No SSO cookie

Mazda CX-3 G120 MT6 Attraction 4x2

voteaza
(0/ 0)
Un crossover compact și elegant
Nota redactor
4.7
Nota cititor
0.0

Mazda CX-3 G120 MT6 Attraction 4x2

Mazda CX-3 este noul SUV subcompact de la Mazda, fiind bazat pe platforma lui Mazda 2 și integrând tehnologiile SKYACTIV și i-ACTIVESENSE, împreună cu design-ul KODO „Sufletul mișcării”. Modelul a fost prezentat la nivel mondial în cadrul Salonului Auto de la Los Angeles din noiembrie 2014 și a ajuns în showroom-urile din România în luna iunie 2015.

Modelul japonez este disponibil în 5 niveluri de echipare: Emotion, Challenge, Attraction, Revolution şi Revolution TOP și în 17 variante de configurare, în funcție de motorizare, transmisie și tracțiune. Nu putem să trecem cu vederea faptul că încă de la versiunea de bază, pachetul de dotări este unul bogat, iar calitatea percepută privind SUV-ul testat în ansamblu este una foarte bună.

Am testat versiunea Attraction, echipată cu motorul pe benzină SKYACTIV-G de 120 CP, cu tracțiune față și transmisie manuală cu 6 trepte.

 

MOTOR

Primele modele Mazda CX-3 disponibile după lansarea în România pot fi echipate cu trei versiuni de motorizare. Prima este noul diesel SKYACTIV-D de 1,5 litri cu 105 CP și un consum redus de 4,0 l/100 km în regim mixt pentru versiunea cu tracțiune față și transmisie manuală cu șase trepte. Pentru iubitorii motoarelor pe benzină modelul japonez poate fi echipat cu propulsorul SKYACTIV-G de 2 litri în două variante de putere, de 120CP și 150CP, prima dintre acestea fiind testată de către noi. Toate motorizările respectă normele Euro 6, iar transmisiile SKYACTIV-D și SKYACTIV-MT au fost adaptate noului model și contribuie la scăderea consumului de combustibil fără nici un compromis în ceea ce privește precizia și promptitudinea răspunsului oferit șoferului. Varianta automată prezintă și un mod sport care oferă un plus de cuplu în funcţie de fermitatea cu care este apăsată pedala de acceleraţie. Toate modelele sunt echipate standard cu sistemul i-STOP, iar în funcţie de versiune acestea pot fi dotate şi cu tehnologia i-ELOOP, cu scopul de a reduce consumul de combustibil. Primul opreşte şi reporneşte automat motorul în momentul în care autovehiculul staţionează, iar al doilea recuperează energia generată de autoturism în timpul frânării, disponibil numai pentru motorizarea G150.

Am avut ocazia să vedem cum funcționează motorizarea de 2,0 litri G120, care se traduce într-o cilindree de 1.998 cmc și oferă 120 CP la 6.000 rpm şi un cuplu decent de 204 Nm disponibil la 2.800 rpm. Taxa de timbru achitată pentru înmatricularea unui astfel de model nou este de 180 euro. Norma de poluare în care se încadrează acesta este Euro 6, nivelul de emisii de CO2 fiind 137 g/km.

Deși am fost convinși că un motor de 2 litri aspirat ar putea părea ușor zgomotos și ar avea un consum mare, mai ales când turația trece pe prima jumătate plajei disponibile, am constatat cu plăcere faptul că insonorizarea peste media clasei reduce o bună parte a acestui inconvenient, iar consumul este menținut la un nivel scăzut.

Unitatea disponibilă pe motorizarea testată are atașată o cutie de viteze ce se potrivește foarte bine cu aceasta și practic ”stoarce” toate resursele disponibile în propuslorul japonez, ajuând în același timp la un condus lin și la o accelerație graduală foarte plăcută atunci când trebuie, respectiv în mediul urban.

 

COMPORTAMENT

La capitolul comportament rutier nu prea avem ce să-i reproșăm lui CX-3, care vine cu o ținută de drum confortabilă dar cu o ușoară notă de fermitate a suspensiei, lucru lesne de înțeles atunci când ne gândim că am testat un model japonez. Cu toate acestea, gropile și denivelările de pe drumurile pe care le-a întâlnit SUV-ul subcompact au fost filtrate foarte bine și cu rafinament în ceea ce privește zgomotul produs de suspensie, fiind aici ajutat și de insonorizarea peste media clasei, care lasă să pătrundă în habitaclu foarte puține zgomote, printre acestea remarcându-se zgomotul motorului după prima jumătate a plajei de turație sau zgomotul produs de vânt la viteze de autostradă.

