No SSO cookie

Mazda 2 G115 Revolution Top MT6

voteaza
(0/ 0)
O subcompactă cu accente premium
Nota redactor
4.6
Nota cititor
0.0

Mazda 2 G115 Revolution Top MT6

Atunci când modelul nipon Mazda 2 a ajuns la cea de-a patra generație și a fost prezentat oficial publicului, cu ocazia Salonului Auto de la Paris, am fost impresionați de noul design, care denotă o personalitate aparte și are influențe sportive accentuate, fiind totodată un simbol al autovehiculelor moderne prin notele îndrăznețe dar simple pe care le adoptă. Noua Mazda 2 a preluat limbajul de design Kodo și arhitectura Skyactiv iar noul interior cu vădite accente sportive îi va impresiona până și pe cei mai pretențioși cumpărători ai modelelor din clasa subcompactă.

Mazda 2 lasă viitorul proprietar să aleagă din nici mai mult, nici mai puțin de cinci variante diferite de motorizare, toate având însă un numitor comun: capacitatea cilindrică de 1,5 litri. Patru dintre acestea sunt pe benzină şi produc între 75 CP şi 115 CP, iar singurul motor Diesel disponibil dezvoltă o putere maximă de 105 CP. Sunt disponibile, în funcție de motorizare, o cutie de viteze manuală cu cinci trepte, una cu şase trepte și una automată cu 6 trepte.

Chiar dacă cei de la Mazda au programat într-un termen de 12 luni lansarea a trei modele complet noi și a câtorva facelift-uri, cel mai important dintre acestea este chiar cel testat de către noi, Mazda 2 fiind poziționată în segmentul supermini, dominat de Ford Fiesta, Volkswagen Polo și noi competitori precum Hyundai i20. De la lansarea modelului ce a avut loc în anul 1996 şi până în prezent s-au vândut peste 2,4 milioane de unități la nivel global, iar noua Mazda 2 intră într-un segment foarte competitiv, care deţine 22% din piaţa Europeană şi 25% din piaţa locală de autoturisme noi.

Am avut ocazia să testăm versiunea G115 în echiparea Revolution Top, vârful de gamă disponibil în acest moment în România și am fost plăcut impresionați în urma acestui test.

 

MOTOR

Primele modele Mazda 2 disponibile după lansarea în România sunt echipate cu motorizarea SKYACTIV-G de 1,5 litri în trei variante de putere: 75, 90 şi 115 CP. Începând cu luna iunie a acestui an, sub capota noii Mazda 2 se va afla în premieră şi noua motorizare diesel SKYACTIV-D de 1,5l şi 105 CP.

Motoarele pot fi comandate în combinaţie cu transmisia manuală, SKYACTIV-MT, sau automată, SKYACTIV-Drive. Toate modelele sunt echipate standard cu sistemul i-STOP, iar în funcţie de versiune acestea pot fi dotate şi cu tehnologia i-ELOOP, cu scopul de a reduce consumul de combustibil. Primul opreşte şi reporneşte automat motorul în momentul în care autovehiculul staţionează, iar al doilea recuperează energia generată de autoturism în timpul frânării.

Motorizarea testată este de 1,5 litri G115, care se traduce într-o cilindree de 1.496 cmc și oferă 115 CP la 6.000 rpm şi un cuplu decent de 148 Nm disponibil la 4.000 rpm. Taxa de timbru achitată pentru înmatricularea unui astfel de model nou este de 0 euro. Norma de poluare în care se încadrează acesta este Euro 6, nivelul de emisii de CO2 fiind 115 g/km.

În unele momente motorul de 1,5 litri ar putea părea ușor zgomotos, mai ales când turația trece pe prima jumătate plajei disponibile, însă insonorizarea bună reduce o bună parte a acestui inconvenient.

Unitatea disponibilă pe motorizarea testată are atașată o cutie de viteze ce se potrivește foarte bine cu aceasta și practic ”stoarce” toate resursele disponibile în propuslorul japonez, ajuând în același timp la un condus lin și la o accelerație graduală foarte plăcută atunci când trebuie, respectiv în mediul urban.

