No SSO cookie

Citroen C6

voteaza
(0/ 0)
Test-drive cu Citroen C6
Nota redactor
0.0
Nota cititor
0.0

Citroen C6

Un producator francez, o limuzina si un presedinte, tot francez. De la Jaques Chirac si pana astazi la Nicholas Sarkozy, Citroen C6 este arma republicii franceze, un model care indeplineste toate dorintele celui aflat in interiorul sau. Aflat la trei ani de la lansarea oficiala, Citroen C6 continua sa smulga privirile uimite si pline de admiratie ale participantilor la trafic. Este masina oficiala a presedintelui Frantei, este o lumizina plina de caracter, ultra-luxoasa si extrem de eleganta. Se numeste Citroen C6 si a fost testata de Masini.ro. Motor Sub capota modelului francez am intalnit unul dintre cele mai fascinante motoare diesel existente: V6 2.7 litri HDi cu 208 cai putere. Este acelasi motor care poate fi intalnit si pe modele marca Ford si chiar pe Jaguar XF. Motorul de 2.7 litri si 6 cilindri dezvolta cei 208 cai putere la peste 4000 rot/min, in timp ce cuplul maxim impresionant de 440 Nm este disponibil foarte jos la 2000 rot/min. Motorul da dovada de o elasticitate de invidiat si raspunde prompt comenzilor soferului. Actionarea modulului sport transforma limuzina intr-o adevarata bestie, gabaritul marit nefiind un impediment pentru a pune la lucru toti cei 208 cai putere. Cu o masa de peste 1800 kg, Citroen C6 se poate lauda si cu o tinuta sportiva, in modulul S de actionare a cutiei de viteze prevazute cu 6 rapoarte. Pentru modulul normal, cutia se comporta corect, fiind extrem de bine etajata. Motorul ofera senzatie si da dovada de suficienta putere celui aflat in spatele volanului. Cu patru modele la alegere (standard, sport, zapada sau secvential) cutia de viteze automata auto-adaptabila permite sa se exploateze cat mai bine potentialul oferit de catre cuplul motor. Propulsorul diesel sustine un vehicul gigant, motiv pentru care stoarce din acesta o cantitate substantiala de combustibil. In mediul urban cifrele lumuzinei arata peste 13 litri la 100 km, in timp ce in mediul extra-urban acestea trec usor peste 10 litri la 100 km. Modulul de condus sport face ravagii in rezervorul lui Citroen C6, insa si un stil de pilotaj mai cuminte aduce rezultatele scontate. Daca nu exagerati cu viteza im mediul extra-urbam, consumul incepe sa ne aduca aminte ca vorbim de un diesel, cifrele ajungand si la 8 litri la 100 km. Design In materie de design Citroen C6 se infatiseaza ca un model clasic, sculptat special pentru o tinuta impozanta si impunatoare, asa cum este functia de presedinte. Am putea spune ca este o masina desenata special dupa chipul si infatisarea presedintelui francez. Designul exclusivist se remarca prin formele mari, unduioase si elegante. Grila frontala este dominata de logo-ul Citroen care contureaza aceasta componenta estetica. Designul frontal a incorporat o capota activa. Despre ce este vorba? Citroen C6 este primul model care a acumulat 4 stele EuroNCAP la testul de siguranta al pietonilor. Capota activa amelioreaza protectia pietonilor in caz de impact frontal cu vehiculul la o viteza cuprinsa intre 30 si 50 km/h. Imediat ce senzorii plasati pe bara de protectie detecteaza un astfel de impact, un mecanism pirotehnic comandat de catre calculator declanseaza o ridicare a capotei pentru a-l aduce instantaneu in pozitie ridicata, in numai cateva fractiuni de secunda. Elementele stilistice existente in partea frontala a vehiculului se inscriu in filosofia de design Citroen. Blocurile optice alungite, grila si spoilerul fata sunt caracteristice marcii franceze. Linia caroseriei se intinde fluid, reusind sa deseneze o masina aerodinamica, cu un acoperis extrem de unduit. Prezenta geamurilor fara rame si a a inseriilot cromate, alaturi de jantele din aliaj de 18 inch ne aduc aminte ca Citroen C6 este o limuzina de lux. Partea posterioara a vehiculului prezinta aceeasi idee revolutionara in materie de design. Luneta lunga da impresia ca spatele automobilului este mult mai mic decat in realitate. Liniile stilistice care incep din fata se unduiesc intr-o imbinare perfecta pe partea posterioara. Stopurile de lumini sunt desenate in acelasi spirit ca si restul modelului, raspandindu-se din spate intr-o rotunjire eleganta catre aripi. Nu putea lipsi dunga cromata din spatele automobilului, ca o continuare fireasca a dungilor cromate existente pe lateralele masinii. Interiorul modelului Citroen C6 este o adevarata naveta spatiala. Luxul, confortul si eleganta sunt la ele acasa intr-un Citroen C6. Tapiteria de culoare bej, pielea de calitate extraordinara si multitudinea de functii tehnologice, fac ca pasagerul unui C6 sa se simta undeva in spatiu, departe de realitatea pamanteasca. Interiorul modelului frantuzesc este unul elegant, aproape opulent, foarte bine dotat, dar este si unul tineresc. Conceput pentru a oferi acces imediat la totalitatea comenzilor si functiilor de informare, postul de pilotaj al Citroen C6, rafinat si novator, comporta