confortul. Prin intermediul unui proiector situat în spatele volanului, informaţiile de condus cum ar fi viteza, setările sistemului Cruise Control, limita de viteză şi cele ale sistemului de navigație sunt proiectate direct în câmpul vizual al conducătorului auto, ceea ce asigură o experienţă de condus unică şi interactivă. Toate aceste informaţii sunt perfect vizibile în orice condiţii de iluminare, chiar și în ciuda unui soare puternic de vară. Pentru a fi și mai confortabil de folosit și pentru ca informaţiile să fie afişate la nivelul înălţimii corespunzător fiecărui șofer, sistemul Head-Up Display poate fi ajustat, informațiile fiind mutate în zona unde sunt citite cel mai ușor de fiecare. În concluzie, acest sistem vă permite un acces mult mai rapid la informaţiile importante, fără a fi nevoie să vă luați ochii de la drum și în condițiile îmbunătățirii sale față de versiunile anterioare, devine deja o opțiune de nerefuzat la o configurare a unui model nou.

În total, nu mai puţin de şase camere video pot echipa acest model și pot fi vizualizate folosind display-ul central iDrive. Trei dintre acestea oferă imagini complete pentru o parcare facilă, în timp ce două sunt utilizate pentru ieşirea din spaţii înguste, cu vizibilitate redusă. Ultima cameră video transmite informaţiile direct către un computer care le procesează pentru o serie extinsă de funcţii: avertizare la părăsirea benzii de rulare, avertizare de coliziune frontală, tempomat activ cu reglarea vitezei şi Speed Limit Info. Acesta din urmă oferă informaţii cu privire la viteza legală pe tronsonul de drum şi depăşirea interzisă corelând informaţiile din sistemul de navigaţie şi semnele de circulaţie.

Alte funcţii disponibile în iDrive sunt Web Radio, Last Mile Navigation, Google Maps Search sau Google Streetview şi Facebook sau Twitter.

Toate modurile de condus selectabile cu ajutorul comutatorului Driving Experience Control, respectiv CONFORT, SPORT, SPORT+ şi ECO PRO, au propria lor schemă de culori afișată instantaneu pe instrumentarul de bord, acest lucru ajutând foarte bine la orientarea conducătorului auto cu privire la comportamentul autoturismului şi garantând astfel mai multă siguranţă şi eficienţă în utilizarea cotidiană.

Sistemul de navigaţie Professional disponibil pentru suma destul de mică de 789 Euro are un design elegant și modern al display-ului şi vă pune la dispoziţie un sistem de navigaţie uşor de utilizat chiar și pentru cei care nu sunt fani ai electronicelor, integrat perfect în bordul sedanului testat. Controllerul iDrive cu funcție tactilă, foarte intuitiv și perfect funcțional, poate fi catalogat ca fiind unul dintre cele mai facile comutatoare disponibile în lumea auto pentru introducerea textului în sistemul de infotainment, pentru că nu am întâlnit în timpul testului situația în care o literă scrisă cu degetul pe acest controller să nu fie recunoscută corect. Este completat de către funcția de redare vocală a literei scrise, care aduce un nivel crescut de interactivitate la bordul Seriei 3.

Sistemul include pe lângă clasica funcție de navigație și un kit hands-free cu interfaţă USB şi sistem de comandă vocală, dar şi Radio BMW Professional cu unitate optică ce poate citi DVD-uri, alături de un spațiu de stocare foarte generos de 20 GB care poate fi folosit după bunul plac al posesorului, fie pentru fişiere audio, fie pentru videoclipuri sau fotografii.

