No SSO cookie

Citroen C4 Cactus 1.2 VTi BVM5 Shine Edition

voteaza
(0/ 0)
Un model care întoarce numeroase priviri în trafic
Nota redactor
4.6
Nota cititor
0.0

Citroen C4 Cactus 1.2 VTi BVM5 Shine Edition

Francezii de la Citroen  ne-au prezentat în cadrul Salonului Auto de la Frankfurt din anul 2013 conceptul Citroen C4 Cactus, un crossover compact din segmentul C cu elemente de design împrumutate de la C4 Picasso şi Grand C4 Picasso. Maşina a fost prezentată oficial pe 5 februarie 2014, cu ocazia împlinirii a 136 de ani de la naşterea fondatorului companiei, Andre Citroen, iar în showroom-urile din România a ajuns în a doua parte a anului 2014. Exteriorul său vine cu o notă elegantă și modernă, iar modelul se distinge prin design-ul unic, îmbinând perfect stilul cu funcţionalitatea. Avem de-a face cu o alchimie inedită ce reușește să contribuie la un succes interesant în rândul clienţilor din România. Totodată, C4 Cactus creează premisele unei noi perspective în segmentul compact, aducând în plus față de alte modele concurente un design nou, un plus de confort și elemente tehnologice utile în viața de zi cu zi, totul la un preţ rezonabil. Cel mai important element de noutate îl reprezintă Airbump, o inovaţie Citroen utilă, estetică și personalizabilă, ce conferă un plus de design prin aspectul său grafic, dar care si protejează caroseria. Prevăzute pe panourile ușilor laterale și la nivelul barelor de protecţie, panourile Airbump structurează grafic  stilul rafinat și fluid al modelului testat de către noi în echiparea Shine Edition, cu motorizarea 1.2 VTI de 82 CP și cutie de viteze manuală în 5 trepte.

 

MOTOR

Citroen C4 Cactus poate fi echipat cu trei versiuni de motorizare. Primul este un motor aspirat pe benzină de 1,2 litri cu 82 CP, fiind cel testat de noi. Urcând în gamă putem întâlni un motor turbo pe benzină tot de 1,2 litri care dezvoltă de această dată 110 CP, având sistemul Stop&Start montat în standard. Pentru iubitorii motoarelor diesel modelul francezilor poate fi echipat cu propulsorul BlueHDI de 1,6 litri cu 100 CP. Toate motorizările respectă normele Euro 6.

Am avut ocazia să vedem cum funcționează motorizarea de 1,2 litri PureTech, care se traduce într-o cilindree de 1.199 cmc și oferă 82 CP la 5.750 rpm şi un cuplu decent de 118 Nm disponibil la 2.750 rpm. Taxa de timbru achitată pentru înmatricularea unui astfel de model nou este de 38 euro. Norma de poluare în care se încadrează acesta este Euro 6, nivelul de emisii de CO2 fiind 107 g/km.

Motorul PureTech se comportă excelent în combinaţie cu transmisia manuală cu 5 trepte, care se dovedeşte foarte rafinată atât în condusul urban cât şi în afara oraşului, practic transmisia fiind, cel puţin din punct de vedere practic, similară cu a altor modele din portofoliul unor producători concurenți, comportamentul său putând fi definit ca fiind foarte rafinat în utilizarea cotidiană.

În cazul în care vă hotărâți să achiziţionaţi un C4 Cactus cu o transmisie manuală în 5 trepte sau nu v-aţi decis între manual şi automat, vă recomandăm cu plăcere un drive test cu un model echipar cu ETG6 şi veţi vedea că va fi foarte greu să renunţaţi la aceasta în momentul configurării finale.

 

COMPORTAMENT

În timp ce unele crossovere disponibile în acest moment pe piață oferă opțiunea unei transmisii integrale opționale, care este de cele mai multe ori inutilă și nerentabilă pentru acest segment, Cactus renunța la acest aspect și vine doar în versiune cu tracțiune față. Acest lucru nu poate fi criticat deloc de către public, având în vedere că mașina nu a fost concepută pentru a aborda drumuri grele, chiar dacă anumite aspecte prezente la exterior ar putea conduce la această idee. Nu ar trebui să fiți stresați atunci când doriți să abordați un drum ușor, cu pământ sau pietriș, acolo unde Cactus se va descurca la fel de bine ca orice alt model din segmentul său. Mașina se simte foarte ușoară în condus și dă senzația corectă de manevrabilitate sporită, inclusiv în locuri strâmte, totul datorită masei foarte bune, de doar 965 kg.