Diametrul cercului de bracare de doar 11,38 metri îl face foarte manevrabil și combinat cu vizibilitatea foarte bună pe care am întâlnit-o la bordul său, deschide noi orizonturi în ceea ce privește parcările în locuri înguste sau deplasările pe străzile laterale din marile orașe, acesta fiind principalul său atu și motivul pentru care majoritatea clienților îl achiziționează, folosindu-l apoi preponderent în marile orașe pentru drumuri scurte.

Nici la drum lung nu se dovedește a fi mai prejos modelul japonez testat, acolo unde ținuta de drum fermă alături de direcția precisă și caroseria aerodinamică contribuie la plăcerea condusului și vă garantează totodată un drum sigur și relaxat, sentimentul premium regăsindu-se și aici.

Sentimentul de control și de plăcere a condusului putem afirma că se apropie cu pași repezi de ceea ce oferă un MINI Countryman, lucru pe care alte modele din acest segment îl ratează cu brio, iar pentru Mazda CX-3 acesta îi face pe cei care îl testează să îl aleagă în detrimentul altor modele concurente. În urma acestui scurt test putem garanta faptul că SUV-ul japonez va pune un zâmbet pe fața multor viitori cumpărători, atunci când îl vor testa.

În urma acestui scurt test am reușit să-i credem pe cei de la Mazda care afirmau de curând că există un pic de MX-5 în toate mașinile produse de către ei, acest lucru fiind resimțit cel mai bine atunci când am testat acest SUV în toate mediile posibile, remarcându-se în principal în ceea ce privește ținuta de drum. Ruliul care se face resimțit în modelul japonez este decent și se încadrează îl limitele normale ale clasei din care face parte, însă nu pune reale probleme în manevrabilitatea acestui model nici chiar atunci când se ajunge aproape de limită, având totuși în vedere că direcția oferă o precizie foarte bună, în detrimentul unui feedback ușor diminuat și în pofida unei manevrabilități sporite în locurile strâmte din oraș.

Media de consum mixt de 5,9 l/100 km, anunţată oficial, nu am reuşit să o obţinem, însă cu puţină grijă se poate realiza o valoare apropiată de aceasta. Noi am reușitsă obținem o valoare de 7,1 l/100 km în regim combinat. Consumul urban declarat este de 7,4 l/100 km, în timp ce în extraurban ne este indicată valoarea de 4,9 l/100 km.

În timpul testului, consumul urban s-a situat în jurul valorii de 8,5 l/100 km, chiar şi în condiţiile unui trafic extrem de aglomerat în Bucureşti, iar cel extraurban a fost de 6,1 l/100 km, toate valorile fiind obţinute în condiţiile în care aerul condiţionat a rămas tot timpul pornit şi am utilizat un stil de condus relaxat însă nu orientat înspre economia de combustibil.

Acceleraţia de la 0 la 100 km/h se realizează în 9,0 secunde iar viteza maximă a acestei motorizări, declarată de producător, este de 192 km/h.

Șasiul Skyactiv alături de brațele MacPherson pe față și suspensia cu bare de torsiune pe spate imprimă întregului autovehicul o senzație superioară de manevrabilitate și o stabilitate corectă pentru această clasă, îmbunătățind în acest fel confortul pasagerilor și asigurând o manevrabilitate bună și o senzație fluidă și confortabilă în timpul rulării.

Pe lângă performanțele dinamice foarte bune oferite de către motorul de 2,0 litri cu 120 CP trebuie să remarcăm și faptul că inginerii japonezi au montat o cutie de viteze bine adaptată acestui model, cu o cursă scurtă și extrem de precisă, fiind unul dintre punctele forte ale modelului condus, de asemenea fiind preluată de la Mazda 2 unde am observat același comportament.

