No SSO cookie

BMW X4 xDrive 20d AT

voteaza
(0/ 0)
Un model care reușește cu succes să combine punctele forte ale modelelor BMW X cu eleganţa sportivă a unui coupe clasic
Nota redactor
4.9
Nota cititor
0.0

BMW X4 xDrive 20d AT

Atunci când cei de la BMW au lansat cea de-a doua generație a lui X6 (F16), părerile publicului au fost împărțite în ceea ce privește design-ul SAV-ului. Același lucru s-a întâmplat și în cazul modelului X4, care preia o mare parte a formelor exterioare de la X6, fiind un alt automobil al cărui exterior generează opinii diferite în rândul pasionaților auto. Nouă în schimb ni se pare că design-ul modelului testat cu motorizarea de 2,0 litri Diesel este unul reușit, mai ales că în lipsa inscripționării de pe hayon poate fi confundat cu o mare ușurință cu ”fratele mai mare”, de către cei care cunosc mai puțin gama BMW actuală. Masivitatea este una dintre diferențele majore între cele două modele, multe elemente fiind foarte asemănătoare.

X4 se bazează pe acceași platformă ca și mai convenționalul BMW X3 și împarte cu acesta întreaga gamă de motorizări, mai puțin dieselul 18d de 2.000 cmc și 150 CP. Toate motorizările, mai puțin 20d, sunt disponibile standard cu deja binecunoscuta cutie de viteze automată ZF cu 8 trepte. Pentru a consolida potențialul off-road al acestui model, toate versiunile vin standard cu tracțiunea integrala xDrive, despre care v-am povestit aici mai pe larg în testul nostru extrem.

 

MOTOR

În prezent, X4 poate fi achiziționat cu unul dintre cele 6 motorizări diferite, cu patru sau cu șase cilindri precum şi cu tehnologie BMW TwinPower Turbo, având puteri cuprinse între 184 CP şi 313 CP.

Modelul testat de noi beneficia de motorul Diesel în 4 cilindri de 2,0 litri cu 190 CP, disponibili la 4.000 rpm. Cuplul foarte generos de 400 Nm își face simțită prezența încă de la 1.750 rpm și se menține la valoarea maximă până la 2.500 rpm, fiind unul dintre punctele forte ale motorizării testate, caracterizată de altfel și prin emisii de CO2 scăzute și prin contribuția semnificativă la sentimentul de dinamică sporită.

Cuplat la transmisia automată ZF cu 8 rapoarte disponibilă opțional pentru 2.421 Euro cu TVA și având în vedere că are de pus în mișcare o masă de 1.805 kg, oferă resurse foarte bune de putere la orice turație și este mai economic față de cum ne-am așteptat inițial, protejând în același timp mediul înconjurător datorită emisiilor de CO2 de doar 138 g/km și normei Euro 6 în care se încadrează cu succes. În cazul acestui model, taxa de timbru nu se plătește la înmatricularea sa atunci când este nou, valoarea fiind 0.

Motorul testat de către noi vă poate garanta faptul că dacă îl alegeți vă veți bucura negreșit de experiența condusului atât în mediul urban, datorită cuplului foarte bun disponibil încă de la turații joase, cât și în extraurban datorită flexibilității sale și silențiozității de care a dat dovadă pe parcursul celor câteva zile în care l-am testat, fiind ajutat la acest aspect și de insonorizarea foarte bună demnă de un model premium.

Depășirile efectuate în mediul extraurban nu trebuie să creeze sentimente de teamă în rândul viitorilor cumpărători pentru că rezerva de putere disponibilă în orice moment este suficientă pentru a efectua o depășire în condiții foarte bune, totul realizându-se rapid și cu siguranță maximă.

Combinația dintre motorizarea Diesel de 2,0 litri și cutia de viteze automată ZF este una foarte reușită, toate resursele de putere transferându-se într-un mod eficient și rapid către trenul de rulare, care îi distribuie către șosea cu ajutorul sistemului de tracțiune integrală xDrive, toate aceste subansamble funcționând foarte bine împreună și generând o percepție de comportament închegat, premium, așa cum se cuvine unui model BMW, reflectând totodată modul inteligent în care inginierii mărcii au pus cap la cap toate aceste sisteme înglobate în SUV-ul premium de clasă medie.