Atunci când inginerii francezi au gândit Cactus, aceștia au pus pe primul loc confortul, înaintea sportivității. Astfel avem de-a face cu o suspensie moale și orientată spre confort, care ne-a onorat cu o absorbție extrem de bună a gropilor sau denivelărilor urbane întâlnite pe parcursul testului nostru, chiar dacă uneori în virajele abordate mai curajos, nivelul ruliului ar putea să inducă o senzație de nesiguranță. La viteze mici, în oraș, direcția ușoară și care transmite suficient feedback contribuie din plin la o manevrabilitate exemplară, alături de confortul resimțit datorită suspensiei moi și vizibilității excelente garantată de către suprafața vitrată generoasă.

Cutia de viteze manuală ne-a impresionat în privința comodității cu care pot fi schimbate treptele, datorită cursei scurte și timoneriei destul de precise, lucru aflat în concordanță cu doza de confort și liniștire pe care o oferă autoturismul testat. Totuși considerăm faptul că pentru cei care achiziționează acest model pentru o rulare preponderent urbană, ar fi mai potrivită o cutie de viteze automată, pentru un confort și mai mare la rulare și o reducere a oboselii, în mare parte provenită de la pedala de ambreiaj destul de tare și cu o cursă lungă.

Ajungând la capitolul consum, deşi datele oficiale ale celor de la Citroen prezintă valoarea de 4,6 l/100 km în regim mixt, în realitatea cotidiană acest motor de 1,2 litri a consumat în jur de 6,7 l/100 km pe parcursul celor 450 km, realizaţi în proporţie mai mare în extraurban, utilizând un stil de condus relaxat dar neorientat către economie și folosind întotdeauna aerul condiţionat pornit. Oricum, dacă se doreşte obţinerea consumului declarat în mediul urban de 5,6 l/100 km, este destul de greu, valoarea reală pentru Bucureşti fiind undeva în jurul cifrei de 7,5 l/100 km, atunci când aglomerația este intensă și aerul condiționat rămâne pornit. Singurul consum care poate fi obținut ușor este cel de 4,0 l/100 km pentru mediul extraurban ce poate fi atins ușor atunci când se rulează cu o viteză constantă de aproximativ 90 km/h, în treapta a 5-a şi fără aerul condiţionat pornit.

Acceleraţia de la 0 la 100 km/h, având montată cutia de viteze manuală cu 5 rapoarte, se realizează în 12,9 secunde, iar viteza maximă a acestei motorizări, declarată de producător, este de 167 km/h, fiind în același timp una dintre cele mai scăzute valori din segmentul său.

Suspensia moale a lui C4 Cactus vă oferă posibilitatea de a alege între jante de 15 sau 16 inch și să aveți parte pe parcursul călătoriilor Dumneavoastră de o rulare sigură și confortabilă atât prin oraș cât și pe suprafețe mai denivelate din afara drumurilor asfaltate. Zgomotul transmis de către suspensie în habitaclu nu este tocmai cel mai plăcut, însă acest aspect este ușor de trecut cu vederea atunci când motorul este turat mai mult sau se rulează la viteze mari și zgomotul prezent la interior este semnificativ redus.

Pe puntea față este montată o suspensie Pseudo McPherson cu brațe interioare triangulare, resorturi elicoidale, amortizoare hidraulice telescopice și bară antiruliu, iar în partea din spate întâlnim o echipare cu bare trase cu traversă deformabilă, resorturi elicoidale, amortizoare hidraulice telescopice și bară antiruliu. Chiar și având în vedere că suspensia spate beneficiază de o soluție semi-independentă, comportamentul rutier pe drumurile românești se caracterizează ca fiind corect pentru acest buget și pentru acest segment.