Strategia de dezvoltare a noilor autoturisme Mazda care include printre altele și adoptarea tehnologiei Skyactiv pe toate modelele începe să producă primele succese, bazate pe modelele lansate în ultima perioadă și aduce o construcție apropiată de perfecțiune, care se răsfrânge apoi într-un comportament corect. Foarte puțini împătimiți ai automobilelor ar fi putut preconiza că Mazda, căreia nu i se puteau aduce laude pentru toate modelele din gamă, ar ajunge la nivelul de astăzi al calității și adaptării la cerințele piețelor din întreaga lume și în special a pieței Europene, acolo unde volumul de vânzări se dorește a fi crescut și menținut astfel peste mulți dintre concurenții săi.

Motoarele prezente pe modelul lansat de curând dau dovadă de o eficiență bună și o dinamică mai mult decât corectă, sunt plăcute la condus și alături de potrivirea minuțioasă dintre acestea, cutiile de viteze precise și șasiul bine echilibrat, reușesc să genereze acel sentiment de confort și de siguranță, chiar și în condițiile unui condus antrenant.

Cum deja am afirmat anterior, având în vedere faptul că direcţia este foarte precisă şi beneficiază de o doză informativă decentă, alături de toate calităţile suspensiei de care am vorbit mai sus, CX-3 se dovedește a fi un model neaşteptat de plăcut în condus.

Un segment unde nici nu ne așteptam să se descurce foarte bine acest SUV subcompact sunt zonele cu drumuri foarte denivelate, fiind abordate cu o ușoară timiditate de către CX-3, acest lucru datorându-se în special cursei scurte a amortizoarelor în ciuda calităților bune de absorbţie a suspensiei şi gărzii la sol nu foarte înalte, care nu ne dă încrederea că întotdeauna avem spaţiu suficient între maşină şi o eventuală denivelare. Explorările practice în offroad pe care le puteți face cu modelul testat de către noi vă pot confirma teoria și anume faptul că geometria lui CX-3 este foarte potrivită orașelor și drumurilor lungi sau chiar drumurilor ușor denivelate, însă nu este foarte potrivită şi pentru escapadele mai serioase de offroad, având de asemenea unghiuri mici de atac, degajare şi traversare.

 

DESIGN

Fără a exagera deloc, CX-3 este poate cea mai frumoasă mașină din segment, design-ul exterior fiind unul dintre punctele forte ale modelului japonez. Partea din față impune dinamism întregului exterior, este prima care iese în evidență atunci când este privit modelul testat și se remarcă datorită farurilor distincte cu LED, grilei frontale cu muchii argintii care se regăsește și pe alte modele ale mărcii, toate conferind părții frontale o alură modernă și aerodinamică.

Întreaga caroserie beneficiază de linii pronunțate care alături de dimensiunile compacte sugerează ideea de sportivitate, acest aspect fiind întărit și de garda la sol redusă, rar înâlnită în acest segment. Bandourile laterale de culoare neagră cu dimensiuni considerabile au un puternic rol funcțional pentru situațiile în care veți părăsi drumurile asfaltate și veți pătrunde pe segmente dificile, acestea generând totodată și un aspect robust întregului autoturism, fiind completate perfect de către geamurile fumurii și de montanții care contrastează cu restul caroseriei, fiind vopsiți în negru.

Jantele de 16 inch alături de oglinzile cu design special și linia curbată din partea superioară a portierelor promit să atragă atenția în trafic, mașina testată fiind un adevărat magnet pentru privirile celor aflați în zonă.

Profilul fluid alături de elemente precum blocurile optice față și spate cu design modern dau o notă de rafinament întregului exterior și completează silueta agilă care îi conferă modelului japonez un profil lateral foarte interesant.

Întregul exterior beneficiază de o suplețe contrastantă față de șasiul cu aspect masiv, zona inferioară fiind mult mai lată față de zona superioadă, iar dacă adăugăm aici și suprafețele vitrate de dimensiuni mici, rezultă un aspect sportiv care se integrează cursiv în percepția pe care o au cei din jur despre CX-3.

Toate ornamentele și profilurile realizate de către designerii japonezi au fost integrate perfect în caroseria elegantă și astfel se creează un profil cu linii cursive care continuă către zona posterioară, având un puternic rol funcțional în ceea ce privește aerodinamica modelului.