 

COMPORTAMENT

Exact cum ne-am așteptat înainte să realizăm acest test, X4 beneficiază de un comportament dinamic foarte bun, fiind principalul său punct forte, căruia nu avem ce să-i reproșăm, fiind specific modelelor BMW care vin cu o masă distribuită aproape perfect pe cele două axe, un centru de greutate coborât, un motor poziționat către centrul caroseriei și nu către extremitatea sa, console scurte, motorizări puternice și economice și un sistem 4x4 denumit xDrive foarte plăcut în condus, care acționează foarte prompt la schimbările de aderență. Toate aceste elemente alături de suspensia revizuită față de modelul X3 vă pot garanta că alegând acest autoturism veți avea parte de un condus distractiv și totodată sigur, cu o manevrabilitate superioară.

Deși prima privire către exteriorul modelului german v-ar putea descuraja să credeți că ați putea beneficia de un confort bun în timpul călătoriei, putem afirma cu tărie faptul că în urma testului am remarcat cu plăcere și surprindere comportamentul confortabil al lui X4, în ciuda jantelor de 18 inch și a setărilor sport pentru suspensie, care se comportă impecabil pe drumurile românești unde gropile și denivelările sunt întâlnite la tot pasul.

Modelul testat beneficia de programul Driving Experience Control, dotare inclusă în lista standard de echipamente, iar cu ajutorul a două butoane deja clasice pentru fanii mărcii, poziționate undeva în stânga bazei selectorului de viteze se pot schimba modurile disponibile.
Modul economic ECO PRO se caracterizează printr-o eficiență supremă în toate aspectele și modifică la apăsarea unui buton parametrii caracteristici pentru acceleraţie şi pentru transmisie, precum şi strategia de încălzire sau funcționarea aerului condiţionat, în funcție de sezon. Sfaturile ECO PRO afișate vă ajută să reduceți consumul de combustibil și de emisii CO2. Modul ECO PRO vine la pachet cu funcţia Coasting, o caracteristică importantă pentru cei care utilizează un stil de condus eficient, în care automobilul rulează ”la liber” atunci când viteza nu depășește 160 km/h și atunci când șoferul eliberează acceleraţia şi nu apasă frâna. Față de celelalte moduri, unde atunci când se eliberează accelerația intervine frâna de motor și treptele sunt retrogradate automat, eficiența este net superioară.

În funcţie de datele primite de la sistemul de navigaţie, autoturismul identifică din timp virajele, zonele urbanizate, sensurile giratorii, intersecţiile, limitele de viteză şi ieşirile de pe autostradă şi oferă sfaturi în timp util pentru reducerea vitezei, funcție care încă nu este disponibilă pentru România, din păcate.

Rutele ECO PRO oferă şi economie de combustibil cu ajutorul recomandările de trasee optimizate din punct de vedere al eficienţei, în funcţie de volumul traficului, de stilul individual de condus şi de condiţiile rutiere locale.

În modul CONFORT, cel preselectat automat la fiecare pornire, automobilul se va comporta extrem de echilibrat, suspensiile vor fi foarte confortabile și veți beneficia de sentimentul unei călătorii liniștite, specifice mai degrabă unei limuzine.

În modul SPORT, automobilul oferă un răspuns mai direct şi permite un stil de condus mai sportiv, poate fi activat atunci când doriți să beneficiați de un sentiment de siguranță și stabilitate maximizat, obținut printr-un răspuns mai rapid din partea accelerației, printr-o rigiditate superioară din partea suspensiei adaptive cu Electronic Damper Control (EDC), disponibilă opțional contra sumei de 800 Euro și printr-o asistare redusă din partea servodirecției, pentru a oferi o cantitate mai mare de feedback și o precizie mai bună.

Modul SPORT+ vine suplimentar față de anteriorul SPORT cu o intervenție mai târzie a sistemului de control al stabilității (DSC), practic dezactivând parțial acest sistem.

Direcția lui X4 se prezintă într-o formă foarte incisivă și poate fi catalogată încă după primii kilometri rulați în compania modelului produs în America la uzina din Spartanburg, Carolina de Sud, ca fiind precisă, iar feedback-ul transmis către șofer este mai mult decât mulțumitor, completându-se perfect cu setările sport ale suspensiei, disponibile în pachetul M Sport și contribuind la transmiterea unei informații subliminale de siguranță și control deplin.

Masa de 1.805 kg este propulsată de la 0 la 100 km/h în 8,0 secunde iar viteza maximă a acestei motorizări, declarată de producător, este de 212 km/h.