 

COMPORTAMENT

Diametrul cercului de bracare de doar 9,8 metri îl face foarte manevrabil și combinat cu vizibilitatea excelentă, deschide noi orizonturi în ceea ce privește parcările în locuri înguste sau deplasările pe străzile laterale din marile orașe.

După primii kilometri petrecuți în compania modelului japonez se remarcă ținuta de drum foarte ”închegată” și insonorizarea foarte bună. Atât suspensia care preia într-un mod plăcut denivelările prezente pe drumurile specifice României cât și întreg confortul resimțit la bordul subcompactei ne conduc imediat cu gândul la mașini premium, ale căror prețuri depășesc pragul de 50.000 Euro.

Oficialii companiei afirmau de curând că există ”un pic de MX-5” în toate mașinile produse de către Mazda, iar în urma testului reușim să-i credem, cel puțin în ceea ce privește ținuta de drum. Ruliul prezent este normal pentru această clasă, însă nu pune reale probleme în manevrabilitatea acestui model nici chiar atunci când se ajunge aproape de limită, având totuși în vedere că direcția oferă o precizie foarte bună, în detrimentul unui feedback ușor diminuat.

Șasiul Skyactiv alături de brațele MacPherson pe față și suspensia cu bare de torsiune pe spate imprimă întregului autovehicul o senzație superioară de manevrabilitate și o stabilitate corectă pentru această clasă, îmbunătățind în acest fel confortul pasagerilor și asigurând o manevrabilitate bună și o senzație fluidă și confortabilă în timpul rulării.

Pe lângă performanțele dinamice foarte bune oferite de către motorul de 1,5 litri cu 115 CP trebuie să remarcăm și faptul că inginerii japonezi au montat o cutie de viteze bine adaptată acestui model, cu o cursă scurtă și extrem de precisă.

Cu toate acestea, Mazda 2 oferă un sentiment de control și de bucurie precum un MINI, lucru pe care alte modele din acest segment îl ratează cu brio, iar pentru Mazda 2 acesta îi face ușor de trecut cu vederea neajunsurile minore. În urma acestui scurt test putem garanta faptul că noua Mazda 2 va pune un zâmbet pe fața multor cumpărători de modele supermini, atunci când o vor testa.

Strategia de dezvoltare a noilor autoturisme Mazda care include printre altele și adoptarea tehnologiei Skyactiv pe toate modelele începe să producă primele succese, bazate pe noile modele lansate în ultima perioadă și aduce o construcție apropiată de perfecțiune, care se răsfrânge apoi într-un comportament corect. Foarte puțini împătimiți ai automobilelor ar fi putut preconiza că Mazda, căreia nu i se puteau aduce laude pentru toate modelele din gamă, ar ajunge la nivelul de astăzi al calității și adaptării la cerințele pieței.

Motoarele noi, care dau dovadă de o eficiență bună și o dinamică corectă, sunt plăcute la condus și alături de potrivirea minuțioasă dintre acestea, cutiile de viteze precise și șasiul bine echilibrat, reușesc să genereze acel sentiment de confort și de siguranță, chiar și în condițiile unui condus antrenant.

Așa cum ne așteptam și înainte să începem acest test, Mazda 2 și-a păstrat calitatea de una dintre cele mai sportive subcompacte din clasa de volum, acest lucru fiind confirmat în parte și de către motorul cel mai puternic disponibil pe mașina testată.

În cazul în care veniți obosiți după o zi întreagă de lucru, Mazda 2 vă va întâmpina cu o calitate foarte bună a călătoriei, în ceea ce privește dinamica și confortul, iar dacă vă simțiți în formă și vă doriți un drum sigur dar distractiv, este alegerea potrivită.

Sistemul start-stop al motorului în condiții de staționare este de asemenea unui dintre cele mai bune întâlnite până acum, neavând probleme cu el pe parcursul testului și garantând un timp de răspuns foarte scurt la apăsarea pedalei de ambreiaj, pe un demaraj rapid și confortabil.

Media de consum mixt de 4,9 l/100 km, anunţată oficial, nu am reuşit să o obţinem, însă cu puţină grijă se poate realiza o valoare apropiată de aceasta. Consumul urban declarat este de 6,4 l/100 km, în timp ce în extraurban ne este indicată valoarea de 4,1 l/100 km.