Numeroasele reglaje ale elementelor din postul de conducere fac drumurile cu Cactus mai plăcute, având parte de un reglaj pe lungime sau înălțime al volanului și numeroasele reglaje ale scaunului, toate acestea garatându-vă o poziție corectă și potrivită la volan.

Lejeritatea manevării la viteze mici datorită direcției ușoare, alături de vizibilitatea excelentă de jur-împrejurul său și zona din spate care se termină brusc, fără artificii de design care ar putea să nu fie vizibile sau ușor de anticipat, vă garantează o manevrare facilă și mai ales o parcare ușoară chiar și în locuri foarte strâmte, fiind ajutați la acest capitol și de către Asistentul activ la parcare, disponibil opțional pentru numai 484 Euro inclusiv TVA, care vine la pachet cu senzorii de parcare din față și spate și camera video pentru marșarier.

Atunci când doriți să aborați mai curajos unele viraje strânse veți putea fi puși în situația de a alege totuși o viteză mai mică, având tendința să conduceți într-un ritm mai relaxat, bucurându-vă de modul în care acesta absoarbe exemplar denivelările, mai degrabă decât condusul sportiv.

În concluzie, C4 Cactus a fost conceput pentru a fi confortabil, lucru pe care îl realizează cu un aplomb greu de atins de către concurenții săi direcți, chiar și atunci când modelul francez rulează cu jante de dimensiuni mari. Odată cu acest test am avut o întoarcere binevenită la relaxarea pe care cei de la Citroen mizau cândva, fiind una dintre identitățile de brand.

 

DESIGN

Vom începe prin prezentarea a ceea ce contează cu adevărat la exterior și anume protecţia împotriva agresiunilor zilnice, denumită Airbump, care oferă totodată un design atrăgător și modern întregii mașini. Este vorba despre un înveliș fin din TPU (Poliuretan Termoplastic) care protejează capsulele vidate pentru a amortiza șocurile zilnice la care ar putea fi supus un autoturism, mai ales în traficul sau în parcările din România, acolo unde pericolele sunt întâlnite la tot pasul. Protecţiile Airbump nu necesită întreţinere specială, contribuind direct la reducerea costurilor de întreţinere și reparaţie.

Chiar dacă C4 Cactus este dificil de caracterizat atunci când ne gândim la proporțiile sale, putând fi la fel de bine un crossover dar și un hatchback practic pentru familie, avem parte de o individualitate aparte în ceea ce privește exteriorul, lăsând în urmă la acest capitol chiar și nume importante din segment precum Nissan Juke sau Skoda Yeti.  În acest sens, Cactus dispune de o varietate de elemente exterioare care îl fac să se diferențieze de concurenții săi, precum acoperișul cu o înclinație mică și care pare că plutește deasupra întregii mașini, panourile de cauciuc numite ”Airbumps” care protejează împotriva loviturilor minore și blocurile optice față cu un design și o poziționare inteligente, care beneficiază deasupra de luminile de zi cu LED, sub forma unor sprâncene.

O gamă de 4 culori (Black, Grey, Dune și Chocolate) este disponibilă pentru protecţiile Airbump și astfel sunt oferite multiple variante de personalizare prin combinarea celor 9 nuanţe disponibile pentru caroserie cu cele 3 decoruri interioare (Ambiance Stone Grey, Pachet Habana Inside și Pachet Purple Inside).

Am putut observa pe parcursul testului caracterul său deosebit de compact, pentru că are doar 4,16 m lungime, care generează o bună manevrabilitate în oraș și vă îndeamnă să profitați de ampatamentul de 2,60 m pentru a garanta tuturor ocupanţilor un spaţiu interior generos.