Cei de la BMW declară un consum urban de 5,7 l/100 km, cel reala situându-se în jurul valorii de 10 l/100 km, fiind valabilă în cazul unui București aglomerat și în cazul folosirii modului CONFORT, a aerului condiționat și a Driving Assistant Plus. În extraurban este prezentat un consum oficial de 5,1 l/100 km, această valoare putând fi atinsă foarte ușor la o rulare constantă cu 100-110 km/h în treapta a 8-a, anticipând foarte mult traficul, în modul ECO PRO și cu aerul condiționat setat pe o temperatură rezonabilă. Noi am reușit să obținem în extraurban un consum de 7,5 l /100 km.

Consumul mixt declarat este de 5,3 l/100 km, cel real din timpul testului fiind de 8,7 l/100 km, obținut în cazul unei rulări 30% urban și 70% extra-urban, cu o zonă de 20-30 km de off-road, pe tot parcursul călătoriei fiind activat modul CONFORT, aerul condiționat și pilotul automat adaptiv.

Este disponibil sistemul Start-Stop care opreşte motorul la semafor sau în alte condiţii de staţionare, foarte util în cazul deplasărilor urbane, unde se dovedește a fi foarte puțin intruziv în confortul șoferului.

Alături de Controlul Electronic al Amortizoarelor este disponibil Dynamic Drive, sistemul activ de reglare a trenului de rulare care minimizează foarte mult mișcările de ruliu în viraje şi la manevrele rapide de evitare, cât și mișcările de tangaj la frânări sau accelerări. Astfel, înclinarea laterală sau longitudinală a caroseriei este compensată aproape complet prin intermediul unor stabilizatoare active de pe punțile din faţă şi spate. Rezultatul este unul foarte bun, respectiv ruliul și tangajul sunt reduse la minimum, impresionând în acest segment al SUV-urilor, unde aceste mișcări ale caroseriei sunt deja binecunoscute și nimeni nu se așteaptă la o agilitate maximă şi un comportament exact al direcţiei.

În ciuda pachetului M Sport disponibil pe modelul testat, am condus mai bine de 20 km în off-road, pe drumuri nu tocmai bune, realizând pe tot parcursul acestui traseu că nu are rost să vă temeți de o ieșire de pe asfalt, nefiind în niciun moment în pragul de a pune în pericol vreun element de caroserie de pe SAV-ul bavarez. Nu avem ce să-i reproșăm comportamentului său în off-road, fiind unul dintre cele mai bune din segmentul premium, datorită sistemului xDrive.

Sistemul inteligent de tracţiune integrală BMW xDrive se adaptează perfect chiar şi celor mai provocatoare suprafeţe de rulare, iar cu o accelerație constantă, fără bruscări ale direcției rezolvând orice situație dificilă din off-road și când spunem orice chiar ne referim la ORICE tip de situație. Astfel oferă tracţiune în orice moment și alături de Controlul Dinamic al Stabilităţii (DSC) activat, autoturismul are o direcţie stabilă şi fermă, transmițând un sentiment de încredere către conducătorul auto.

Cu un răspuns foarte rapid în ceea ce privește schimbările de aderență și transmiterea puterii pe roțile cu aderență, sistemul xDrive distribuie puterea de tracţiune în mod flexibil între cele două punţi, pentru aderenţă optimă. În acest fel, xDrive îmbină avantajele tracţiunii integrale, respectiv tracţiune, stabilitate direcţională şi siguranţă, cu agilitatea clasică BMW și alături de confortul specific unui SUV, garantează un parcurs lin și fără emoții chiar și atunci când abordați drumuri cu probleme.

Transmisia automată ZF cu 8 trepte poate fi catalogată de către noi ca fiind perfectă, realizând schimbarea treptelor de viteză într-un mod foarte lin și insesizabil, garantând un condus mult mai comod atât la drum lung, cât mai ales în oraș, unde numeroasele semafoare și ambuteiaje devin astfel o plăcere, datorită tranziţiilor rapide ale turaţiilor motorului şi datorită reducerii timpului de schimbare. Aceasta îmbină confortul cu dinamica foarte bună şi cu eficienţa sporită a consumului de combustibil. Treptele de viteză pot fi schimbate şi manual, cu ajutorul padelelor situate în spatele volanului, modul manual având același avantaj al schimbărilor line, clasice pentru o transmisie cu dublu-ambreiaj.

xDrive are avantajul major că este unul dintre puținele sisteme de tracţiune integrală care nu doar acţionează după ce s-a produs evenimentul, ci gândeşte în avans şi se adaptează rapid şi flexibil la noile condiţii de drum, realizând o anticipare graduală a suprafeței de rulare și garantând astfel siguranță sporită față de alte asemenea sisteme disponibile în momentul actual în segmentul premium.