În timpul testului, consumul urban s-a situat în jurul valorii de 7,5 l/100 km, chiar şi în condiţiile unui trafic extrem de aglomerat în Bucureşti, iar cel extraurban a fost de 6,2 l/100 km, toate valorile fiind obţinute în condiţiile în care aerul condiţionat a rămas tot timpul pornit şi am utilizat un stil de condus relaxat.

Acceleraţia de la 0 la 100 km/h se realizează în 8,7 secunde iar viteza maximă a acestei motorizări, declarată de producător, este de 200 km/h.

Farurile cu LED, plasate în vârful aripilor cromate, pe lângă aspectul modern și dinamic pe care îl conferă exteriorului oferă o vizibilitate excelentă în toate condițiile de iluminare, inclusiv în zonele neiluminate din extraurban. Lumina oferită de aceste faruri cu LED este net superioară unor faruri bi-xenon, chiar și în cazul luminilor de întâlnire. Faza lungă ajută la o foarte bună vizibilitate atât în profunzime cât și în lățime, iar lumina de culoare alb-albastră este atât de relaxantă încât după ce ai condus mașina aceasta timp de câteva zile îți vine să mergi imediat și să configurezi un model asemănător.

Dimensiunile sale compacte şi vizibilitatea foarte bună, combinate cu numeroasele dotări ce țin de confort și cu o poziție de conducere corectă, ușor înaltă, sporesc gradul de utilizare cotidiană al modelului japonez şi garantează o conducere relaxată atât în mediul urban cât și la un drum mai lung, în cazul unui week-end la munte sau la mare.

În concluzie, având în vedere că Skyactiv presupune redefinirea tuturor aspectelor şi a tuturor componentelor majore din acest model subcompact, de la motor la şasiu şi de la caroserie la transmisie, inginerii mărcii se pare că au fost de această dată hotărâți să urmărească creşterea performanţelor şi a eficienţei, dar și de redefinirea modului în care sunt optimizate toate elementele ce țin de dinamica unei mașini, întru bunăstarea și confortul viitorilor proprietari.

 

DESIGN

O simplă privire ațintită către noua Mazda 2 ne arată un lucru foarte clar și anume că designul exterior vine cu proporţii foarte bine echilibrate şi beneficiază de o reprezentare fidelă şi reuşită a noii filosofii de design Mazda. Nu mai este o noutate faptul că noul model este foarte diferit la capitolul design exterior față de vechea generație, japonezii reuşind astfel să se desprindă impresionant de mult de aspectul ușor învechit pe care îl avea Mazda 2.

Simplu și totodată modern, noul design adoptat de modelul produs la uzina din Hofu este inspirat de limbajul Kodo și prezintă, pe lângă grila frontală specifică mărcii care se prelungeşte armonios către zona blocurilor optice, prezentă pe toate modelele lansate de curând, un aspect atletic şi oferă o senzaţie dinamică indiferent de unghiul din care este privit, inclusiv atunci când staţionează. Cel mai mic model al celor de la Mazda este totodată primul care introduce în gama constructorului japonez farurile de zi cu sistem de iluminare LED, aspect ce îmbunătățește designul exterior prin forma specială a blocurilor optice. Clienţii pot personaliza exteriorul utilizând cele 10 nuanțe disponibile, dintre care două complet noi (albastru dynamic şi roze smoky) şi cele trei tipuri de jante din aliaj de 15 şi 16 inch şi de oţel de 15 inch.

Mazda 2 a preluat majoritatea liniilor exteriorului de la conceptul Hazumi, modelul care a generat un prim contact cu această actuală generație a subcompactei. Acesta a fost prezentat în cadrul Salonului Auto de la Geneva din anul 2014 și datorită impactului de imagine pe care l-a avut atunci, a reușit să devină unul dintre cele mai atractive autoturisme din segmentul subcompact de pe piaţă, la momentul actual.