Aspectul optimizat din punctul de vedere al impactului vizual este rezultatul muncii unei echipe care a reușit să realizeze o combinație interesantă între design și utilitate, volume pertinente și corect încadrate și funcționalitate întâlnită până la cele mai mici detalii. Designul unic al lui Citroen C4 Cactus este foarte usor de identificat  în traficul cotidian și de asmenea este ușor de reținut chiar și de către cei care nu sunt pasionați de autoturisme, reflectând imaginea vehiculelor reprezentative segmentului auto cotidian. Autoturismul testat se distinge prin suprafețe rafinate și fine, volume fluide care înlătura orice urmă de agresivitate cu excepția părții frontale, toate completate de un pavilion care beneficiază de linii fluide și o semnatură luminoasă tehnologică a farurilor cu LED și a proiectoarelor integrate în Airbump. Majoritatea elementelor grafice prezente la exterior sunt foarte bine valorizate din punctul de vedere al funcționalității, respectiv protecția oferită de către Airbump, pasajele roților, pragurile și spoilerele cu suprafață de protecție de culoare neagră, barele longitudinale de pe plafon pentru transportul obiectelor voluminoase și pavilionul panoramic vitrat cu protecție termică ridicată care generează o luminozitatea excepțională.

 

INTERIOR

O exclusivitate în domeniul auto este reprezentată de către airbag-ul pasagerului, care este acum integrat în pavilion, datorită unei tehnologii care se numește Airbag In Roof și care oferă pasagerului din faţă mai mult spaţiu și un volum de depozitare optimizat, torpedoul luând practic locul airbag-ului, iar elementele pe care le depozitați în interiorul său sunt astfel mult mai ușor de accesat.

Nu putem să nu remarcăm interfaţa 100% digitală, ce s-a dovedit pe parcursul testului a fi intuitivă și care oferă un post de conducere degajat și conectat în permanență la ceea ce contează, regrupând toate comenzile pe ecranul tactil de 7” prevăzut ca și dotare standard. Toate comenzile precum climatizarea automată, sistemul audio, sistemul de navigaţie, sistemele de asistenţă la condus sau setarea parametrilor mașinii sunt regrupate pe un singur ecran pentru a fi în permanenţă accesibile.

Scaunele din față s-au dovedit a fi foarte confortabile, chiar am putea să afirmăm că sunt cele mai bune din clasă în timpul șederii îndelungate pe ele, sunt generoase ca și dimensiuni și sunt concepute în stil sofa, modelul testat neavând însă scaunele unite precum alte echipări. În cazul pasagerilor din spate putem remarca faptul că aceștia beneficiază de un spaţiu pentru genunchi similar celui oferit de Citroen C4 și de un spațiu la cap foarte generos, datorită plafonului care nu coboară aproape deloc în zona montantului C.

Suprafața vitrată de care beneficiază interesantul model al francezilor este generoasă și garantează o vizibilitate bună în toate zonele, iar alături de pavilionul panoramic vitrat cu protecţie termică ridicată inundă habitaclul în lumină, eliminând totodată efectele căldurii.

Puținele materiale plastice de o calitate slabă nu sunt de ajuns pentru a modifica sentimentul de apreciere față de designul modern și elegant al lui C4 Cactus.  Putem remarca cu plăcere planșa de bord cu un stil pur și distinct, rar întâlnit în segmentul autoturismelor de volum vândute în prezente, ce oferă pe lângă aspectul inedit și un spaţiu generos pasagerilor sporind confortul acestora.

Pentru versiunile echipate cu cutie de viteze pilotată ETG, maneta de viteze a fost regândită și simplificată cu ajutorul sistemului ”Easy Push”, practic fiind disponibile câteva butoane pe consola centrală pentru a selecta deja clasicele poziții ale unei cutii de viteze automate, generând astfel un spațiu suplimentar pe tunelul median.

Habitaclul modern și cu accente practice al lui C4 Cactus poate atrage o comparație deloc ieșită din comun cu interioarele lui MINI sau Fiat 500. Cactus este hotărât să se diferențieze clar și la interior față de concurenții săi direcți, prin balamalele geamurilor spate, în locul clasicelor geamuri electrice care coboară normal, acest lucru având un puternic impact asupra reducerii greutății totale. În general un Cactus este cu aproximativ 200 kg mai ușor față de un C4 obișnuit. Aceste geamuri din spate fără mecanismul clasic servesc și pentru reducerea costurilor de producție și respectiv vânzare, dar totodată limitează și cantitatea de aer proaspăt care ar fi pătruns pe un geam convențional, completând însă cu spațiile de depozitare generoase de pe panourile interioare ale ușilor din spate.