Traseul călătoriei poate fi ușor urmărit cu ajutorul display-ului de 8,8 inch poziționat central care nu dispune de funcție tactilă. Alte informații disponibile pe acesta sunt mesajele informative, selecţiile muzicale, informaţiile din agenda telefonică sau cea personală, imaginile preluate de către camera video pentru marşarier, e-mail-urile personale redate într-un format extrem de lizibil direct pe display, acestea din urmă putând fi ascultate chiar și în sistemul audio, datorită funcției de redare a textului, extrem de utilă atunci când vă aflați într-o călătorie lungă. Funcţia split-screen este una dintre cele mai interesante opțiuni de personalizare ale sistemului de infotainment și este unică în domeniul auto, pentru că puteți afișa simultan informații diferite pe un ecran principal şi un ecran secundar, practic display-ul central fiind împărțit virtual în două zone distincte, la alegerea dumneavoastră.

Sistemul de navigație Professional merită lăudat și pentru că vine cu o hartă 3D care foloseşte imagini captate cu ajutorul sateliţilor pentru imaginea de fundal, cu reprezentări realiste ale destinaţiilor alese, chiar și pentru România. Informațiile disponibile la nivel de stradă și număr sunt foarte precise, chiar și în cazul unor localități mai mici, pentru că este deja știut că marile orașe beneficiază de cea mai mare atenție din partea dezvoltatorilor hărților, acestea fiind realizate cu mare acuratețe pe majoritatea sistemelor de navigație disponibile.

 

SIGURANTA

Seria 3 a obţinut 5 stele la testele EuroNCAP desfăşurate în 2012, cu un punctaj de 95% pentru ocupanţii adulţi, 84% pentru copii, 78% pentru protecţia pietonilor şi 86% pentru sistemele de siguranţă din dotarea sa.

În standard există disponibile airbag-uri frontale pentru şofer şi pasagerul din dreapta faţă, airbag-uri pentru cap în față și în spate și airbag-uri laterale pentru ocupanții locurilor din față.

Sistemele de siguranţă existente în dotarea standard sunt numeroase: sistem de antiblocare al roților la frânare (ABS), controlul dinamic al stabilității (DSC), controlul dinamic al tracțiunii (DTC). Sistemele de asistență disponibile şi pe celelalte modele ale mărcii oferă un grad sporit de siguranță activă şi unele dintre acestea garantează un mod de condus mai relaxat. Sunt disponibile opțional Driving Assistant, Lane Departure Warning, Pilot Automat cu funcție stop&go, Asistent de parcare autonomă și Active Cruise Control.

 

CALITATE-PRET

Seria 3 este un adevărat sedan premium, iar acest lucru se observă când vorbim de suma pe care trebuie să o plătească viitorul proprietar: cea mai ieftină versiune, respectiv 318i, are un preţ de pornire de 30.840 Euro inclusiv TVA. Versiunea testată costă în standard 39.300 Euro inclusiv TVA, iar în configuraţia prezentată ajunge la 63.008 Euro inclusiv TVA.

Putem afirma cu siguranță faptul că toate caracteristicile dinamice sportive pe care le prezintă sunt un diferenţiator puternic faţă de rivalii din segment. Fiecare generaţie nouă a dus mai departe atributele sportive şi BMW Seria 3 rămâne de neegalat printr-o combinaţie unică a factorilor care contribuie la o plăcere maximă a condusului.

Un mare plus în ceea ce privește dotările sale este faptul că germanii au creat un trend prin care Seria 3 a beneficiat constant de numeroase inovaţii care iniţial au fost dezvoltate și montate pe automobile poziţionate în segmente superioare.

În segmentul destul de vast al maşinilor premium din clasa sa, Seria 3 a reușit de-a lungul timpului să întrunească în cel mai precis mod aşteptările viitorilor posesori pentru care experienţa unui condus activ sau sportiv este un factor crucial atunci când vine vorba despre decizia de cumpărare a unui autoturism nou.

Faptul că şi în producţie Seria 3 joaca un rol important, fiind singurul model fabricat în 4 locaţii din reţeaua de uzine BMW, ne facem să credem cu tărie faptul că acest model va rămâne şi în următorii ani în centrul atenţiei publicului, fiind totodată şi un factor de succes al companiei bavareze.

Text şi foto: Andrei Marin

 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.3325 :: 17.08MB