No SSO cookie

Suzuki Vitara 1,6 DDiS Spirit AllGrip

voteaza
(0/ 0)
Vitara a fost conceput pentru un rulaj mixt pe toate tipurile de drumuri
Nota redactor
4.6
Nota cititor
0.0

Suzuki Vitara 1,6 DDiS Spirit AllGrip

Încă de la lansarea pe piață în anul 1988, modelul Suzuki Vitara și-a câștigat aprecierea în rândul publicului prin capacitățile sale de rulare în off-road, prin design-ul interesant și neconvențional, prin dimensiunile compacte, prin manevrabilitatea sa și rigiditatea șasiului, cât și prin performanțele remarcabile atât on-road cât și off-road. Acum, la peste 27 de ani de la debutul acestui model legendar, noul Vitara vine cu o abordare proaspătă a segmentului SUV subcompact și cu numeroase îmbunătățiri la toate capitolele, fiind mai pregătit ca niciodată să atace segmentul său și să acapareze o bună parte a vânzărilor. Când vine vorba de Suzuki Vitara, mulți nostalgici și fani ai mărcii din România și de pe întreg mapamondul sunt foarte fericiți pentru că legenda cu acest nume a fost reinventată și adusă la nivelul anului 2015 în ceea ce privește design-ul sau dotările. Continuatorul unuia dintre cele mai de succes modele Suzuki, noul Vitara a fost lansat la Salonul Auto de la Paris din 2014, iar noi l-am testat în România cu echiparea Spirit  și motorizarea 1,6 DDiS, alături de sistemul AllGrip. Deși este o mașină complet nouă, și-a păstrat abilitățile de rulare în off-road de care au beneficiat generațiile anterioare, fiindu-i adăugate noua tehnologie AllGrip, un design cu totul nou, cu posibilități multiple de personalizare și un consum de combustibil mult îmbunătățit, alături de un preț imbatabil în segmentul său.

Noul Vitara este construit pe platforma conceptului iV-4, prezentat în 2013 la Frankfurt Motor Show, iar dimensiunile mașinii sunt fi comparabile cu cele ale modelului Grand Vitara. Ca și iV-4, noul Vitara a fost dezvoltat sub conceptul „Grab your field” și reprezintă un salt uriaș la capitolul design exterior pentru marca japoneză, fiind produs la fabrica Suzuki din Ungaria, iar dezvoltarea modelului a durat peste patru ani. În primul an oficialii mărcii îşi propun să producă la fabrica din Ungaria peste 70.000 de modele Vitara, destinate atât pieței europene, cât și unor piețe noi pentru Suzuki. Numărul total de piețe pe care va ajunge modelul produs în Ungaria depășește în prezent 70.

Numele Vitara își are originea în cuvântul “vital”, asociat cu viața activă a publicului identificat de noi în clientul acestui model. Noul Vitara a fost dezvoltat sub conceptul “Grab your field”, așa cum am menționat și în paragraful anterior și îi permite viitorului posesor să-și personalizeze crossover-ul subcompact astfel încât să corespundă cu stilul său de viață și cu gusturile sale în materie de nuanțe, elemente de design sau materiale. Există multiple posiblilităţi de a personaliza maşina, o paletă de culori extrem de generoasă şi numeroase echipamente opţionale propuse pentru configurare, individualizând modelul într-o maineră foarte modernă și adaptată segmentului din care face parte.

 

MOTOR

Noul Suzuki Vitara este disponibil cu două motorizări, ambele având o cilindree egală, respectiv 1,6 litri benzină și 1,6 DDiS. Aceste motorizări dezvoltă 120 CP și un cuplu de 156 Nm, respectiv 320 Nm. În ceea ce privește emisiile de noxe, noul Vitara se remarcă prin valori foarte mici, astfel că emisiile de CO2 pentru motorul pe benzină cu tracțiune față și cutie de viteze manuală sunt de 123 g / km, iar cu tracțiunea integrală AllGrip sunt de 130 g / km. În versiunea de motorizare DDiS, emisiile sunt de doar 106 g / km pentru tracțiunea față și 111 g / km în cazul echipării cu sistemul 4x4 AllGrip.