În mod ideal acest sistem de tracțiune integrală împarte 40% din puterea motorului către puntea faţă şi 60% din aceasta către puntea spate. Astfel vă puteți bucura mereu de agilitatea oferită de tracţiunea spate, iar dacă condițiile de drum o cer, xDrive distribuie până la 100% din puterea motorului către o singură punte. Informaţiile de care beneficiază acesta pentru a realiza toate aceste transferuri de putere sunt viteza de rotaţie, unghiurile sistemului de direcţie, acceleraţia laterală şi poziţia pedalei de accelerație, acestea fiind esenţiale pentru distribuţia puterii într-un mod corect și sigur. xDrive lucrează împreună cu sistemul de Control Dinamic al Stabilităţii (DSC) şi astfel primeşte şi evaluează aceste informaţii foarte rapid.

 

DESIGN

Gama în continuă extindere a celor de la BMW înseamnă că fiecare nișă este acoperită de cel puțin un model, iar germanii nu se opresc aici, realizând chiar modele care nu au concurență. X4 nu este unul dintre acestea, pentru că are drept concurenți Porsche Macan, Range Rover Evoque, Audi Q5 și nou-lansatul Mercedes-Benz GLC Coupe, urmașul lui GLK.

Exteriorul lui X4 a fost realizat în concordanță cu cerințele tot mai crescute pentru zona SUV-urilor Coupe, cei de la BMW aplicând cu succes emblema de Sports Activity Coupe. Cu toate acestea este de așteptat ca X4, deși ocupă un segment unde poate acapara vânzări importante, să nu aibă un succes răsunător precum impunătorul X6, acesta din urmă având un design masiv mult mai apropiat de X5, un model care generează vânzări importante în segmentul său.

În partea din spate beneficiază de un plafon care coboară foarte mult în partea din spate, lucru care reduce dimensiunile lunetei și generează o vizibilitate nu tocmai bună în zona din spate, lucru contracarat de către senzorii de parcare și camera video care își fac treaba și nu se simte vreo lipsă la acest capitol. Totuși design-ul părții anterioare merită lăudat, fiind unul dintre cele mai frumoase ale constructorului german și cel mai frumos din segmentul său.

La fel ca și pe X6, lipsa geamurilor laterale fără ramă specifice coupe-urilor, este un compromis făcut de către cei de la BMW pentru confort și siguranță, însă chiar și așa atunci când priviți modelul german din lateral nu puteți să afirmați că nu arată bine, aici putând menționa pasajele roților foarte bine desenate, liniile laterale fluide și nu în ultimul rând micile elemente de design care fac diferența între banal și senzațional, cum ar fi semnalizatorul lateral, forma oglinzilor dar și finisarea zonei adiacente geamurilor.

Cu o gardă la sol crescută în zona din spate și un hayon înclinat foarte mult, noul X4 este cu siguranță pe placul publicului tânăr dornic de a-și achiziționa un model premium, fiind una dintre cele mai bine vândute modele din segment deoarece în primele 6 luni ale acestui an cheile noului BMW X4 au fost înmânate unui număr de 28.146 clienți.

Modelul bavarez testat accentuează la exterior caracterul său dinamic prin prizele largi de aer din cadrul barei faţă, prin liniile orizontale ale calandrului, prin linia acoperişului care coboară către partea din spate în stilul unui coupe adevărat, prin pasajele roților din față și mai ales din spate puternic sculptate şi prin designul aerodinamic precum al unui difuzor pentru spatele acestuia. Multe dintre aceste elemente ies în evidență tocmai pentru că modelul testat este echipat cu pachetul M Sport, disponibil opțional contra sumei de 4.736 Euro inclusiv TVA, care aduce un suflu modern, dinamic și neconvențional întregului exterior, în special. În cadrul modificărilor exterioare de design aduse de acest pachet care merită fiecare cent cheltuit pentru a-l bifa pe lista de opționale intră jantele de aliaj ușor M de 18 inch cu anvelope 245/50 R18, întregul pachet aerodinamic M, ornamentele BMW Individual Shadow Line, pragurile portierelor cu inscripția M, terminațiile cromate ale țevilor de eșapament și pragurile din oțel.