Grila tipică sub forma unor aripi, barele agresive şi plafonul înclinat în zona din spate sunt doar câteva elemente de design ce surpind publicul prin prezența lor pe o mașină din clasa subcompactă, acolo unde designul convențional este prezent la tot pasul, iar artficiile de design sunt evitate de către constructori din mai multe motive, principalul fiind costurile crescute. Farurile cu LED subliniază postura serioasă şi îndrăzneaţă a maşinii și îi oferă o notă distinctivă pe timp de noapte, iar luminile de zi cu LED sunt construite în forma unui semicerc și au un puternic impact vizual, completând elegența întregului exterior. În urma modificărilor de design și a adoptării limbajului Kodo s-a reușit schimbarea proporţiilor în zona frontală a maşinii, iar acum din orice unghi este privit calandru dă impresia că este mai lat, mai înalt şi mai impunător, conferind privitorului senzația că privește un model compact, nu unul din clasa supermini și oferind o asemănare izbitoare cu zona frontală a Mazda 3.

Spre deosebire de precedenta generație Mazda 2, modelul comercializat în prezent este cu 160 de milimetri mai lung, cu 25 de milimetri mai înalt și dispune de un ampatament mai mare cu 80 de milimetri. Modificarea acestor dimensiuni la nivelul exteriorului conduc la un plus de spațiu în interior în zona capului și umerilor și la o oarecare supremație în segmentul său, unde datorită celor 4.060 mm lungime este depășit doar de către Alfa Romeo MiTo (4.063 mm) și Renault Clio (4.062 mm). Ampatamentul generos de 2.570 mm îi conferă și în acest caz o poziție fruntașă în clasa subcompactă, doar Renault Clio (2.589 mm) și Dacia Sandero (2.589 mm) reușind să îl surclaseze.

Pentru că odată cu noua generație avem în faţă un model subcompact al cărui design exterior a evoluat frumos şi subtil, dar totodată fără mari artificii introduse doar de dragul unei impresii bune, aducând modelul japonez în pas cu liniile actualizate de design ale mărcii, dar şi făcând modelul să pară mai somptuos şi mai mare, putem afirma cu tărie că este una dintre variantele demne de luat în calcul pentru o viitoare achiziție.

 

INTERIOR

Imediat ce facem cunoștință cu interiorul noii generații Mazda 2 ni se oferă o senzație premium, neegalată de niciun concurent direct. Într-adevăr, modelul testat este echiparea superioară a celor de la Mazda, însă chiar și fără pielea de pe scaune, bord și uși, majoritatea materialelor sunt plăcute la atingere, întreg bordul fiind realizat dintr-un material foarte moale și cu un aspect simplu dar extrem de bine construit, pentru a nu lăsă loc de comentarii negative.

Display-ul sistemului de infotainment a fost integrat de această dată foarte elegant și frumos în partea superioară a bordului, lasând locul din centrul planșei de bord foarte aerisit, fără o mulțime de elemente inestetice.

Poziționarea tuturor comenzilor din interior este ergonomică, iar dispunerea inteligentă pe bord doar a celor 3 comenzi rotative pentru sistemul de climatizare și a butoanelor pentru încălzirea scaunelor lasă impresia unui interior curat, modern și cu accente premium.

Cele 15 butoane poziționate pe volan nu au deloc rolul de a deranja șoferul, după 2-3 zile petrecute în compania citadinei japoneze veți fi perfect obișnuiți cu locația și funcționalitatea acestora, neavând nici cea mai mică teamă de a le accesa fără a muta privirea de la drum.

Chiar dacă majoritatea materialelor prezente la interior sunt de calitate, în unele zone avem de-a face și cu materiale plastice dure, care nu fac decât să confirme clasa din care face parte noua Mazda 2, fiind unele dintre singurele părți negative ale modelului japonez.

Head-up display-ul prezent ca și dotare standard pe versiunea Revolution Top completează feeling-ul de interior premium și are un puternic aspect funcțional, fiind foarte util atât în mediul urban cât și la drum lung, pentru că dispare nevoia mutării privirii pentru a citi informațiile despre viteză, de exemplu.

Fiind proiectat foarte frumos în jurul șoferului, interiorul oferă un nivel crescut de confort și de control asupra comenzilor, comparativ cu generația anterioară. Inelele cromate ale gurilor sistemului de ventilație subliniază nota elegantă a întregului habitaclu, iar panourile decorative și cusăturile detaliate ale diferitelor elemente adaugă o notă de somputozitate bordului și conduc la o senzație subliminală de interior premium.