Modelul de test este echipat cu motorul 1,6 DDIS (Diesel Direct Injection System) cu o cilindree de 1.598 cmc şi care produce 120 CP la 3.750 rpm şi un cuplu de 320 Nm prezent de la 1.750 rpm, precum şi o transmisie manuală cu 6 trepte, etajată corect în cazul tuturor treptelor și cu o timonerie precisă. Una din cele mai importante aspecte observate în timpul testului este că treptele pot fi schimbate foarte uşor, fără a fi nevoie să fie depus un efort considerabil pentru această operaţiune şi fără o deplasare prea mare a schimbătorului datorată cursei scurte, ceea ce înseamnă că o rulare în mediul urban cu această cutie de viteze manuală va fi plăcută şi nu vă va solicita prea mult.

Motorul diesel beneficiază de o turbină cu geometrie variabilă care asigură cuplu ridicat chiar şi la turaţii mici şi un condus lejer pe un spectru amplu de viteze de rulare. Taxa de timbru achitată pentru înmatricularea unui astfel de model nou este de 0 euro.

 

COMPORTAMENT

Având în vedere că masa proprie este de doar 1.295 kg și luând în calcul direcția foarte confortabilă, putem afirma cu tărie că este unul dintre cele mai manevrabile SUV-uri în oraș, dintre cele disponibile pe piața locală în prezent. Drumurile înguste sau parcările aglomerate pot fi foarte ușor parcurse în modelul japonez, fără niciun efort considerabil din partea conducătorului auto. Direcția foarte confortabilă și ușor de manevrat are și o parte negativă, respectiv lipsa unui feedback decent transmis către șofer, însă compensează prin precizia oferită în toate situațiile.

La viteze mari, chiar și masa foarte mică a autoturismului își arată partea negativă, stabilitatea la vânt lateral fiind ușor diminuată din această cauză, însă nu este un motiv de îngrijorare, deoarece poate fi corectat acest comportament cu ajutorul unor mișcări extrem de fine ale volanului.

Roțile din față au suspensii MacPherson cu rigiditate crescută pentru o mai bună stabilitate, în timp ce roțile din spate au punte semirigidă cu arc elicoidal. Sistemul de frânare are discuri ventilate pe față și discuri pline pe spate.

Suspensia este setată mai mult pe confort, completând încă o dată caracterul practic al modelului şi absorbind cu brio denivelările din asfalt, însă totodată păstrează şi o doză de duritate specifică japoneză, pentru a nu uita în ce model vă aflați. Întreg trenul de rulare este proiectat parcă special pentru şoselele cu probleme din România.

Atunci când vine vorba de consum, Vitara stă foarte bine. Conform datelor oficiale, consumul este de 6,3 l/100 km în regim urban, în regim extraurban 4,8 l/100 km, iar cel mixt este de 5,3 l/100 km. În timpul testului consumul mediu a fost de 5,0 l/100 km, realizat în aproximativ 570 km, în proporţie de aproximativ 30% - 70% în mediul urban şi extraurban, cu un stil de condus normal şi cu aerul condiţionat pornit aproape tot timpul, având în majoritatea timpului cuplat modul AUTO al sistemului AllGrip, despre care vom vorbi puţin mai jos. Valoarea cu 0,3 l / 100 km mai mică față de cea oficială este foarte bună şi sub această valoare nu prea se poate coborî decât dacă se decide să se renunțe la aerul condiţionat.

Într-un București aglomerat ca în fiecare vineri, ne-a fost afișat un consum de 6,2 l/100 km, o valoare obținută cu aerul condiționat pornit, utilizând modul AUTO al tracțiunii.

Sprintul de la 0 la 100 km/h se realizează în 11,5 secunde iar viteza maximă a acestei motorizări, declarată de producător, este de 180 km/h.

Să trecem la ceea ce contează cu adevărat pentru acest model, mai exact la sistemul de tracţiune integrală, denumit AllGrip şi care beneficiază de un comutator situat pe tunelul median, imediat sub frâna de mână.

Cei de la Suzuki au încercat prin acest sistem să dezvolte o nouă generaţie a renumitelor sale tehnologii 4WD, care să ofere plăcere în timpul condusului şi siguranţă, în timp ce consumul de combustibil să fie menţinut la valori normale şi se pare că au reuşit. Sistemul astfel dezvoltat beneficiază de patru moduri de operare: AUTO, SPORT, SNOW şi LOCK.