Jantele din aliaj prezente pe modelul testat, disponibile exclusiv în pachetul M, adaugă noi accente sportive asupra designului exterior şi caracteristicilor de condus ale modelului testat, se evidenţiază prin designul distinctiv şi masa redusă și contribuie la o rulare confortabilă chiar și combinate cu suspensia sport M, având totodată avantajul major al anvelopelor cu talon mare care împiedică iminentele zgârieturi sau ciobituri provenite de la drumurile cu gropi sau bordurile înalte, acest lucru fiind un aspect important și în off-road. Jantele prezente pe modelul testat contribuie în mod direct datorită masei extrem de reduse la reducerea masei proprii a autoturismului îmbunătăţind agilitatea şi reacţiile direcţiei.

Linia acoperişului foarte înaltă în partea din față, contribuie la un spațiu interior la cap peste media segmentului și garantează că vă puteți alege cu ușurință o poziție înaltă la volan, aceasta atingând punctul maxim de înălțime deasupra locurilor din față, după care coboară uşor până în dreptul locurilor din spate, urmând apoi o coborâre rapidă până la muchia hayonului, mimând în același timp într-un mod interesant limbajul de design al unui coupe sport clasic, lucru foarte apreciat de publicul țintă. Linia mediană a profilului, proeminentă și care dă o notă de modernism, este un alt element distinctiv al designului tuturor modelelor BMW și în cazul lui X4 este divizată în două segmente pentru a crea o impresie de stil și eleganță. Prima secţiune observată în lateral urcă dinamic din pasajele roţilor faţă spre mânerele uşilor spate, în timp ce a doua secțiune atrage privirea spre sculptura musculoasă a aripilor spate, accentuând și mai mult pasajele roților care contribuie la un aspect dinamic. Partea din spate este completată de către stopurile cu LED având forma literei L în stilul exclusiv X4 și care se prelungesc pe aripile laterale.

 

INTERIOR

Interiorul modelului testat conține elementele clasice ale celor de la BMW și nu surprinde deloc, datorită faptului că deja ne-am obișnuit cu acest tip de poziționare a elementelor în urma mai multor teste, în fiecare dintre acestea remarcându-se ambianța premium, materialele de calitate superioară, ergonomia perfectă și ușurința accesării comenzilor, mai pe scurt acesta fiind un interior perfect.

Poziția conducătorului și a pasagerului din față este coborâtă cu 20 de milimetri față de BMW X3, modelul a cărui platformă tehnică o folosește. În combinație cu designul specific unui coupe pentru locurile din spate, aceasta accentuează caracterul exclusivist al noului model, contribuind la o senzație de sportivitate care este transmisă în primul rând ocupanților locurilor din spate. În același timp, BMW X4 oferă un nivel generos de spațiu pentru cinci adulți și, prin divizarea standard 40:20:40 a spătarului banchetei spate, un nivel ridicat de transport pentru bagaje sau alte tipuri de obiecte și o ergonomie foarte bună.

Scaunele prezente pe modelul testat erau acoperite cu o combinație de stofă și piele Pearlpoint de culoare neagră și antracit, inclusă în pachetul M Sport. Structura scaunelor este una foarte confortabilă, tipică modelelor bavareze testate până acum, care reduce oboseala pe termen lung datorită multiplelor variante de reglaj, a materialului de calitate din care este confecționat șezutul și a suportului lateral care poate fi personalizat în funcție de nevoile fiecăruia, o simplă apăsare de buton fiind suficientă pentru adaptarea susținerii laterale și mai ales a lățimii spătarului. Scaunele acestea reflectă în totalitate caracterul dinamic al modelului testat și în timpul condusului dinamic asigură un suport lateral optim în orice situaţie, având un profil ușor adâncit şi beneficiind de borduri laterale înălţate, alături de clasicele secţiuni de suport lateral pentru umeri, care asigură suport lateral optim în orice situaţie, confortul pasagerilor neavând deloc de suferit, compromisul între sportivitate și eficiență fiind unul foarte bine realizat. Tetierele integrate subliniază aspectul sportiv al acestor scaune, contribuind la o călătorie sigură.