Privind interiorul lui Cactus per ansamblu putem afirma faptul că simplitatea este cheia unui interior autentic și de bun gust, regăsind în habitaclul său elemente de design aparte precum curelele din piele pentru închiderea ușilor sau spațiul de stocare din partea superioară a bordului, aceste elemente de stil lipsind cu desăvârșire de la alte modele disponibile în clasa sa.

Pe timpul verii am putut observa cu plăcere faptul că proprietăţile filtrante ale plafonului panoramic ne protejează cu succes împotriva razelor soarelui și izolează habitaclul împotriva căldurii, în timp ce pe timpul iernii suntem informați despre faptul că aceeași izolaţie termică diminuează pierderile de căldură. Nu în ultimul rând, sticla cu mai multe straturi izolează fonic interiorul, garantând pasagerilor un confort acustic bun, fiind completată de către izolarea fonică a întregului interior, realizată cu atenție și care generează un zgomot redus, chiar și la viteze mari sau când bate vântul destul de tare. Datorită acestor inovații prezente în cazul plafonului de sticlă, inginerii care au proiectat Cactus au putut renunța ușor la storul de protecţie deja clasic pentru modelele echipate cu plafon panoramic, optimizând astfel  greutatea și reducând consumul.

Cumpărătorii acestui model pot alege să îl personalizeze foarte mult, prin alegerea dintr-o gamă extrem de generoasă a culorilor disponibile la interior.

Forma dreptunghiulară și înaltă a mașinii ne dezvăluie faptul că la interior există un spațiu generos, completat perfect de către numeroasele spații de depozitare prezente tot timpul la îndemână, în timp ce portbagajul beneficiază de un spațiu bun, de 358 litri. Spre exemplu, un Nissan Juke oferă 315 de litri, un Renault Captur are 377 litri, un Opel Mokka vine cu un spațiu de 356 litri, Suzuki Vitara aduce 375 litri,  Peugeot 2008 are un volum de 410 litri, iar Duster are o valoare apreciabilă de 475 litri disponibili. Un lucuru important care merită menționat este faptul că accesul spre portbagaj este foarte facil chiar și atunci când doriți să încărcați obiecte voluminoase, având o suprafață de acces largă și bine gândită, chiar dacă acest lucru contrastează puțin cu faptul că bancheta din spate nu poate fi divizată în proporție variabilă, ci doar ca un întreg unitar, ceea ce înseamnă că transportarea obiectelor lungi vă va face să renunțați la a mai transporta unul sau doi pasageri pe locurile din spate, putându-vă limita doar la pasagerul din față în acest caz. Chiar și atunci când bancheta se pliază, spațiul astfel format nu este tocmai 100% plat, fiind ușor înclinat.

 

TEHNOLOGIE

Am putut observa pe parcursul celor câteva zile în care am testat modelul francez faptul că acesta reușește cu succes să integreze numeroase inovaţii ce țin de domeniul tehnologic, oferind în același timp soluţia ideală pentru a răspunde nevoilor cotidiene a tuturor.
Soluțiile tehnologice prezente pe C4 Cactus vin cu o notă de integrare peste media clasei, având totodată o utilitate focusată pe ceea ce contează. Indiferent de echipare, tableta touchscreen de 7”, cu cele 7 taste tactile poziționate în laterale, vă garantează un acces facil la toate funcţiile integrate la bordul lui C4 Cactus. Chiar dacă ne-am fi așteptat ca funcțiile privind sistemul de climatizare automată să fie greu de accesat folosind această soluție propusă de producătorul francez, iată că pe parcursul testului am observat că odată ce ne-am obișnuit cu poziționarea tastelor în zonele laterale ale ecranului, putem seta toate funcțiile foarte ușor și intuitiv, display-ul răspunzând prompt și corect la solicitările noastre, singurul inconvenient fiind faptul că trebuie să vă luați privirea de la drum atunci când utilizați acest sistem.