În modul AUTO prioritate are economia de combustibil, tracţiunea faţă fiind singura care funcţionează permanent atunci când aderenţa este suficientă, iar sistemul activează tracţiunea 4WD dacă detectează pierderea aderenței pentru una sau mai multe roți.

Modul SPORT utilizează permanent și în mod activ tracţiunea integrală şi îmbunătăţeşte comportamentul în viraje alocând mai mult cuplu roţilor din spate şi totodată îmbunătăţeşte răspunsul motorului prin optimizarea caracteristicilor accelerării şi cuplului, iar la autoturismele cu transmisie automată treptele de viteză sunt schimbate la un nivel superior de turație. În plus, modul SPORT întârzie intervenția ESP-ului, respectând astfel intențiile șoferului de a conduce mai sportiv.

Atunci când este selectat modul SNOW se poate rula în condiţii optime pe un carosabil acoperit cu zăpadă, nepavat sau pe alte suprafeţe alunecoase. Acesta creşte tracţiunea în timpul accelerării pe suprafeţe alunecoase şi sporeşte stabilitatea pe suprafeţe cu aderenţă redusă, folosind permanent tracţiunea 4WD. În funcție de apăsarea pedalei de acelerație și de manevrarea comenzilor de direcție, autoturismul anticipează alunecarea înainte de a se produce și alocă cuplu roților din spate pentru a restabili aderența necesară pornirii de pe loc. În plus, ESP-ul intervine de această dată mai devreme, pentru a reduce derapajele pe suprafețele foarte alunecoase.

Modul LOCK poate fi activat numai atunci când se selectează în prealabil modul SNOW şi se dezactivează automat la 60 km/h. Acesta blochează distribuţia cuplului între punţi şi este ideal pentru scoaterea maşinii din zone cu zăpadă, noroi sau nisip, optimizând totodată funcţionarea ESP-ului pentru deblocarea maşinii din acele zone dificile, pentru că frânarea este aplicată roților care alunecă și oferă cuplu mare roților aderente.

Controlul coborârii în pantă este foarte util atunci când se se abordează o coborâre mai abruptă și frâna de motor nu este suficientă pentru a menține o viteză constantă și totodată sigură. Această funcție aplică frâna în mod automat și menține autoturismul la o viteză constantă în timpul coborârii, acest lucru fiind foarte util pentru că atenția se îndreaptă doar asupra direcției și astfel siguranța crește, iar concentrarea și stresul șoferului scad.

Controlul menținerii în rampă este de asemenea o dotare normală în anul 2015 și este foarte utilă, facilitând pornirea în rampă chiar și în cazul înclinării foarte mari și împiedicând astfel autoturismul să ruleze înapoi timp de aproximativ 2-3 secunde de la eliberarea frânei, timp suficient pentru a acelera și a demara în siguranță.

 

DESIGN

O primă impresie pe care ne-o lasă modelul testat dacă îl privim din exterior este că liniile moderne și culorile îndrăznețe și-au găsit cu succes locul pe un crossover urban, care poate fi foarte ușor personalizat în funcție de preferințele viitorului client. Privit din lateral-spate, linia caroseriei se poate asocia foarte ușor cu a fostului Grand Vitara, ceea ce pentru fanii mărcii este încă un motiv de bucurie.

Noul Vitara este dezvoltat pe aceeași platformă cu SX4 S-Cross, un alt crossover subcompact al celor de la Suzuki, iar acest lucru are doar aspecte pozitive în ceea ce privește ținuta de drum în special în off-road. Datorită unei gărzi la sol mărite și stilului său mai robust și cu multe unghiuri drepte în diferite zone ale caroseriei, Vitara pare foarte pregătit pentru a ataca oricând un drum neasfaltat. Cu o scădere de 125 mm în lungime, cu un ampatament mai mic cu 100 mm și cu un portbagaj mai mic față de S-Cross, acesta rivalizează mai degrabă cu Nissan Juke, pe când S-Cross se îndreaptă către segmentul de vânzări al lui Nissan Qashqai. Este cu 40 mm mai lung, cu 10 mm mai lat și cu 45 mm mai înalt față de Juke, ceea ce îi generează o prezență greu de trecut cu vederea în traficul bucureștean. Stilul modern și fresh, generat și de către alinierea perfectă a tuturor elementelor de pe calandru, pasajele roților ce au aspectul unui pătrat și barele față și spate construite din elemente ce dau impresia de masivitate, contribuie la percepția sa ca fiind o mașină capabilă de orice aventură în off-road, în același timp putând fi folosită cu succes pentru călătoria zilnică la locul de muncă sau pentru orice alte necesități zilnice are viitorului cumpărător.

