No SSO cookie

Citroen C-Elysee 1,6 HDi BVM5

voteaza
(0/ 0)
Un exponent al nișei low-cost, dar cu stil
Nota redactor
4.5
Nota cititor
0.0

Citroen C-Elysee 1,6 HDi BVM5

Citroen C-Elysee a fost prezentat oficial la Salonul Auto de la Paris din toamna anului 2012 și apreciem că este un exponent al nișei low-cost, dar cu stil. Acesta concurează într-un segment foarte disputat de rivali ca Dacia Logan, Renault Fluence, Peugeot 301, Skoda Rapid sau Seat Toledo.

În anul 2014, conform DRPCIV, Citroen a vândut în România 141 de C-Elysee, cifră de vânzări mai mică față de toți concurenții: Seat Toledo (237 unități), Peugeot 301 (575 unități), Renault Fluence (715 unități), Skoda Rapid (2.093 unități) și Dacia Logan (13.394 unități).

Chiar dacă berlina de clasă compactă nu a beneficiat de niciun facelift sau îmbunătățire din ziua lansării și până acum, reușește totuși să acapareze o bună parte a vânzărilor din acest segment, datorită mai multor atuuri, dintre care cel mai important este prețul scăzut.

Cu un raport calitate-preț foarte bun, având o combinație interesantă între eleganță și robustețe la un preț accesibil, modelul familist al francezilor a fost testat de către noi în echiparea Exclusive și cu motorizarea 1,6 HDi de 92 CP.

Acesta se vrea a fi un model perfect conceput pentru drumuri mai puțin bune, cum sunt întâlnite des în România, dar care excelează și la capitolul spațiu interior, cu un preț pe măsura așteptărilor.

 

MOTOR

Motorizarea diesel testată are o cilindree de 1.560 cmc și este asociată unei cutii de viteze manuală cu 5 trepte, care oferă un echilibru corect între eficacitate, utilizare facilă și

consum, garantând o plăcere a condusului. Cursa schimbătorului de viteze deși destul de lungă, compensează prin precizie și prin ușurința de manevrare. Această motorizare produce 92 CP la 4.000 rpm şi un cuplu de 230 Nm prezent de la 1.750 rpm. Norma de poluare în care se încadrează acest motor prezent pe C-Elysee este Euro 5, iar nivelul emisiilor de CO2 este de 112 g/km, taxa de timbru achitată în cazul înmatriculării unui model nou fiind de 80 Euro.

Turbodieselul de 1,6 litri se dovedeşte suficient de capabil să urce relativ rapid în ture dar, în acelaşi timp, cu un sunet destul de accentuat. Chiar dacă nu este cel mai silenţios propulsor, este caracterizat în special de un consum redus şi de vibraţii reduse, fiind rafinat în utilizarea cotidiană.

Propulsorul testat de către noi dă dovadă de vivacitate în ciuda celor doar 92 CP de care dispune și se comportă excelent în traficul urban, cuplul mare simţit de la turaţii joase fiind aici un avantaj. În extraurban sunt unele probleme de accelerație mai lentă în cazul reprizelor la viteze de autostradă, însă cel mai probabil motorul BlueHDi de 100 CP ar fi un pic mai echilibrat, deci dacă doriţi achiziţionarea unui C-Elysee diesel, înainte de a alege motorizarea ar fi de preferat să programți un drive test.

 

COMPORTAMENT

În urma testului nostru am observat o prezență robustă și care dă impresia de fiabilitate, din partea berlinei Citroen care beneficiază de expertiza tehnică a mărcii, garantând prin polivalenţa sa practicitate zi de zi și un comportament închegat și sigur. Atât pe traseele urbane, cât și pe cele mai dificile drumuri extraurbane, întâlnite la tot pasul în România, calităţile rutiere ale berlinei C Elysee îi permit acesteia să se adapteze perfect oricăror situaţii rutiere și să ofere în orice moment o călătorie sigură și confortabilă.