La capitolul climatizare, pe lângă modul automat ce asigură un confort termic optim și personalizat în timpul călătoriilor, puteţi selecta unul din cele 3 moduri de funcționare a acestui mod: Soft, Normal sau Fast, ceea ce înseamnă un plus major față de alți concurenți la care funcția Auto nu permite selectarea viteze de distribuție a aerului.

Pe același display poziționat ergonomic și corect în partea centrală a bordului puteți accesa cu ușurintă afișajul camerei video pentru marșarier, sistemul Park Assist sau chiar limitatorul/regulatorul de viteză programabil.

În zona de infotainment puteți să alegeți cu ușurință între diferitele surse audio precum radio, streaming audio de la telefonul conectat prin Bluetooth, de la echipamentele conectate prin port USB sau priză jack sau chiar puteți reda fișierele audio stocate pe hard disk-ul de 8 GB al mașinii, având totodată posibilitatea de a vizualiza fotografiile preferate pe display-ul generos.

Navigația beneficiază de o grafică foarte bună și hărți updatate periodic, putând să vizualizați harta în perspectivă 3D, puteți să afișați limitările de viteză sau chiar informațiile cu privire la condiţiile din trafic, având totodată posibilitatea de a alege traseul cel mai economic atunci când setați destinația.

 

SIGURANTA

În cazul siguranţei, deși nu credeam că poate fi pusă la îndoială obţinerea celor 5 stele EuroNCAP, iată că în cadrul testelor realizate în anul 2014 a reieșit un calificativ de 4 stele cu un scor de 82% pentru ocupanţii adulţi, 79% pentru copii, 80% pentru pietoni şi 56% pentru sistemele de siguranţă.

Modelul francez integrează numeroase sisteme de asistență la condus, cum ar fi sistemul Park Assist care ajută conducătorul auto să găsească un loc de parcare și efectuează automat manevrele necesare în momentul identificării spațiului de parcare, conducătorul auto nefiind responsabil decât de gestionarea pedalelor de frână și accelerație, în timp ce manevrele de parcare sunt foarte ușor de executat cu ajutorul camerei video pentru marșarier care afișează imaginile pe ecranul tactil situat în zona mediană a bordului. Sistemul de asistență la pornirea din rampă (Hill Assist) menține automat vehiculul stabil timp de 2 secunde și astfel se asigură un redemaraj usor pe o rampă cu înclinație mai mare de 3%, împiedicând deplasarea vehiculului în spate atunci când ridicați piciorul de pe pedala de frână. Iluminarea statică de intersectare oferă un fascicul luminos suplimentar în interiorul curbelor, crescând astfel vizibilitatea și siguranța în viraje și la intersecții, în timp ce serviciul Citroen eTouch include un sistem de apelare de urgență și asistență localizată, două servicii gratuite disponibile 24 h/24, 7 zile/7 cu ajutorul unei cartele SIM integrate, care, în cazul unui accident sau incident garantează localizarea precisă și intervenția rapidă.

În capitolul siguranţa preventivă mai intră şi ESP (Controlul Electronic al Stabilității), ABS (Sistem pentru evitarea blocării roţilor la frânare), REF (Repartiţia Electronică a forţei de Frânare, echivalentul EBD), AFU (Asistenţă la Frânarea de Urgenţă) și ASR (Sistem anti-patinaj la pornire). Aceste sisteme vă ajută să ţineţi vehiculul sub control în situaţii dificile.

Pentru siguranţa protectivă au fost montate centuri de siguranţă faţă şi spate cu pretensionare în 3 puncte, airbag-uri pentru şofer şi pasager, airbag-uri laterale și airbag-uri cortină.

 

CALITATE-PRET

Preţul de pornire al lui C4 Cactus în România este de 12.995 Euro inclusiv TVA pentru motorizarea 1,2 PureTech de 82 CP pe benzină şi cutie de viteze manuală cu 5 trepte. Versiunea testată costă în standard 15.996 Euro inclusiv TVA. În acest preţ sunt incluse garanţia de 2 ani fără limită de kilometri plus încă 2 ani în limita a 100.000 kilometri, garanţia anticoroziune de 12 ani şi garanţia pentru vopsea de 3 ani.