O gamă largă de culori disponibile pentru exterior, mai exact 14 la număr, garantează faptul că până și cel mai pretențios client își va putea alege acum o variantă care să-i fie pe plac, chiar dacă cele metalizate costă 400 Euro, iar versiunile în două tonuri de culoare, așa cum este și modelul testat, ajung la nu mai puțin de 800 Euro, având plafonul și capacele oglinzilor vopsite în alb sau negru, în funcție de alegere.

Blocurile optice posterioare beneficiază de un design destul de simplu, format din elemente cu formă triunghiulară, aici putându-se aplica o altă linie de design, mai modernă și mai funcțională, pentru a integra complet modelul în peisajul competitorilor săi direcți. Trăsăturile tradiționale ale unui SUV Suzuki sunt prezente și pe acest nou model, cum ar fi forma capotei, aripile evazate și dimensiunile impresionante ale montantului C, fiind totodată modernizate și încorporate subtil și elegant în design-ul autoturismului testat.

Partea sa frontală este foarte incisivă și se distinge prin aripile largi, bandoul alb al calandrului precum și bara de protecție masivă. Garda la sol supraînălțată, pasajele roților bine definite și protejate și elementele de protecție a caroseriei indică înclinația spre off-road a noului model cu origini japoneze. Pachetul Rugged, disponibil opțional și montat pe mașina testată, contribuie din plin la oferirea acestui aspect masiv și la impresia de robustețe, prin adăugarea unor scuturi de protecție de mari dimensiuni integrate în barele din față și spate, unor bandouri laterale extinse de culoare neagră, unor ornamente de culoare neagră în zona proiectoarelor de ceață și a unei protecții pentru zona de încărcare a portbagajului.

Luând în calcul design-ul întregului exterior, care prezintă o siluetă rectangulară, în stilul vechii Vitara, având un plafon aproape drept, care nu coboară prea mult în spate și păstrând un spirit practic în habitaclu datorită acestui aspect, putem afirma că nu s-au făcut concesii în ceea ce privește confortul pasagerilor, care putea fi ușor diminiuat dacă se adopta un design mai îndrăzneț. Privită din lateral, capota cu a sa margine profilată și grila calandrului cu elementele sale de design, alături de profilul blocurilor optice aduc aminte de design-ul modelelor Land Rover. Grila calandrului  cu sigla mărcii supradimensionată joacă mai mult un rol estetic, direcționarea aerului realizându-se în partea de jos, acolo unde este poziționat și radiatorul.

Pachetul White Design, disponibil de asemenea opțional și montat pe mașina noastră de test, adaugă întregului exterior o notă modernă și sofisticată, datorită grilei calandrului vopsită în alb și a ornamentelor albe poziționate pe aripi.

Cu o lungime de 4.175 mm și o lățime de 1.775 mm, Vitara afișează dimensiuni compacte. Gabaritul său foarte bine proporționat îi permite să evolueze la fel de bine atât într-un mediu urban cât și înt-un mediu off-road, pentru varianta din urmă având și unghiuri de atac și degajare suficient de mari încât să nu pună probleme de acces în zone dificile. Noul Vitara are dimensiuni care asigură folosirea totală a capacităților sale off-road, cu unghiuri de atac largi care permit negocierea ușoară a traseelor cu zăpadă mare sau a șleaurilor adânci.