Suspensiile modelului francez se dovedesc a fi foarte rafinate și confortabile, toate denivelările prezente pe drumurile unde a fost testat fiind foarte bine filtrate, atât pe traseele dificile, cât și pe autostradă sau prin oraș. C Elysee este de asemenea o alegere foarte bună pentru oraș, datorită direcţiei asistată electric, care se dovedește în utilizarea cotidiană a fi precisă și reactivă, dar care beneficiază de o doză redusă de feedback transmis șoferului, însă garantează o manevrabilitate excepţională în timpul parcării,

precum și în timpul deplasărilor prin oraș și oferă un sentiment de siguranță în cazul virajelor strânse abordate la viteze corecte.

Se poate vedea cu ochiul liber că berlina testată a fost proiectată pentru a fi robustă, înglobând elemente de calitate, aceasta fiind preocuparea principală a inginerilor mărcii pentru a adapta sedanul testat cât mai bine la mediul său rutier în care va fi folosit de către publicul țintă. În acest scop, s-a acordat o atenţie deosebită gărzii la sol care se dovedește a fi suficient de mare pentru a depăși diferite obstacole, fixării subansamblelor aflate în contact direct cu exteriorul, precum și dublei etanșări a habitaclului pentru a ţine departe praful, așa cum se laduă oficialii mărcii.

Sistemul de frânare, format din discuri ventilate pe faţă şi tamburi pe spate, este bine adaptat greutăţii de 1.090 kg a modelului francez şi produce un sentiment de siguranţă în timpul frânărilor.

Ajungând la capitolul consum, deşi datele oficiale ale celor de la Citroen prezintă valoarea de 4,3 l/100 km în regim mixt, în realitatea cotidiană acest HDi a consumat în jur de 5,3 l/100 km pe parcursul celor 490 km, realizaţi în proporţie mai mare în extraurban, utilizând un stil de condus relaxat, însă cu aerul condiţionat pornit tot timpul. Valoarea declarată în cifrele oficiale este ușor de atins cu puțină răbdare și cu un trafic lejer, dar dacă se doreşte obţinerea consumului declarat în mediul urban de 4,9 l/100 km, este ceva mai dificil, valoarea reală pentru Bucureşti fiind undeva în jur de 6 l/100 km, în schimb consumul de 3,9 l/100 km pentru mediul extraurban poate fi atins doar la o viteză constantă de aproximativ 80-90 km/h, în treapta a 5-a şi fără aerul condiţionat pornit.

Acceleraţia de la 0 la 100 km/h se realizează în 11 secunde iar viteza maximă a acestei motorizări, declarată de producător, este de 179 km/h.

Suspensia spate din păcate nu este independentă ci este semi-independentă cu bare trase cu traversă deformabilă, care absoarbe bine denivelările şi creează un confort suplimentar pasagerilor, însă o suspensie Multi-Link ar fi fost mai indicată mai ales că este proiectat pentru orice tip de drum.

Datorită versatilității interioare și echipamentelor care sporesc confortul, la bordul

sedanului C-Elysee puteți simți un sentiment de satisfacţie chiar dacă îl folosiți doar pentru călătorii urbane sau sunteți un împătimit al unor drumuri lungi prin țară.

În extraurban, la viteze de peste 110 km/h deși mașina se simte stabilă și sigură, în ciuda masei mici, intervine zgomotul produs de vânt care pătrunde în habitaclu într-o proporție destul de mare, antifonarea modelului francez putând suferi unele modificări în bine la un eventual facelift sau modificare de generație.

 

DESIGN

La exterior C Elysee adoptă o nouă imagine şi pășește într-o nouă eră a segmentului berlinelor low-cost. Design-ul pe care îl poartă este pur, plin de dinamism și are elemente de stil care în mod normal nu ne-am fi așteptat să fie prezente pe un model din această clasă.

Arcadele ample ale roţilor și garda la sol înaltă ajută la un aspect robust și care imprimă senzația că poate parcurge orice tip de drumuri, de altfel fiind foarte potrivit drumurilor românești.