Partea bună la interiorul lui Mazda 2 este că nu mai există zonele rectangulare predefinite, precum generația anterioară, iar acum totul este perfect integrat cu design-ul exterior, totul este rotunjit și pare un tot unitar acum, parte a unei singure filozofii de design. Sistemul de infotainment este preluat de pe ultimele modele lansate ale mărcii şi prezintă o utilizare simplă și deține o interfață cu adevărat modernă.

Spațiul disponibil în interior este onorabil, având în vedere atât dimensiunile exterioare foarte generoase cât și aspectul, deloc de neglijat, al mutării montanţilor A mai în spate care a condus, odată cu reaşezarea oglinzilor exterioare, la creșterea unghiului de vizibilitate pentru şofer. Spaţiu mai mult este disponibil şi la nivelul portbagajului, mulţumită volumului de 280 de litri şi suprafeţei de încărcare mai mari. Se pare că la acest capitol modelul Mazda nu este frunțas în segmentul său, spațiul disponibil în portbagaj fiind identic cu al lui Volkswagen Polo, mai mic față de Toyota Yaris (286 litri), Seat Ibiza (292 litri), Opel Corsa (285 litri), Hyundai i20 (295 litri), Dacia Sandero (320 litri), Citroen C3 (300 litri), Skoda Fabia (315 litri), Peugeot 208 (311 litri), Renault Clio (300 litri) și mai mare față de Audi A1 Sportback (270 litri) și Alfa Romeo MiTo (270 litri).

Întreg interiorul ne-a bucurat pentru că am descoperit faptul că segmentul din care face parte un vehicul nu mai este un impediment în a adăuga materiale de calitate și a realiza un design curat, modern și ergonomic, dar și un habitaclu mai spaţios decât la generaţia precedentă şi chiar un bord foarte plăcut la vedere și atingere. De aici nu lipsesc nici elementele care conferă un aspect robust, premium și interesant și care conturează şi mai bine forma planşei de bord, consola centrală sau panourile uşilor.

În concluzie, interiorul este una dintre părțile foarte bune ale noului model pentru că vorbim despre un habitaclu mult mai aerisit, cu butoane mai puține și mai mari și cu un singur aerator central, iar de remarcat este și ecranul tactil pozitionat central, dar și accesoriile metalice, menite să ofere un look premium.

 

TEHNOLOGIE

Surprinzător este faptul că nu a durat prea mult din momentul în care tehnologia farurilor cu LED a intrat în producție de serie, iar tehnica matricelor LED a fost prezentată oficial de către primii producători auto, în special cei premium, iar acum japonezii de la Mazda au implementat deja această tehnologie pe modelele sale și chiar mai multe de atât, este implementată pe cel mai mic model al mărcii. Plasate în vârful aripilor cromate, farurile alungite cu LED au un aspect agresiv ziua şi luminează chiar şi cele mai întunecate zone din oraș sau din afara acestuia, oferind o vizibilitate excelentă.

Unitatea de comandă HMI prezentă pe tunelul median este foarte intuitivă în utilizare, singura funcție care se poate spune că îi lipsește este o zonă tactilă pentru a scrie destinația sau alte informații fără a vă lua ochii de la drum. Aceasta oferă posibilitatea modificării setărilor vehiculului, navigării printe multitudinea de informații disponibile în diversele submeniuri, controlarea aplicațiilor mobile sau chiar accesul la indicațiile oferite de sistemul de navigație MZD Connect, pentru vehiculele dotate cu așa ceva.

Afișajul Head Up Display prezent în standard pe echiparea testată de noi are un rol foarte important în ceea ce privește maximizarea atenției asupra traficului, pentru că este ușor de citit și are numeroase reglaje pe înălțime, lățime și contrast, pentru a se adapta preferințelor fiecăruia. Acesta prezintă informații precum viteza, informațiile de navigație detaliate sau chiar avertizări de urgență prin intermediul ecranului transparent, rabatabil automat la oprirea sau pornirea motorului sau manual în restul timpului.