Cu un design mai agresiv față de alte modele ale mărcii, cu o parte frontală puternic profilată și cu proporțiile reușite, cei de la Mazda au reușit să mascheaze foarte bine dimensiunile mici ale mașinii.
Tot mai multe modele din gama Mazda tind să adopte liniile comune ale mărcii, cu mici modificări pentru fiecare în parte, lucru care le individualizează în cel mai plăcut și mai reușit mod. Dat fiind faptul că designul exterior este poate cel mai subiectiv capitol în aprecierea per ansamblu a unui autoturism, putem să afirmăm totuși că CX-3-ului i s-au portrivit foarte bine noile linii ale mărcii, nipone. Acest lucru se transpune în faptul că modelul testat arată corect proporționat, toate formele și componentele exteriorului fiind bine armonizate între ele și creând instantaneu senzația unui tot unitar care nu poate decât să placă, chiar și privirilor celor mai pretențioși la acest capitol.
În concluzie, CX-3 a dobândit într-un mod foarte reuşit o siluetă sportivă și foarte bine proporționată, modernă şi stilată, nu una rectangulară specifică unui SUV, reuşind să obţină o prezenţă atractivă, păstrând în acelaşi timp o formă practică a caroseriei, care face posibilă o călătorie foarte plăcută și relaxantă la bordul său, în ciuda faptului că platforma este comună cu a unui model sub-compact.
Am putea afirma că întreg designul lui CX-3 a fost concentrat pe caroseria unei mașini care să arate mai mare decât este în realitate, lucru realizat în principal prin montanții de culoare neagră și prin partea frontal supradimensionată, însă am putea genera ideea că la interior nu este spațiu suficient, ceea ce nu este deloc adevărat, vom vorbi în continuare mai pe larg despre acest subiect.

Design-ul modelului japonez ar putea fi catalogat ca fiind frumos însă radical din punctual de vedere al inovațiilor prezente, lucru care îi va aduce un mare volum de vânzări în segmental său, fiind unul dintre cele mai arătoase modele disponibile la momentul actual.

 

INTERIOR

După cum ne așteptam înaintea testului, interiorul este aproape identic cu al subcompactei Mazda 2 pe care am testat-o de curând, lucru îmbucurător de altfel pentru că întregul habitaclu poate primi doar laude din partea noastră, neavând ce să-i reproșăm la niciun capitol.

Tot interiorul pare a fi proiectat în jurul postului de conducere, iar pasagerii beneficiază de un spațiu primitor și generos, completat cu materiale de calitate în cea mai mare parte. Textura moale a bordului generează un sentiment de interior premium, beneficiind în completare de cusăturile decorative realizate pe o piele sintetică.
Poziția de condus este ușor înaltă însă este perfectă pentru a beneficia de o vizibilitate bună în jurul mașinii,
chiar dacă suprafață vitrată de care dispune modelul japonez nu este foarte generoasă.

Întreg interiorul este împrumutat de la Mazda 2, care la rândul ei a preluat habitaclul de la Mazda 3, acest lucru având o semnificație foarte importantă în ceea ce privește efortul conducătorului auto pentru a acumula informațiile afișate de toate sistemele prezente la bord și pentru a controla toate comenzile necesare.

Scaunele crossover-ului subcompact pot găzdui 5 pasageri în condiții de confort acceptabile, însă cel de-al treilea ocupant al banchetei spate nu va sta la fel de confortabil precum ceilalți, datorită zonei centrale ridicate a șezutului, acest lucru putând deveni un inconvenient notabil doar la drum lung, în oraș confortul resimțit de persoana care ocupă acel spațiu nu este afectat.

Portbagajul lui CX-3 are un volum de 350 litri, în segmentul său fiind egal cu Peugeot 2008, mai mare doar față de Nissan Juke (251 litri) și mai mic în comparație cu Renault Captur (377 litri), Volkswagen Tiguan (470 litri), Skoda Yeti (405 litri), Opel Mokka (356 litri) și Mitsubishi ASX (419 litri).

Chiar dacă suprafața de acces la portbagaj nu are dimensiuni generoase, în cazul în care aveți de transportat obiecte voluminoase sunteți ajutați de capacitatea mare a portbagajului și mai ales de bancheta spate rabatabilă 60:40 care se adaptează cu ușurință pentru a facilita încărcarea obiectelor lungi și pentru a oferi un spațiu suplimentar.

Impresia generală pe care o lasă interiorul modelului japonez este că s-a renunțat la anumite soluţii angulare prezente pe alte modele din segment, acest lucru conducând la un interior mult mai armonizat, cu linii frumoase și materiale bune.