Afişajul de instrumente multifuncţional prezintă informațiile într-un mod foarte lizibil conducătorului auto, beneficiind de parametrii relevanți într-un timp foarte scurt de privire în acea zonă. În același timp șoferul, datorită poziţiei ușor ridicate a scaunului, are o vizibilitate excelentă în toate direcţiile.

Contururile accentuate ale ceasurilor de bord denotă o ergonomie superioară, având totodată un rol important în senzația de interior premium. Această filozofie poate fi întâlnită la tot pasul în interiorul modelului bavarez şi își exprimă prezența atât prin elementele de design în crom mat, cât și în ornamentele finisate în culoare piano black sau aluminiu satinat. Maneta deja clasică de schimbare a vitezelor o declarăm cea mai bună din segmentul premium datorită prizei bune și a ușurinței manevrării, care alături de butoanele de dinamică a condusului de pe consola centrală orientate spre conducătorul auto garantează un timp foarte scurt de accesare a acestor funcții importante. Padelele de schimbare a treptelor de viteză ale transmisiei automate cu 8 trepte de pe volanul M îmbrăcat în piele asigură senzaţii dinamice sporite în cazul adoptării unui stil de condus dinamic, în timp ce poziţia înălţată a scaunelor asigură o perspectivă panoramică optimă, ajutând foarte mult în cazul parcărilor, a deplasărilor pe drumuri înguste din orașe sau a parcurgerii unui drum virajat, unde oferă o vizibilitate bună de jur împrejurul autoturismului. Interiorul acestui model, combinat cu pachetul M Sport îmbină perfect elemente ale modelelor M şi X, iar rezultatul final este senzaţia de spaţiu amplu, de sportivitate și în același timp de confort suprem, specific modelelor producătorului german. În această situație putem garanta faptul că avem de-a face cu un confort garantat, care se îmbină armonios cu adrenalina oferită din bleşug de către șasiul dinamic.

Caracterul avangardist și dinamic al interiorului lui BMW X4 începe odată cu parcurgerea cu privirea a întregului design şi atinge punctul culminant odată cu simplitatea oferită de experiența digitală completă, oferită la bordul său de către binecunoscutul iDrive, care urmează o linie modernă și devine din ce în ce mai updatat și optimizat la condițiile vieții cotidiene, care beneficiază de o mare parte dintre soluțiile software dezvoltate în România, la partenerul BMW ce își are sediul în zona Pipera.

X4 oferă de asmenea noi posibilităţi de a vă conecta la autovehicul şi la mediul său, garantând în acest mod mai multă siguranţă, mai mult confort şi adesea făcând posibilă economisirea timpului de accesare a diferitelor servicii, care la volanul altor modele s-ar fi dovedit a fi anevoiasă.

Portbagajul modelul testat indică o capacitate de 500 litri, această valoare putând fi mărită până la 1.400 litri prin rabatarea banchetei. Porsche Macan indică o capacitate identică cu a modelului bavarez, însă Audi Q5 și Range Rover Evoque beneficiază de valori superioare de 540 litri, respectiv 575 litri.

 

TEHNOLOGIE

La capitolul tehnologie am putut admira în acțiune toate dotările inclus în Pachetul Innovation, disponibil opțional contra sumei de 2.843 Euro inclusiv TVA.

Astfel am beneficiat de Driving Assistant Plus, care vine cu multe alte dotări pe lângă Pilotul Automat cu funcție de frânare disponibil în Pachetul M Sport, deja cunoscut multor pasionați datorită capacităților sale de frânare și se menținere a distanței față de autoturismul din față. Sistemul de avertizare la părăsirea benzii de circulaţie este inclus în acest pachet și include atât sistemul de Avertizare de Proximitate cu sistem de Activare frână de urgenţă dar şi Pilotul automat cu funcţie Stop&Go şi sistem de asistenţă în ambuteiaje, foarte util în traficul aglomerat din București, unde a funcționat fără reproș, șoferul fiind responsabil doar de direcție și de acționarea ușoară a pedalei de accelerație atunci când vehiculul din față pornește din nou după ce anterior s-a oprit.