Ecranul tactil color de 7 inch oferă acces la diferite informații precum raportări de trafic sau chiar oferă funcții de redare a fluxurilor de pe rețelele de socializare, mai exact Facebook sau Twitter. Sistemul de radio prezent pe toate echipările include un serviciu de radio digital (DAB) și garantează astfel o calitate superioară a sunetului, iar conexiunea prin USB sau Bluetooth a telefonului garantează apeluri de calitate, realizate cu un minim de efort și de concentrare, având în vedere toate comenzile disponibile în mod ergonomic pe volan. Sistemul MZD Connect mai oferă și posibilitatea ascultării posturilor de radio online cu ajutorul aplicației Stitcher, accesul la cărți audio, raportări de trafic în timp real și chiar accesul la toate conturile de e-mail salvate în telefon.

Printre cele mai importante echipamente tehnologice prezente la interior se numără head-up display-ul, disponibil în funcţie de nivelul de echipare, care afişează viteza şi direcţiile de navigare şi ecranul color de 7 inch aşezat în partea superioară a consolei centrale, pentru o vizibilitate crescută. Acesta poate fi controlat tactil, vocal sau prin centrul de comandă HMI cu buton rotativ. Odată cu integrarea sistemului MZD Connect noua Mazda 2 se poate conecta cu uşurinţă la orice smartphone cu sistem de operare iOS sau Android prin Bluetooth sau portul USB.

 

SIGURANTA

Noua Mazda 2 a obţinut 4 stele la testele EuroNCAP desfăşurate în 2015. Cu toate acestea, ultima versiune a micului model Mazda a obţinut punctaje remarcabile în toate cele patru categorii. Procentele pentru protecţia adulţilor şi cea a copiilor au fost de 86%, respectiv 78%. Pentru siguranţa pietonilor procentul a fost de 84%, iar pentru asistenţa sistemelor de siguranţă de 64%. În standard sunt disponibile 6 airbag-uri: pentru şofer şi pasagerul din dreapta faţă, airbag-uri cortină (windowbag) și airbag-uri laterale față.

Sistemele de siguranţă existente în dotarea standard sunt numeroase: sistem pentru evitarea blocării roţilor la frânare (ABS) cu distribuire electronică a forței de frânare (EBD) și asistenţă la frânare (EBA), controlul dinamic al stabilității (DSC) și sistemul de control al tracțiunii (TCS).

Pentru versiunea testată, Revolution Top, există disponibile standard și asistentul inteligent de frânare în oraș (SCBS), care ajută foarte mult la reducerea sau chiar eliminarea accidentelor ușoare cauzate de neatenția la volan cu ajutorul senzorilor integraţi în bara față și a unui modul Laser integrat în oglinda retrovizoare, care monitorizează permanent distanţa şi viteza cu care vă apropiați de maşina din faţă şi dacă detectează probabilitatea unei coliziuni la viteză mică, fiind activ la viteze sub 30 km/h, acţionează frânele pentru a opri vehiculul în cel mai scurt timp. Monitorizarea vehiculelor ce vin din spate (RVM) este un sistem integrat în oglinzile laterale care scanează benzile alăturate şi identifică vehicule pe o distanţă de până la 50 de metri față de vehiculul condus, iar în situația în care se apropie un vehicul și doar atunci când semnalizați pentru a schimba banda sau direcția de mers, sistemul vă avertizează prin intermediul unui semnal vizual și sonor, iar sistemul de alertă la deplasarea în marșarier (RCTA) scanează zona din spatele vehiculului atunci când ieșiți dintr-o parcare în care nu aveți vizibilitate către strada în care urmează să pătrundeți și intervine prin intermediul unui semnal sonor atunci când se apropie vehicule care vă pot pune în pericol. Sistemul automat de control fază lungă (HBCS) comută automat farurile cu LED între faza scurtă și faza lungă în funcție de condițiile de trafic, pentru o vizibilitate optimă și o prezență care să nu îi deranjeze pe ceilalți participanți la trafic, detectând cu ajutorul unei camere frontale farurile vehiculelelor care se deplasează în sens invers sau luminile din spate ale vehiculelor care se deplasează în același sens și comutând apoi din nou la faza lungă odată ce condițiile permit acest lucru. Sistemul pentru avertizarea la depășirea benzii de rulare (LDWS) este creat cu scopul de a avertiza șoferul în cazul în care vehiculul se abate accidental de la banda pe care rulează, generând un semnal vizual și unul sonor doar în boxele situate pe partea unde s-a detectat depășirea benzii, în urma informațiilor colectate de la o cameră din față, care monitorizează și calculează poziția mașinii pe drum.