Configurația prezentată ajunge la nu mai puțin de 19.074 Euro inclusiv TVA, având bifate pe lista de opționale plafonul panoramic vitrat (725 Euro), senzorii de parcare în față și spate cu cameră video pentru marșarier și sistem de asistență la parcare (1.048 Euro), roata de rezervă de 15” (97 Euro), sistemul radio digital DAB (161 Euro), vopseaua exterioară alb perlat Blanc Perle Nacre și Airbump în culoare Chocolate (725 Euro) și tapițeria mixtă din stofă și velur Club Habana cu planșa de bord Habana Inside (322 Euro).

Odată cu lansarea lui C4 Cactus putem afirma cu tărie faptul că francezii de la Citroen au răspuns în cel mai direct și mai correct mod nevoilor zilelor noastre din domeniul auto, oferind o veritabilă alternativă berlinelor compacte. În segmentul C unde concurența este foarte acerbă și majoritatea cumpărătorilor au principii fixe la achiziționarea unui model nou, crossover-ul testat se distinge prin design-ul unic, îmbinând perfect stilul cu funcționalitatea.

Pe lângă consumul de carburant redus semnificativ datorită masei totale mici, costul total de utilizare al modelului pe care l-am testat a fost redus semnificativ în comparație cu modelele de referință din segmentul berlinelor compacte, chiar și datorită optimizării greutății care a făcut astfel posibilă reducerea semnificativă a consumului de piese de uzură.

Crossover-ul testat s-a dorit a fi modelul care va inaugura gama „Cactus” a francezilor, una care îşi propune să ofere clienţilor maşini cu preţuri accesibile însă în ciuda acestui fapt şi a ideii că marea parte a elementelor au parte de o simplitate ieșită din comun, eliminându-se mai ales la interior foarte multe dintre butoane şi elemente considerate până acum tradiţionale, acest model beneficiază de un aer tineresc şi modern.

În esență, C4 Cactus este o mașină care generează costuri reduse în timpul rulajului, foarte confortabilă și adaptată drumurilor românești și care întoarce numeroase priviri în trafic, fiind totodată suficient de spațioasă și practică pentru utilizarea cotidiană. Pentru cei de la Citroen modelul testat de către noi generează o imagine care sfidează convenționalul și este exact ceea ce și-au dorit pentru a se restabili ca fiind un brand cu o notă de unicitate, la fel cum au făcut și atunci când au construit ciudatul dar genialul Citroen 2CV.

Text şi foto: Andrei Marin

 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Dacia Sandero Stepway

    Dacia Sandero Stepway

    În puține cuvinte Sandero Stepway poate fi caracterizat ca o mașină perfectă pentru cei nepretențioși, relativ robustă și fiabilă, care beneficiază de un aspect veritabil de crossover, această transformare a modelului supermini Sandero fiind realizată cu succes.

  • Mazda MX-5 Revolution MT6

    Mazda MX-5 Revolution MT6

    MX-5 vă captivează încă din primele secunde de condus și vă face să treceți peste orice considerent logic sau practic legat de ce anume v-ați dori de la un automobil

  • Hyundai i40 1.7 CRDi 7-DCT

    Hyundai i40 1.7 CRDi 7-DCT

    Cu un aspect îndrăzneț, un interior spațios și o listă lungă și completă de dotări, i40 s-a făcut remarcat mai mult ca oricând, imediat după lansarea acestei generații.

  • Mitsubishi Outlander MY2016 2.2 DI-D 4WD AT

    Mitsubishi Outlander MY2016 2.2 DI-D 4WD AT

    Outlander MY2016 este mult mai bun în comparație cu generația anterioară, iar calitatea interiorului și dinamica la rulare sunt acum competitive în segmentul foarte aglomerat și mult-disputat al crossoverelor compacte

  • BMW X1 xDrive20d AT8

    BMW X1 xDrive20d AT8

    BMW X1 vrea să ne demonstreze cu tot dinadinsul că a trecut vremea în care un SUV era privit ca un model mare, greoi, fantastic în off-road dar foarte slab pe drumurile asfaltate

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.4582 :: 17.96MB