Putem remarca cu ușurință faptul că în design-ul său au fost încorporate cele mai noi coduri stilistice ale mărcii pentru a crea un exterior puternic, care să stârnească emoţii pozitive celor care îl dețin și care să transmită o senzaţie de forţă, care arată în același timp că este pregătit oricând pentru orice fel de tip de rulare.

C-Elysee își afirmă identitatea și poate fi recunoscut cu ușurință în trafic, graţie părţii frontale distincte, profilului zvelt ce dezvăluie o manevrabilitate bună și un spațiu interior generos și caroseriei aerodinamice, care asigură o ţinută de drum eficientă. Inserţiile cromate prezente pe modelul testat sporesc rafinamentul și nu pot fi considerate a fi exagerate, fiind dozate foarte bine și alăturate unor elemente importante ale caroseriei.

Lungimea modelului francez de 4.427 mm este mai mare faţă de cea a lui Logan (4.346 mm) dar mai mică faţă de a lui Skoda Rapid (4.483 mm), Renault Fluence (4.618 mm) sau Seat Toledo (4.482 mm).

Ampatamentul se dovedeşte foarte generos (2.652 mm), fiind depăşit doar de către Renault Fluence cu ai săi 2.702 mm și depășind Dacia Logan (2.634 mm), Skoda Rapid (2.602 mm) și Seat Toledo (2.602 mm).

Garda la sol de 142 mm, suficient de mare, înseamnă că deşi în 99% din cazuri maşina se adresează rulării pe asfalt şi datorita dimensiunilor compacte, traficului urban, nu înseamnă că nu vă poate scoate la o plimbare pe un drum de macadam.

Modelul produs la uzina Citroen din Vigo, Spania, este construit pe o platformă complet nouă a mărcii, nicidecum pe platforma lui C4, așa cum mulți cred. Platforma sa se numește PF1 și este folosită de Peugeot 208, 301, 2008, Citroen C3, Picasso, DS3, C4 Cactus.

Chiar dacă nu veți întoarce multe priviri în incursiunile pe drumurile românești, designul echilibrat și robust al lui C-Elysee aduce un suflu nou și modern în segmentul berlinelor low-cost.

Partea frontală se distinge și iese în evidență prin emblema sa cromată de mari dimensiuni, ce aduce în prim plan capota cu un design aparte, cu nervuri. Privită din lateral, caroseria exprimă aceeaşi robusteţe şi prestanţă prin ecartamentele ample, linia mediană înaltă şi aripile bombate.

 

INTERIOR

Graţie dimensiunilor sale exterioare generoase, acesta oferă ocupanţilor un spaţiu generos, chiar unul dintre cele mai mari din segmentul său pentru locurile din spate și un volum al portbagajului impresionant de 506 litri.

Caracterul compact, spațiile de depozitare numeroase, ergonomia diferitelor dotări prezente la bord, precum și spaţiul şi modularitatea garantează o călătorie lejeră, funcționalitatea fiind pe primul loc.

De îndată ce urcați la bordul maşinii veţi descoperi o ergonomie foarte bună a postului de conducere cu toate comenzile la îndemână. Volanul ușor de manevrat și cu o priză bună, alături de display-ul monocrom foarte ușor de citit din cadrul ceasurilor de bord și comenzile bine poziționate ale tuturor sistemelor din dotarea sa, fac doar să completeze caracterul practic și ergonomic al modelului testat.

La interior, C Elysee dispune de echipamente tehnice adaptate domeniului său de utilizare, pentru a vă asista și pentru a vă ușura viaţa pe parcursul călătoriilor. Habitaclul ergonomic, alături de echipamentele de asistenţă în timpul condusului, planșă de bord amplă și numeroasele dotări pentru confort îi garantează modelului francez că îmbină foarte discret design-ul cu confortul la volan.

Comenzile pentru operarea geamurilor electrice din față sunt poziționate pe tunelul median, în fața schimbătorului de viteze, un loc nu tocmai potrivit din punctul de vedere al ergonomiei. Cele pentru comanda geamurilor din spate sunt situate pe tunelul median, în spatele cotierei, acestea două fiind singurele minusuri prezente la acest capitol.