În comparație cu principalii săi rivali, la capitolul lungime este devansat doar de către Skoda Yeti (4.223 mm) și Dacia Duster (4.315 mm), restul valorilor fiind inferioare, respectiv Nissan Juke cu 4.135 mm și Renault Captur cu 4.122 mm. Lățimea este mai mare doar față de Juke (1.765 mm), valorile corespunzătoare ale celorlalți devansând modelul japonez: Yeti vine cu 1.793 mm, Duster cu 1.822 mm și Captur cu 1.778 mm. Înălțimea sa este mai mică față de Yeti (1.691 mm) și Duster (1.625 mm), dar considerabil mai mare față de Juke (1.565 mm) și Captur (1.566 mm). La capitolul ampatament, modelul cu origini japoneze testat de către noi este devansat de către toți competitorii săi, în timp ce garda la sol este aproape cea mai bună din segment, fiind depășit doar de către Dacia Duster.

 

INTERIOR

Imediat ce am pătruns în interiorul lui Vitara am observat o evoluție clară față de S-Cross, atât la capitolul ambianță interioară cât și infotainment, unde acum putem vorbi de un sistem modern MirrorLink cu display tactil de 7 inch.

Unele materiale plastice prezente la interior încă mai pot suporta modificări în ceea ce privește duritatea și calitatea, însă per total confortul și elementele interioare au evoluat simțitor față de celelalte modele ale mărcii, ceea ce reprezintă un mare pas în față pentru brandul japonez. Per ansamblu putem afirma că materialele sunt de o minimă decență în ceea ce privește calitatea, însă au un puternic aspect funcțional, fiind foarte durabile în timp, sau cel puțin așa par la prima vedere.

Vitara oferă locuri confortabile pentru 5 adulți, iar în spate spațiul disponibil la genunchi și cap este onorabil pentru un model din segmentul său, putând fi chiar lăudat pentru acoperișul înalt și spațiul generat astfel. Capacitatea de 375 litri a portbagajului este bună, ținând cont de dimensiunile compacte ale vehiculului. La acest capitol se află în fața lui Juke (251 litri), însă este devansat de către Captur (377 litri), Yeti (405 litri) și Duster (475 litri). În cazul în care bancheta spate este pliată, Suzuki Vitara oferă un volum de încărcare de 710 litri sau un volum maxim impresionant care poate depăși 1.120 litri.

Ceasul analogic de dimensiuni considerabile, situat în centrul planșei de bord, joacă un rol funcțional foarte bun, de cele mai multe ori fiind foarte facil să priviți acolo și să îl citiți, în loc să citiți valorile afișate pe ecranul sistemului de infotainment. De asemenea, acesta are și un puternic rol estetic, aducând întregului interior un aer premium și completând perfect simetria elementelor bordului, care pare astfel foarte bine proiectat.

În ciuda tehnologizării foarte pronunțate a modelului nipon, s-a decis totuși păstrarea ceasurilor de bord tradiționale ale mărcii, cu afișaj analogic. Astfel, vitezometrul și turometrul nu au suferit modificări de la S-Cross și acestea flanchează afișajul multifuncțional de dimensiuni generoase, unde sunt afișate informații precum consumul de carburant, temperatura exterioară, modul de rulare selectat și avertizările senzorilor de parcare, toate acestea fiind comandate foarte intuitiv cu ajutorul unui comutator rotativ situat în partea superioară a tabloului de bord.

Poziția la volan este una corectă, ușor înaltă, adaptată acestui tip de autoturism, care oferă o vizibilitate supremă în traficul urban, alături de suprafețele vitrate generoase. Lipsa unei cotiere își face simțită prezența în cazul unui drum extraurban, însă puteți apela cu siguranță la diverse soluții aftermarket pentru a suplini acest neajuns. Spațiul de care dispun șoferul și pasagerul față este foarte vast, fiind ajutat aici de numeroasele reglaje pentru scaune sau volan, precum și de acoperișul înalt și foarte practic.

Spaţiile de depozitare se regăsesc în număr mare la interiorul SUV-ului subcompact al niponilor. Insonorizarea este în limitele normale ale clasei şi ale preţului plătit pentru automobil, însă la viteze de autostradă şi nu numai, zgomotul produs de aer şi de motor se resimte destul de puternic în habitaclu, cei de la Suzuki putând să lucreze mai mult la acest capitol, fiind unul din puţinele minusuri ale modelului.