o plansa de bord larga, cu linii pure, subliniate de insertiile de lemn, care se articuleaza simetric in jurul consolei centrale in forma de semiluna. Scaunele din fata sunt o adevarata minune, dispunand de cinci reglari electrice: longitudinala, inaltimea si inclinarea scaunului, inclinarea spatarului si sustinere lombara. Bineinteles, scaunele din fata dispun si de functia de memorare. Functiile multimedia abunda in cazul Citroen C6. Sistemul NaviDrive gestioneaza ansamblul echipamentelor auto, telefon GSM hands-free si navigator GPS via un ecran color 7 inch. Sistemul de asistenta la parcare fata si spate detecteaza prezenta obstacolelor apropiate de vehicul. Acesta le semnaleaza proximitatea si localizarea, atat prin indicatii vizuale afisate pe ecranul calculatorului de bord cat si printr-un semnal sonor din ce in ce mai intens, pe masura ce vehiculul se apropie de obstacol. Scaunele, atat cele din fata cat si cele din spate, sunt prevazute cu sistem de incalzire configurat pe trei niveluri. Mai mult, pasagerii spate dispun de scaune individuale, doua la numar, ce pot fi si ele reglate electric. Pasagerul scaunului din dreapta spate, de obicei scaunul inaltului oficial, are posibilitatea de a regla scaunul pasagerului din dreapta fata dupa bunul sau plac, astfel incat, sa dispuna de spatiu suficient. Feeling Prima senzatie tare cu Citroen C6 este momentul in care ai urcat la bordul limuzinei franceze. Limuzina Citroen ofera pe langa confort si eleganta, o multitudine de functii, iar inainte de a pune in miscare nava amiral a Frantei, merita pierdut timp cu studiatul lor. Citroen a imbarcat in C6 tot ceea ce dispunea in materie de tehnologie. Astfel, viata soferului este mult usurata. Citroen C6 ofera soferului o vizibilitate excelenta gratie parbrizului panoramic si multiplelor functii de reglare ale scaunului soferului si ale volanului. Functie cu precadere inovanta, activabila si dezactivabila la comanda, afisajul deasupra capului permite, printr-o imagine proiectata in campul vizual al conducatorului, dincolo de parbriz, sa ofere esentialul informatiilor legate de condus, fara sa necesite sa-ti ridici privirea de la drum. Pe drumuri cu regim de rulare rapid, la mai mult de 80 km/h, sistemul de alerta a depasirii involuntare a liniei de demarcatie (AFIL) detecteaza orice incalcare a liniei bazandu-se pe senzorii cu infrarosu plasati in partea din fata si din spate a vehiculului si orientati catre sol. in caz de deviere fata de traiectoria normala, in afara caii de rulare, si daca sistemul de semnalizare vizuala nu este declansat, conducatorul este avertizat dinspre partea corespunzatoare deviatiei de catre unul din vibratoarele implantate in partea stanga si respectiv dreapta a scaunului sau. farurile directionale bi-Xenon pilotate de catre un sistem de avertizare electronica isi adapteaza in timp real orientarea lor in functie de unghiul de bracare al vechiculului. Fiecare proiector incorporeaza un modul eliptic bazat pe tehnologia lampii de descarcare, activ in pozitia faza de intalnire ca si in pozitia de drum, care urmeaza traiectoria imprimata vehiculului si garanteaza o iluminare puternica si foarte eficienta. Pentru a evita orice risc de oribire de catre vehiculul urmator, retrovizoarele exterioare si interioare sunt electrocrome cu densitate variabila in functie de intensitatea luminoasa. Multitudinea de sisteme care fac munca soferului mult mai usoara, in ciuda gabaritului mare al automobilului, transforma limuzina C6 intr-o adevarata nava spatiala. In ceea ce priveste comportamentul modelului pe sosea nu exista puncte la care C6 poate fi criticat. Tinuta de drum este impecabila, suspensiile sunt perfecte si aseaza vehiculul perfect atat in virajele largi cat si in curbele stranse. Mai mult, Citroen C6 dispune de patru trepte de ajustare a suspensiei. In functie de traseu soferul poate seta suspensiile pentru a da vehiculului mai multa sau mai putina rigiditate. Motorul poate sustine si pretentiile sportive ale soferului, momentul maxim de 440 Nm realizabil foarte jos, la 2000 rot/min, scoate din limuzina Citroen si aspectul agresiv. La drum lung, Citroen C6 se aseaza perfect pe sosea si poate rula in conditii de siguranta si cu viteze de peste 200 km/h. De fapt, viteza maxima constructiva a limuzinei franceze este de 230 km/h, viteza la care vehiculul poate ajunge fara mari probleme. Sprintul 0 -100 km/h este realizabil in 8.9 secunde, o cifra impresionanta avand in vedere faptul ca vorbim de o masina foarte greoaie judecand dupa aspect. Pret Citroen C6, limuzina presedintelui francez, impreioneaza chiar si la capitolul pret. Nu putem vorbi de un pret mic, dar putem vorbi despre un raport calitate/pret printre cele mai bune existente pe piata auto. Pretul modelului testat de noi, echipat cu motorul V6 HDi de 2.7 litri si 208 cai putere ajunge la 51.515 euro cu TVA. Robert Gherghe
 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.7419 :: 21.02MB