Cadranele de bord au un design modern, sunt simple şi totodată foarte uşor de citit, fără prea multe artificii inutile, iar turometrul electronic nu generează vreo problemă în a-l citi.

Prizele de aer rotunde în extremitățile bordului și rectangulare în partea centrală denotă o grijă sporită la detalii, iar partea superioară a planşei de bord este realizată dintr-un polimer moale la atingere, care sporeşte de asemenea senzaţia calităţii ambianţei interioare a modelului japonez. Zona inferioară a planșei de bord este realizată dintr-un materiale plastic mai dur, însă și acesta beneficiază de o calitate superioară față de alți concurenți din segment. Acest material mai dur prezent la interior a fost proiectat pentru a contribui la un spirit practic în zonele predispuse la uzură. Planşa de bord este separată vizual de o fâşie ce prezintă un design ușor reliefat, fiind tapiţată cu piele artificială cusută cu aţă contrastantă, care își aduce o contribuție importantă la sporirea senzaţiei de calitate prezentă în habitaclu.

Lipsa unei cotiere centrale este unul dintre puținele minusuri pe care le are modelul testat, al cărui interiorul nu surprinde doar prin calitatea percepută, ci abundă şi în spaţii practice de depozitare, aici regăsindu-se de la locuri pentru pahare şi sticle în portiere până la spaţii pentru telefoane sau alte gadget-uri electronice, spaţii pe tunelul median şi diferite buzunare pentru locurile din spate.

Confortul la drum lung este bun, datorită faptului că scaunele au un șezut moale și plăcut și un suport lateral eficient. Scaunele beneficiază de o profilare foarte bună în acest segment, astfel încât oboseala resimțită după un drum lung nu este prezentă.

Numeroasele variante de tapițerie aduc un material plăcut din punctul de vedere al aspectului și al rezistenței în timp, iar pielea prezentă pe unele echipări este confortabilă și rezistentă. În cazul autoturismelor lansate în ultimii ani, Mazda a folosit materiale de o calitate foarte bună şi după cum era de așteptat acest lucru s-a păstrat şi în cazul noului CX-3.

Putem admira totodată și izolarea fonică a CX-3-ului, care se situează peste media segmentului, fiind conformă cu sentimentul premium generat de întreg interiorul și lăsând să pătrundă în habitaclu numai zgomotele anvelopelor în timpul rulării la viteză de autostradă.


TEHNOLOGIE

Tehnologia și mai ales conectivitatea sunt unele dintre principalele atribute ale lui CX-3, mulțumită sistemului MZD Connect, care permite conectarea prin Bluetooth a smatphone-ului și folosirea funcțiilor acestuia prin intermediul ecranului tactil de 7 inch poziționat central precum la Mazda 2, locația ce se regăsește în consola centrală fiind bine aleasă și contribuind la o lizibilitate corectă a informațiilor, pentru un plus de confort dar mai ales de siguranță. Funcțiile de infotainment afișate pe ecran pot fi controlate și prin intermediul centrului de comandă HMI amplasat pe tunelul median, la îndemână atât pentru șofer, cât și pentru pasagerul din dreapta, căruia îi lipsește totuși un sistem de tip touchpad, care ar contribui astfel la o introducere a textului sau a numerelor de telefon fără mutarea privirii de la drum. Unitatea HMI aduce posibilitatea modificării setărilor vehiculului, navigării printe multitudinea de informații disponibile în diversele submeniuri, controlarea aplicațiilor mobile sau chiar accesul la indicațiile oferite de sistemul de navigație MZD Connect, pentru vehiculele dotate cu așa ceva.
Opțional modelul poate fi echipat cu Active Driving Display, un head-up display pe care l-am testat pe Mazda 2 și care ne-a plăcut, chiar dacă este proiectat pe un panou de sticlă și nu direct pe parbriz, informațiile fiind totuși foarte vizibile. Acesta prezintă informații precum viteza, informațiile de navigație detaliate sau chiar avertizări de urgență prin intermediul ecranului transparent, rabatabil automat la oprirea sau pornirea motorului sau manual în restul timpului.