Lipsa unor grile de ventilație pentru zona din spate nu este atât de problematică precum am fi fost tentați să credem, deoarece aeratoarele situate sub scaunele din față își fac treaba foarte bine, atunci când aerul este direcționat și către zona picioarelor, desigur.

Scaunele s-au dovedit a fi extrem de confortabile pe parcursul testului, iar materialele din care sunt confecționate par a fi durabile și rezistente la murdărie.

 

TEHNOLOGIE

Farurile cu LED sunt o dotare interesantă în acest segment de preț și mai ales în această clasă și sunt montate cu scopul de a obține o lumină mai intensă și mai odihnitoare pe timp de noapte în cazul drumurilor lungi, utilizând totodată un consum redus de energie și contribuind la un aspect modern și totodată simplu al zonei frontale, completând-o cu o pată de culoare albastră, datorită ornamentului care oferă eleganță.

Accesul şi pornirea keyless și-au dovedit utilitatea în utilizarea cotidiană şi personal le apreciem foarte mult, mai ales că nu am întâmpinat probleme în utilizarea lor pe parcursul testului și că sunt o dotare tehnologică ce merită implementată pe toate modelele de generație nouă.

Luminile de zi cu LED și proiectoarele de ceață montate foarte inspirat în bara din față își fac simțită prezența printr-un design unic, fiind esențiale pentru o vizibilitate sporită în condiții meteo nefavorabile.

Senzorii pentru lumini și ploaie sunt deja binecunoscuți de pe S-Cross și subliniază caracterul modern al SUV-ului testat, funcționând fără reproș pe parcursul celor câteva zile când ne-am aflat în compania acestui model.

Ecranul multi-touch cu dimensiunea de 7 inch, situat foarte ergonomic, permite acționarea simplă și intuitivă a sistemului audio-video, ușurând astfel și comanda funcțiilor de telefonie și a sistemului de navigație. Comenzile afișate pe display pot fi dublate pe un telefon sau invers, însă telefonul trebuie să ruleze Android sau iOS, dar nu funcționează atunci când acesta rulează o versiune foarte recentă a sistemului de operare. Această funcție de conectare a smartphone-ului compatibil și a utilizării aplicațiilor sistemului de infotainment de pe display-ul său sau invers se numește MirrorLink.

Ecranul afișează imaginile surprinse de camera de luat vederi cu perspectivă panoramică pentru marșarier, alături de clasicele linii pentru delimitarea zonelor în vederea estimării distanței și parcării fără atingerea obstacolelor.

Sistemul de navigație prezent pe modelul testat, care se poate monta de asemenea și pe echipările ce nu îl includ în standard doar prin introducerea unui card SD în unitatea sistemului de infotainment, se dovedește a fi foarte intuitiv și ușor de urmărit, cu un afișaj clar, cu pictograme mari și o hartă actualizată.

 

SIGURANTA

O mare parte din echipamentele de siguranță sunt disponibile în standard încă de pe nivelul de echipare Cool. Astfel este oferită o listă completă de echipamente de siguranță activă și pasivă formată din: airbag-uri frontale, airbag-uri laterale, airbag genunchi, ABS + EBD, ESP, sistem de monitorizare a presiunii în pneuri, asistență la frânare, sistem de asistență la pornirea din rampă (Hill Hold Control), sau sistem de asistenţă la coborârea în pantă (Hill Descent Control), Adaptive Cruise Control, toate având ca scop protecția pasagerilor și confortul la volan. Noul Vitara este primul model Suzuki din Europa echipat cu sistem de asistență la coborârea în pantă.

Vitara este primul SUV subcompact care primește clasificarea de 5 stele în cadrul programului de testare EuroNCAP, urmând noile reguli stricte de testare. Acesta a obţinut 5 stele la testele EuroNCAP desfăşurate în 2015, cu un punctaj de 89% pentru ocupanţii adulţi (80% fiind nivelul minim pentru a primi 5 stele), 85% pentru copii (75% fiind minimul), 76% pentru protecţia pietonilor (65% fiind minimul) şi 75% pentru sistemele de siguranţă din dotarea sa (70% fiind minmul).