Tabloul de bord al berlinei testate de către noi integrează un display ușor învechit, de tip matrice monocromă, care afișează într-un mod foarte lizibil informaţiile computerului de bord, informaţii privind setările sistemelor Cruise Control sau Limitator de Viteză, precum și treptele de viteză cuplate. Pentru un plus de unicitate și o adaptare mai bună la modelele zilelelor noastre puteți alege ceasurile de bord cu contur cromat, precum cele prezente pe modelul testat.

Un element ce merită menționat este volanul îmbrăcat în piele, cu un aspect premium și un design aparte, cu marginea inferioară plată, care contribuie la o apariție îngrijită a întregului interior.

La capitolul confort și spațiu, se vede cu ochiul liber că inginierii francezi nu au ezitat să ofere unele dintre cele mai bune valori din segment. Astfel, puteți beneficia de unul dintre cele mai confortabile spaţii pe locurile din spate în segmentul său, C Elysee având parte totodată de o atenţie sporită acordată diferitelor elemente prezente la interior, pentru a oferi un confort bun ocupanţilor săi și pentru a genera cifre de vânzări generoase. În ceea ce privește scaunele pentru locurile din faţă, acestea îmbină cu succes design-ul interesant cu confortul, având un bun suport lateral și o construcție moale și confortabilă în cazul drumurilor lungi. Pe locurile din spate pot călători lejer 3 adulți, spațiul la cap și picioare fiind onorabil, iar spațiile de depozitare completează sentimentul de confort.

Spațiile de depozitare care vor fi la dispoziția pasagerilor sunt numeroase: cotieră faţă, consolă centrală cu un spațiu foarte generos, buzunare pe portierele din faţă și un torpedou spațios. O gamă variată de spaţii de depozitare inteligente, menite să vă ușureze viaţa la bord, alături de spaţiile mici și practice, precum și o scrumieră detașabilă sunt de asemenea disponibile pentru a vă garanta un confort optim pe timpul călătoriei.

Două tipuri de sisteme de climatizare sunt disponibile, respectiv cel manual sau

Electronic, acesta din urmă fiind prezente și pe mașina testată. Ambele beneficiază de guri de ventilație pentru locurile din spate, situate sub scaunele din față pentru o mai bună circulare a aerului, precum și de rezistenţe electrice de încălzire pentru o temperatură optimizată.

Portbagajul modelului C Elysee oferă o capacitate totală de 506 litri și chiar dacă este una dintre cele mai mici valori din segment, are o arhitectură care îl face ușor accesibil și foarte spaţios. Un compartiment integrat sub planșeul portbagajului permite depozitarea obiectelor obișnuite, precum și a celor impuse de lege. În segmentul său există valori de 510 litri pentru Dacia Logan, 550 litri pentru Skoda Rapid, 530 litri pentru Renault Fluence și 550 litri pentru Seat Toledo.

Cum este normal ca în segmentul său să existe o modularitate foarte bună, spătarele banchetei din spate pot fi configurate 2/3-1/3 și se rabatează simplu și intuitiv.

Absolut toate materialele de la interior au fost alese datorită rezistenţei de care dau dovadă şi faptului că sunt foarte uşor de întreţinut, fiind foarte potrivite pentru o familie cu copii, de exemplu.

 

TEHNOLOGIE

Sistemul de asistenţă la parcarea cu spatele, disponibil pe modelul testat, vă avertizează cu ajutorul senzorilor cu ultrasunete integraţi în spoilerul spate, deja binecuonscuți de către toată lumea, de existenţa unui obiect sau a unei persoane în proximitatea autoturismului.