Pentru un plus de sportivitate pe unele versiuni instrumentarul de bord are în centru un turometru analogic generos, încadrat de un vitezometru și indicatori digitali.
Ecranul tactil color de 7 inch oferă acces la diferite informații precum raportări de trafic sau chiar oferă funcții de redare a fluxurilor de pe rețelele de socializare, mai exact Facebook sau Twitter. Sistemul de radio prezent pe toate echipările include un serviciu de radio digital (DAB) și garantează astfel o calitate superioară a sunetului, iar conexiunea prin USB sau Bluetooth a telefonului garantează apeluri de calitate, realizate cu un minim de efort și de concentrare, având în vedere toate comenzile disponibile în mod ergonomic pe volan. Sistemul MZD Connect mai oferă și posibilitatea ascultării posturilor de radio online cu ajutorul aplicației Stitcher, accesul la cărți audio, raportări de trafic în timp real și chiar accesul la toate conturile de e-mail salvate în telefon.


SIGURANTA

CX-3 a obţinut 4 stele la testele EuroNCAP desfăşurate în 2015, mult mai stricte față de cele desfășurate anterior. Cu toate acestea, ultima versiune a modelului supermini de la Mazda a obţinut punctaje remarcabile în toate cele patru categorii. Procentele pentru protecţia adulţilor şi cea a copiilor au fost de 85% (-1% față de Mazda 2), respectiv 79% (+1% față de Mazda 2). Pentru siguranţa pietonilor procentul a fost de 84%, iar pentru asistenţa sistemelor de siguranţă de 64%, ambele fiind egale cu scorurile obținute de modelul al cărui platformă o împarte, Mazda 2. În standard sunt disponibile 6 airbag-uri: pentru şofer şi pasagerul din dreapta faţă, airbag-uri cortină (windowbag) și airbag-uri laterale față.

Echipamentele de siguranță activă includ o gamă largă de tehnologii, toate  regăsindu-se sub forma unui întreg și aderând la denumirea i-ACTIVSENSE, având un puternic impact asupra oferirii unui nivel de siguranţă crescut, a unei protecţii sporite în cazul unui accident şi chiar contribuind la calmul și liniștea șoferului sau pasagerilor, pentru a conduce cu încredere modelul japonez. Pilotul automat adaptiv Mazda (MRCC) este disponibil doar pe versiunile de top și monitorizează viteza și distanța față de autovehiculele din față, acționând accelerația sau frâna pentru a păstra o distanță sigură la viteze între 30-200 de km/h, sistemul Distance Recognition Support System (DRSS) monitorizează distanța până la vehiculele din față și atenționează șoferul cu privire la o apropiere prea rapidă printr-un martor luminos plasat în tabloul de bord, Face Obstruction Warning (FOW) produce un sunet de avertizare pentru șofer dacă DRSS detectează un risc crescut de coliziune, Asistentul inteligent la frânarea în oraş (SCBS) analizează spaţiul până la autovehiculul din faţă, la viteze între 4 și 30 de km/h, şi poate încetini automat dacă şoferul nu reacţionează în cazul unei apropieri excesive de acesta, fiind totodată completat de către sistemul Smart Brake Support (SBS) care preia aceleași funcții la viteze între 15 și 145 de km/h, iar Blind Spot Monitoring (BSM) monitorizează spatele şi lateralele maşinii și poate fi folosit şi la deplasarea în marşarier grație sistemului RCTA, acesta din urmă fiind foarte util atunci când se părăsește un loc de parcare-spic, având la dispoziție întotdeauna informația privind eventualele vehicule care ar circulă pe drumul în care se pătrunde. În funcţie de nivelul de echipare ales, CX-3 va putea fi dotat cu Sistemul de atenţionare la depăşirea benzii de rulare (LDWS) care avertizează şoferul dacă depăşeşte linia dintre benzile de mers fără să semnalizeze acest lucru şi Sistemul de control automat fază lungă (HBC) care comută între faza scurtă şi faza lungă automat fără a orbi ceilalți participanți la trafic și fără a fi nevoie ca șoferul să acționeze maneta dedicată luminilor ori de câte ori este întâlnit un vehicul în trafic.


CALITATE-PRET

Preţul de pornire al Mazda CX-3 în România este de 15.290 euro inclusiv TVA pentru versiunea Emotion echipată cu motorul pe benzină G120 cu 120 CP, cutie de viteze manuală cu 6 trepte și tracțiune 4x2. Versiunea testată costă în standard 19.790 euro inclusiv TVA la care se mai adaugă 390 Euro pentru vopseasua metalizată Albastru Dynamic, ajungându-se astfel la un cost total de 20.180 Euro inclusiv TVA.