Pilotul automat disponibil pe modelul testat menţine constantă viteza selectată, precum şi distanţa selectată cu ajutorul butoanelor situate pe volan faţă de automobilul din faţă, la viteze de până la 210 km/h. Sarcinile de accelerare şi frânare cât şi menţinerea distanţei selectate faţă de automobilul din faţă, chiar şi atunci când se circulă cu viteze reduse sunt foarte odihnitoare în traficul actual din România, orice drum parcurs la volanul modelului bavarez devenind foarte plăcut. Dacă automobilul din faţă frânează brusc, X4 reacționează rapid prin activarea sistemului de Avertizare de Proximitate. Acțiunile sale sunt realizate în mai multe etape, pentru început afişându-se un avertisment pe display-ul instrumentarului de bord, apoi avertizarea se transformă în aprinderea intermitentă a acestui martor, fiind însoţit acum și de un semnal acustic, după care se aplică frânarea automată pentru a evita un iminent impact.

Sistemul de asistare în ambuteiaje funcționează perfect și în traficul bucureștean și vă ajută foarte mult în situaţiile de condus unde stresul ar fi fost la cote înalte. La viteze de până la 60 km/h, sistemul permite mașinii să ruleze în același ritm cu celelalte automobile participante la trafic, ceea ce înseamnă că ambuteiajele devin mai ușor de parcurs. Acest sistem menţine în mod automat distanţa selectată faţă de automobilul din faţă şi adaptează viteza până la oprire completă, dacă este nevoie, oferind sprijin din partea direcţiei active.

Toate modurile de condus selectabile cu ajutorul comutatorului Driving Experience Control, respectiv CONFORT, SPORT, SPORT+ şi ECO PRO, au propria lor schemă de culori afișată instantaneu pe instrumentarul de bord, acest lucru ajutând foarte bine la orientarea conducătorului auto cu privire la comportamentul autoturismului şi garantând astfel mai multă siguranţă şi eficienţă în utilizarea cotidiană. Disponibil standard în pachetul Innovation, sistemul Head-Up Display integral color este o altă caracteristică impresionantă, deja binecunoscută celor care au condus alte modele BMW din gama actuală. Prin intermediul unui proiector situat în spatele volanului, informaţiile de condus cum ar fi viteza, setările sistemului Cruise Control, limita de viteză şi cele ale sistemului de navigație sunt proiectate direct în câmpul vizual al conducătorului auto, ceea ce asigură o experienţă de condus unică şi interactivă. Toate aceste informaţii sunt perfect vizibile în orice condiţii de iluminare, chiar și în ciuda unui soare puternic de vară. Pentru a fi și mai confortabil de folosit și pentru ca informaţiile să fie afişate la nivelul înălţimii corespunzător fiecărui șofer, sistemul Head-Up Display poate fi ajustat, informațiile fiind mutate în zona unde sunt citite cel mai ușor de fiecare. În concluzie, acest sistem vă permite un acces mult mai rapid la informaţiile importante, fără a fi nevoie să vă luați ochii de la drum și în condițiile îmbunătățirii sale față de versiunile anterioare, devine deja o opțiune de nerefuzat la o configurare a unui model nou.

Sistemul de navigaţie Professional disponibil pentru suma deloc de neglijat de 2.621 Euro are un design elegant și modern al display-ului şi vă pune la dispoziţie un sistem de navigaţie uşor de utilizat chiar și pentru cei care nu sunt fani ai electronicelor, integrat perfect în bordul SAV-ului testat. Controllerul iDrive cu funcție tactilă, foarte intuitiv și perfect funcțional, poate fi catalogat ca fiind unul dintre cele mai facile comutatoare disponibile în lumea auto pentru introducerea textului în sistemul de infotainment, pentru că nu am întâlnit în timpul testului situația în care o literă scrisă cu degetul pe acest controller să nu fie recunoscută corect. Este completat de către funcția de redare vocală a literei scrise, care aduce un nivel crescut de interactivitate la bordul lui X4.

Sistemul include pe lângă clasica funcție de navigație și un kit hands-free cu interfaţă USB şi sistem de comandă vocală, dar şi Radio BMW Professional cu unitate optică ce poate citi DVD-uri, alături de un spațiu de stocare foarte generos de 20 GB care poate fi folosit după bunul plac al posesorului, fie pentru fişiere audio, fie pentru videoclipuri sau fotografii.