Obstacolul este în acest timp semnalizat printr-un semnal sonor și printr-un afișaj grafic pe ecranul situat în centrul planșei de bord, ce conține funcțiile de radio CD cu RDS şi MP3 Bluetooth. Afișarea acestuia pe un ecran monocrom, deși rar întâlnită la modele moderne, este la fel de simplă și intuitivă precum cele de pe ecranele tactile de dimensiuni mari ale altor modele, obstacolul fiind semnalizat cu o acuratețe mare și informațiile furnizate fiind ușor de accesat și înțeles, chiar și de către cei care nu sunt pasionați de tehnologie.

La capitolul entertainment este disponibil un radio cu CD RDS, cu MP3 și Bluetooth, cuplat la 4 difuzoare și care beneficiază de același ecran monocrom despre care vorbeam mai devreme, alături de comenzile pe volan, priza jack/USB și un kit mâini libere Bluetooth.

La fel ca orice model din zilele noastre, acesta dispune de un regulator de viteză și un  limitator de viteză care vă ajută să fixaţi viteza pe care nu doriţi să o depășiţi. Acest lucru se realizează foarte facil și intuitiv, cu ajutorul deja clasicei manete care cuprinde cele două funcții, prezentă pe toate modelele grupului PSA. Apăsarea puternică a pedalei de acceleraţie vă permite să atingeţi viteza maximă selectată. Punctul de rezistenţă poate fi depășit prin apăsarea până la capăt a pedalei de acceleraţie. Astfel, puteți depăși la nevoie viteza programată.

 

SIGURANTA

Citroen C-Elysee a obţinut 3 stele la testele EuroNCAP desfăşurate în 2014, cu un scor de 71% pentru ocupanţii adulţi, 75% pentru copii, 54% pentru pietoni şi 33% pentru sistemele de siguranţă din dotarea sa.

Dotările de siguranţă activă sunt numeroase încă din nivelul de echipare de bază: dispozitive de pretensionare pirotehnică pentru centurile de siguranță faţă, limitatoare de sarcină pentru centurile de siguranță faţă, airbag-uri frontale pentru şofer şi pasagerul faţă, airbag-uri laterale, controlul dinamic al stabilităţii (ESP), antiblocarea roţilor la frânare (ABS), repartiţia electronică a frânării (REF) și asistenţa la frânarea de urgenţă

(AFU), completate de anti-patinarea roţilor (ASR) și controlul dinamic al stabilităţii (CDS), care ajută conducătorul să replaseze autovehiculul pe traiectoria corectă, în limita legilor fizicii.

 

CALITATE-PRET

Preţul de pornire al lui Citroen C-Elysee este de 9.784 Euro inclusiv TVA pentru echiparea Attraction cu motorul pe benzină de 1,2 litri și 82 CP, cu transmisie manuală cu 5 trepte. Versiunea Exclusive testată de către noi, echipată cu motorul 1,6 HDi de 92 CP, costă 16.234 Euro inclusiv TVA.

Stilul original al acestui model Citroen exprimă eleganţă, comportamentul rutier decent asigură o plăcere a condusului ce poate fi întâlnită rar în acest segment, în timp ce calitatea echipamentelor și a materialelor oferă un maxim de confort.

Putem afirma în urma acestui test că modelul C-Elysee a fost conceput pentru a atrage rapid clienţii dornici de achiziționarea unui autoturism din acest segment și mai ales pentru a permite accesul la vehicule pe o piaţă în plină extindere. Acesta se adresează unor viitori clienți cu anumite pretenţii în ceea ce privește spațiul dar și design-ul exterior și chiar interior, dar fără venituri suficiente pentru a accesa clase superioare, aceștia fiind totodată atrași de sedanurile confortabile, cu stil, şi în acelaşi timp foarte accesibile în ceea ce privește preţul și întreținerea.

C-Elysee combină design-ul statutar, simplu și robust cu echipamentele funcționale și manevrabilitatea unui vehicul de familie. Dacă alegeți acest model pentru a vă conduce familia în siguranță și în confort, totodată alocând costuri mici pentru acest aspect, nu veți face niciun compromis între raţiunea de a conduce în confort și emoţia unei călătorii prin țară.

Text şi foto: Andrei Marin

 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.4310 :: 17.08MB