Pe parcursul testului nostru am putut să ne dăm seama foarte clar de faptul că CX-3 nu este doar un nou SUV subcompact... încă un nou SUV subcompact. Este mai mult de atât, este un crossover compact și elegant, cu un design exterior extrem de bine realizat, care redefinește acest segment și datorită motorizării, comportamentului la rulare și mai ales transmisiei manuale cu 6 trepte.

Putem să menționăm fără să greșim deloc că apreciem caracterul practic al acestui model, fiind extrem de potrivit în mediul urban, spaţiul său generos pentru segmentul din care face parte şi capacităţile bune de a absorbi denivelările drumurilor autohtone, dar punctăm totodată şi faptul că modelul este unul nou care aduce un aer modern în segment, el aflându-se la începutul carierei sale. Ne așteptăm ca vânzările sale să crească într-un mod spectaculos, acest model având principalele atribute în această clasă faptul că este mai bun, mai confortabil, mai eficient, mai precis în ţinuta rutieră, mai spaţios, mai practic şi mai frumos, datorită unui design foarte atrăgător, fiind astăzi cel mai probabil cea mai bună şi mai raţională soluție pentru publicul tânăr dornic de aventură în week-end, care așteaptă de la o mașină să aibă un comportament corect, un design modern, capacități pentru a putea ieși de pe drumul asfaltat și a merge pe un drum ușor denivelat și nu în ultimul rând o paletă largă de elemente tehnologice.

Text şi foto: Andrei Marin

Mazda CX-3 este noul SUV subcompact de la Mazda, fiind bazat pe platforma lui Mazda 2 și integrând tehnologiile SKYACTIV și i-ACTIVESENSE, împreună cu design-ul KODO „Sufletul mișcării”. Modelul a fost prezentat la nivel mondial în cadrul Salonului Auto de la Los Angeles din noiembrie 2014 și a ajuns în showroom-urile din România în luna iunie 2015.

Modelul japonez este disponibil în 5 niveluri de echipare: Emotion, Challenge, Attraction, Revolution şi Revolution TOP și în 17 variante de configurare, în funcție de motorizare, transmisie și tracțiune. Nu putem să trecem cu vederea faptul că încă de la versiunea de bază, pachetul de dotări este unul bogat, iar calitatea percepută privind SUV-ul testat în ansamblu este una foarte bună.

Am testat versiunea Attraction, echipată cu motorul pe benzină SKYACTIV-G de 120 CP, cu tracțiune față și transmisie manuală cu 6 trepte.

 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Dacia Sandero Stepway

    Dacia Sandero Stepway

    În puține cuvinte Sandero Stepway poate fi caracterizat ca o mașină perfectă pentru cei nepretențioși, relativ robustă și fiabilă, care beneficiază de un aspect veritabil de crossover, această transformare a modelului supermini Sandero fiind realizată cu succes.

  • Mazda MX-5 Revolution MT6

    Mazda MX-5 Revolution MT6

    MX-5 vă captivează încă din primele secunde de condus și vă face să treceți peste orice considerent logic sau practic legat de ce anume v-ați dori de la un automobil

  • Hyundai i40 1.7 CRDi 7-DCT

    Hyundai i40 1.7 CRDi 7-DCT

    Cu un aspect îndrăzneț, un interior spațios și o listă lungă și completă de dotări, i40 s-a făcut remarcat mai mult ca oricând, imediat după lansarea acestei generații.

  • Mitsubishi Outlander MY2016 2.2 DI-D 4WD AT

    Mitsubishi Outlander MY2016 2.2 DI-D 4WD AT

    Outlander MY2016 este mult mai bun în comparație cu generația anterioară, iar calitatea interiorului și dinamica la rulare sunt acum competitive în segmentul foarte aglomerat și mult-disputat al crossoverelor compacte

  • BMW X1 xDrive20d AT8

    BMW X1 xDrive20d AT8

    BMW X1 vrea să ne demonstreze cu tot dinadinsul că a trecut vremea în care un SUV era privit ca un model mare, greoi, fantastic în off-road dar foarte slab pe drumurile asfaltate

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.4246 :: 17.98MB