Traseul călătoriei poate fi ușor urmărit cu ajutorul display-ului de 8,8 inch poziționat central care nu dispune de funcție tactilă. Alte informații disponibile pe acesta sunt mesajele informative, selecţiile muzicale, informaţiile din agenda telefonică sau cea personală, imaginile preluate de către camera video pentru marşarier, e-mail-urile personale redate într-un format extrem de lizibil direct pe display, acestea din urmă putând fi ascultate chiar și în sistemul audio, datorită funcției de redare a textului, extrem de utilă atunci când vă aflați într-o călătorie lungă. Funcţia split-screen este una dintre cele mai interesante opțiuni de personalizare ale sistemului de infotainment și este unică în domeniul auto, pentru că puteți afișa simultan informații diferite pe un ecran principal şi un ecran secundar, practic display-ul central fiind împărțit virtual în două zone distincte, la alegerea dumneavoastră.

Sistemul de navigație Professional merită lăudat și pentru că vine cu o hartă 3D care foloseşte imagini captate cu ajutorul sateliţilor pentru imaginea de fundal, cu reprezentări realiste ale destinaţiilor alese, chiar și pentru România. Informațiile disponibile la nivel de stradă și număr sunt foarte precise, chiar și în cazul unor localități mai mici, pentru că este deja știut că marile orașe beneficiază de cea mai mare atenție din partea dezvoltatorilor hărților, acestea fiind realizate cu mare acuratețe pe majoritatea sistemelor de navigație disponibile.

 

SIGURANTA

X4 încă nu a fost testat de EuroNCAP, însă cu siguranță ar fi obținut 5 stele, datorită numeroaselor sisteme de siguranță disponibile.

În standard există disponibile airbag-uri frontale pentru şofer şi pasagerul din dreapta faţă, airbag-uri pentru cap în față și în spate și airbag-uri laterale pentru ocupanții locurilor din față.

Sistemele de siguranţă existente în dotarea standard sunt numeroase: sistem de antiblocare al roților la frânare (ABS), controlul dinamic al stabilității (DSC), controlul dinamic al tracțiunii (DTC). Sistemele de asistență disponibile şi pe celelalte modele ale mărcii oferă un grad sporit de siguranță activă şi unele dintre acestea garantează un mod de condus mai relaxat. Sunt disponibile Driving Assistant Plus, Adaptive Headlights, High-beam assistant, Speed Limit Info, Approach Control Warning, Lane Departure Control și Active Cruise Control.

 

CALITATE-PRET

Noul BMW X4 este un adevărat SUV premium, iar acest lucru se observă când vorbim de suma pe care trebuie să o plătească viitorul proprietar: cea mai ieftină versiune, respectiv xDrive 20d, are un preţ de pornire de 47.430 Euro inclusiv TVA. Versiunea testată costă în configuraţia prezentată 67.527 Euro inclusiv TVA.

Modelul bavarez pe care l-am testat este unul dintre acele autoturisme care deschide o nişă complet nouă în segmentul premium al clasei medii, cei de la BMW reușind cu succes să combine punctele forte ale modelelor BMW X cu eleganţa sportivă a unui coupe clasic şi cu spaţiul suficient pentru cinci persoane.

Modelul testat beneficiază de experiență mărcii în acest domeniu pentru că cei de la BMW sunt primii care au creat conceptul Sports Activity Vehicle (SAV) și de la sfârșitul anilor 90 până în prezent au vândut peste 2,7 milioane de autoturisme cu tracțiune integrală. În acest moment, în medie cam 35% din automobilele BMW vândute în întreaga lume sunt echipate cu sistemul de tracţiune integrală BMW xDrive. Acest procent se menţine şi pentru Europa şi pentru Germania, însă un lucru surprinzător se întâmplă în România, unde ponderea modelelor BMW xDrive ajunge la 82,5% din totalul vânzărilor.

După testul de câteva zile cu modelul bavarez putem afirma că este un autoturism foarte echilibrat, la care funcţionalitatea merge mână în mână cu confortul, acest lucru văzându-se și simțindu-se imediat ce vă urcați la volanul său.

În concluzie putem afirma că sportivitatea tipică unui coupe a fost combinată într-un mod foarte inteligent de către ingierii și designerii bavarezi cu percepţia spaţială tipică a unui SUV, deoarece avem de-a face la interiorul acestui model Sports Activity Coupe de ceea ce este mai bun din cele două lumi. Dotările suplimentare regăsite numai în segmentul premium, alături de materialele de cea mai bună calitate și elementele de decor finisate în cel mai mic detaliu asigură exclusivismul tipic al unui autoturism BMW, lucru lesne de înțeles atunci când punem în balanță și prețul modelului testat.

Text şi foto: Andrei Marin

 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
1.0786 :: 21.19MB