Clasificarea de 5 stele se acordă doar acelor modele care au punctaje peste nivelul minim stabilit de EuroNCAP în fiecare dintre categoriile testate, prezentate mai sus în paranteze. Ținând cont de faptul că punctajul a fost obținut conform noului sistem de testare, cele 5 stele acordate acum sunt pentru o siguranță sporită atât pentru pasageri, cât și pentru pietoni.

Una dintre cele mai importante dotări de siguranță prezentă pe toate modelele Vitara care se comercializează în prezent este tehnologia Total Effective Control, un concept de protecție a pasagerilor prin absorbția forțelor în cazul unui impact și dezvoltarea unui șasiu cu o greutate redusă. Tehnologiile avansate și utilizarea unui oțel de înaltă rezistență au redus greutatea mașinii, dar în același timp asigură o rezistență mai mare la impact, lucru demonstrat în cadrul testelor de siguranță desfășurate în aprilie 2015.

De asemenea, noul Vitara beneficiază de echipamente de siguranță activă moderne, prezente de acum pe toate mașinile concepute de curând, precum sistemul Radar Brake Support care detectează riscul unei coliziuni cu vehiculul din față și atenționează imediat șoferul printr-un semnal sonor și chiar o intervenție asupra frânelor dacă acesta nu reacționează în vreun fel. Acest sistem a contribuit decisiv la obținerea calificativului de 5 stele.

La capitolul siguranță pasivă, design-ul noului model oferă nu doar o protecție optimă pentru pasageri, dar reduce și severitatea unei accidentări pentru pietoni în cazul unui impact, bara din față asigurând o protecție bună a picioarelor pietonilor.

 

CALITATE-PRET

Preţul de pornire în România pentru Vitara este de 14.100 euro pentru versiunea Cool, ce este echipată cu motorul pe benzină de 1,6 litri care dezvoltă 120 CP, transmisie manuală cu 5 trepte şi tracţiune faţă. Preţul modelului testat, în configuraţia prezentată ajunge la 22.800 euro.

În aceste preţuri sunt incluse garanţia de 5 ani fără limită de kilometri şi garanţia anticoroziune de 12 ani. Garanţia de 5 ani fără limită de kilometri este compusă din garanţia standard de 3 ani sau 100.000 km, iar la primul termen atins din cele două, durata garanţiei este automat prelungită cu 2 ani fără limită de kilometri.

Având în vedere că prețurile lui Vitara se situează la un nivel sensibil mai mic față de media SUV-urilor subcompacte pe care le găsim în ofertele celorlalți producători, ne așteptăm la un volum mare de vânzări pentru modelul testat de către noi. Cei de la Suzuki au o tradiție îndelungată în a construi modele rezistente, cu 4x4 și foarte capabile în off-road, dar totodată foarte accesibile, astfel încât Vitara nu surprinde deloc prin prisma prețului scăzut, a oferirii celor două variante de tracțiune 4x2 sau 4x4 sau prin gama de motorizări de 1,6 litri pe benzină și diesel, ambele fiind mai sportive față de așteptările noastre.

Nivelul ridicat de personalizare atât la exterior cât și la interior, alături de acoperișul contrastant și echipamentele de siguranță precum funcția de frânare automată, cruise control activ și șapte airbaguri standard, puse în balanță alături de încadrarea foarte bună în segment în ceea ce privește prețul, dezvăluie un raport calitate-preț care poate fi depășit doar de către Dacia Duster, dar care pierde foarte mult datorită lipsei a numeroase dotări ce se regăsesc pe modelul nipon și datorită acestui fapt, practic nu poate fi comparat cu Vitara.

Modelul nou lansat dispune de toate atuurile care i-au adus succesul în trecut, respectiv un consum redus de combustibil obținut prin reducerea semnificativă a masei proprii, reducerea pierderii energiei mecanice și design-ul optimizat pentru a obține performanțe aerodinamice mai bune.

Vitara a fost conceput pentru un rulaj mixt pe toate tipurile de drumuri, iar astfel este disponibil atât în versiunea 4x2, pentru cei care își doresc un vehicul cu gardă mare la sol și cu o poziție de conducere înaltă, dar care nu au o nevoie reală de patru roți motrice în utilizarea cotidiană și în versiunea 4x4 pentru o utilizare mai largă.

Text şi foto: Andrei Marin

 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.3458 :: 17.09MB