 

CALITATE-PRET

Preţul de pornire al Mazda 2 în România este de 10.990 euro inclusiv TVA pentru versiunea G75 echipată cu motorul pe benzină G75 cu 75 CP și o cutie de viteze manuală cu 5 trepte.

Versiunea testată costă în standard 18.890 euro inclusiv TVA, iar în configuraţia prezentată ajunge la 19.370 euro, inclusiv TVA, diferența de preț datorându-se nuanței de vopsea Roșu Soul, cea mai scumpă dintre culorile disponibile.

Interiorul noii Mazda 2 este surprinzător de spațios și alături de ambianța premium și ergonomică contribuie la un șofat confortabil și sigur, în orice condiții. Chiar dacă au trecut nu mai puțin de 7 ani de la lansarea precedentei generații Mazda 2, modelul actual sosește într-o piață auto foarte diversificată și se pare că își va croi drum foarte ușor către garajele multor aspiranți la un model subcompact, având în vedere că are suficiente atuuri care îl recomandă ca fiind o variantă potrivită din multe puncte de vedere.

Rezumând pe scurt opiniile noastre în urma testului, putem afirma că micul autoturism combină o dinamică a condusului confortabilă și totodată sportivă cu economia de combustibil şi siguranţa, datorită motoarelor şi transmisiilor optimizate şi proiectării unui şasiu mai uşor, mai rigid şi mai rezistent. Dând dovadă de o eleganță ieșită din comun, noua Mazda 2 va reprezenta o provocare serioasă pentru rivalii săi din clasa supermini, având în vedere atracția directă și imediată pe care o crează celui care se urcă la volan, pe care mulți dintre concurenți nu o pot oferi. Aceasta este rezultatul unui amestec de performanță, eficiență și design, realizat cu succes de către inginerii japonezi și perfect adaptat unei piețe auto europene în continuă schimbare, care pune mare preț pe calitate și performanță.

Text şi foto: Andrei Marin

 

Comentarii (0)

Pentru a comenta vă rugăm să vă autentificaţi sau să vă înregistraţi.

Cauta drive test:

Cauta

Drive Test

  • Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Opel Grandland X 1.6 CDTI Innovation MT6

    Cu un exterior conservator dar elegant și cu o configurare interesantă a elementelor de styling, modelul testat a captat suficiente priviri pe stradă pentru a ne confirma că modelele producătorului german sunt apreciate în țara noastră și acest lucru cu siguranță se va observa în cifrele de vânzări

  • TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    TEST DRIVE: Mercedes-Benz E 220d 4M All-Terrain

    Modelul Clasa E All-Terrain nu este unul revoluționar, însă cu siguranță este cel mai convingător model Clasa E Estate din toate timpurile, în primul rând raportându-ne la design-ul exterior special și la funcționalitatea sa pe drumuri nu tocmai bune.

  • MINI Cooper S F56

    MINI Cooper S F56

    Designul compact al lui Alec Issigonis și proiectarea sportivă a lui John Cooper au definit MINI încă de la început și se pare că au rămas în ADN-ul micilor modele până în prezent, lucru care îi va bucura nespus de mult pe puriști.

  • Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Jaguar F-PACE 2.0 i4D AWD Prestige

    Deși este un SUV, cei de la Jaguar s-au concentrat foarte mult pe experiența de condus on-road, chiar dacă multe versiuni beneficiază de tracțiune integrală și diverse tehnologii pentru rulare în off-road. Ca urmare, șasiul este foarte rigid și există o structură ușoară din aluminiu și alte materiale ușoare pentru a menține greutatea cât mai redusă și implicit pentru a îmbunătăți agilitatea.

  • Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Mazda 6 G192 AT6 Revolution Top

    Întregul comportament dinamic este bazat pe agilitate, stabilitate și precizie, oferind senzația plăcută de confort

Autentificare

Nu sunteti membru inca ?

Dureaza doar cateva minute sa va inregistrati.

Inregistrati-va acum

Adresa email
Parola
Ati uitat parola?
Inregistrare
0.2857 :: 17.08MB